Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Mówimy o jasnym szarym? Masz zdjęcia 2097 i 2089?

Tak na szybko 1375, 1071.

Zbiorniki i zasobniki malowano w tym kolorze, lecz pewnie nie wszystkie, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby podwiesić srebrny.

Pozostaje jeszcze kwestia 2301. Niby szary, ale wygląda prawie jak matowy srebrny, czyli to nie ten "bardzo jasny szary" kolor. Chętnie zobaczyłbym więcej zdjęć tego R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że jeszcze 21bis polatają co najmniej kilka ładnych lat [ co najmniej 7- 10]

Chorwacja wysłała do remontu na Ukrainę 7 sztuk [ 5bis +2UM] i ostatnio potwierdzono zakup w Bułgarii kolejnych 5 bisów z przeznaczeniem też do remontu na Ukrainie.

Samoloty nie będą modernizowane do żadnego nowszego znanego systemu typu MiG-21-93 itp., ale tylko wyremontowane pod kątem wydłużenia okresu eksploatacji.

Co prawda cyrylicą , ale tłumacz pomoże.

http://pan.bg/view_article-1-19919-Novinata-potvyrdena-Pet-broq-bylgarski-MiG-21-sa-v-Ukrajna-posle-otivat-vyv-VVS-na-Hyrvatiq.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam link do pięknie zrobionego Miga-21MF w skali 1/32.

Mig wykonany naprawdę na wysokim poziomie. Myślę ,że technicy znajdą tam na zdjęciach elementy z którymi mieli styczność

Dziękuje Babciu za pozdrowionka Również Pozdrawiamy z Lotniczego Dęblina

 

http://modelismoymodelistasaviacion.blogspot.com/2012/09/dio-mig-21-mf-esc-132-by-andreas-greim.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jeszcze ktos pomoze wyjaśnic ponizsze kwestie:

-jakie oprocz 2097 i 2089 s-ty byly (okresowo) szare?

Mówimy o jasnym szarym?

Tak na szybko 1375, 1071.

 

Jasnoszare, lub brudno białe, były tylko samoloty które zdano w maju 1991 do Mierzęcic. Innych późniejszych nie było.

2097 i 1071 to moje samoloty z 1 eskadry. Od 1989 roku do końca były srebrne.

Z 1 eskadry zdałem „szare” 2355, 2051 i 1375. Zapewnie pozostałe z 2 eskadry też takie były.

Za „swoje” daję głowę, bo podbierałem z nich części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jeszcze ktos pomoze wyjaśnic ponizsze kwestie:

-jakie oprocz 2097 i 2089 s-ty byly (okresowo) szare?

Mówimy o jasnym szarym?

Tak na szybko 1375, 1071.

 

Jasnoszare, lub brudno białe, były tylko samoloty które zdano w maju 1991 do Mierzęcic. Innych późniejszych nie było.

2097 i 1071 to moje samoloty z 1 eskadry. Od 1989 roku do końca były srebrne.

Z 1 eskadry zdałem „szare” 2355, 2051 i 1375. Zapewnie pozostałe z 2 eskadry też takie były.

Za „swoje” daję głowę, bo podbierałem z nich części.

Z drugiej eskadry "siwkami" były 1139,1507 szpareczka 7502

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku, zdjęcie jasnoszarego 1071 z odłażącą farbą jest m.in. w artykule o samolotach 32 PLRT, magazyn Aeroplan. Czyli jeśli piszesz "od 1989", to musiał być taki przed tym rokiem.

Grzegorzu, na moje oko UM 7502 to już szary-niebieski. Trochę inny odcień niż np. 1375.

Znajdziecie zdjęcia 2301?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o którym zdjęciu piszesz. Tylko czy na pewno to jest odpadająca szara farba?

Zobacz, że na sąsiedniej stronie 1412 ma podobnie obdarty prawie cały statecznik.

Na szaro malowane były samoloty przechodzące remont w Dęblinie w tym samym okresie.

