Hans Olo ww2 Napisano 13 Lutego 2009 Share Napisano 13 Lutego 2009 Ritter - dobra farba dla plastyków, czyli np jaka firma już ujdzie, mając na uwadze cel wykorzystania jako farba do washa? Renesans daje radę? Ps adminie kochany, zdecyduj się ostatecznie gdzie przenosisz tematy, bo mi wcięło dłuższy elaborat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ritter Napisano 13 Lutego 2009 Share Napisano 13 Lutego 2009 Generalnie używam farb firmy Talens nazywaja się van Gogh, pojemność to 40 ml ( są też chyba mniejsze opakowania ). Napewno wiele informacji na temat tych farb znajdziesz na tym forum, wystarczy poszukać Cena za tubke to ok. 10 zł ( płaciłem dokładnie 9.70 zł ). Jeżeli chodzi o farby Renesans to spokojnie też się nadają, mi osobiście jednak te pierwsze przypadły do gustu bo kolory ładniejsze Farby Renesans sa tańsze więc idelanie nadają się na początek. Odrazu proponuje zaopatrzyć sie w white spirit ewentualnie benzyne do zapalniczek ( odrazu mówie że benzyny nie uzywałem ale sporo osób używa i twierdzi że lepsze do washa ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 20 ml Van Goghi chodzą po c.a. 6 zł. Renesansy się nie nadają, bo przy większości rozcieńczalników po wyschnięciu pigment nie osadza się równomiernie tylko zbiera się w "grudki". Van Goghi drogie nie są - obecnie tylko jakieś problemy z modelarskimi kolorami są (przynajmniej na allegro) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans Olo ww2 Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 Mam taki specyfik jak "Rozpuszczalnik bez aromatów do farb olejnych", jako skład podano tylko, że zawiera odaromatyzowaną benzynę do lakierów. Ale to chyba będzie zbyt agreswyne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekw Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 Nie, to nie jest zbyt agresywne. Tylko bardzo długo schnie. Oczywiście mówię tu o washu farbami olejnymi dla artystów robionym na sidolux. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans Olo ww2 Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 maciekw - o długości schnięcia wiem, ale problem polega na tym, że warstwę sidoluxu mi to zmiękczyło i przy usuwaniu wacikami poprostu się starła w części, dziwne trochę. Możliwe też że sido nie było pierwszej świeżości i od tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Wałachowski Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 Tak sie składa że również tych farbek poszukiwałem i po długich poszukiwaniach Znalazłem w poniższych sklepach: Modelcentrum kilka kolorów wszystkie na zamówienie w cenie 18 zł tubka. Drugi sklep to Jama dostepna na zamówienie cała paleta w cenie 13 zł za tubke. Ogólnie rzecz biorąc farbki sa fajne ale moim zdanie cena jest zbytnio wygórowana. Dobra farba dla plastyków kosztuje 10 zł tuba i to już naprawde wysoka jakośc. 13 zł za sztukę to cena do przyjęcia,używam tych farb od jakiegos czasu i są najlepsze do modeli,chodzi tu w gruncie rzeczy o grubość pigmentu i barwy jakie Mig oferuje,przerzuciłem się na te farby po ponad 10 latach malowania Van Goghami i Rembrantami. Tylko, że w przypadku farb MiG'a musimy płacić dodatkowe pieniądze za samą nazwę... uwierz mi,nie tylko za nazwę,ale za jakość maciekw - o długości schnięcia wiem, ale problem polega na tym, że warstwę sidoluxu mi to zmiękczyło i przy usuwaniu wacikami poprostu się starła w części, dziwne trochę. Możliwe też że sido nie było pierwszej świeżości i od tego? Hmm..,dziwne sprawy,podpowiem Panowie że stosuję wash olejny zawsze na samą Pactrę,nigdy mi się nic nie starło,a pozatym twierdziłem zawsze i dalej tak będzie ,że jak sie da sido to zabezpieczona powierzchnia farby nie reaguje zmianami kolorów tak jak bez sido,a w przypadku broni pancernej gdzie można przy okazji wycierania wyczarować od razu zacieki i wyblaknięcia to ważna sprawa.Podeprę się tutaj własnymi zdjęciami wybranych elementów modelu ,gdzie widac jaki efekt takie coś bez sido daje ,którego za nic w świecie na sido nie uzyska się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł94 Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 To znaczy, że MOŻNA robić olejnymi washa bez poprzedniego nałożenia sido? