Skocz do zawartości

F/A-18F Super Hornet, Hasegawa, 1:48


Marcin Witkowski

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 month later...

Jest i efekt po złożeniu. A nawet pomalowaniu. 

Jak już pokazałem na wcześniejszym zdjęciu do SJU-17 NACES wykorzystałem żywice Aires, ale ogołociłem je ze wszystkich detali, w tym siedziska i oparcia. Najwięcej ostało się z zagłówka, który jest całkiem poprawny i bocznych ścianek podstawy, którym detalowanie świadomie odpuściłem, gdyż nie będą widoczne w modelu. Od podstaw zrobiłem więc cały osprzęt jak silnik wyrzucający spadochron, elektroniczne sekwensery, czy wreszcie pasy i klamry, sprzączki, przewód tlenowy i radiowy oraz pasy zapinane na nogi. Używałem mosiężnych rurek, drutu miedzianego, czy cynowego, a także rozciąganych ramek i plastikowych płytek. Sporą rolę odegrały różne rodzaje folii aluminiowej, bo z niej zrobiłem pasy. Swoją drogą część z nich nadal pozostaje luźna, bo dopiero po zamontowaniu foteli w cockpicie będę je układał i mocował. Niektóre będą leżały na przykład na bocznych konsolach.

 

52657565329_20097d43aa_k.jpg

 

52657775338_49ea02a260_k.jpg

 

52656795687_b61d36ddec_k.jpg

 

52657280531_54d609d785_k.jpg

 

52657280501_851c0c3fe8_k.jpg

 

52657280466_bb23050999_k.jpg

 

52657280441_b3ba2e51b5_k.jpg

 

52657565129_a74bbf8283_k.jpg

 

52657775148_2376849f49_k.jpg

 

52657775118_cb27349bed_k.jpg

 

52657729375_088d26e0f2_k.jpg

 

52657564964_b01b1d772d_k.jpg

 

 

  • Like 22
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda kolejna aktualizacja tego wątku upewnia mnie, że dobrze, że sobie tam uprawiam sklejanie w 72  bo tu się dzieje modelarstwo w 48, które jest jakimś Himalajami, a ja siedzę w tych swoich Górach Świętokrzyskich :stolek:

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Woit napisał:

Każdy z tych foteli można pokazywać jako osobny model... Tylko organizatorzy konkursów niech jakąś kategorię ustalą.

 

Na całe szczęście będę chyba miał w co je wsadzić  :) 

 

9 godzin temu, mirage3 napisał:

Marcin a na kiedy planujesz upgrade płatowca do standardu Block III ?

 

 

 

 

 

:haha:

 

Zrobię od razu Block IV, a Northrop Grumman pokaże to senackiej komisji. Jak już im dadzą te grube miliony $, to się uśmiechnę o działkę z tego :D

 

8 godzin temu, Psar77 napisał:

Każda kolejna aktualizacja tego wątku upewnia mnie, że dobrze, że sobie tam uprawiam sklejanie w 72  bo tu się dzieje modelarstwo w 48, które jest jakimś Himalajami, a ja siedzę w tych swoich Górach Świętokrzyskich :stolek:

 

Skala nie ma znaczenia. Piszę zupełnie serio, bo twierdzenie, że coś jest trudniejsze czy łatwiejsze, bo skala mniejsza lub większa, to mit pokutujący w naszym światku, który jest wart obalenia. Ciekawy temat do dyskusji.  

 

I proszę mi tu Gór Świętokrzyskich nie umniejszać. Fajne są, ładne i w ogóle. Też się zmęczysz wspinaczką. Równie radosny będziesz ze szczytowania :D 

 

Tradycyjnie: kciuk dla... Wróć! Dzięki za miłe słowo! 😉 

Edytowane przez Marcin Witkowski
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Irek-M1 napisał:

A nie uważasz że materiał na siedzeniu ma trochę za duży splot jak na tą skalę?

 

Ma. I jest to zabieg celowy. Pierwotnie chciałem siedzisko i oparcie zrobić z wykorzystaniem folii aluminiowej z fakturą. Ale byłoby to w zasadzie niedostrzegalne. A tym samym i bezsensowne. Idąc więc za logiką pewnego przerysowania, czy w tym przypadku przeskalowania, jak to ma miejsce z wieloma tematami w modelach, zrobiłem to właśnie tak jak widać. Zdjęcia (prawie)makro dość mocno to uwydatniają (jak wiele błędów, których bym chciał uniknąć), ale na żywo wygląda całkiem spoko. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Psar77 napisał:

które jest jakimś Himalajami, a ja siedzę w tych swoich Górach Świętokrzyskich :stolek:

Bez kompleksów, spokojnie... Świętokrzyskie starsze😁 

 

P.S. te fotele to mistrzostwo.

