young Napisano 18 Września 2012 Share Napisano 18 Września 2012 R-3S by się zgadzało. Problem jest z APU-13. Podałeś wymiary wersji MT (tej z butlą azotu) dla R-13. Ja zaś potrzebuję zwykłej do zwykłego R-3S. Tylko żeby to nie była z kolei ta od R-3R... Właściwie nie wiem jak się nazywa ta dla S i ta dla R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Września 2012 Share Napisano 18 Września 2012 Cały pic polega na tym że na MT równiez mozna bylo podwieszać R-3S. Niestety nie ma danych geometrycznych APU-13U-2 -sa wszystkie dane , masowe , siły zejscia pocisków itd . a rozmiarów nie ma .Tylko cięzar ok.31kg Sorry -cała nadzieja w Grzegorzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Września 2012 Share Napisano 18 Września 2012 APU-13M /APU-3S / dlugosc 2353 plus/minus 5mm szerokosc 60mm szerokosc z prowadnicami 70mm wysokosc z uchem 200mm ciezar-20kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 19 Września 2012 Share Napisano 19 Września 2012 O ta długość będzie ok. Kwestia, która dalej nie daje mi spokoju. Jak nazywa się belka dedykowana dla R-3R? Może to zacytowana przez Babcię APU-13U-2 (i dlatego ta różnica masowa)? Zwykła APU-13M to już chyba Bisowi niepotrzebna... O tym R-3S na APU-13MT wiem, kiedyś widziałem takie zdjęcie MiG-23 i się zdziwiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Września 2012 Share Napisano 19 Września 2012 Jak nazywa się belka dedykowana dla R-3R? Może to zacytowana przez Babcię APU-13U-2 (i dlatego ta różnica masowa)? I dla R-3S i R-3R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Września 2012 Share Napisano 19 Września 2012 Panowie, odnosnie malowan i wygladu serii 7600 polecam Modelar Extra E17/2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 19 Września 2012 Share Napisano 19 Września 2012 To pytanie za 100 punktów - czym różniła się (prócz gabarytów) belka APU-13M od APU-13U-2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Września 2012 Share Napisano 19 Września 2012 Oprócz złącza dla R-3R ,w tylnej części w opływie znajdował się blok rozkręcania żyroskopu głowicy pocisku R-3R i blok połączeń -stacja r-lokacyjna -głowica pocisku i przedniej [ ale nie wiem czy tego ostatniego nie było też w APU-13M ] Więcej się nie zagłębiałem -bo schematy elektroniczne to nie mój konik. Jak ktoś ma taki schemat z APU-13M i wrzuci będzie widać różnice i skąd te "nadwyżkowe kilogramy " Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Września 2012 Share Napisano 19 Września 2012 radioelektronicky boj poznatky z valky ve vietnamu se s jistym zpozdenim odrazily i na letounach mig-21mf. V druche polovine roku 1984 probehla zastavba elektroinstalace pro rusici kontejner SM nesouci aparaturu SPS-141. pro radary systemu hawk by mozna sps-141 predstavoval riziko ale napriklad pro radar migu-23 ml nepredstavovala jeho cinnost zadnou zmenu pouze pri letu dvojice migu-21 preskakoval signal cile obcas mezi obema letouny. Znajomość zasad walki radioelektronicznej z wojny wietnamskiej, z pewnym opóźnieniem znalazło odzwierciedlenie w samolotach MiG-21MF. W drugiej połowie 1984 roku, rozpoczeto instalacje okablowania do pojemnika zakłócającego SM niosącego aparaturę SPS-141.Dla systemu radarowego Hawk byc może sps-141 stanowił zagrożenia, ale dla radaru samolotu MiG-23 Ml jego emisja /SPS-141/ nie powodowała zadnej zmiany.W locie dwojki MiG-21 sygnały celow okazyjnie migotały między dwiema płaszczyznami /celownika/ za Modelar Extra 17/2012 Sadze ze rowniez u nas SPS-141 pojawił sie w tym czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 W drugiej połowie 1984 roku, rozpoczeto instalacje okablowania do pojemnika