Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dla maniaków symulatorów lotniczych polecam dodatek Miga-21bis . Występuje nawet w polskich barwach.

http://www.dcs-mig21.com/index.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

babcia131,zainteresowało mnie drugie zdjęcie.

Te dodatkowe celowniki....jak to działało i jak się używało tego?

Pytam bo w Powsinie w muzealnym już Su-22UM3K tez coś takiego jest zamontowane (lub podobnie wyglądające)

To było tylko używane do ataków "A"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

str.171 tego wątku.

Nie znam sie na Sukach -tzn.nie wiem czy Sparki też to miały [ poprawiam -miały sprawdziłem ], ale bojowe Suczki na pewno.

A to nie działało w sensie "mechanizmu" , normalny kawałek pleksi z naniesioną czerwoną ? kreską.Służył jako element pomocniczy w czasie wykonywania manewru do zrzutu bomby A. Jak przypuszczam w odpowiednim momencie , w chwili pokrycia sie wskaznika z punktem zrzutu bomby na ziemi pilot miał zrzucić bombę i w nogi .

Niestety o samej technice dokładniej mógłby opowiedzieć tylko Pilot i to pewnie taki który ćwiczył takie loty .

Wrzucę parę rysunków obrazujcych różne techniki zrzutu produktu A , i jak widać w wypadku 21 odbywało sie to z przewrotu, a więc celowanie "przez szybkę" nie wchodziło w grę .Zresztą przy tym "produkcie "kilkaset metrów róznicy w celności nie stanowiło dla npla wielkiej pociechy.

 

warunkizrzutubombyasu7.th.jpg

warunkilotuzadlamig21.th.jpg

technikazrzutubombya.th.png

technikazrzutubombyawgn.th.jpg

technikazrzutubombyawgn.th.jpg

atakawzalenociodktaatak.th.jpg

atakawzalenociodktaatak.th.jpg

 

Koledzy -mam pytanie do Moderatorów , Adminów -czy zasoby "wiedzy" i zdjęc , materiałów są przechowywane gdzieś na serwerze , czy ewentualnie po skasowaniu czegoś w swoich prywatnych zasobach rzecz ginie bezpowrotnie ?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ujęcia pokazują ,że była możliwośc startu i lądowania z "utwardzonych powierzchni" ale jednoczesnie sprawia to wrażenie jakby było to zorganizowane jak cos w rodzaju pikniku , na którym wykańczamy MiG-21.Może to moje subiektywne odczucia , ale te tłumy ludzi , samochody osobowe , i to w czasie przeprowadzania trudnego przecież elementu szkolenia Pilotów .Węgrzy prowadzili takie ćwiczenia , ale że na taką skalę ? Może to końcówka eksploatacji 21 i ewentualne uszkodzenia silnika , płatowca itp .zostały wpisane w ryzyko .

No ale co bym nie pisał , jakoś nie widzę w takiej roli "finezyjnej amerykanckiej techniki " Silniki jak silniki , ale podwozie odmaszerowałoby na pewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ujęcia pokazują ,że była możliwośc startu i lądowania z "utwardzonych powierzchni" ale jednoczesnie sprawia to wrażenie jakby było to zorganizowane jak cos w rodzaju pikniku , na którym wykańczamy MiG-21.

 

Chyba masz rację bo w 79 roku jak byli Węgrzy u nas dla wszystkich było zaskoczeniem to, że po wylądowaniu wyłączali silniki na końcu pasa a później holownikami przeciągali na PPS. Rzekomo dla oszczędności silników. Psuło to wspólne loty dlatego tylko jeden jedyny raz się odbyły a później latali sobie a my sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

МиГ-21 бис (САУ) не имеют возможность переносить контейнер СПС-141.

А МиГ-21 бис (Ласур) имеют возможность переносить контейнер СПС-141.

Модернизация МиГ-21 бис (Ласур) происходила в ГДР.

Czekam jeszcze na ewentualne poprawienie wiadomości .

Większość zdjęć pokazuje zasobnik SPS-141Je podwieszone pod NRD-wskie 21bis -SAU[ w muzeach oczywiście ], z wypowiedzi wynika ze 21SAU nie mogły przenosić zasobnika , a tylko 21BIS LAZUR. Samoloty te były dostosowane do przenoszenia w/w urządzenia w ramach prac przeprowadzonych własnymi siłami w NRD . Jak widac żaden problem -troche kabli , zmiana opływu belki i pulpit .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na zdjeciach ,ktore samoloty maja zmodernizowana belke ? SAU czy normalne ? Moze niemiec przeinaczył odpowiedz ? W JG-8 były obydwa warianty Bisow.

 

Widac to był problem skoro u nas zmodernizowano w ten sposob okolo 10 samolotow....