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Wałachowski Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 To znaczy, że MOŻNA robić olejnymi washa bez poprzedniego nałożenia sido Śmiem twierdzić że nawet powinno się bez sido to robić,tak sam czynie już od lat wielu-jakie efekty widać wyżej na zdjęciach,wash kładziony na samą farbę zmienia jej kolor,nasycenie,mozna wycierając pozostawić zacieki,więc załatwia on od razu sprawę filtrów,sam wash a sido do podłóg,co najwyżej,oj zlinczują mnie za to ostatnie zdanie ...he,he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 To znaczy, że MOŻNA robić olejnymi washa bez poprzedniego nałożenia sido? Ja także nie używam żadnych lakierów błyszczących przed washem. Maluję akrylami, Robiłem washa z farb olejnych MiG'a oraz z Dark Wash także MiG'a i nigdy nie zauważyłem, żeby działo się coś dziwnego. Wręcz odwrtnie. Farba na modelu zrobiła się troszkę ciemniejsza, ale kolor stał się głębszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil K. Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 Ja popieram Artura. Oleje to bardzo wdzięczne farby do w/w zabiegów. Często stosuję je prosto z tubki, bez rozcieńczania - i sobie ścieram pędzlami, chusteczkami, wacikami, palcami... Można różne i fajne efekty w ten sposób osiągnąć. Trzeba tylko samemu spróbować. Nie powinno być z nimi zbyt wielu problemów bo długo schną i to co się nie podoba można poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekw Napisano 15 Lutego 2009 Share Napisano 15 Lutego 2009 Śmiem twierdzić że nawet powinno się bez sido to robić Możliwe, ale doświadczenie mi mówi, że farby Tamiya, których używam, nie są zwykłymi akrylami. Da się je rozcieńczyć paktycznie każdym rozcieńczalnikiem, wamodem, white spiritem, czy wyżej wspomnienym... Poprostu bez kładzenia na to sidoluxu wash spowodowałby starcie farby z modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Wałachowski Napisano 15 Lutego 2009 Share Napisano 15 Lutego 2009 Możliwe, ale doświadczenie mi mówi, że farby Tamiya, których używam, nie są zwykłymi akrylami. Da się je rozcieńczyć paktycznie każdym rozcieńczalnikiem, wamodem, white spiritem, czy wyżej wspomnienym... Poprostu bez kładzenia na to sidoluxu wash spowodowałby starcie farby z modelu Wychodzi na to że w takim razie Tamiya ma słabe farby,ja maluje Pactrami rozcieńczanymi wodą,kranówą,a po nałożeniu olei choćbym chciał to zejść nie zejdą,a trę czasem dosyć intensywnie-z drugiej strony jeśli dodajesz do nich wamodu czy white spirita,to możliwe jest że potem wchodzą w rekację z olejami,proponowałbym użyć wody i zobaczyć czy się nic nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekw Napisano 15 Lutego 2009 Share Napisano 15 Lutego 2009 Intensywność tarcia nic nie ma tu do rzeczy. Poprostu te farby wchodzą w reakcję praktycznie z każdym rozcieńczalnikiem. Kiedyś szukałem czy akryle Tamiya to akryle, nawet założyłem tu gdzieś kiedyś temat (dawno temu i nieprawda). Wnioski z poszukiwań są takie, że najprawdopodobniej nie są to akryle, albo są to akryle "na sterycdach". Dodawanie wody nic nie daje, a tylko pogarsza jakość farby. Moim zdaniem lepszym rozcieńczalnikiem od "firmowego" jest w tym