alienus Napisano 11 Czerwca 2021 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2021 A jak zmienię X20 na X20A to problem się nie rozwiąże? W sumie ten rozcienczlnik oparty jest alkohol i jest dedykowany. X20 w sumie to używam do czyszczenia tacek z farby więc nie dziwota że rozpuszcza poprzednie warstwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr2498 Napisano 11 Czerwca 2021 Share Napisano 11 Czerwca 2021 X20 jest to rozcieńczalnik do farb olejnych a X20A jest przeznaczony do farb akrylowych którym jest na przykład X-16 z Tamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 11 Czerwca 2021 Share Napisano 11 Czerwca 2021 Kup Vallejo Air (tak, Air) albo Hatakę Blue a nie się męczysz z tą Tamiyą. Włożyłeś już sporo pracy i pieniędzy w ten model, więc jedna farba za 9-10 PLN nie zrobi różnicy w budżecie, a efekt na pewno będzie lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 11 Czerwca 2021 Share Napisano 11 Czerwca 2021 30 minut temu, piotr2498 napisał: X20 jest to rozcieńczalnik do farb olejnych a X20A jest przeznaczony do farb akrylowych którym jest na przykład X-16 z Tamki. Żeby doprecyzować: samo X-16 czy XF-16 oznacz tylko kolor i rodzaj powierzchni. Może być to zarówno emalia (kwadratowa buteleczka) albo akryl (okrągła). Tak już to Tamiya mądrze wymyśliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr2498 Napisano 11 Czerwca 2021 Share Napisano 11 Czerwca 2021 Miało być Xf-16 a nie X-16 w mojej wiadomości (mój błąd :D) Ale koledze chodzi akurat o akryl Xf-16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 11 Czerwca 2021 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2021 Przetestuję Hatake na skrzydle na którym już testy robiłem wcześniej w tym wątku. Jak będzie dużo ładniej to przemaluje, ba jak będzie podobnie to zostanie jak jest. No i zmywacz wamodu może też sobie sprawdzę przy okazji jak działa, na razie zmywanie robiłem głòwnie X20 albo cleanerem stolarskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 12 Czerwca 2021 Share Napisano 12 Czerwca 2021 Zmywacz Wamodu zmywa wszystko, także szpachlę. Trzeba uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepociufakers Napisano 12 Czerwca 2021 Share Napisano 12 Czerwca 2021 Dawno dawno temu, kiedy nie miałem aerografu, a bardzo chciałem pomalować model na fajny metaliczny kolor, użyłem tego: Vallejo Liquid 70790 Farba o przyjemnym zapachu alkoholu, przy lekkiej wprawie daje się ładnie kłaść na model pędzlem. Pzdr. Jaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 12 Czerwca 2021 Autor Share Napisano 12 Czerwca 2021 2 hours ago, pepociufakers said: Dawno dawno temu, kiedy nie miałem aerografu, a bardzo chciałem pomalować model na fajny metaliczny kolor, użyłem tego: Vallejo Liquid 70790 Farba o przyjemnym zapachu alkoholu, przy lekkiej wprawie daje się ładnie kłaść na model pędzlem. Pzdr. Jaro Ten przyjemny zapach alkoholu brzmi kusząco le chyba jednak zostanę z Hataką bo wszyscy co pędzlem to słyszę ze Hataka i Hataka. Aero to sobie sprawie dopiero jak pędzlem będę umiał bo nie siada się do ciężarówki jak się gubisz w Punto 18 hours ago, Fixer said: Kup Vallejo Air (tak, Air) albo Hatakę Blue a nie się męczysz z tą Tamiyą. Włożyłeś już sporo pracy i pieniędzy w ten model, więc jedna farba za 9-10 PLN nie zrobi różnicy w budżecie, a efekt na pewno będzie lepszy. Hataka ma pewnie swój thinner, czy też Tamkowy x20a będzie okay? A może woda demineralizowana po prostu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 12 Czerwca 2021 Share Napisano 12 Czerwca 2021 Akurat Hataki przyznam, że nie używałem, Vallejo Air natomiast można rozcieńczać wodą lub alkoholem. Ja najczęściej dawałem rozcieńczony denaturat. X20A bym odradzał. Vallejo Liquid, które proponuje @pepociufakers też może być dobrym pomysłem, bo mam tylko że inny kolor. Też ładnie nakłada się pędzlem prosto z butli, ale trzeba często mieszać. Do czyszczenia pędzli w tym wypadku najlepsza jest moim zdaniem IPA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 16 Czerwca 2021 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2021 Mustang już po myciu w Laquer Thinner Tamki, zeszło wszystko a miejscami też szpachla