Czy 1071 przechodził remont w podobnym okresie co reszta siwków?

To może wiedzieć chyba tylko Grzegorz 5710.

Oczywiście szparka 7502 była lekko błękitna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o którym zdjęciu piszesz. Tylko czy na pewno to jest odpadająca szara farba?

Zobacz, że na sąsiedniej stronie 1412 ma podobnie obdarty prawie cały statecznik.

Na szaro malowane były samoloty przechodzące remont w Dęblinie w tym samym okresie.

Czy 1071 przechodził remont w podobnym okresie co reszta siwków?

To może wiedzieć chyba tylko Grzegorz 5710.

Oczywiście szparka 7502 była lekko błękitna.

Gwoli prawdy historycznej - samoloty , które przychodziły z remontu "siwe" mimo wszystko każdy z nich miał inny odcień.Szparka 7502 - na zdjęciu które zrobiłem w Malborku jest lekko błękitna to fakt ale to wynik pracy malarskiej chłopaków z naszego PWL - przed tym malowaniem do pułku została przyjęta "siwa" a że lakier schodził płatami pomalowano w pułku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-2097: foto nr 18 CD Aeroplan 5-6/01, z podpisem "egzemplarz w nowym srebrno-szarym malowaniu".

 

Nie za bardzo ufałbym tym podpisom.

Dla 2097 - co to znaczy nowe srebrno-szare malowanie? Nie było takiego.

W pewnym momencie stwierdzono, że podmalówki na wiosennych przejściach można zastąpić malowaniem całych samolotów. Wówczas bardzo ładnie się prezentowały. Tylko, że to była normalna srebrzanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku, jeśli chodzi o 1071, zdjęcie jest też na płycie (także 1507, wygląda identycznie, lecz bez ubytków). I na moje oko to jest jasny-szary z odpadającą farbą. Natomiast 1412 nie jest szary, lecz srebrny z "przebarwieniami", pojawiającymi się na wyeksploatowanych samolotach.

Manas, ja również co do podpisów (i na płycie i w artykule) byłbym sceptyczny. Jednak, sprawa tego koloru pozostaje dla mnie otwarta. 2301 jak widać był pomalowany charakterystycznym szarym kolorem (widać to na płycie i w książce Mikołajczuka). Czy 2097 nie mógł być pomalowany podobną farbą, bądź o lekko innym odcieniu?

A 2533? Zdjęcie 109 na płycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie jasnoszarego 1071 z odłażącą farbą jest m.in. w artykule o samolotach 32 PLRT, magazyn Aeroplan.

 

Akurat to zdjecie jest z WAF i sa to lata 81-84 gdzie w Deblinie malowali 21 farba epoksydowa jak mówi mój kolega ,, teflon w patelni,, .Było wałkowane dziesiat stron temu ....

 

Ciekawie pomalowany był Mig-21UM nr 9307 ,cały szary, z pozostawionymi w kolorze alu pierscieniem wlotowym , odejmowanym segmentem tyłu kadłuba i podkadłubowa belką zbiornika .To malowanie fabryczne ? czy po remontowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opływ przedni belki wygląda ze był w kolorze "metalicznym ", ale jaka była cała belka ? Wydaje mi się że taka jak cały płatowiec , ale to juz tyle lat minęło.

 

Nie mogę ściągnąć walkarounda, nie otwiera sie plik do pobrania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak, to by się zgadzało z tym co widzę na zdjęciach. Tylko opływ przedni srebrny, pozostała część belki w kolorze płatowca.

 

Kłopoty z hotfile mogą być, faktycznie wczoraj wieczorem nie mogłem pobrać, ale przed i dziś już bez problemu. Licznik naliczył 6 pobrań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się sciągnąć walkarounda dęblińskiego PFM .Dzięki young

Szkoda tylko że ekipa z Dęblina nie przyłożyła się do dokładniejszego oczyszczenia i zakonserwowania , szczególnie wnęk podwozia .Mizernie to wygląda jak na razie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.