Baas ArK Napisano 27 Grudnia 2016 Share Napisano 27 Grudnia 2016 Panowie, spokojnie. Przeprowadziłem dziś mały eksperyment. Standardowy AS-186 z butlą, który wzbogaciłem o zawór który pokazałem dwie strony wcześniej ( viewtopic.php?p=824801#p824801 ). Start 18:04 kompresor nabił do ~ 3,8 bar (wskazanie manometru), autostop kompresora. Odblokowałem regulator, obróciłem ruchem przeciwnym do ruchu zegara do uzyskania wskazania 2,0 bar na manometrze. Po paru minutach odkręciłem regulator w przeciwnym kierunku do momentu kiedy manometr przestał wskazywać wzrost ciśnienia. Otwarłem spust na odkraplaczu i spuściłem ciśnienie do momentu autostartu kompresora ~ 3,0 bar. Ponowna praca kompresora do autostopu. Pozostawiony w spokoju przy maksymalnym ciśnieniu do 18:20. Koniec. Dołożony zawór cały czas w pozycji zamkniętej. Nieszczelności innych więc brak . Potwierdzone to co pisałem wcześniej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 27 Grudnia 2016 Share Napisano 27 Grudnia 2016 Jestem oczywiście spokojny, i myśląc na spokojnie doszedłem do wniosku, że są 3 możliwości: a) twój AS-186 posiada reduktor z automatycznym wyrównaniem ciśnienia; b) właśnie obaliłeś podstawowe zasady pneumatyki, więc można zrobić dokumentację i wysłać do kapituły nagrody Nobla; c) masz jednak nieszczelność np. na gwincie tego zaworu który wstawiłeś. Punkt c) łatwo sprawdzić zostawiając naładowany, lecz wyłączony kompresor np. na 24 godziny. Zobaczysz czy zejdzie ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 27 Grudnia 2016 Share Napisano 27 Grudnia 2016 Ironię wyczuwam wypowiedzi Twej - Yoda mistrz powiedział by tak : a) nie wiem, być może. Polska instrukcja jest dość skąpa, a angielski jest dla mnie wyjątkowo obcy; b) od tego są mądrzejsi, nie będę zabierał im chleba; c) tego nie można wykluczyć, choć krótkotrwałe zostawienie pod ciśnieniem nie wykazało zauważalnego spadku na manometrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 27 Grudnia 2016 Share Napisano 27 Grudnia 2016 Ironię wyczuwam wypowiedzi Twej - Yoda mistrz powiedział by tak : No to już bez ironii. Zawór reduktora dzieli cały układ na dwie komory. Po jednej stronie wysokociśnieniowej masz butlę dopompowywaną z kompresora. Jest to część wysokociśnieniowa, ok. 4 bar. Nazwę ją w skrócie WC (od wysokie ciśnienie) Po drugiej stronie (niskociśnieniowej NC) masz wężyk i aerograf. U Ciebie jeszcze zawór. Z założenia przy zamkniętym aerografie ta część też powinna być szczelna. Powietrze nie ma gdzie uciec. Zawór reduktora jest na początku zamknięty dociskany mocną sprężyną. Wkręcając pokrętło regulatora napinasz drugą sprężynę po drugiej stronie zaworu i suma sił od ciśnienia i sprężyny otwiera zawór, powietrze z WC przechodzi do NC - ciśnienie na manometrze rośnie. Kręcąc w drugą stronę zamykasz zawór i nic nie może się dziać. Strona NC jest szczelna, aero zamknięte, zawór reduktora zamknięty - ciśnienie po stronie NC zostaje jakie było. Dopiero otworzenie aero powoduje upust powietrza i spadek ciśnienia. Jak pisałem wcześniej są reduktory które przy regulacji w dół wypuszczją nadmiar powietrza na zewnątrz, albo "wprew prawom fizyki" przerzucają z NC do WC, ale to nie ten poziom cenowy raczej. Przy kompresorze z butlą, niewielkiej nieszczelności szybko nie zauważysz bo gdy spadnie ciśnienie reduktor się otworzy i będzie uzupełniał powietrze z butli, więc na manometrze będzie stało cały czas np. 2 bary, dopóki w butli będzie więcej niż 2 bary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 28 Grudnia 2016 Share Napisano 28 Grudnia 2016 Ja niestety nie mogę ustawić ciśnienia w swoim AS-186. Naciskam spust aerografu i próbuję ustawić ciśnienie na 2 bary. Ciśnienie po prostu opada bo wypuszczam je przez aerograf. Potem butla dalej nabija się do 4,5 bara... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 28 Grudnia 2016 Share Napisano 28 Grudnia 2016 No to masz coś zepsute. Reklamuj. Kompresor nawet bez zbiornika powinien trzymać nastawione ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 28 Grudnia 2016 Share Napisano 28 Grudnia 2016 Ogólnie da sie malować na tych 4,5 barach. Po prostu ludzie doradzali żeby jednak malować na 2 barach to tak chciałem zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 28 Grudnia 2016 Share Napisano 28 Grudnia 2016 Nie wiem kto doradzał 2 bary. Dla mnie najlepsza kontrola nad malunkiem jest w okolicach 1.0-0.6 bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas89 Napisano 28 Grudnia 2016 Share Napisano 28 Grudnia 2016 Jak chce coś dokładniej pomalować to słabiej odciągam spust do tyłu z aerografie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 28 Grudnia 2016 Share Napisano 28 Grudnia 2016 Jak naprawisz kompresor to ustaw na próbę 1 bar, mocniej rozcieńcz farbę i wtedy zobaczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 28 Grudnia 2016 Share Napisano 28 Grudnia 2016 Ogólnie da sie malować na tych 4,5 barach. Po prostu ludzie doradzali żeby jednak malować na 2 barach to tak chciałem zrobić. Tak jak pisze karambolis8, nawet 2 bary to już jest takie absolutne maximum i to zależy od tego jakie masz aero. 2 bary maluję