Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki odcień białej Pactry polecilibyście do zrobienia zimowego kamuflażu na Panzer V? Czy A002 (g) się nada czy też nie ze względu na jej połysk (chyba dlatego w nazwie jest go (G) ) ? Ewentualnie coś innego producenta, byle rozcieńczane wodą (destylowaną) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, macie jakieś doświadczenia z reklamacjami u Zvezdy? Właśnie nabyłem fajny model Airbus A320 ale niestety przednia szybka, będąca też częścią kadłuba jest zdeformowana. Akurat jest to element nie do zastąpienia i muszę mieć nowy poprawny. Reklamować u sprzedawcy czy od razu u Zvezdy?

 

A tak to wygląda

IKnWADw.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanko:

Chciałbym dolne pokrywy ze zdjecia założyć na magnesy aby można było zdjąć , patrzyłem na allegro ale za duże magnesy mają jakie by sie nadawały? Miejsca za dużo nie ma

vrRC2Yg.jpg?1

Zdjęcie zapożyczone z mojehobby.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, podpowiedzcie proszę jak mam wykonać pre-shading...

Buduję FW190 A-5 w barwach JGr Ost, pilotowanego przez Hermana Graff'a wiosną 1943. Większość samolotu pokryta jest kolorem Light Blue, czyli w miarę jasnym błękitem, górne części płatów są w ciemnych szarościach.

Mam zamiar malować aerografem po liniach podziału czarną farbą Tamiya, rozcieńczoną dedykowanym rozcieńczalnikiem w stosunku 3:7 (rozcieńczalnik:farba).

Po tym kryję model kolorem właściwym. I teraz pytanie: czy farba właściwa powinna być mocniej rozcieńczona, aby nie kryła dokładnie tych czarnych linii podziału czy może rozcieńczać normalnie (3:7), a po prostu kryć nieco rzadziej?

A może linie podziału robić kolorem właściwym, ale nieco pociemnionym np. jedną kropelką czarnej farby i kryć później model kolorem właściwym.

Podpowiedzcie proszę dokładnie jak to robicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zerknąć do warsztatów i zobaczyć jak to inni robią.

Preshading ma za zadanie przyciemnić (czasami rozjaśnić, zależy od sytuacji) określone obszary na modelu.

Nie chce mi się wymądrzać bo żaden ze mnie teoretyk (ani praktyk), dlatego zerknij tutaj do warsztatu, gdzie krok po kroku możesz zobaczyć jak był robiony preshading, jak kładziono na nim farby i jaki dało to efekt:

 

viewtopic.php?p=717365#p717365

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zerknąć do warsztatów i zobaczyć jak to inni robią.

Preshading ma za zadanie przyciemnić (czasami rozjaśnić, zależy od sytuacji) określone obszary na modelu.

Nie chce mi się wymądrzać bo żaden ze mnie teoretyk (ani praktyk), dlatego zerknij tutaj do warsztatu, gdzie krok po kroku możesz zobaczyć jak był robiony preshading, jak kładziono na nim farby i jaki dało to efekt:

 

Super, bardzo dziękuję.

Na pewno skorzystam i przejrzę Twój warsztat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Solo

Podpowiedz mi jeszcze proszę, bo nie doczytałem się tego w Twoim warsztacie - czy tak samo rozcieńczasz farbki (w tych samych proporcjach), do wykonania linii podziału, bazy i kładzenia koloru właściwego? Wydaje mi się, że żeby widzieć pre-shading pod właściwym kolorem, ten musi być bardziej transparentny (na logikę, bardziej rozcieńczony), ale nie wiem czy dobrze rozumiem, bo jestem kompletnie początkujący w tym temacie.

Kiedy robiłem swój poprzedni samolot, zrobiony przeze mnie pre-shading znikł pod kolorem właściwym, mimo, że był to błękit.

Możesz mi jeszcze podpowiedzieć jak robisz tzw. marmurek?

Czy warto robić taki zaawansowany pre-shading na modelach 1:72 czy raczej nie warto ze względu na małą skalę?

