Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zawsze jak maluje białą farbą olejną większe powierzchnie pędzlem zostają smugi i w ogóle brzydko to wygląda.Żeby tak nie było trzeba zastosować biały podkład w sprayu tak??

Jeśli tak to jaki najlepszy??? ( Wiem ze jeden z lepszych jest podkład od Gunze Sangyo ale jest on troszkę drogi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pytanie trochę, z mało plastikowej beczki, ale co mi szkodzi zapytać ;) Przekopiowałem swój post z innego forum.

 

Witam!

 

Jako, że widać już na horyzoncie koniec budowy Jakowlew'a trzeciego (zostało podwozie i, o zgrozo, tłoczenie kabiny) przymierzam się do następnego modelu. Rozpoczynam oczywiście od zbierania informacji czysto teoretycznych U Modelik (na razie nie zdradzam co) będzie w całości malowany. I tutaj rodzi się moje pytanie- jak? Dysponuję areografem i kompresorem (i całkiem radzę sobie w ich użytkowaniu). Jak przygotować model do malowania? Jak malować? Co po malowaniu? Można prosić o jakiś uproszczony instruktaż lub odesłanie mnie w odpowiednie miejsce?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pytanie trochę, z mało plastikowej beczki, ale co mi szkodzi zapytać ;) Przekopiowałem swój post z innego forum.

 

Witam!

 

Jako, że widać już na horyzoncie koniec budowy Jakowlew'a trzeciego (zostało podwozie i, o zgrozo, tłoczenie kabiny) przymierzam się do następnego modelu. Rozpoczynam oczywiście od zbierania informacji czysto teoretycznych U Modelik (na razie nie zdradzam co) będzie w całości malowany. I tutaj rodzi się moje pytanie- jak? Dysponuję areografem i kompresorem (i całkiem radzę sobie w ich użytkowaniu). Jak przygotować model do malowania? Jak malować? Co po malowaniu? Można prosić o jakiś uproszczony instruktaż lub odesłanie mnie w odpowiednie miejsce?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!

Maciek

 

 

Z tego co wyczytałem na forum to na początku należy odtłuścić model, parę warstw farby i można przykryć po wyschnięciu lakierem bezbarwnym. Jeżeli czegoś zapomniałem, pomyliłem się to proszę o sprostowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej powinno to wyglądać tak:

- poszpachlowany i wyszlifowany (czasem wręcz wypolerowany) model wykąpać w wodzie z płynem do mycia naczyń. Wytrzeć, poczekać aż doschnie.

- pomalować podkładem (zazwyczaj szary), ale np. pod biały kolor - pasażerskie - świetny będzie wspomniany powyżej Mr White Base

- nałożyć od jednej do kilku warstw lakieru (w zależności jak kryje, czy jest kamuflaż itd.)

- nałożyć bezbarwny błyszczący (np. Mr Base Clear)

- położyć kalkomanie

- pomalować bezbarwnym błyszczącym lub matowym (w zależności od potrzeb) - np. Mr Base Clear / Flat

- ew. wash

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jak można odtworzyć nity w poszyciu, kleje Apacha 1/32 i po sklejeniu obu części kadłuba, trzeba było szpachlować, a wiadomo, jak szpachla to i papier ścierny i nity wokół miejsca szlifowania przestają istnieć. A są to wypustki może 1/10mm więc drut nawet najcieńszy odpada. Gdzieś wyczytałem, że można niepotrzebne elementy ramki nad zapalniczką rozgrzać i rozciągać aż do uzyskania takiej "nici", ale jak to potem przykleić?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej powinno to wyglądać tak:

- poszpachlowany i wyszlifowany (czasem wręcz wypolerowany) model wykąpać w wodzie z płynem do mycia naczyń. Wytrzeć, poczekać aż doschnie.

- pomalować podkładem (zazwyczaj szary), ale np. pod biały kolor - pasażerskie - świetny będzie wspomniany powyżej Mr White Base

- nałożyć od jednej do kilku warstw lakieru (w zależności jak kryje, czy jest kamuflaż itd.)

- nałożyć bezbarwny błyszczący (np. Mr Base Clear)

- położyć kalkomanie

- pomalować bezbarwnym błyszczącym lub matowym (w zależności od potrzeb) - np. Mr Base Clear / Flat

- ew. wash

Zapomniałem wspomnieć o jednym, dość istotnym, szczególe (byłem święcie przekonany, że o tym napisałem :P ) - chodzi o model kartonowy xD

W takim wypadku lepiej zrezygnować z kąpieli...

Pamiętaj również o tym,że pewne elementy maluje się przed przyklejeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Mam kilka pytań,

 

1) Można skleić 2 chromowane części tak by nie było śladu na złączeniach? Jeśli tak to czym?

2) Obecnie korzystam z farb revell i humbrol, i malowałem bez podkładu, czy jest sens inwestowania w niego? i jaki?

