Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Zmyć cleanluxem. Można zeszlifować i położyć drugą warstwę na to ale pogrubi to warstwę i wszelkie washe będą słabo wyglądały.

 

Wysłane z mojego Nexus 9 przy użyciu Tapatalka

Mogę zmyć cleanluxem i pomalować na nowo tyle, że wtedy elementy na których powstały zacieki (drzwi) prawdopodobnie będą odcieniem odstawać od reszty. Ale chyba nie mam wyjścia. Myślicie, że po zastosowaniu washa odcienie się mniej więcej zrównają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ten sidolux klinuksem zmyjesz razem z farbą , wiec będziesz musiał malować jeszcze raz . Jak pomalujesz jeszcze raz , znowu położysz sidolux to powinno być dobrze . Po łoszu i zabawie z siuwaksami wszystko się stonuje . Zmniejsz ciśnienie na którym malujesz z dwudziestu barów to nie będziesz robił zacieków .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmyć cleanluxem. Można zeszlifować i położyć drugą warstwę na to ale pogrubi to warstwę i wszelkie washe będą słabo wyglądały.

 

Wysłane z mojego Nexus 9 przy użyciu Tapatalka

Mogę zmyć cleanluxem i pomalować na nowo tyle, że wtedy elementy na których powstały zacieki (drzwi) prawdopodobnie będą odcieniem odstawać od reszty. Ale chyba nie mam wyjścia. Myślicie, że po zastosowaniu washa odcienie się mniej więcej zrównają?

 

Wash wpływa na kolor powierzchni? No raczej nie...

Albo go zmyj całkiem albo delikatnie popraw papierkiem jeśli zacieki nie poszły w szczeliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie początkującego - czy przeźroczysty plastik wymaga jakiegoś specjalnego podejścia w zakresie klejenia/malowania zrobionych z niego elementów? Kleję mój pierwszy model, USS Freedom z trumpetera i mam trochę zagwozdkę dlaczego Seahawki są akurat z takiego przeźroczystego plastiku, kiedy nie mają wnętrza, więc szyby i tak idą do zamalowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby nie zamalowuj tych szyb!!!Jak nie umiesz zrobić wnętrza, to go nie rób, ale w modelu w tej skali i tak za dużo nie będzie widać. Co do klejenia to chyba najlepszy jest wikol, po wyschnięciu przezroczysty, a jak coś nie pójdzie możesz łatwo zerwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do moich pierwszych odlewów żywicznych i nie ukrywam, że przydałaby mi się Wasza rada i doświadczenie bo moja wiedza ogranicza się do tutków z sąsiednich for.

Mam cienkościenny model z HIPSu (ścianki 1-2 mm), forma zamkniętego pudełka z odgałęzieniami, coś jak na renderach poniżej (mocno uproszczone), tylko wszystkie krawędzie zaokrąglone.

Pudełko w części środkowej ma ~6x4x2 cm, odgałęzienia ~8x0,6x0,6 cm.

 

image.jpg image.jpg

 

Problem mam z doborem odpowiedniej żywicy - chciałbym, o ile to możliwe, uzyskać podobne właściwości do HIPSu, tj. twardość i elastyczność, by przy ewentualnym upadku całość nie popękała.

Z tego co dotąd wyczytałem, wnioskuję że żywice można by podzielić na twarde-kruche, bardziej jak pleksa (?) i miękkie-elastyczne (zbliżone do hipsu), choć to tylko moje porównanie...

 

Czy FC 55 dałaby mi właściwości zbliżone do Hipsu, czy lepiej szukać czegoś innego?

 

Zastanawiam się jeszcze nad silikonem, wstępnie waham się między MM922 a twardym MM940. Formy chyba będą dwuczęściowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko

Mam pytanie rozpocząłem swój pierwszy model i mam problem z malowaniem używam farb akrylowych pactra i podczas mieszania z rozcieńczalnikiem dedykowanym (Thinner) ścina mi się farba i robi jedna wielka gruda. Czy Sposób mieszania lub jakieś inne czynniki maja wpływ na ścinanie się farby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko

Mam pytanie rozpocząłem swój pierwszy model i mam problem z malowaniem używam farb akrylowych pactra i podczas mieszania z rozcieńczalnikiem dedykowanym (Thinner) ścina mi się farba i robi jedna wielka gruda. Czy Sposób mieszania lub jakieś inne czynniki maja wpływ na ścinanie się farby?

To chyba nie jest dedykowany rozcieńczalnik do Pactry. Nie ma takiej możliwości by rozcieńczalnik Pactry ją ścinał. Poza tym chyba nikt nie używa rozcieńczalnika Pactry którego cena jest równa cenie farby. Do pędzla pactrę spokojnie możesz rozcieńczać wodą. Pactra jest co najmniej dobra do pędzla ale do aero używaj innej farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie.