 

pulpitsmz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.flugzeugforum.de/flugplatzmuseum-cottbus-12084.html

Akurat pod tym linkiem jest ponad 240 stron poświęconych Muzeum w Cottbus.Ale ja patrzyłem i pytałem na airfoce.ru i szczerze powiedziawszy na zdjęciu trudno wypatrzyć dokładnie jak wygląda przedni opływ belki .Wydaje mi sie że jednak na zdjęciu samolotu [ 21BIS SAU ] ten opływ był przerabiany -dlatego zadałem jeszcze jedno pytanie -być może , odpowiadający po prostu pomylił nazwy wersji LAZUR-SAU .Zobaczymy.

em-wierz mi to nie był żaden problem przystosowanie 21BIS-a do przenoszenia zasobnika .Pisałem już o tym .BIS-a w Malborku przerobiono siłami 3 [ trzech ludzi ] w ciągu paru tygodni .Ale trzeba wziąśc pod uwagę że to pierwszy taki samolot do "rozgryzienia "Nie było problemów z pociągnięciem okablowania , miejsca na przewody , podłaczenie pulpitu -największy problem to przerobienie przedniego opływu belki , aby mógł pomieścic złączkę do zasobnika -praca czysto slusarska.A z tych paru tygodni najwięcej czasu zajęło przekonanie "góry " o takiej mozliwości i stworzenie dokumentacji .A jesli chodzi o ilośc przerobionych samolotów -to rzecz nie w skomplikowaniu ,a raczej w ilości posiadanych zasobników .Przecież tego nie było "na pęczki ", to samo tyczy ilości pulpitów sterowania -tyle ile zasobników .Zresztą w razie działań ilośc była dostosowana wg zasady 1 samolot z SPS-em do osłony jednego klucza samolotów.Wszystkie inne elementy -węzły zawieszenia , dopasowanie do belki podkadłubowej było takie samo jak w zbiorniku podwieszanym .

Zobaczymy co odpisze Kolega Arminius -ma kontakty w tym Muzeum , powinien dokładnie potwierdzic wiadomośc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em -rozumiem że zdjęcia z Firmy "rozwijającej świetlane perspektywy " odnosnie reaktywowania choćby 21UM do stanu lotnego ?

Odnosnie "Łuczniczki"-to chyba malowali Holendrzy [ tak mi się wydaje ] z okazji wizyty samolotów w Ich Bazie .No to i może farba "pierwyj sort " Choc nb i "wieloryb "na PTB też się trzymają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam szczerze -nie pamietam.Może i young ma rację ,ale cos mi sie wydaje ze zaczęli te malowidła nanosic jednak chyba w M-ku.Zresztą przy tej rotacji samolotów , sprzętu jaka panowała w tamtym okresie [ BD, Zegrze , ]wszystko jest mozliwe .Ale jak nie zapomnę , zapytam sie "Miśka " stary bo stary , ale może coś pamieta .

Ad .-odnosnie SPS-141Je w NRD - wszystkie zasobniki podwieszone pod 21BIS SAU -to lipa .Potwierdzone u żródeł czyli od Goscia z Muzeum-NRD-cy przerabiali we własnym zakresie tylko 21BIS LAZUR .W Muzeum w Cottbus wisi pod SAU bo nie maja innego BIS-a. Kolejny dowód na to że nie mozna wierzyc we wszystko co się widzi -lepiej sie upewnić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem pytania , ale czy sądzisz że ja mam podgląd w cudze zasoby znajdujące się na twardych dyskach ?

Po drugie większośc z Nas wrzuca tu materiały dla Innych , po 3 -część materiałów pochodzi z instrukcji do których chyba nikt nie rości sobie praw autorskich , i po 4 -w końcu ja też korzystam z materiałów np. w tym wypadku rosyjskojęzycznych , które też Ktoś , gdzieś wrzucił na jakieś tematyczne Forum. Jak jest , przydaje sie , jest potrzebne to trzeba zapisywać i jak ktos kiedyś bedzie potrzebował -udostepniać .Bo niestety częśc materiałów po jakimś czasie znika z Forum , a wtedy własne zasoby sie przydają , aby pomóc innym Kolegom .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może komuś się taki gadżet przyda :

http://allegro.pl/sztuczny-horyzont-agd-1-mig-21-i2676053080.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Сообщение от Arminius

МиГ-21 бис (САУ) не имеют возможность переносить контейнер СПС-141.

А МиГ-21 бис (Ласур) имеют возможность переносить контейнер СПС-141.

Модернизация МиГ-21 бис (Ласур) происходила в ГДР.

Реконструкция происходила в 1988 в ГДР.

 

Uzupełnienie odnośnie NRD-wskich 21BIS i zasobników SPS-141Je.

Dla Kolegów ne znających cyrylicy -MiG-21BIS LAZUR mógł przenosic zasobnik , MiG-21BIS SAU -nie mógł przenosic zasobnika [ mimo ze na zdjęciach właśnie ta wersja występuje z tym podwieszeniem - a to z braku 21BIS-a Lazur w kolekcji w Muzeum w Cotbus.

I ostatnie uzupełnienie -modernizacje przeprowadzono w NRD w 1988 r. -tzn. że w ramach NRD długo się nie nalatali .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie Eduarda MiG-21MF instrukcja nakazuje dodanie małych i dużych ustalaczy w przypadku UB-16, średnich i dużych dla FAB-250, natomiast nic nie wspomina o takich w przypadku belki wielozamkowej MBD-2-67U. Czy faktycznie w tym przypadku nie były wykorzystywane? Jeśli zaś były, to jaki wariant?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.