3) Szukam lakier bezbarwny, jaki możecie polecić.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko, jak dobrze czyścić dysze w aerografie by jej nie uszkodzić. opłaca się inwestować w coś takiego (http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1707729167)

 

 

IMHO nie. Mam to badziewie i wyszła w nim połowa włosów po 1. razie. Lepsze okazały się takie mini-szczoteczki do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych np. z Lidla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam dysze wrzucam razem z innymi metalowymi elementami do nitro i same się czyszczą - wystarczy tylko czasem zamieszać . Najpierw jednak wypada zdjąć uszczelki . Po wyciągnięciu dobrze jest przetrzeć elementy aerografu jakąś delikatną szmatką i po sprawie. Szybko sprawnie i na temat bez jakiś dziwnych wynalazków czy też gmerania drutami przy delikatnych częściach.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Mam kilka pytań,

 

1) Można skleić 2 chromowane części tak by nie było śladu na złączeniach? Jeśli tak to czym?

2) Obecnie korzystam z farb revell i humbrol, i malowałem bez podkładu, czy jest sens inwestowania w niego? i jaki?

3) Szukam lakier bezbarwny, jaki możecie polecić.

 

Pozdrawiam.

 

 

1) Idealnie dwóch chromowanych części nie skleisz. Jeżeli chcesz zrobić to dobrze, to musisz pozbyć się fabrycznego chromu (wiele o tym było na forum, np. kąpiel w Cleanluxie), skleić, odszpachlować i oszlifować, a następnie "pochromować" np. Alcadem - też było na forum).

2)Generalnie podkład jest zalecany - farba o dużo lepiej kryje. Zwłaszcza przy jasnych kolorach. Ponadto, farba ma lepszą przyczepność do elementu i nie będzie np. odchodziła wraz z taśmą po maskowaniu.

3) Ja używam lakieru bezbarwnego Model Master (w zależności od potrzeb mat, półmat lub połysk)

 

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Idealnie dwóch chromowanych części nie skleisz. Jeżeli chcesz zrobić to dobrze, to musisz pozbyć się fabrycznego chromu (wiele o tym było na forum, np. kąpiel w Cleanluxie), skleić, odszpachlować i oszlifować, a następnie "pochromować" np. Alcadem - też było na forum).

2)Generalnie podkład jest zalecany - farba o dużo lepiej kryje. Zwłaszcza przy jasnych kolorach. Ponadto, farba ma lepszą przyczepność do elementu i nie będzie np. odchodziła wraz z taśmą po maskowaniu.

3) Ja używam lakieru bezbarwnego Model Master (w zależności od potrzeb mat, półmat lub połysk)

 

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Dzięki za odpowiedź

 

1) odpuszczę sobie samodzielne "pochromowanie".

2) Zastanawiam się nad podkładem, jaki zakupić, czy ma to być Tamiya czy jakiś inny. Pytanie czy istnieje możliwość zajścia złej reakcji między podkładem a farbami, że do danych farb stosuje się odpowiedni podkład.

3) Czy jakiś lakier można rozprowadzać aerografem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Dzięki za odpowiedź

 

1) odpuszczę sobie samodzielne "pochromowanie".

2) Zastanawiam się nad podkładem, jaki zakupić, czy ma to być Tamiya czy jakiś inny. Pytanie czy istnieje możliwość zajścia złej reakcji między podkładem a farbami, że do danych farb stosuje się odpowiedni podkład.

3) Czy jakiś lakier można rozprowadzać aerografem?

 

 

2) Ja używam podkładu Humbrola i nic się nie waży z farbami Model Master. Według mnie podkład z Model Master nie ma tak dobrej przyczepności jak z Humbrola. Co do podkładu Tamiya, to Ci nie pomogę, gdyż go nie używałem. Rozumiem, że malujesz aerografem?

3) Lakier bezbarwny, który podałem Ci wyżej można rozprowadzać aerografem (sam tak robię) tylko trzeba go odpowiednio rozcieńczać, jak zresztą inne farby

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) Ja używam podkładu Humbrola i nic się nie waży z farbami Model Master. Według mnie podkład z Model Master nie ma tak dobrej przyczepności jak z Humbrola. Co do podkładu Tamiya, to Ci nie pomogę, gdyż go nie używałem. Rozumiem, że malujesz aerografem?

3) Lakier bezbarwny, który podałem Ci wyżej można rozprowadzać aerografem (sam tak robię) tylko trzeba go odpowiednio rozcieńczać, jak zresztą inne farby

 

 

Pozdrawiam

 

2) tak maluje aerografem. To ten temat już jest zakończony. Dzięki wielkie:]

3) Super z tym lakierem, pytanie jeszcze czym można go rozcieńczyć.

 

Diesel fan masz u mnie za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2) tak maluje aerografem. To ten temat już jest zakończony. Dzięki wielkie:]

3) Super z tym lakierem, pytanie jeszcze czym można go rozcieńczyć.

 

Diesel fan masz u mnie za pomoc

 

 

 

Ja rozcieńczam rozcieńczalnikiem Wamodu i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja rozcieńczam rozcieńczalnikiem Wamodu i jest ok

 

Dzięki za pomoc

 

Jeszcze nasuwają mi się 2 pytania,

 

Czym myć aerograf po lakierowaniu i podkład humbrola ma numer 001 czy jakiś inny? bo czytałem, że inni używają 84 jako podkład, jest jakaś różnica między nimi?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.