puściła więc poprawki nanoszę. W między czasie testowe skrzydło już pociągnięte Hataką Blue pięć warstw, 2x lakier błyszczący i lekki szary wash. Lakier był trochę za gęsty i docelowo muszę go z wodą 1:1 pomieszać. Hatakę rozcieńczam zgodnie z instrukcją 20:80 (https://www.hataka-hobby.com/en_US/n/3) i wychodzi elegancko. Jako że znów mogę poszpachlować to przesunąłem jedną linię co okazała się iść krzywo a także wydłubałem wszystkie 3 blaszki od korków paliwa - nawierciłem większą średnicą i wkleiłem z powrotem, także będzie szczelina w którą spokojnie sobie wash wejdzie oraz nie będzie problemu przy malowaniu. Po poprzednim podkładzie miejscami korki wyszły równo ze skrzydłem, tak więc jest okazja by to od razu naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 16 Czerwca 2021 Share Napisano 16 Czerwca 2021 Zastanawiam się czemu wyważasz już otarte drzwi? Metalic czy srebro, na tak dużej powierzchni, zawsze wyjdzie słabo z pędzla. Czemu nie spojzysz w kierunku szpraju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 16 Czerwca 2021 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2021 50 minutes ago, Moses said: Zastanawiam się czemu wyważasz już otarte drzwi? Metalic czy srebro, na tak dużej powierzchni, zawsze wyjdzie słabo z pędzla. Czemu nie spojzysz w kierunku szpraju? Nie pomyślałem o tym To jak z tym że gdy stoisz przy tablicy to nie widzisz całego równania, a z daleka lepiej widać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 16 Czerwca 2021 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2021 Chyba nieuchronnie człowiek zmierza do aerografu czy tego chce czy nie Zamów po puszce na najważniejsze 2-3 kolory + podkład tak dla 2-3 modeli i kompresorek już masz w tej cenie. A o ekologii i tych wyrzuconych puszkach nie wspomnę. A fukawka dla amatora to droga być nie musi. Pozatym trochę farbek, chemii i lakier od tamki już mam więc się nada jak ta lala 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 16 Czerwca 2021 Share Napisano 16 Czerwca 2021 nie wątpliwie uzywając aerografu bedziesz miał bardzo duzy skok jakosciowy tego co robisz, no i dodatkowo poszerza Ci sie wachlarz technik jakie mozesz uzyc aby model był bardziej efektowny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 19 Lipca 2021 Autor Share Napisano 19 Lipca 2021 Dzień dobry, Po małej przerwie i urlopie wrzucam skrzydełko testowe w XF-16 z Lacquer Thinner 50:50 na oko. Nie jest to wielki krok naprzód dla ludzkości, ani też dla modelu... no ale że moje pierwsze psikanie aerografem więc nie mógłbym nie wrzucić 5 minut malowania, 30 minut czyszczenia i szukania co zrobiłem źle, że powietrze wraca do pojemnika z farbą, ale już ogarnięte Drugą połówkę zapsikałem na czarno pod test pre-shadingu. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 19 Lipca 2021 Share Napisano 19 Lipca 2021 (edytowane) No i wygląda to źle... Zainwestuj w C008 od Mr.Hobby, chyba najlepsza farbka na początek przygody z "metalowymi" powierzchniami. Tania, sporo wybacza i daje całkiem niezłe efekty. Edytowane 19 Lipca 2021 przez arhtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 20 Lipca 2021 Autor Share Napisano 20 Lipca 2021 18 hours ago, arhtus said: No i wygląda to źle... Zainwestuj w C008 od Mr.Hobby, chyba najlepsza farbka na początek przygody z "metalowymi" powierzchniami. Tania, sporo wybacza i daje całkiem niezłe efekty. A coś z akryli bardziej polecisz? Rozważam Gunze seria H + leveling thinner, bądź Hataka... na metalizery chyba za zielony jestem jeszcze XF-16 próbowałem jeszcze z większym rozcieńczeniem (10 kropli thinner na 5 kropli farby) + retarder (1 kropla, i psikane na 20-psi) ale efekt w sumie taki sam - podejrzewam że farba ma po prostu taki duży pigment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juffre Napisano 20 Lipca 2021 Share Napisano 20 Lipca 2021 Gunze C8 maluję się jak zwykłą farbą. To lepszy wybór niż H8. Nie ma się czego bać. Rozcieńcz farbę mocniej 1:2.5 na korzyść rozcieńczalnika i zmneijsz ciśnienie do 1 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 20 Lipca 2021 Share Napisano 20 Lipca 2021 55 minut temu, alienus napisał: XF-16 To jest matowe aluminium . I jak