 

P.S. Masz piękne modele w kolekcji. Szacun.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do linii preshadingu używam trochę bardziej rozcieńczonej farby niż do kamuflażu.

Chodzi o to żeby przy bardzo niskim ciśnieniu kłaść w miarę równą, "pewną" kreskę, a to dla mnie nie jest łatwe, bo nie mam pewnej ręki.

Dlatego lepiej prysnąć kilka razy aerografem na tej samej linii podziału taką nieco bardziej transparentną linię - po kilku przejściach jest ona naturalnie już nie transparentna, ale raczej dość prosta.

 

Wydaje mi się, że żeby widzieć pre-shading pod właściwym kolorem, ten musi być bardziej transparentny (na logikę, bardziej rozcieńczony), ale nie wiem czy dobrze rozumiem, bo jestem kompletnie początkujący w tym temacie.

 

Kolor bazowy, który kładziesz na linie preshadingu musi być transparentny (ale nie za bardzo), żeby te ciemniejsze linie przebijały lekko spod kamuflażu.

Tak więc u mnie kolejność jest taka: mocne, ciemne linie preshadingu (kładzione rozcieńczoną farbą w kilku "przejściach"), a na to kolor kamufażu, transparentnymi warstwami, tak aż stwierdzę że preshading zaczyna znikać pod kamuflażem.

Nie wiem czy to jest jasne co napisałem, jakby co to pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

pisałem kilka stron wcześniej, ale albo umknęło Waszej uwadze, albo ....

w każdym razie ponowię pytanie:

 

Szukałem na forum porad dotyczących blaszek, przeglądam różne warsztaty pod tym kątem, ale jakoś nie mogę znaleźć satysfakcjonującego mnie rozwiązania.

Chodzi konkretnie o niepomalowane fabrycznie blaszki (np. Part), do których dołączany jest "film", (tablice przyrządów w kabinie pilota).

I teraz: proszę o poradę (lub jeśli ktoś wie gdzie - to link), jak to zrobić, najlepiej krok po kroku, żeby osiągnięty efekt był taki jak trzeba, czyli po kolei:

- czy na plastik z ramki, przed przyklejeniem blaszki i filmu dać jakiś podkład ?

- czy przyklejać elementy niepomalowane i dopiero potem malować całość? jeśli tak - to czym przykleić "film" do blaszki i do części plastikowych, żeby się nie rozpuścił, i jak potem zabezpieczyć go przed malowaniem? (a może lepszym pomysłem jest, żeby pomalować blaszkę oddzielnie i dopiero pomalowaną wkleić na swoje miejsce?)

Z góry dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to w Parcie jest, ale wiem jak w Airesie.

Tam blaszkę po prostu maluję kolorem tablicy, a film z zegarami podmalowuję z reguły białym kolorem, żeby zegary zyskały tło.

I to wszystko. Potem film docinam żeby nie wystawał spod blaszki (ja to robię klejem CA), przyklejam go delikatnie pod nią i wszystko to razem naklejam na samą tablicę przyrządów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zdecydowanie nie, tylko trzeba dać go naprawdę mało, bo jak najdzie na zegar to go zniszczy.

Ja kleję taki film tylko tuż koło krawędzi. To nie jest powierzchnia która "pracuje", wystarczy takie symboliczne sklejenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również kilkakrotnie kleiłem film klejem CA i nie zauważyłem żadnych niepożądanych efektów ubocznych.

Instrukcja Solo jest dokładnie taka jaką ja stosuję.

1. pomalować film od spodu jasnym kolorem i wyciąć prawidłowy kształt pasujący do blaszki

2. pomalować blaszkę właściwym kolorem

3. kleić film do blaszki klejem CA

 

Są jeszcze tacy, którzy nanoszą lakier na blaszkę, tak aby imitowała oszklenia zegarów, ale wydaje mi się, że przynosi to fajny efekt tylko w dużej skali 1/32 lub 1/48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.