Edytowane przez tlb
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Na niemal ostatniej prostej do ukończenia projektu zająłem się min. pylonami, które będą puste, a także zamknięciem tematu "chrap" do ECS. 

 

Założyłem koncepcję, że jeden z pylonów LAU-137 na końcówkach skrzydeł będzie bez pocisku pokazując nieco ze swojej fizjonomii.  Podobnie z pylonem zewnętrznym SUU-80 pod lewym skrzydłem, który bez podwieszenia będzie musiał się pochwalić jakimś detalem adaptera BRU-32. Stąd nieco uwagi im poświęciłem.

Belki na końcach skrzydeł przede wszystkim nieco potraktowałem dłutami, by prowadnicom pocisków nadać nieco wyraźniejszego i bardziej wielowymiarowego kształtu. Dodatkowo popracowałem nad zamkami, czy przyłączami. A także zrobiłem na samej końcówce charakterystyczne "kurze łapki". Nie wiem swoją drogą do czego to służy. Ktoś, coś?

 

52676997270_2a3009ae28_k.jpg

 

52676848409_95f55e2df2_k.jpg

 

Przy okazji złapałem nieco światła, które uwidacznia światło jakie zrobiłem na końcówce skrzydła pod pylonem

52677058663_8d6d7bd52f_k.jpg

 

Gwoli przypomnienia; takim sposobem 😉

49978611591_317eab7396_k.jpg

 

A tu pylon już po przyklejeniu do końcówki skrzydła. Muszę jeszcze to i owo w zakresie malowania poprawić. 

52676848704_15d7dff3c3_k.jpg

 

Klapy chwytające powietrze do  ECS zrobiłem z wykorzystaniem styrenu i mosiądzu. Tu detal już zapodkładowany, przed malowaniem.

52676848459_175ce5fa20_k.jpg

 

I "chrapy" zamontowane na swoim miejscu. 

52676055807_563713926a_k.jpg

 

Skrajny pylon podskrzydłowy przygotowałem pod zamontowanie adaptera już dość dawno, na etapie przed jego montażem do skrzydła. Sam adapter powstał z dwóch kawałków styrenu, z kolei jego detale to jak to u mnie blaszki, druciki, igły lekarskie, etc. 

 

52676997580_24866be9bd_k.jpg

 

52676997635_23ba73daae_k.jpg

 

52677058888_522640251d_k.jpg

 

I tu też zakładam jeszcze delikatne prace malarskie. 

 

Edytowane przez Marcin Witkowski
Błędy i braki
  • Like 22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam za klep w plecy i kopniaczek w siedzenie. Dopingujące :)

 

Irek, tak czułem że to do tego, ale mi się to z AIM-9X, które są powszechne nie stykało. Tyle przecież, że te prowadnice powstały sporo wcześniej, a Super Hornety Sidewindery L i M też nadal mogą nosić. Dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 8.02.2023 o 19:08, Marcin Witkowski napisał:

Dopingujące

 

Dopingujące są Twoje posty. Aż się chce po nich detalizować.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to mi się podoba. Nie że "łapy opadają", a bardziej w stronę" "kurde, muszę spróbować coś podobnego".

Nawiązując do motto popularnej firmy od produktów sportowych --> JUST DO IT.

Działaj! :)

 

A propos detalowania - mały teaser tego co będzie w kolejnej aktualizacji tematu.

 

330245236_507245958259732_5542857087060282404_n.jpg

  • Like 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Miało być o drabince, ale z nią to się jeszcze chwilę wstrzymuję. 

Jest za to uzbrojenie. Niemal w całości, bo na swoja kolej czeka jeszcze AIM-9X. 

 

Natomiast GBU-12, GBU-38 i AGM-65 wyszły tak.

52748918719_4629024dfa_k.jpg

 

I kilka słów z obrazkami jak to powstało. 

Na początek GBU-12. Bombę wykonałem w oparciu o zgrubny korpus bomby Mk82 z zestawu żywicznego. Częściowo wykorzystałem też po mocnych przeróbkach część nosową. 

 

52748145307_667ff8f3be_k.jpg

 

W nosie wymieniłem sam czubek na którym wisi laser, a całą sekcję ogonową z usterzeniem zrobiłem od podstaw. 

52748919269_4ad66ae1c4_k.jpg

 

52749086845_0f0aa6f798_k.jpg

 

Usterzenie starałem się wykonać tak, by podkreślić, że są to "kieszenie", z których wysuwają się skrzydełka.

