Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktoś może jakieś szczegółowe zdjęcia skrzynek amunicyjnych do Boforsa (najlepiej z wymiarami ?

W sieci niema za dużo takich zdjęć:(

Może macie jakąś książkę ze zdjęciami tych skrzynek albo byliście na jakiejś imprezie gdzie takie skrzynki były i macie fotki.

Byłbym wdzięczny!

Pozdrawiam!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko drodzy koledzy - odnośnie odpowiedników farby Revell nr 350 lufthansa-blue, silk RAL 5013 - Aqua Color. Chodzi mnie o jej odpowiedniki innych firm. Właśnie na warsztacie F4U-4 Corsair [Revell 03955 ]. Zobaczymy co i jak.Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aplikacji HobbyColor podano np Tamiya XF-17 a we wzorniku kolorów dla Revella jest Vallejo Air nr 90.

 

A jak sprawa się ma do np. Pactry lub Humbrola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko drodzy koledzy - odnośnie odpowiedników farby Revell nr 350 lufthansa-blue, silk RAL 5013 - Aqua Color. Chodzi mnie o jej odpowiedniki innych firm. Właśnie na warsztacie F4U-4 Corsair [Revell 03955 ]. Zobaczymy co i jak.Dziękuję za odpowiedzi.

według tabelki kolor o którym piszesz:

Federal Standard - 35044;

i zamienniki:

Humbrol - 189 - insignia blue;

Tamiya - X-03 - royal blue;

i to tyle w kwestii zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem. Pytanie może głupie, jednak chciałbym zakupić zestaw farb/pigmentów do rdzy od Ak-interactive. Chciałbym postarzyć ramę samochodu ciężarowego, ale nie wiem co wybrać, czy pigmenty czy farby. Chciałbym osiągnąć mniej więcej taki efekt, jak na tych zdjęciach (całe elementy pokryte nalotem rdzy, jednak nie takie jak po 80-ciu latach stania w wilgotnym lesie):

P1250235dd_jpg_300x300_q85.jpg

Z pigmentów (chyba) mógłbym zrobić patynę, a z farb to tylko zacieki/całe powierzchnie zardzewiałe? I tu cały problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kończę właśnie swój pierwszy model i nie chciałbym spaprać całego nakładu pracy na ostatniej prostej. Podpowiedzcie w jakiej proporcji rozcieńczać lakier matowy Tamiya XF-86 do psikania aero? Pół na pół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proporcje o których napisałeś, to thinner 5/3 : 1 XF-86 (a nie odwrotnie) ? I to dobry pomysł, żebym najpierw wypróbował różne proporcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprochy w lakierze - jak sobie radzicie, co najlepiej zwalcza - wietrzenie przed, pryskanie woda w powietrze, filtr powietrza do aero, filtrowanie farbek przed wlaniem do aero ???

 

Wysłane z mojego FLOW przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o zestaw do malowania dla początkującego modelarza

 

Czy taki kompresor jest ok http://allegro.pl/kompresor-do-aerografu-z-butla-3l-6-bar-as-189-i5894316862.html

oraz aerograf http://www.hobbysta.pl/aerograf-adler-7790-dysza-dysza-p-14844.html

 

Czy na dłuższą metę taki zestaw wystarczy ?

Czy to jest coś podobnego do piwata bo za bardzo nie czaje o co chodzi z tą piwatą ?

 

ps. czym przyklejać owiewki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to nie jest rozwiązanie problemu.

Pamiętam jak w zeszłym roku męczyłem się usiłując zabarwić owiewkę w moim Rafale - nieustannie ją malowałem i ścierałem, bo ciągle miałem jakieś paprochy przyklejone do lakieru.

Nic nie pomagało: odkurzanie pracowni, spryskiwanie warsztatu mgiełką z wody - no nic.

Prędzej czy później jakiś paproszek się pojawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trzeba było ją schować pod dzwon.

 

Na ogół porządek pomaga bardzo.

 

 

Porządek to moje drugie imię, po prostu nie wiem co mogłem zrobić jeszcze lepiej.

Zapomniałem też dodać, że taką pomalowaną na mokro owiewkę chowałem pod jakiś pojemnik, ale z reguły to nic nie dawało, zdążyła z reguły złapać jakiś paproszek po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor wystarczy na długo, aerograf najlepszy z najgorszych.

 

OK ale czy starczy na dłuższą męta takie aero najlepszy z najgorszych ? Bo planuje zakup oby dwóch i nie chciałbym kupić szajsu. W parametrach tego aerografu podają ze min. szerokość linii to 1mm czy faktycznie tak jest ?!

 

Owiewki - klej introligatorski, clearfix, CA, Tamiya Ultra Thin, Mr Hobby MJ199, Revell Contacta... Zależy od owiewki.

 

Chodzi mi o owiewki z poliwęglanu tj. np. w P-51D bo przykleiłem Tamiya cement i średnio to wyszło (zadymione) - być może nałożyłem za dużo kleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro do modelarstwa chcesz podejść poważnie, to warto kupić solidny aerograf.

Kompresor wybrałeś bardzo dobry, pamiętaj tylko aby raz na jakiś czas spuszczać z niego wodę, bo zbiera się ona w zbiorniku.

Co do aerografu, polecę Ci to co większość modelarzy na tym forum zapewne: H&S Ultra, znakomity, bardzo prosty sprzęt, niezwykle wygodny w pracy i bardzo łątwy w utrzymaniu, do tego niezwykle odporne na wszelkie uszkodzenia.

 

ultra_01_intro.gif

 

Przy odrobinie szczęścia znajdziesz go w dobrej cenie, o ile akceptujesz używany sprzęt.

Ale najlepiej kupić nowy, za niecałe 300 zł.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz kasę na dwa aerografy Adler, to lepiej kup jeden porządny aerograf

 

Chodziło mi że obydwa że kompresor i aerograf Maks. co mogę wydąć to właśnie 150zł !!! Myślałem nad tą ultrą ale za droga - żona i tak chce mnie zabić jak się dowiedziała ile to wszystko będzie kosztować "... tylko kasy na zabawki ..."

 

Najbezpieczniej jest kleić klejem introligatorskim (PVA, biały klej).

 

Czyli coś ala Wikol ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, no to jeżeli żona nie pozwala (niektórzy będą sugerować wymianę żony na lepszy aerograf), to bierz Adlera. Jest to dobry aerograf. Kilka modeli, o ile będziesz o niego dbać, nim spokojnie zrobisz.

 

Dokładnie, Wikol.

 

Jak to kilka - a potem co się rozpadnie ?

 

Ps. żona musi zostać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to kilka - a potem co się rozpadnie ?

U mnie tak bylo.

Jak troche pomalujesz zobaczysz ze poza pryskaniem jest duzo mycia, rozkrecania itp. Jakosc stali,uszczelek i precyzja pasowania i montazu miedzy H&S a dowolnym chinczykiem jest powalajaca. Ale na start moze byc Adler potem dlugi nic a potem sprzet za 300-600zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast tego addlera kup najtańszego chińczyka za 50zł. Coś takiego:

aerocast7.jpg

Pomalujesz nim tak samo jak addlerem. Jakość i precyzja dokładnie taka sama. Wymienne zbiorniczki czy regulacja ciśnienia w aerografie to zbędny bajer. Małżonka się też bardziej ucieszy, a kasę odkładaj na Ultrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.