przypadku rozcieńczalnik gunze. Ja jakość farby mierzę tym, na ile przyjemnie się nią maluje, i jakie efekty można nią uzyskać kładąc ją z aero. Malowałem już farbami Pactra, MM, Tamiya, Humbrol, Revell. Nigdy nie miałem w rękach farb Gunze. Z wcześniej testowanych najbardziej pasują mi te, których używam. Podobno (nie testowałem) na serię C nie trzeba kłaść sidoluxu, bo farba reaguje tylko z rozcieńczalnikiem do lakierów, czyli wamod, white spirit, czy nawet rozcieńczalnik Tamiya do arykli nie naruszy powierzni farby. Jakby ktoś mógł, to prosiłbym o przeprowadzenie testu. Jeżeli tak jest, to zacznę sobie kupować gunze. Pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wallace Napisano 3 Marca 2009 Share Napisano 3 Marca 2009 (edytowane) I po jakimś czasnie zniknie Ci pędzel i model kolesiu, Nitro żre plastik i syntetyczne pędzle, że hoho... ja się przejechałem, na nitro malując aerografem, porobiło mi szpary w powłoce na silniku prędzej aerograf wypali teraz rozpuszczam rozcieńczakiem do emalii i też jest super. Ale mam 1-2 modele porobione nitrem i od roku stoją i nic im nie jest Edytowane 3 Marca 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek14 Napisano 3 Marca 2009 Share Napisano 3 Marca 2009 Ja rozcieńczam praktycznie w proporciach np 5 farby 4 rozcieńczalnika i jest git , poekspermentuj z farbami to sie nauczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 6 Marca 2009 Share Napisano 6 Marca 2009 No to jak mogę podepnę się do tematu. Na temat moich zasobów nie będę się wypowiadał bo kocham farby olejne Akryle mnie zraziły ze wzajemnością. No ale niestety padło, że olejnego kolorka nie było więc padło na akryle. Po długiej wieczornej lekturze forum zaopatrzony w niezbędną wiedzę przystępuję do lakierowania. Mowa tu o akrylu Tamiya. I cóż - podkład, dobre proporcje rozcieńczania (Tamiya thinner), pierwsza warstwa genialna! Nakładam drugą a efekt jakbym kładł akryl na tłustą powierzchnię. Robią się jakieś oczka jak w rosole, farba sprawia wrażenie jakby się ważyła. Nie od dziś maluję aero ale to mnie kompletnie zbiło z tropu. Kompletnie nie rozumiem akryli. Wiem, że wypowiadam herezje ale jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się w mojej kilkunastoletniej przygodzie z modelarstwem bym po raz kolejny zawiódł się na farbach. Jestem wychowany na zdobycznych Humbrolach a ModelMaster to extraklasa stąd pytanie. Tu akurat o Tamiyę bo o reszcie wszystko już wyczytałem Będę wdzięczny za wskazówki jak z tymi cholerami akrylami Tamiyi rozmawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ITALERITRUCK Napisano 7 Marca 2009 Share Napisano 7 Marca 2009 Ja mialem tak samo z vallejo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekB Napisano 8 Marca 2009 Share Napisano 8 Marca 2009 Cześć. Mam pytanie z innej beczki. Szukałem po forum i nie mogłem znaleźć. Jakie kolory farb z palety vallejo air najbardziej odwzorują kolory scanii 4? Rama, silnik, tylne błotniki, wydech i inne detale. Na kabinę mam pomysł. Jeżeli nieodpowiedni dział, proszę o przeniesienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek Napisano 9 Marca 2009 Share Napisano 9 Marca 2009 Mam pytanie na temat mieszania akrylowych MM i Gunze serii H. Chcę wypróbować Gunze, ale na początek kupię raczej 1-2 kolory, więc pewnie zajdzie potrzeba mieszania, stąd pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 9 Marca 2009 Share Napisano 9 Marca 2009 Mam pytanie na temat mieszania akrylowych MM i Gunze serii H. Chcę wypróbować Gunze, ale na początek kupię raczej 1-2 kolory, więc pewnie zajdzie potrzeba mieszania, stąd pytanie. Cienko to widzę, przynajmniej Vallejo + Gunze = kupa. A próbować nie ma czego, trzeba kupować, Vallejo i Gunze powinny już w waszych warsztatach wypierać inne farby akrylowe. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 9 Marca 2009 Share Napisano 9 Marca 2009 Vallejo i Gunze powinny już w waszych warsztatach wypierać inne farby akrylowe Tamiye też? Ja się w końcu nie doczekałem na odpowiedź ale wywalę wszystkie lakiery Tamiyi. Kładłem bezbarwny i mam ten sam efekt co przy kolorze Wracam do olejnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekw Napisano 11 Marca 2009 Share Napisano 11 Marca 2009 I cóż - podkład, dobre proporcje rozcieńczania (Tamiya thinner), pierwsza warstwa genialna! Nakładam drugą a efekt jakbym kładł akryl na tłustą powierzchnię. Robią się jakieś oczka jak w rosole, farba sprawia wrażenie jakby się ważyła. Od 10 lat korzystam z farb wspomnianej marki. So tej pory nie spotkałem się jeszcze z czymś takim. Mógłbyś jeszcze dopisać, jaki jest numerek farby? To znaczy, szczególnie, czy jest matowa (xf), błyszcząca (x), czy też jest to farba typu clear? Kładłem bezbarwny i mam ten sam efekt co przy kolorze Fakt jest taki, że clear od tamki nie jest najlepszym produktem. Zchowuje się w sposób dość niedeterministyczny. Osobiście jest to jedyny produkt tej marki, którego zdecydowanie odradzam. Vallejo i Gunze powinny już w waszych warsztatach wypierać inne farby akrylowe. Ponieważ? Mam pytanie na temat mieszania akrylowych MM i Gunze serii H. Chcę wypróbować Gunze, ale na początek kupię raczej 1-2 kolory, więc pewnie zajdzie potrzeba mieszania, stąd pytanie. Oba to akryle, więc wydaje mi się, że nie powinno być problemu. Pozostaje tylko kwestią otwartą, jak akrylowe MM będą reagować na rozcieńczalnik Gunze, bo w drugą stronę nie widziałbym problemów, choć z farbami Gunze nie pracowałem. Tamiye też? Dobre pytanie. Ja się w końcu nie doczekałem na odpowiedź ale wywalę wszystkie lakiery Tamiyi. Nie działej zbyt pochopnie. Dałbym odpowiedź wcześniej, ale od kilknastu dni nie miałem czasu odwiedzić forum. Wracam do olejnych. Jak Ci się nimi wygodniej maluje, to wracaj. Wybieraj, to z czym TOBIE się najlepiej pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 11 Marca 2009 Share Napisano 11 Marca 2009 Mógłbyś jeszcze dopisać, jaki jest numerek farby? Farbki to X-6 i X-13 Nie działej zbyt pochopnie. Dałbym odpowiedź wcześniej, ale od kilknastu dni nie miałem czasu odwiedzić forum. No dobrze. Rozumiem, że można mieć zły podkład, brudną powierzchnię itp. Ale czemu lakier nie przyjmuje 2 warstwy prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekw Napisano 12 Marca 2009 Share Napisano 12 Marca 2009 X-6 Zatem to "X6 Orange" X-13 X13 Metallic Blue (żródło) Wnioskuję, że robisz jakiś samochód. Jeszcze nie zdarzyło mi się nakładać koloru pomarańczowego na większą powierzchnię. Ze wszytskimi farba mi z "clear" w nazwie trzeba u tego producenta zachowywać bardzo ostrożnie. Jest to winą samego lakieru bezbarwnego, który do najlepszych nie należy. Co do kolorów "orange" i "red" to kładzione na kolejną warstwę mogą (nie muszą) zachowywać się jakby były kładzione na wypolerowane szkło. Spróbuj delikatnie zmatomić powierzchnię (tak jednym , może dwoma pociągnięciami papierku o gradacji 2k). Z tą drugą wymieniona farbą (zdarzyło mi się nią malować) nie miałem problemów, ale spróbuj zrobić dokładnie to samo. Mam nadzieję, że to coś pomoże. Jeszcze jedno. Jak już kiedys wspominałem najlpiej te farby współpracują z rozcieńczalniekiem Gunze. A z własnego doświadczenia wiem, że do malowania kasty lepiej zastosować farby do tego dedykowane, np. takie, jak stosuje koksik, albo lakiery w spray-u (te od tamki są wysokiej moim zdaniem jakości). Pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.