marek d Posted June 26, 2022 Share Posted June 26, 2022 Kolejny nudny model. Spitfire Mk IXc powstały z przeróbki Mk V. Do dywizjonu 303 trafił w czerwcu 1943. Kilka marnych / jak zawsze/ fotek. .. zbliżenia wrogiem modelarza. Jak zawsze opinie mile widziane. Śmiało można kopać i rzucać pomidorami. Byle nie strzelać do modelisty. 20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawek_26869 Posted June 26, 2022 Share Posted June 26, 2022 Marku, bardzo ładny Spitek 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_OldMan_ Posted June 26, 2022 Share Posted June 26, 2022 Łom nie czerwony !!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted June 26, 2022 Share Posted June 26, 2022 Nudny czy nie, zawsze to Spitfire. Podoba się . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted June 26, 2022 Share Posted June 26, 2022 Popularność tematu nie przeszkodziła w dobrym wykonaniu. Do tego bardzo lubię Twój styl malarski. Szczególnie brudy w strefie kopcia urzekają 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xatrix_pl Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Świetny Spitfire, szczególnie podoba mi się wyważone podejście do śladów eksploatacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adamo722 Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Jak to malowanko u ciebie tylko pozazdrościć 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaruk Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Czuć blachę. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur D. Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Zdjęcia nie oddają całego uroku i kunsztu modelarza, widziałem na żywo i według mnie - REWELACJA 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted June 28, 2022 Author Share Posted June 28, 2022 (edited) Dziękuję wszystkim za lajki. Dodam tylko że jest to mój drugi model nie malowany emaliami olejnymi. Edited June 28, 2022 by marek d Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted June 28, 2022 Share Posted June 28, 2022 Ładny model to i można zalaikować. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted June 30, 2022 Author Share Posted June 30, 2022 W dniu 28.06.2022 o 18:11, Xmen napisał: można zalaikować. Nie ukrywam że wolę słowo pisane / choćby jedno/ nawet te krytyczne. No ale nasz świat powoli staje się fejsbukowo- obrazkowy. Wracamy do Lascaux. Czasem też używam tych durnych emotek niestety. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 (edited) Kupa! Proszę, jest jedno słowo i krytyczne, zgodnie z życzeniem autora. Co mu będę żałował, jak mu zależy. Nawet jeśli jest tu kompletnie nieuzasadnione. Szczególnie z komentarzem Artura, bo spojrzenie na żywo jest niezastąpione i rzeczywiście model może prezentować się lepiej niż na zdjęciach. Ale to nie znaczy, że tu na fotkach prezentuje się źle. O nie! Rzeczywiście pretenduje do tego by woniać blachą na odległość, a ogląd w naturze może to jeszcze podkreślić. Udało się uniknąć prezentacji przeglądu technik malarskich oferując nam w zamian wizerunek Spitfire. No, prawie, bo tu troszkę za nachalnie ukazuje się nam efekt washa (chyba washa), a tam odrobinę brakuje skontrolowania ubytków farby w kontekście całości kompozycji (sorki za termin z malarskiego świata, ale akurat tutaj dobrze pasuje). Trzeba jednak pamiętać, że to są też rzeczy, które mogą być zdeformowane fotografią i lepiej przynajmniej zacząć od zaoferowania autorowi kredytu zaufania. Ten model z pewnością wyrasta ponad poziom, gdzie spokojnie możemy mówić o hołdzie złożonym bohaterom tamtych czasów i nie tylko bez wstydu, ale wręcz z dumą można by pokazać go pilotom, którzy latali oryginalnym samolotem - tym sławnym i tym trochę mniej. Taka możliwość ( o hołdzie mowa, już nie o pokazaniu niestety) to jedna z wartości modelarstwa, ale i rodzaj kryterium oceny modelu i wyzwania stojącego przed modelarzem. Brawo Marku! Edited June 30, 2022 by greatgonzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 8 godzin temu, marek d napisał: nasz świat powoli staje się fejsbukowo- obrazkowy. Takie czasy panie Marku, takie czasy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 To ja też napiszę choć już polajkowałem . Piękny model pięknego samolotu. Zazdroszczę umiejętności :). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted June 30, 2022 Author Share Posted June 30, 2022 Dziękuję kolegom za użycie klawiatury! Miło. Gonzo; się rozpisałeś. I znów mam problem ; kpisz ze mnie? czy serio? W obu przypadkach powinienem zwinąć manatki z forum. Doceniam że chciało Ci się napisać, dziękuję też za konsultacje warsztatowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adamo722 Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Co tu dużo pisać masz swój styl malowania i nanoszenia śladów eksploatacji i od razu widać że model wyszedł spod twojej ręki Ale i tak każdym kolejnym modelem zaskakujesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Ja to kpię tylko czasem i raczej nie z ludzi. Przynajmniej publicznie. Także serio, serio. Ja tu indywidualnego stylu malowania nie widzę i także stąd pochwała, bo indywidualny styl jest w modelarstwie redukcyjnym niczym jak zawadą. Stary jestem, może wzrok szwankuje :). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adamo722 Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 To jest forum każdy ma prawo wyrażać opinie oczywiście z zachowaniem umiaru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxy Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 Na Spitfirach to ja sie tak za bardzo nie znam. O tym że to wczesny Spitfire Mk IX przerobiony z Piątki świadczy tylko ten przerobiony panel z lewej strony przodu kadłuba? Silnik się zmieścił pod blachy z Piątki? W nagłówku tak bardzo to podkreślana ta wczesna wersja... W ogóle Eduard taką robi w 1/48 czy 1/72? Wyszukiwarka coś mi strajkuje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 O tym, że przerobiony z MkV świadczy serial. Silnika z osprzętem nie dałoby się zamontować w okapotowaniu MkV. Rozróżnienie wczesny/późny sugerowane przez producentów zestawów należy traktować bardzo umownie. Spitfire był sukcesywnie modyfikowany i nie da się przeprowadzić jednoznacznej linii dzielącej konstrukcję na wczesną i późną. Do tego liczne modyfikacje dotyczyły też istniejących, starszych egzemplarzy, dodatkowo utrudniając wyznaczenie takiej granicy.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted July 2, 2022 Author Share Posted July 2, 2022 (edited) 2 godziny temu, Maxy napisał: Na Spitfirach to ja sie tak za bardzo nie znam. To tak jak ja. Jakimś wyróżnikiem wczesnych maszyn mogą być szerokie pokrywy bębnów amunicyjnych działka , bąbel z prawej strony okapotowania silnika i stery wysokości. Tak też Eduard dzieli swoje IX dając odpowiednie elementy. Najważniejsze patrzeć na fotki, czytać i pytać tych co wiedzą więcej. Mimo wszystko też nie jestem pewien tych drutów IFF. Edited July 2, 2022 by marek d Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 (edited) No, tak, tylko czy ten przerobiony z MkV Spitfire przestał być wczesny, gdy latał nim Skalski? Zapewne wtedy miał już wąskie owiewki działek, bo te pojawiły się na przełomie 1943/44. To do kiedy jest wczesny? Jak tu będzie wyglądała sprawa tych owiewek tuż za śmigłem z prawej strony? Rzeczywiście na początku mieliśmy tylkoSpity IX w takiej konfiguracji. Ale CBAF ruszyła z produkcją MkIX późną zimą 1943 i montowane tam silniki nie miały przekładni Coffmana i pokrywy były gładkie. Tymczasem Supermarine dalej montowała okapotowanie z owiewką, niezależnie od użytego silnika, bo tak było zasadnie logistycznie. Wyróżniki wczesny/późny przenikały się ze sobą, a samoloty z czasem zmieniały swój wizerunek. Powiedziałbym, że IFF MkII to jednak anachronizm w tym samolocie w okresie służby w 303-im. Wtedy wprowadzono już IFF MkIII, więc choć we wcześniejszym okresie niewątpliwie samolot latał z 'dwójką', to tu już raczej nie. Raczej. A i o co chodzi z tym panelem z lewej strony jako wyróżnikiem wczesnej wersji? Edited July 2, 2022 by greatgonzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted July 2, 2022 Author Share Posted July 2, 2022 Nie wiem, chciałem mieć spita w takiej konfiguracji jak zrobiłem i tak zostanie. Linki zawsze mogę zlikwidować mały to problem choć mi szkoda. Cytat A i o co chodzi z tym panelem z lewej strony jako wyróżnikiem wczesnej wersji? Co miał na myśli kol. Maxy nie wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.