Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Przeładowanie GP-9, PKI wisiał na tej konsoli reflektorem w dół . Strona 84 tego watku.

 

Kornel, zabudowali co mieli. Generalnie jest b.ciezko o nazwijmy to,elementy wyposazenia kabiny.Postaram sie dopytac p.Piotra .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kornel, zabudowali co mieli. Generalnie jest b.ciezko o nazwijmy to,elementy wyposazenia kabiny.Postaram sie dopytac p.Piotra .

 

Wątpię, aby Piotr z resztą ekipy pozwolili sobie na odrobinę fantazji w tym co robią. Niektóre brakujące części sprowadzają z daleka zza wschodniej granicy żeby zachować oryginalny stan wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takie złe to muzeum w Dęblinie jak go malują

Dzięki moim staraniom można już podziwiać PFM 10 z godłem 2 plm i poprawionym numerem bocznym. Wszystko to na podstawie zdjęć "z epoki" oraz moich pomiarów jakie wykonałem jeszcze w Łodzi. Dzięki nim mogłem narysować projekt, który został przychylnie przyjęty przez pracowników muzeum. Jeśli starczy czasu zabiorę się za kolejne 21wsze

fkti.jpg

Zdjęcie Marek Jędrej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, że czasami udaje się jednak przekonać pewnych decydentów. Brawo!

A on już wygląda "jak żywy" czy są jeszcze jakieś odstępstwa od oryginału? I z jakiego to dokładnie okresu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może co do niektórych dotarło , że w dobie internetu nie wystarczy " mieć pomysł" na muzeum , postawić eksponaty na zamkniętym terenie i wciskać "kit " zwiedzającym.

Brawo young

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, on jest na wysokości i ciężko cokolwiek przy nim robić

Tylko żeby nie było, projekt podesłałem elektronicznie. W muzeum poprawili numer boczny, zamalowali szachownice na kadłubie. Godło jest naklejone, dłużej będzie się trzymać kadłuba. Ciężko jest malować w Dęblinie będąc w Szczecinie

Super, że czasami udaje się jednak przekonać pewnych decydentów. Brawo!

A on już wygląda "jak żywy" czy są jeszcze jakieś odstępstwa od oryginału? I z jakiego to dokładnie okresu?

Wygląda jak powinien. Nawet dobrze, że ma zamalowany pierścień bo tak na nim było. Stan na przełom lat 80/90 czyli ostatnie miesiące tego egzemplarza. Więcej szczegółów, przy okazji innego tematu, za jakiś czas w prasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając rosyjskie forum natknąłem się na pytanie dotyczące wczesnych MiG-21M:

http://scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_t_47064.html

O tym, że wczesne M-ki miały na końcówkach skrzydeł anteny podobne do SPO-3 z R-ów, to wiedziałem (podobne, ale mniejsze, to był chyba system SPO-2), ale w podlinkowanym wątku jest skan z polskiej instrukcji, na którym to ustrojstwo jest narysowane ... czy to możliwe, że nasze M-ki miały to po dostawie, tylko zostało zdjęte np. po remontach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczenie takiego rys. w polskiej instrukcji , to chyba skutek bezmyślnego kopiowania dosłownie instrukcji radzieckich. Zresztą cały ten 21 przedstawiający jakoby 21M jest daleki od orginału . Kształt k-ba i statecznika bardziej przypomina PFM niż M.Tak mi się przynajmniej wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garb faktycznie przypomina bardziej PFM niż cokolwiek innego, ale na PFM tych anten na końcach skrzydeł raczej nie było. One były na wczesnych samolotach wersji S (M był eksportowym wariantem S), może jest coś "na rzeczy"?

Ile jest niedomówień dotyczących ostatniej dostawy MF serii 9600, a co dopiero o te parę lat wcześniejszych M-ów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, on jest na wysokości i ciężko cokolwiek przy nim robić

To go kupmy...

http://allegro.pl/samolot-kolekcjonerski-mig-21-i3379952577.html

Podobny stan za 20 tys nie chce pójść. Cena troche chyba jednak za wysoka, pametasz Kornel czy on ma silnik i kabinę pełną, czy to tylko wydmuszka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, z tym, ze ten UM jest 100% kompletny, nie jestem tego pewny, ale ktoś mi wspominał, że tam nawet jeszcze jakieś godziny zostały, choć w chwili obecnej to juz nie takie proste by było go do stanu lotnego doprowadzić, ale akurat ten UM jest moim zdaniem wart ceny, tylko kogo na to stać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając rosyjskie forum natknąłem się na pytanie dotyczące wczesnych MiG-21M:

http://scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_t_47064.html

O tym, że wczesne M-ki miały na końcówkach skrzydeł anteny podobne do SPO-3 z R-ów, to wiedziałem (podobne, ale mniejsze, to był chyba system SPO-2), ale w podlinkowanym wątku jest skan z polskiej instrukcji, na którym to ustrojstwo jest narysowane ... czy to możliwe, że nasze M-ki miały to po dostawie, tylko zostało zdjęte np. po remontach?

 

W pierwszych polskich M dostawy grudzień 1969 anteny SPO-10 były już zabudowane w krawedziach natarcia skrzydeł oraz osłonach nadajnika ID,czyli jak znamy na wszystkich wersjach wyposazonych w to urządzenie.

I tu pojawia sie dysonans poznawczy otóz ,jak ustalilismy 100 stron wcześniej pierwsze Mig-21M LSK/LV czyli DDR owskie dostarczone rowniuśko rok wcześniej /12.1968/ anteny SPO-10 miały zamontowane w zasobniku na końcach skrzydeł, dokładnie jak na tym rysunku,zdjęciu i opisie w naszym wątku.

Zaglądając do monografi Gordona na strony 146-153 zobaczymy ze na samolotach wersji S w wyzej wymienionych miejscach brak anten oraz zasobnika z nimi. Chociaz na jednym zdjeciu ze strony 153 z mechanikiem anteny są widoczne w skrzydle i stateczniku.

W związku z tym ,czyżby wczesnoseryjne/seryjne Mig-21S nie miały systemu RHAW SPO-10 ? choć autor pisze że to urzadzenie zostało zabudowane, dorabotka ? w stroju ?

Jak pisze Gordon wersja M jest pochodną wersji S ,lecz znów pojawia sie nieścisłość ,przekłamanie,cenzura czy jak kto chce moze to nazwać.

Otóz takie zasobniki,gondole miały prototypy wersji SM i mozemy obejrzeć zdjecia u nas w wątku oraz w u Gordona.

Zatem ,czy model M wywodzi się jednak z SM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to możliwe, że nasze M-ki miały to po dostawie, tylko zostało zdjęte np. po remontach?

Niemożliwe. Zacznijmy od tego, że zdjęcia M przed remontem są i nic takiego nie znajdziesz. Jeśli przeczytasz cały ten wątek, znajdziesz parę "kwiatków", w naszych instrukcjach, jakie nie pokrywały się z rzeczywistością.

W tej instrukcji jest jeszcze statecznik od PF

smk_szkwal - kabina z tego co pamiętam kompletna, brak natomiast silnika i pewnie reszty. Btw Mi-2 też jest/był na sprzedaż

em - zapomniałem o twojej wiadomości i tym zdjęciu. Poszukam w wolnym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.