babcia131 Napisano 10 Lutego 2013 Share Napisano 10 Lutego 2013 Można było napełnić jakby się uparł, ale to groziło niepełnym zatankowaniem zbiornika , a to z powodu iz po podwieszeniu zbiornika pod samolot, zbiornik był lekko pochylony do przodu i "wylew" był niżej niż tylna częśc zbiornika i zamiast napełniać zbiornik paliwo by sie wylewało .Po co był ten dodatkowy " otwór " skoro z przodu była też gardziel - a po to że po odkręceniu "wylewu" tam była podkręcona tuleja z częściami zapasowymi mech. odstrzału zbiornika .W nowszych zbiornikach była tylko gardziel zalewowa z tyłu zbiornika i właśnie gardziel służąca do "całkowitego "roztankowania baniaka.A ta musiała być ponieważ zbiornik posiadał "wręgi -przegrody "wewnątrz i częsć paliwa zostawała jeśli się roztankowało tylko z tyłu .Sorry ale nie potrafię tego napisać prościej. Jak człowiek nie dotknie i nie zobaczy to może się to wydawać czasami nielogiczne i pozbawione sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 10 Lutego 2013 Share Napisano 10 Lutego 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 10 Lutego 2013 Share Napisano 10 Lutego 2013 Babcia, po części chyba rozumiem, ale części zapasowe mech. odstrzału zbiornika były w przednim wlewie paliwa czy wylewie? Jeżeli w wylewie, to czy ta tuleja uniemożliwiała zatankowanie zbiornika (w tym momencie pomijam rozlewanie) i dlatego na początku był przedni wlew? Ne rozumiem czemu ten przedni wlew był na "wczesnych" zbiornikach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 10 Lutego 2013 Share Napisano 10 Lutego 2013 Dzięki em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 10 Lutego 2013 Share Napisano 10 Lutego 2013 Czy to moze bylo? http://www.16va.be/page_control_boxes_eng.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 11 Lutego 2013 Share Napisano 11 Lutego 2013 Babcia, po części chyba rozumiem, ale części zapasowe mech. odstrzału zbiornika były w przednim wlewie paliwa czy wylewie? Jeżeli w wylewie, to czy ta tuleja uniemożliwiała zatankowanie zbiornika (w tym momencie pomijam rozlewanie) i dlatego na początku był przedni wlew? Ne rozumiem czemu ten przedni wlew był na "wczesnych" zbiornikach... Cześć zapasowa była w "wylewie " W pózniejszych zbiornikach była tylko tylna gardziel do tankowania i własnie przedni "wylew " z częścią zapasową [ ta tuleja była wyciągana razem z zagłuszką otworu do roztankowania ] W tych zbiornikach starszych były 2 gardziele i z przodu zagłuszka z tuleją, a zbiornik i tak roztankowywało się przez przednią gardziel , bo tak po prostu było łatwiej.Tankowało sie zbiornik tylko przez tylną gardziel z powodów opisanych wcześniej. A żeby całkowicie opróżnic zbiornik z paliwa, po roztankowaniu można było w razie potrzeby odkręcić czubek zbiornika i w ten sposób zlać pozostałe parę litrów paliwa.Najlepiej byłoby to wytłumaczyć "organoleptycznie na żywym organizmie " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 11 Lutego 2013 Share Napisano 11 Lutego 2013 To czubek zbiornika możnabyło odkręcać? Trochę się gubię gdy piszesz gardziel, a nie odpowiednio wlew lub wylew. Czyli jak rozumiem z powyższej wypowiedzi starsze zbiorniki roztankowywało się przez wlew przedni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 11 Lutego 2013 Share Napisano 11 Lutego 2013 Tak - na obydwa pytania.Odnośnie czubka -średnica i gwint pasowały pod zapalniki do npr S-5. Tą wiadomośc musiałby zweryfikować Grzegorz5710, ale Nasi Uzbrojeńcy twierdzili iż po wkręceniu zapalnika do zbiornika i napełnieniu go cieczą zapalającą można było go użyć jako odpowiednika ZB [ zbiorników zapalających ] Pewnie mieli coś na jakimś szkoleniu.Tylko w takim wypadku trzeba by zagłuszać króćce nadciśnienia i poboru paliwa ze zbiorników podwieszanych, ale w takim temacie nikt Nas nie szkolił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 11 Lutego 2013 Share Napisano 11 Lutego 