zakłócającego SM niosącego aparaturę SPS-141.Dla systemu radarowego Hawk byc może sps-141 stanowił zagrożenia, ale dla radaru samolotu MiG-23 Ml jego emisja /SPS-141/ nie powodowała zadnej zmiany.W locie dwojki MiG-21 sygnały celow okazyjnie migotały między dwiema płaszczyznami /celownika/ za Modelar Extra 17/2012 Sadze ze rowniez u nas SPS-141 pojawił sie w tym czasie Jak mnie pamięć nie myli były wcześniej około roku 80 już się mówiło, że malborski pułk ma klucz samolotów do zakłóceń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 (edytowane) Łacznie Czesi do przenoszenia SPS-141 przystosowali 30 samolotow Mig-21 ,z tego 4 wersji Mig-21 M /po wymianie R-11 na R-13 oznaczonych MA/ oraz 26 MF. Było to 1/3 stanu Mig-21 M/MF lotnictwa Czechosłowackiego. Poprzez analogie / choc trudno porównywac nasz szalony kraj do Czechosłowacji / u nas przy tych samych załozeniach ochrony przez jednego nosiciela klucza samolotów,do przenoszenia SPS-141 powinno byc przystosowanych ok 50 Mig-21 ... U nas natrafilem na zapis /okolo 1978 roku/ ktory wiescil zakup zasobnikow typu SPS-141/142/143 Edytowane 20 Września 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Łacznie Czesi do przenoszenia SPS-141 przystosowali 30 samolotow Mig-21 ,z tego 4 wersji Mig-21 M /po wymianie R-11 na R-13 oznaczonych MA/ oraz 26 MF.Było to 1/3 stanu Mig-21 M/MF lotnictwa Czechosłowackiego. Poprzez analogie / choc trudno porównywac nasz szalony kraj do Czechosłowacji / u nas przy tych samych załozeniach ochrony przez jednego nosiciela klucza samolotów,do przenoszenia SPS-141 powinno byc przystosowanych ok 50 Mig-21 ... U nas natrafilem na zapis /okolo 1978 roku/ ktory wiescil zakupienie zasobnikow typu SPS-141/142/143 Lotnictwo czeskie było trochę inaczej zorganizowane stąd zwiększona ilość samych zasobników jak i też maszyn przystosowanych do ich przenoszenia. Natomiast u nas do osłony wojsk lądowych była przeznaczona 1 dywizja myśliwska i sztabowcy zapewne uznali, że klucz wystarczy. Co do samej ilości samolotów przystosowanych się nie wypowiadam bo liczby nie znam. Zapewne było ich trochę więcej ale na pewno nie mniej niż 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Strona 99 tego wątku: 6810, 6814, 7812, 8702, 8706, 9112, 9114, 8704 i 9111. Do tego jeden jedyny Bis 9805. Wszystkie mają dłuższą belkę podkadłubową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Grzegorz5710Jak mnie pamięć nie myli były wcześniej około roku 80 już się mówiło, że malborski pułk ma klucz samolotów do zakłóceń. Jednak chyba trochę póżniej .Wszystkie samoloty były przystosowywane w jednym okresie [ szkolenie , nadzór radzieckich specjalistów -było opisywane ] A np. 8706 dopiero na jesień 81 , po przybyciu BIS-ów został przekazany razem z pozostałymi MF do M-ka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 A np. 8706 dopiero na jesień 81 , po przybyciu BIS-ów został przekazany razem z pozostałymi MF do M-ka . A czy przez przypadek w 79 albo 80 roku 41 plm nie miał kontroli GISz-u bo jakoś z tą kontrolą kojarzę ten klucz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Artykuł jest niejako opisem prawdziwych samolotow w odniesieniu do modelu edurda 1-48, opisuje np roznice miedzy skrzydłami samolotow wyprodukowanych w Moskwie a tymi z Gorki . Chodzi glownie o dlugi owalny panel,te z Moskwy go maja ,a jak mowia Czesi,,sedivki,, czyli samoloty serii 7600 z Gorki , nie. Jeszcze jedna cecha ,odrozniajaca 21 z obu wytworni ,byly ,,uszy,, na wylotach lusek z Gsz-23 .Te z Gorki sa mniejsze i maja troche inny kształ /postaram sie wrzucic skan dla zobrazowania -jutro/ Samoloty z Gorki po przylocie do CSSR były pomalowane na