Adlerem bo mam w nim redukcję przepływu do zera, 1-1,5 Evolution przy zredukowanym przeplywie do 30%. Natomiast dziwi mnie zachowanie Twojego kompresora. Zrób taką próbę. Na rozładowanym i wyłączonym kompresorze podnieść i odkręć maksymalnie w lewo pokrętło reduktora (ale nie na chama). Włącz kompresor, nabij butlę aż się wyłączy. Manometr powinien pokazywać zero. Zakładam, że masz założone aero które blokuje ujście powietrza. Teraz podnieść i wkręcaj powoli pokrętło reduktora. Ciśnienie powinno powoli rosnąć (pierwszych kilka obrotów z reguły jest martwych - to tak jak sprzęgło w samochodzie trzeba wyczuć). Gdy osiągnie przykładowe 2 bary naciśnij spust w aero tak jak przy malowaniu. Ciśnienie powinno nieznacznie spaść, aby przy puszczeniu spustu wrócić na 2 bary. Niewielkie obroty pokrętłem reduktora powinny pozwolić na dowolne ustawienie ciśnienia. Jeśli zachowanie twojego kompresora jest inne - reklamuj sprzęt. Uwaga ogólna. Coraz więcej nowych forumowiczów "wstydzi" się podawać swojego miejsca zamieszkania. A może w pobliżu mieszka bardziej zaawansowany kolega, który mógłby Ci pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 28 Grudnia 2016 Share Napisano 28 Grudnia 2016 Marak dzięki za wyjaśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilge Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Witam. Odswieżam troche temat z prośba o poradę.Pod wpływem Waszych postów(i zawartych w nich rad) zdecydowałem sie na zakup Evolution Silverline Solo.Teraz jaki kompresor byście polecili pod ten aero?Jakie dodatkowe wyposazenie?Dodam ze do wydania mam ok.1000pln z rezerwa + - kilka zlotych w jedna lub druga strone.A możę Evolution 2 w 1 za 739 pln jesli zamkne sie w tysiaku z nadajacym sie do niego kompresorem?Pytam bo jest sprzetu masa i gubię się troche co wybrać z tej sredniej półki.Dodam że do tej pory w czasie swojej paroletniej przygody z modelarstwem pracowałem na p.iwacie . Pozdrawiam, Arek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Skoro masz niezły budżet, to może podstawową wersję Infinity (koszt ok. 800 zł), w której masz regulację plamki z długopisową pamięcią, co jest niezwykle wygodną cechą tego sprzętu? Aerograf do tego AS-186, kosztuje nieco poniżej 300 zł, więc w sumie wyjdzie to jakieś 1000 zł plus kilkadziesiąt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Witam.Odswieżam troche temat z prośba o poradę.Pod wpływem Waszych postów(i zawartych w nich rad) zdecydowałem sie na zakup Evolution Silverline Solo.Teraz jaki kompresor byście polecili pod ten aero?Jakie dodatkowe wyposazenie?Dodam ze do wydania mam ok.1000pln z rezerwa + - kilka zlotych w jedna lub druga strone.A możę Evolution 2 w 1 za 739 pln jesli zamkne sie w tysiaku z nadajacym sie do niego kompresorem?Pytam bo jest sprzetu masa i gubię się troche co wybrać z tej sredniej półki.Dodam że do tej pory w czasie swojej paroletniej przygody z modelarstwem pracowałem na p.iwacie . Pozdrawiam, Arek To kup Iwatę albo Procon Boya (produkuje dla nich ta sama firma co dla Iwaty) PS-289 (dysza 0.3) lub PS-270 (dysza 0.2) Kompresor minimum AS-186 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Atlis Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 @vilge - jeśli nie musisz mieć aerograf już jutro, to będę niebawem sprzedawać moją Infinity z dyszami 0.15 i 0.2mm w idealnym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilge Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Nie muszę,czekam na propozycję.Co nie zmienia faktu że potrzebny mi kompresor i całe oprzyrządowanie.Tak czy inaczejAtlis,czekam na sygnał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Oprzyrządowanie to w zasadzie tylko wężyk i szybkozłączka, do Infinity 1/8 cala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilge Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 To co,aerograf infinitz i kompresorAs+186_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Atlis Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Ten kompresor, ten wężyk z szybkozłączką, ten stojak + aerograf który wybierzesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilge Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 A kiedy zamierzasz się go pozbyć,Atlis? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilge Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Przepraszam że post pod postem.Ale bardzo mi pomogliście,naprowadziiście.Dzieki za starania Solo {chyba wybiore Twoją opcję).Dzieki za oddzew Cooper, Spróbój mnie mimowszystko przekonać że Twój wybór jest lepszy.Potrzebuje dobrego sprzętu i dlatego Panowie zawracam Wam głowę.Jest kasa,można spróbować.Tym bardziej że w czeka F-15 Raa;m na malowane Pozdrawiam Arek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Atlis Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 ~tydzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilge Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Atlis.czekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Atlis Napisano 30 Grudnia 2016 Share Napisano 30 Grudnia 2016 Odezwę się na PW jak będzie aktualne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi