Skocz do zawartości

Art of Trans - modele drukowane


kopernik

Rekomendowane odpowiedzi

Wilga pociągnięta sreberkiem - odważnie biorąc pod uwagę typowe bolączki druku 3D. Dobrze że jest, a jaka jest dokładnie to mam nadzieję zobaczyć na lepszych zdjęciach albo... we własnych łapach 😉

Pozdr ww

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, India napisał:

Prawda? Facet zrobił robotę i wie o tym.

PS Dużo nie brakuje do zrobienia Wilgi z wojska, a potem ładnych parę lat latająca jako SP-AHW srebrna.

 

Ta na zdjęciach ma być wojskowa, anteny na końcach skrzydeł mają być, a tłumik jest tylko jako demonstrator co jest w zestawie. Skrzydła podobno mają prawidłowy wznios ( na zdjęciach nie widać ).

1 wil ca_Fotor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie o tym, że nie poleci. 

W żadnym z projektów jakich zdjecia można zobaczyć, czy też to co widac na żywo, śmigła nie mają sensownego kształtu, Nie mówie poprawnego tylko sensownego.  Wilga tylko to potwierdza.

Szacun za umiejętności i szybkość robienia w 3D ale kształty niestety nie wychodzą takie jak powinny.

Co najlepiej było widać w szeroko komentowanym i nagradzanym  modelu  Żubra w  Inowrocławiu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Qz9 napisał:

szybkość

Jak coś jest szybko to zachodzi podejrzenie, że jest zrobione bądź jak.

To jest znak tych czasów. Drukarki spowodowały wysyp projektantów. Problem polega na tym, że 95% robi to bądź jak. I nie mam tu na myśli kilku błędów, bo błędy popełnia każdy.

Godzinę temu, Qz9 napisał:

śmigła nie mają sensownego kształtu

Zdjęcia tej Wilgi są słabe i nie mogę się dopatrzeć, ale mam wrażenie, że śmigło jest skręcone w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam majac mieszane uczucia na temat druku 3D i predkosci prac nad nowymi modelami, zamowilem Zubra (samolot, ktory od zawsze byl moja slaboscia, piekny w swej brzydocie) w 1/48 i nie moge sie doczekac jak dostane go s swoje rece. Szansa na to ze ktos zrobi Zubra nawet jako short-runa jest niezbyt wielka, ze wzgledu na niezbyt duzo dostepnych informacji. Czyli ta opcja wydaje sie jedyna w miare rozsadna. Modelu Zubra w tej skali innego nie znam, jest jedyny w miare dostpny w zywicy w 1/72, ale nie jest to latwy model w wykonaniu, a co do zgodnosci z orginalem to tez moze byc ciezko, znow z braku materialow.

Z samolotami typu Wilga, mam troche inne uczucie, bo druk 3D moze wrecz spowodowac brak checi do podjecia prac nad tym modelem przez wieksze firmy.

Sa tez takie prokjekty jak PWS-26, ktory ma sie ukazac i jako druk 3D i zrobiony przez Lukgraph. Osobiscie wybiore tego z Lukgrapha. Mojac juz modele Lublina i Czapli w obu skalach, widze jakosc wykonania, ktora moze byc ciezka do odtworzenia w wydruku 3D. Choc przy Czapli tez bylo duzo glosow ze model zawiera bledy merytoryczne. Nawiasem mowiac to Lukgraph tez uzywa druku 3D do niektorych elementow.

A tak nawiasem, to czekam na Wilka, ktory jest wykonywany technika 3D przez inna osobe. Jestem ciekawy porownania tych modeli.

 

Jak dostane Zubra, to go przedstawie tutaj.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, macotra21 napisał:

Z samolotami typu Wilga, mam troche inne uczucie, bo druk 3D moze wrecz spowodowac brak checi do podjecia prac nad tym modelem przez wieksze firmy.

Większe, czyli wtryskowe? Jeśli tak to bez obaw, kompletnie się tym nie przejmą, że jest 3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, macotra21 napisał:

Nawiasem mowiac to Lukgraph tez uzywa druku 3D do niektorych elementow.

to są modele z wydruków 3D, tylko większe elementy są najpierw  drukowane, oczyszczone na ile się da z artefaktów druku a potem odlewane z żywicy. Co zresztą jest rozsądne, bo jednak stabilność żywicy 3D jest niższa niż żywic odlewniczych no i duzo przyjemniejsza w obróbce. Drobnica jest z druku lub w blaszce.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BRAVO112 napisał:

wznios skrzydel Wilgi to 4°

Czy to nie pomyłka?  Przy takim wzniosie końcówka skrzydła byłaby 30 kilka cm wyżej niż nasada i byłoby chyba bardziej widoczne. Glass i Morgała pisali, że Wilga 40 miała wznios 2 stopnie, zwiększony w stosunku do Wilgi 3 (i 35 z takim samym płatem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.