gornych powierzniach w kamuflaz brazowo-zielony ,dol niebiesko-szary. Jak pisza Czesi ,byla to lekcja po wojnach izraelsko-egipskich. Byly bez znakow przynaleznosci panstwowej i numerow taktycznych , napisy eksploatacyjne po rosyjsku w kolorach czerwonym i niebieskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 A np. 8706 dopiero na jesień 81 , po przybyciu BIS-ów został przekazany razem z pozostałymi MF do M-ka . A czy przez przypadek w 79 albo 80 roku 41 plm nie miał kontroli GISz-u bo jakoś z tą kontrolą kojarzę ten klucz. O tym nie mam zielonego pojęcia , bo w 81 to ja byłem w pięknym , cudownym, niezapomnianym 26plm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Powracając jeszcze do APU-13U-2 ,otoz oprocz R-3S i R-3R mozna było z niej odpalac rakiety niekierowane RM-3W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 em -wrzuc jakąś fotkę , bo jeszcze któryś z młodszych pasjonatów 21 zacznie "googlować " i dojdzie do wniosku że z 21 odpalano Polskie rakiety meteorologiczne noszace taką sama nazwę RM-3W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Artykuł jest niejako opisem prawdziwych samolotow w odniesieniu do modelu edurda 1-48, opisuje np roznice miedzy skrzydłami samolotow wyprodukowanych w Moskwie a tymi z Gorki . Chodzi glownie o dlugi owalny panel,te z Moskwy go maja ,a jak mowia Czesi,,sedivki,, czyli samoloty serii 7600 z Gorki , nie.Jeszcze jedna cecha ,odrozniajaca 21 z obu wytworni ,byly ,,uszy,, na wylotach lusek z Gsz-23 .Te z Gorki sa mniejsze i maja troche inny kształ /postaram sie wrzucic skan dla zobrazowania -jutro/ Był już swego czasu taki, w innym wydawnictwie. Wklejałem przy okazji In-boxu zestawu Eduarda. Sprawdziłem to na MF 7502. Większość się zgadza. Czy "uszy" miał mniejsze ciężko mi było ocenić. Braku owalnego panelu na górnych powierzchniach skrzydeł nie mogłem sprawdzić, ale pewnie też go nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Samoloty z Gorki po przylocie do CSSR były pomalowane na gornych powierzniach w kamuflaz brazowo-zielony ,dol niebiesko-szary. Jak pisza Czesi ,byla to lekcja po wojnach izraelsko-egipskich. Byly bez znakow przynaleznosci panstwowej i numerow taktycznych , napisy eksploatacyjne po rosyjsku w kolorach czerwonym i niebieskim. Myślę, że to ważna wskazówka co do naszych 9600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Czyli, raczej, standard jeśli chodzi o dostarczane do nas samoloty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Myślę, że to ważna wskazówka co do naszych 9600. Napisy eksploatacyjne musiały być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Uploaded with ImageShack.us Mam tylko taki rysunek APU 13 M1 z samolotu MiG 21M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 21 Września 2012 Share Napisano 21 Września 2012 Nie wnikając w szczegóły to na BIS-ie w tylnej częsci doszedł ten blok rozkręcania żyroskpu rakiety R-3R. Temat kiedyś poruszany -pulpit specbomby A w kabinie trenażera [ podobno 21SMT ] chyba specjalnie zbudowanego dla ćwiczenia tylko tego elementu ataku atomowego ,sądząc po wyposażeniu kabiny . I widok dodatkowych celowników przeziernych dla A zachowanych na wegierskim BIS-ie. U Nas chyba już z nie zobaczy się czegoś takiego . Zdjęcia z węgierskiego Forum http://makettinfo.hu/ Szczerze powiedziawszy to coś mi w tej kabinie nie pasuje - ale Rosjanie chyba mieli na Wegrzech swoje 21SMT , to może zostawili w spadku ten element wyposażenia i treningu .A że kabina niekompletna , to byc może jest to swego rodzaju "składak " do ćwiczeń tylko ataku z bombą A . Ale najwazniejszy jest pulpit . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.