 

W związku z nadchodzącą ustawą dotyczącą handlu detalicznego i internetowego, która znacząco utrudni zakupy (szczególnie za granicą)mam pytanie czy ten model - Dragon 6544 Pz.Bef.Wg.III Panzer III Command Tank Ausf.J pozwoli mi wykonać model w malowaniu Samodzielnej Brygady Strzelców Karpackich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko

Mam pytanie rozpocząłem swój pierwszy model i mam problem z malowaniem używam farb akrylowych pactra i podczas mieszania z rozcieńczalnikiem dedykowanym (Thinner) ścina mi się farba i robi jedna wielka gruda. Czy Sposób mieszania lub jakieś inne czynniki maja wpływ na ścinanie się farby?

To chyba nie jest dedykowany rozcieńczalnik do Pactry. Nie ma takiej możliwości by rozcieńczalnik Pactry ją ścinał. Poza tym chyba nikt nie używa rozcieńczalnika Pactry którego cena jest równa cenie farby. Do pędzla pactrę spokojnie możesz rozcieńczać wodą. Pactra jest co najmniej dobra do pędzla ale do aero używaj innej farby.

 

Widocznie jestem jakiś wyjątkowy albo trafiłem na dziwną partię. Teraz już bd wiedział człowiek się na błędach uczy i czasem przepłaca destylowana czy może być zwykła? Do aero jeszcze droga daleka więc z pewnością innych farb użyję puki co trzeba się nauczyć malować pędzlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wie ktoś co się dzieje z Eduardem i Airesem, a raczej jego dystrybucją w Polsce?

Mamy nowy miesiąc, a w naszych sklepach (patrz: MojeHobby) dalej nie ma zestawu Rockin' Rino, czy nowej kabinki do F-106A?

Z reguły wszelkie nowości był tam od pierwszego dnia miesiąca (albo i wcześniej), a teraz jakaś taka bieda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytałem, bo zawsze mieli to od razu.

Rockin' to nawet nie planuję kupować (szósty F-4 od Academy w domu to trochę za dużo), ale dziwię się że nawet nie mają w ofercie tego zestawu.

Podobnie jak kabinki Airesa 4660 którą akurat chcę kupić (do F-106A Trumpetera).

Po prostu dziwię się że są takie opóźnienia, może Edek i Aires jakieś problemy stwarzają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że kurs ma spory wpływ na to co się dzieje. Ostatni nawet wykupiłem z jednego z naszych sklepów wszystkie MiG'i-23MF jak zobaczyłem że z dostawy na dostawę cena zmieniła się o 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko dlaczego mi Master Blackening Agent po godzinie moknięcia w min blachy (z mieszaniem i przewracaniem elementu) częściowo rozpuściło blaszkę pomiędzy małymi dziurkami (drobne połączenie pomiędzy ogniwami). Cały element już do wywalenia raczej ale może ktoś zna problem. Napiszę że po raz pierwszy tego użyłem. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się dopasować wnętrze z Citroëna C5 do Range Rovera?

 

 

jak masz dobrego Dremaela to wszystko się da - tylko po co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ten sidolux klinuksem zmyjesz razem z farbą , wiec będziesz musiał malować jeszcze raz . Jak pomalujesz jeszcze raz , znowu położysz sidolux to powinno być dobrze . Po łoszu i zabawie z siuwaksami wszystko się stonuje . Zmniejsz ciśnienie na którym malujesz z dwudziestu barów to nie będziesz robił zacieków .

 

Wash wpływa na kolor powierzchni? No raczej nie...

Albo go zmyj całkiem albo delikatnie popraw papierkiem jeśli zacieki nie poszły w szczeliny.

 

Patrz, mi się wydawało że model ciemnieje, chociażby przez te cienie które imituje wash. Ale to może żarówka w lampce się przepaliła. Szlifowanie zacieków nie spowoduje zmiany koloru na jaśniejszy przypadkiem? I zmiany modelu na paskudny?

Zdecydowanie lepiej zmyć do zera i wymalować jeszcze raz. Ciśnieniem które nie zdmu:bip:e modelu ze stołu.

 

Nie maluję na ciśnieniu 20 bar, niecały 1. ;) W każdym razie zmyję cleanluxem i tak myślałem, że powinno się stonować po weatheringu. Dzięki za potwierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie polecić jakieś zestawy w 1/72 dla:

 

1. MIG 17

2. IL 28

3. TS 8 Bies

4. AN 2

5. MI 1

 

Szukałem po necie, ale znalazłem tylko AN2 Revella i MIGa17 Pastyka. Przewinął się też gdzieś IL 28. Nie wiem jak z jakością tych zestawów, ale słyszałem, że Plastyk "szału nie robi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było przeczytać instrukcję ;) Blaszki moczy się do pięciu minut, a nie godzinę.

 

zrobiłem tak : skleiłem całość blach CA i wrzuciłem do oksy. Czy może CA też "pomogła" w zniszczeniu. A instrukcja jest bardzo dokładna i okazała na opakowaniu sorki "pierwszy raz" jest zawsze do

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.