2013 Ok i wszystko jasne, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 11 Lutego 2013 Share Napisano 11 Lutego 2013 Tak - na obydwa pytania.Odnośnie czubka -średnica i gwint pasowały pod zapalniki do npr S-5. Tą wiadomośc musiałby zweryfikować Grzegorz5710, ale Nasi Uzbrojeńcy twierdzili iż po wkręceniu zapalnika do zbiornika i napełnieniu go cieczą zapalającą można było go użyć jako odpowiednika ZB [ zbiorników zapalających ] Pewnie mieli coś na jakimś szkoleniu.Tylko w takim wypadku trzeba by zagłuszać króćce nadciśnienia i poboru paliwa ze zbiorników podwieszanych, ale w takim temacie nikt Nas nie szkolił. Za jednym postem chciałbym odpowiedzieć kolegom Youngowi i Babci. Części zapasowe do belek paliwowych to domena uzbrojenia i były w komplecie do belek pod kadłubowych i pod skrzydłowych. W komplecie był dodatkowy piro popychacz oraz podkładka ( w/g instrukcji przetyczka popychacza ). A wiec standartowo na każdą belkę przypadały dwa piro popychacze i dwie podkładki - inaczej rzecz ujmując z danej belki można było dwa razy zrzucić zbiornik a następnie belkę skierować do remontu. Nie zdarzyło mi się w 25 letniej karierze aby zrzucono zbiorniki w powietrzu ale kilka razy dzięki kolegom po "nafcie" zrzucano zbiorniki na ziemi O ile przy zrzucie w powietrzu definitywnie tracono piro popychacz wraz z przetyczką tak przy zrzucie na ziemi można było odzyskać tylko piro popychacz ale pod warunkiem, że on sam nie miał styczności z betonem lotniska bo wówczas był dobrze zdeformowany i mógł się nie nadawać do powtórnej eksploatacji. To tyle z zasad eksploatacji belki natomiast jeśli chodzi o same zbiorniki - hmmm nie słyszałem o wkręcanych czubkach. Sorry może mała wnikliwość zawodowa ale nawet instrukcja uzbrojenia nic na ten temat nic nie mówi. Nie przesądzam sprawy bo to napisał Babcia jest logiczne aczkolwiek nie mogę tego potwierdzić z autopsji bo nie miało coś takiego miejsca. Co do gwintów to są one znormalizowane ( a może były ) więc zapalniki pasowały . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 12 Lutego 2013 Share Napisano 12 Lutego 2013 Są dziesiątki zdjęć 21 ze zbiornikami , a jak trzeba dobre zdjęcie zbiornika , to trudno coś znależć. Jedyne w miarę dobre , jakie mam pokazujące wkręcany "czubek", inne albo niewyrażne , albo oczywiście zamalowane na kolorowo. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smk_szkwal Napisano 12 Lutego 2013 Share Napisano 12 Lutego 2013 Witam. Szkoda, że nik nie ma fotek tych elementow z 0880, albo nie ma chęci podzielenia się nimi. Następna prośba. Do "mojego" Muzeum Oręża Polskiego trafił kilka pamiątek min. zegarek z samolotu. Na moje oko może być z 21 może ktoś pomóc w identyfikacji? Fotkę znajdziecie pod poniższym linkiem, niestety nie mogę skopiować do niej linka. http://e-kg.pl/news/4-wydarzenia/11774-nowe-dary-dla-muzeum-moe-wanie-ty-pomoesz-je-zidentyfikowa-.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 12 Lutego 2013 Share Napisano 12 Lutego 2013 http://zegarkiclub.pl/forum/topic/14235-aczs-1-moja-mala-kraina-szczesliwosci/page__p__187522__hl__aczs-1m__fromsearch__1#entry187522 Odnosnie zegarka , na pierwszy rzut oka wydaje sie że rzeczywiście z 21, ale zapraszam na powyższą stronę poświęconą zegarkom typu ACzS. Odnośnie fotek z 0880 , myslę że gdyby były dostępne to nie byłoby problemów żeby Ktoś je tu wrzucił, ale ten samolot jak i parę innych z BD jest tak "obmalowany " , ale niestety chyba nikt wówczas nie pokusił się o obfocenie tych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smk_szkwal Napisano 12 Lutego 2013 Share Napisano 12 Lutego 2013 Dzieki babcia, jak zawsze jesteś nieoceniony No to jest chyba obok 8971 najbardziej kolorowy bis w MW, a fotek jak na lekarstwo. Co się stało z tym samolotem, bo na lotnictwo.net w zasadzie nić nie ma, a ostatnie fotki są jeszcze jak był w służbie. Generalnie większość wycofauch