52749086820_7329a08729_k.jpg

 

Właściwy dla bomb stosowanych na lotniskowcach "termal coat" wykonałem z pasty AMMO Anti Slip

52749166648_fb3db1043c_k.jpg

 

Zarówno skrzydełka schowane w części ogonowej, jak i lotki wykonałem z mosiądzu wysokoniklowego.

52748145222_49f6f3fb86_k.jpg

 

Z kolei nosek z odbiornikiem dla promienia lasera zrobiłem z mosiężnych rurek, blaszek, igieł i wreszcie klosz z tworzywa z potłuczonego  kierunkowskazu.  

52748919154_25386c7d08_k.jpg

 

52748674071_5114cffb4a_k.jpg

 

52748919119_1e7f219c52_k.jpg

 

Komponenty  gotowe do malowania

52748145117_53ff3bfb6e_k.jpg

 

I wstępnie pomalowane

52749086655_c04f949980_k.jpg

 

Jako ciekawostkę dodam, że po nałożeniu nitów z kulek BGA bomba zaliczyła wynik ponad 200 części. Taki trochę model w modelu. 

 

GBU-38 powstała w oparciu o taki sam korpus. Część ogonową dorobiłem ze szpachlówki dwuskładnikowej Milliput. Dziś bym już jej do tego nie wybrał. Jest zdecydowanie zbyt krucha. Lepszy jest jednak Magic Sculpt. 

Usterzenie podobnie jak w przypadku 12stki, także powstało z mosiądzu. 

52749166523_540ec3c9d8_k.jpg

 

52748919049_9a4600c408_k.jpg

 

Bomba dostała swoje właściwe detale, z których ten o największym stopniu skomplikowania to tzw. strike kit, czyli  blachy okalające nos bomby. Wyciąłem je z cienkiej folii mosiężnej, a po ukształtowaniu i pomalowaniu zamontowałem tak jak w rzeczywistości, czyli metalowymi taśmami.

52749086605_7b955b60d6_k.jpg

 

52749166478_31fdb06dba_k.jpg

 

Jeśli chodzi o Mavericka, to o ile w przypadku bomb oparłem się na żywiczym korpusie, tak w AGM-65 jest całkowicie od zera. Tak jak belka do niego, czyli pylon LAU-117. 

Korpus pocisku zwinąłem z mosiężnej blachy uprzednio nanosząc na nią siatkę miejsc na przyszłe nity, oraz nacięcia na skrzydła pocisku. Nos wytoczyłem z posklejanych i nanizanych na mosiężną rurkę kawałków płytki plastikowej. 

52748918994_f2ebdc4493_k.jpg

 

Skrzydła Mavericka są z mosiężnej blaszki 0,1mm, ale składanej w pół wzdłuż krawędzi natarcia. 

52749086565_651012a2d5_k.jpg

 

Po ich wklejeniu była seria szlifowania i kładzenia podkładu.

52748144942_5ba08beac0_k.jpg

 

Stery AGM-65 wykonałem z plastiku, a że to proste elementy, to poszło z nimi na tyle szybko, że nie zdążyłem zrobić zdjęcia 😉 

 

Za to przy dyszy mega bogatej w detale, która swoją drogą była powodem, dla którego korpus powstał ze zwiniętej blachy, było sporo pracy. Zacząłem od zgrubnego rysunku w oparciu o zdjęcia.

52749166423_91f82fc5b6_k.jpg

 

52748918889_7451cdb7e8_k.jpg

 

W międzyczasie zabrałem się za pylon LAU-117, który w całości powstał z arkuszy hipsu i rozciąganych ramek. Doość przyjemna robota.

52748673891_6cdd3076c1_k.jpg

 

52748144847_cd04b99931_k.jpg 

52748144827_d274d5c2d5_k.jpg

 

A tak komponenty pocisku i jego pylonu prezentowały się po zasadniczym malowaniu, a przed montażem komponentów dyszy,

52749166293_99fcd7b2a6_k.jpg

 

I lasera, którego miejsce jest w nosie, a który powstał z mosiężnych rurek, rozciąganych ramek i wyciętego ze złotego confetti zwierciadła.

52749166273_63af5a6c26_k.jpg

 

Klosz lasera wykonałem z kleju światło-utwardzanego. 

 

Mała galeria gotowych elementów uzbrojenia

52748144617_669bcd0ad9_k.jpg

 

52748144637_f9d11d2ebf_k.jpg

 

52749086170_cba2db5e59_k.jpg

 

52748673611_c4978df4d1_k.jpg

 

52749086275_d0f6233b2d_k.jpg

 

52748673711_aa2cf6725a_k.jpg

 

52749086225_5c231cc7b4_k.jpg

 

I jeszcze raz całość zanim trafią pod skrzydła modelu. 

52748144707_1a96ee2120_k.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.