Skocz do zawartości

Arma Hobby - zapowiedzi i nowości lotnicze


Roland_Sebastian

Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, Maxy napisał:

Polecam obejrzeć dokładnie zdjęcie Mustanga UZ L w malowaniu z końca wojny, tego ze szmatą na szkle tyłu kabiny. I inne tej serii produkcyjnej.

Jedyne znane mi zdjęcie P-51B UZoL to Mustang III FZ180 czyli  wyprodukowany jako P-51B-5-NA 43-6601.  Model 104, czyli najwcześniejszych egzemplarzy serii 5-NA.  Czy mógłbyś proszę podać jaki numer seryjny ma samolot o któym mówisz i gdzie mogę zobaczyć to zdjęcie. Tak naprawdę, to wolałbym się dowiedzieć jaki symbol miała modyfikacja (Technical Order) o której mówisz, bo Autorzy monografii Mushroom-a o niej nie wspominają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he. Rzeczywiscie nie UZ ale SZ -L. U Musiałkowskiego pisze tak  - NA 102/104 seryjne P 51 B wyprodukowane w Inglewood . W serii B-5NA zainstalowano zbiornik za kabina pilota i usunieto reflektor z krawedzi prawego  skrzydła, B-15NA nowe silniki V-1650-7 w tej serii zmieniono również umiejscowienie skrzydłowych świateł nawigacyjnych. Na rysunku sa to P-51B 15,NA,  F-6C-10NT, P-51C-10NT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Maxy napisał:

U Musiałkowskiego pisze tak  - NA 102/104 seryjne P 51 B wyprodukowane w Inglewood . W serii B-5NA zainstalowano zbiornik za kabina pilota i usunieto reflektor z krawedzi prawego  skrzydła, 

Zbiornik instalowano fabrycznie począwszy od P-51B-10NA i P-51C-10NT. We wcześniejszych seriach były instalowane jako modyfikacja polowa. Reflektora na prawym skrzydle nigdy nie było. Był od początku do końca na lewym.

30 minut temu, Maxy napisał:

B-15NA (...)w tej serii zmieniono również umiejscowienie skrzydłowych świateł nawigacyjnych.

Nie znam żadnych materiałów które by potwierdzały taką zmianę w P-51B/C. Natomiast taka zmiana nastąpiła i owszem, ale w modelu P-51D. Dotyczy to również reflektora do lądowania. 

W TBiU nr 69 jest sporo takich błędów. To nie wina Autora, bo dostęp do materiałów dzis a w 1981r (i to w Polsce) jest kompletnie neporównywalny. Nb. autorem jest Mietelski, nie Musiałkowski. Korzystanie z TBiU sprzed 40 lat jako wiarygodnego źródła informacji nie jest najlepszym pomysłem. I zupełnie niepotrzebnym. Rzetelnych materiałów nt. Mustanga jest w bród.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście na zdjeciu SZ L w wyraźny spoób nie mozna dostrzec tych świateł.  Chyba byłem w błędzie.... 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myslałem bo widziałem cos takiego, podpisane Crew_of_the_353rd_FG_Poses_With_War_Weary_P-51B_With_Malcolm_Hood

image.thumb.jpeg.41e323fd7ab71823d9d4a21be03d5073.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może odpuście z tym TBiU co? Przy obecnym dostępie do materiałów te zeszyty (starsze) mogą mieć najwyżej wartość kolekcjonersko-sentymentalną. Chyba, że zostaną do nich wydane wersje drugie, poprawione, rozszerzone - wide nr. 119 ->119bis.

Żeby nie było, że tylko teoretyzuje: brakuje mi dwóch, żeby skompletować tematykę lotnictwa II wś. 😉

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, HKK napisał:

Ale też dołączam się z pytaniem. Które to konkretnie zmiany  zostały w modelu Army pominięte lub współistnieją na wypraskach a nie powinny?

Do mnie nie dołączasz., bo ja pytałem o Mustanga, nie  o zestaw  do sklejania.

Co prawda zdziwiłbym się gdybym otrzymał odpowiedź :).

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
9 godzin temu, greatgonzo napisał:

Do mnie nie dołączasz

Ależ tak. Zadałem pokrewne pytanie tej samej osobie, więc dołączyłem do Ciebie.

9 godzin temu, greatgonzo napisał:

Co prawda zdziwiłbym się gdybym otrzymał odpowiedź :).

Przecież dostałeś. P-51B/C różnych serii miały różnice. Poza tym, zwrócono Ci uwagę, na istnienie oznaczeń NA i NT 😂. Jeśli Cię to nie satysfakcjonuje, to zauważ, że ja zostałem zupełnie zignorowany 🥲

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maxy napisał:

Tak myslałem bo widziałem cos takiego,

To ciekawe zdjęcie, bo pokazuje P-51B-1NA 43-12433 czyli późny egzemplarz wczesnych serii ze światłami pozycyjnymi, oraz anteną jak w P-51D. Ale jest wcześniejsze zdjęcie tej maszyny ze światłami i anteną typowymi dla B/C.  Wygląda na nieoficjalną przeróbkę w warunkach polowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źródła mówią, że nowe umiejscowienie świateł pozycyjnych pojawiło się wraz z nowym skrzydłem bubbletopa.  Bardzo późne garbate egzemplarze wciąż mają te światła w dotychczasowym standardzie. Teoretycznie w pozostałych samolotach (ok. 100 egzemplarzy B-15 i ok. 400 C-10, ale jakby poszukać lepiej niż ja to pewnie można te liczby jeszcze zmniejszyć)  mogła nastąpić jakaś modyfikacja. Ale nie bardzo ma to sens, bo model był już na wykończeniu i w tym czasie trwała już produkcja D.