byś nie rozcieńczał to i tak będzie odrobinę "ziarniste" bo po prostu taką ma fakturę. Pytanie (może głupie, nie czytałem całego wątku) - czy psikasz to na powierzchnię pokrytą lakierem połyskiem lub podkładem czarnym w połysku? Jeżeli nie ma tej warstwy w połysku to sobie daruj szukanie dobrego efektu Tak wygląda XF 16 psikane na połysk: a tak C008 Aha, i po farbach serii C dobrze fukawę przeczyścić Tool cleanerem lub odpowiednikiem produkowanym przez Wamod I jak wiadomo "C" TROCHĘ śmierdzi Na moim Mustangu cieniowane C008 wyszło tak: z jedną uwagą - model pokryty jest już półpołyskiem C181 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 20 Lipca 2021 Autor Share Napisano 20 Lipca 2021 Psiknąłem jeszcze Hataką Aluminium (z seri Blue do pędzla), może za bardzo rozcieńczyłem, ale test wyszedł jak widać. Zdecydowanie lepiej niż Tamką moim zdaniem. Tym razem bez podkładu testowanie było... no i właśnie... jak rozwiązać problem dawania podkładu za każdym razem gdy coś testuję i zmywam w kółko wamodem. Jakieś dobre praktyki? Nie chcę zaśmiecić świata milionem puszek po podkładzie, a tanie to to też wcale nie jest Zgaduje że uśmiechnąć się chyba muszę do MrSurfacera + Leveling Thinner co w sumie koreluje się z zakupami do serii Gunze. porównanie obu, tak będzie chyba lepiej widać jak bardzo ziarnista ta Tamka wyszła: 19 minutes ago, abtb said: czy psikasz to na powierzchnię pokrytą lakierem połyskiem lub podkładem czarnym w połysku? Jeżeli nie ma tej warstwy w połysku to sobie daruj szukanie dobrego efektu Psikam generalnie na sam podkład. Jeszcze nie trafiłem na info żeby lakier dawać na podkład pod farbę. Co do czarnego podkładu to jedni chwalą a inni mówią że nie ma różnicy... może to bardziej kwestia połysku samego. Raczej do malowania z wysokim połyskiem to słyszałem żeby raczej matowić podkład papierem Tak jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=LWeD0Si2gGQ Generalnie mój plan na Mustanga jest mniej więcej taki: - Podkład - Farba bazowa (aluminum) - Może jakaś próba cieniowania paneli - Lakier błyszczący - (opcjonalnie tutaj przepolerować Finishing Polish, choć nie wiem czy to dobry moment?) - Wash na linie - Chipping fluid - Pasy inwazyjne w mat + odrapania - Kalki (+płyn przed i po) - Poprawki wash - Lakier satynowy na finito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 20 Lipca 2021 Share Napisano 20 Lipca 2021 3 minuty temu, alienus napisał: no i właśnie... jak rozwiązać problem dawania podkładu za każdym razem gdy coś testuję i zmywam w kółko wamodem. Nie testuj na modelu. Na model idzie to co już wiesz i umiesz. Weź skrzydło ze zbędnego zestawu, starego modelu, albo inny kawałek plastiku. Nie maluj całości. Kolejne testowane farby kładź pasami obok siebie na jednym podkładzie. Przy innych testach idea jest ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juffre Napisano 20 Lipca 2021 Share Napisano 20 Lipca 2021 Ja maluję sobie płytki zwykłego hipsu podkładem i potem na nich testuję. Wtedy nie musisz nic zmywać. Po podkładzie koniecznie daj warstwę czarnej błyszczącej farby. To konieczne żeby ładnie wyglądało aluminium. Może być GX2 od gunze lub tamka np LP-1. Im bardziej lustrzana powierzchnia tym ładniej metalizer będzie się błyszczał i lepiej wyglądał. Na twoim miejscu nieco zmieniłbym kolejność prac. Pomaluj kolorem bazowy i zrób modulacje paneli. Na to nałóż chipping fluid i pomaluj pasy inwazyjne. Później zeskrob farbę. Dopiero jak skończysz tą zabawę polakieruj lakierem błyszczącym. Potem kalki, kolejna warstwa glossa i dopiero wash, 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 22 Lipca 2021 Autor Share Napisano 22 Lipca 2021 Jest i C8 na testowe skrzydełko, (pod spodem podkład oraz czarna pactra błyszcząca przetarta papierkiem). Jak na moje standardy kolorek wyszedł idealnie, trochę to ciężko na zdjęciu uwiecznić. A zapaszki po farbie nadal jeszcze czuć Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alienus Napisano 27 Lipca 2021 Autor Share Napisano 27 Lipca 2021 GX2 czeka na swoją kolej. Znalazłem fajny tutorial jak to psikać żeby wyszło "szkło" to się i podziele. Pozdrawiam, 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.