bisów ma masę zdjęc w internecie już po wycofaniu, wystarczy trochę pogrzebać. W przypadku 0880 amba totalna. Informacji co z nim też nie udało mi się znaleźć. Najlepsze jest to, że kiedyś, gdzieś (nie mam pojęcia gdzie) widziałem zdjęcie tego "kaczora", stąd zresztą moje porównanie bo jakoś mi się z tym Dafim kojarzy. Pozdrawiam FJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 12 Lutego 2013 Share Napisano 12 Lutego 2013 Rozkminiam malowanie w ostaniej wersji 0880 i brakuje mi następujących elementów::- za kabiną na garbie jest namalowana ciemna postać wygląda trochę jak kaczor dafi Ot, kaczor Daffi Godło osobiste, autor Robert Rek - mechanik samolotu (autor także fotki, którą otrzymałem od Pepsi_Adama) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smk_szkwal Napisano 12 Lutego 2013 Share Napisano 12 Lutego 2013 Heh. Wyobraźnia płata czasem figle. Tak to jest jak z dziesięciu czy dwudziestu pikseli próbujesz coś w głowie złożyć, choć kaczora Dafi podtrzymuje tyle, że musi chodzić o inne godło na innym samolocie, pewnie nawet innego typu, ot zobaczylem coś co mi przypominało już widziane godło, wyobraźnia zrobiła resztę. No to brakuje już tylko tego niebieskiego godła które znajduje się ponizej tego. Dzięki wielkie rewanż jak najbardziej udany ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 13 Lutego 2013 Share Napisano 13 Lutego 2013 Przyuważone na fejsie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 14 Lutego 2013 Share Napisano 14 Lutego 2013 Witam serdecznie pasjonatów Miga-21 Chciałbym zaprezentować wam wszystkim ofertę celownika ASP-PFD-21 http://allegro.pl/glowica-celownika-asp-pfd-21-z-samolotu-mig-21-i3032237207.html Zapraszam do zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 14 Lutego 2013 Share Napisano 14 Lutego 2013 Wielka prośba do kolegów aby sprawdzili swoje "szuflady" (Piotrze?). Interesuje mnie czy Bis 9784 pomalowany na szaro z białym pasem posiadał godło 9 PLM (nowy wzór) i godło jednostki holenderskiej Na płycie z aeroplana jest prawa strona szarego z pasem i lewa szarego z godłami bez pasa. Te godła były chyba tylko po lewej stronie? Ewentualnie czy był inny Bis z białym pasem i nowszym godłem 9 PLM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Lutego 2013 Share Napisano 14 Lutego 2013 Godła były tylko po lewej stronie.Pisząc o białym pasie masz na mysli pas malowany na tylnej części kadłuba i stat . pionowym ? Przejrzałem tak na szybko zdjęcia , na tych gdzie jest pas , widnieje stary typ godła. Sorry , może Którys z Kolegów poratuje. Ale jakos tak nie mogę skojarzyc "wiekowo"- biały pas to chyba oznaczenie na któres z ćwiczeń "Orli Szpon ", ale który to był rok ? A kiedy byli w Holandii ? Nie mogę sobie na szybko przypomnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 14 Lutego 2013 Share Napisano 14 Lutego 2013 ... biały pas to chyba oznaczenie na któres z ćwiczeń "Orli Szpon ", ale który to był rok ? 1997 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 17 Lutego 2013 Share Napisano 17 Lutego 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 17 Lutego 2013 Share Napisano 17 Lutego 2013 To jest próbne odpalenie fotela czeskiej produkcji do samolotu Albatros. Nie mylić z fotelem KM 1 I, który powinien znajdować się w drugiej kabinie tego Um a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 17 Lutego 2013 Share Napisano 17 Lutego 2013 To jest próbne odpalenie fotela czeskiej produkcji do samolotu Albatros. Nie mylić z fotelem KM 1 I, który powinien znajdować się w drugiej kabinie tego Um a To jest Mig-21U czyli 66-400, z fotelami Sk-1 z przodu i chwile wczesniej z tyłu VS-2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 Wielka prośba do wszystkich: kto ma niech podeśle mi zdjęcia detali malowania złotego MiG-21MF 9107. Im więcej tym lepiej Mój adres dogzzz@tlen.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.