 

HKK, ok, niech będzie. Rzeczywiście masz gorzej i widząc to nie pytam już nawet czym różniły się Mustangi z Dallas  i z Inglewood.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, greatgonzo napisał:

Źródła mówią, że nowe umiejscowienie świateł pozycyjnych pojawiło się wraz z nowym skrzydłem bubbletopa.  Bardzo późne garbate egzemplarze wciąż mają te światła w dotychczasowym standardzie. Teoretycznie w pozostałych samolotach (ok. 100 egzemplarzy B-15 i ok. 400 C-10, ale jakby poszukać lepiej niż ja to pewnie można te liczby jeszcze zmniejszyć)  mogła nastąpić jakaś modyfikacja. Ale nie bardzo ma to sens, bo model był już na wykończeniu i w tym czasie trwała już produkcja D.

 

HKK, ok, niech będzie. Rzeczywiście masz gorzej i widząc to nie pytam już nawet czym różniły się Mustangi z Dallas  i z Inglewood.

 

Prostym wyjaśnieniem dla świateł może być oślepianie załoganta, lub technologiczność produkcji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbicia od  chmur ,zamglenia mogły powodować gorsze warunki obserwacji załoganta lub załogantów lecących w formacji.

Technologiczność , owiewka tłoczona z jednego arkusza blachy, czy też łaczona z dwóch połówek, pasująca na oba zakończenia skrzydeł.

Czyli nie robimy dedykowanych ,lewa -prawa a mamy jeden item a światło, umiejscowione po środku owiewki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że krótkie wypowiedzi cenione są w sieci, ale mnie ta komunikacja przerosła i dalej nic nie zrozumiałem.

Jaka lewa prawa? Jakie odbicia chmur? W czym?

Nawet nie wiem czy pytam na temat :(.

 

Zrozumiałem tylko,  że chłopaki z dywizjonu technicznego 353rd FG stwierdzili po tysiącach lotów operacyjnych i treningowych, że dość tych męczarni, że to się musi skończyć i załatwili sprawę instalując nowe cool światełka od nowszej wersji Mustanga na samolocie służącym do przywożenia piwa do jednostki. Ale to chyba bez sensu jest.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiesz, i pewnie posiadles wiedzę dlaczego tak zrobili.

Że zmianami w samolotach tak jest, tysiące ,setki tysięcy godzin nalotu i dopiero ktoś kto chce i powiedzmy wie jak poprawić/zniwelować problem , nie rzadko mając  nad sobą gościa który  bierze na siebie tzw konsekwencje tych prac , wykonuje pracę ,które później we biurze konstrukcyjnym / fabryce są przekuwane na biuletyny , czy to opcjonalne czy też obowiązkowe.

Choć są przypadki że znając problem producent postanawia przez cały okres eksploatacji swoich produktów/ samolotów/ nie robić z tym całkowicie nic.

Odbicia od chmur , to też rozumiesz .

Często w lotnictwie ,elementy płatowca zabudowane na lewej stronie tegoż, można zabudowywać na stronie prawej, a nawet działania odwrotne czyli elementy ze strony prawej można instalować na stronie lewej.

Dużo zależy od pilotów i to tych którzy nie boją się artykułowac tego co ich irytuje podczas lotu na danym typie samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, em napisał:

Często w lotnictwie ,elementy płatowca zabudowane na lewej stronie tegoż, można zabudowywać na stronie prawej, a nawet działania odwrotne czyli elementy ze strony prawej można instalować na stronie lewej.

Czyli można zainstalować lewe skrzydło po prawe stronie, a nawet prawe po lewej?:hmmm:*

*to taki żarcik:mrgreen:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
5 godzin temu, em napisał:

Rozumiesz, i pewnie posiadles wiedzę dlaczego tak zrobili.

Przecież nie chodzi o to, dlaczego tak zrobili. Powodów mogło być wiele, oczywistych bądź nie, i nie ma potrzeby nad tym dywagować.

Pytanie jest: w jaki sposób modyfikacja nastąpiła na egzemplarzu ze zdjęcia . Zmiana na pewno nie była fabryczna, bo samolot latał wcześniej bez niej. Czy była nakazana przez oficjalny TO (Technical Order)? Na to śladów brak. Więc może mechanicy z 353FG na własną rękę dokonali przeróbki? Możliwe, ale też trochę dziwne.

Owszem, jest to lekki offtop ale jednak dyskusja zaczęła się od tego, czym różniły się "wczesne" i "późne" P-51B/C oraz czy Arma Hobby zrobiła hybrydę różnych wersji produkcyjnych w swoim zestawie (jak twierdzi @Jostein) i gdzie konkretnie.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dlaczego zrobili, a nie sposób w jaki zrobili jest ta zagadka.

Mogli zrobić, jak już pisałem na prośbę pilota.

 

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Greif locked this temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.