Jump to content

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...


krzychu-onisk

Recommended Posts

12 godzin temu, BRAVO112 napisał:

szukam malowania Lublina R VIII z wielorybem

w roznych modelach wieloryb jest bardzo roznie przedstawiany 😞 

Masz nr 10 "Historii Puckich"? Jest tam artykuł o malowaniu R.VIII. Jeszcze nie mam tego nru, ale może coś więcej pokazują? W jednym ze wcześniejszych jest ta fotka, którą pokazał Kolekcjoner w lepszej jakości.

HP10.jpg

Edited by Wymysl
Link to comment
Share on other sites

Cześć. Jest omówione malowanie ze zmianami. Są zdjęcia w dobrej jakości. Są zdjęcia elementów z fragmentami oryginalnego malowania. Popytaj w Modelmanii. Mają inne numery. Ten numer  wg strony do sprowadzenia.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.01.2022 o 17:12, Hello napisał:

lim6.jpg.da1c3495a4b365749e110173e887c6e8.jpg

 

Znalazłem takiego Lima-6 . Tak jest w podpisie . 

Jaki zestaw pasuje do tego samolotu w skali 1/48 ?

Uprzedzam , że ginę w oznaczeniach Lim , MiG-17 itd. Także proszę o bardzo klarowne informacje .

 

Pozdrawiam Hello

 

Ps Tak przy okazji , może dobrym pomysłem jest "przypięcie" tego wątku na pierwszą stronę działu ?

Lim-6, nr burtowy 418

nr fabr. 1J 04-18

 

1961r. produkcja WSK Mielec,

1963 przebudowany na Lim-6bis, potem na Lim-6R

08.04.1963 dostawa do wojska

maj 1991 zdjęty z eksploatacji

1991 sprzedany prywatnemu właścicielowi do Holandii

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, myszaty napisał:

Też mam problem z tymi wszystkimi mutacjami...

 

Ja na razie mam zakodowane , że jak jest spadochron to będzie Lim-6bis .

Tak więc , jest postęp w śledztwie .

Edycja .

Najlepszym opisem są rysunki , zmiany zaznaczone innym kolorem, wyróżniającym nowe lub brak elementów z bryły samolotu . I tak powinny być robione książki . Modelarze są wzrokowcami , jak zobaczą to zapamiętają . 

Forum jest pełne pytań typu : a czy można zrobić taką wersję , a czym się różnią , itp . 

Edited by Hello
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej, Wracając jeszcze do Lublina VIII. Dzisiaj mogłem zajrzeć na półki z książkami. Jeśli jesteś zainteresowany tym tematem poważniej to numer 8 Historii Puckich jest poświęcony tej maszynie. Masz 15 stron o Lublinie. Dużo dobrych zdjęć. Plany z detalami. Opis kolorystyki z fotkami oryginalnych fragmentów poszycia z góry i z dołu.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, myszaty napisał:

 Lim 6bis - to w nich dołożyli spadochron pod statecznik pionowy?

Też mam problem z tymi wszystkimi mutacjami...

Lim-5 licencyjna wersja MiG-17F

Lim-5P to MiG-17PF z radarem

Lim-5M pierwsze podejście do szturmowca: dodatkowe zbiorniki konforemne w przykadłubowej części skrzydeł (większa grubość i cięciwa), podwójne koła podwozia głównego, spadochron pod kadłubem,

Lim-6 podobny jak poprzedni, ale klapy z nadmuchem i spadochron u nasady statecznika,

Lim-6bis ponieważ dwa poprzednie warianty nie za bardzo się udały zostały przebudowane do wersji o mniej radykalnych zmianach: od Lima-5 różnił je w zasadzie tylko spadochron pod statecznikiem i dwie belki na uzbrojenie pod skrzydłami (Limy-5 dostarczone do NRD też miały takie, Airfix taki wariant ma w ofercie),

Lim-6M to Lim-5P zdegradowany do roli szturmowca, zamiast radaru balast, belki pod skrzydłami, bez spadochronu.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Wymysl napisał:

Lim-5 licencyjna wersja MiG-17F

Lim-5P to MiG-17PF z radarem

 

Można dodać jeszcze jakie miejsce miały LiMy w kodzie NATO . Może pomóc to oznaczenie w zakupie modelu .

   MiG-17F - licencja LiM-5 - kod Fresco C ;

MiG-17PF - licencja LiM-5P - kod Fresco D .

Na temat typowo polskich rozwinięć jak LiMy-6 nic nie wiem jak były kodowane w NATO .

Gdyby jeszcze dysponować rysunkami , można by zrobić wątek w dziale 1:1, np. różnice i odmiany LiMów-5 i 6. Niedawno skończyłem przegladać dział "inboxy" od początku forum i niestety nadal nic nie ustalono . Wciąż tylko pytania i nic nie wnoszące odpowiedzi . Często sprzeczne ze sobą .

Temat LiMów jest bardzo barwny i to dosłownie . Polska produkcja , mnogość wersji , odmian i trzeba przyznać jakiś urok pierwszych odrzutowców z polskich rąk stwarza możliwość wykonania niezłego stadka na półkę . No i z prawidłową szachownicą .

Pozdrawiam Hello

Edited by Hello
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Wymysl napisał:

Jmx62 się pomylił. To jest Lim-6M (1D 04-18), czyli Lim-5P przerobiony na szturmowca. Zbieżność numerów taktycznych. 

Tylko że w wykazach produkcyjnych ta seria 1D kończy się na numerze 1D04-15, nie ma egzemplarza z nr 18.

A 1J 04-18 nr burt 418 był.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, BRAVO112 napisał:

a jesli juz chodzi o poprawna szachownice

 

To jest przykład , że życie nie idzie w/g idealnie prostej linii .

 

Mi chodzi o to , że szachownicę niedawno przekręcono na lewą stronę ustawą . Niszcząc tradycję , okupioną krwią na dwóch wojnach . Nasi Lotnicy ginęli pod tym znakiem a teraz się wymyśla jakieś heraldyczne bzdury i w jakiś sposób poniewera ten jedyny i najpiękniejszy znak lotniczy na świecie .

Cieszę się jednoczesnie , że ostały się cywilne litery przed łapami polityków . Nadal nasze SP- ... znaczy po prostu "Skrzydła Polski" . Param , ładnie to przetłumaczyłem co?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Hello napisał:

"Niszcząc tradycję , okupioną krwią na dwóch wojnach"

 

A co mają powiedzieć tacy "biedni" Amerykanie np., czy państwa których znaki zmieniały się całkowicie i nie zawsze pod przymusem.

Zamiana pól w naszej szachownicy to dla mnie kosmetyka, podejrzewam że ponad 90% Polaków nie zauważyło by tego i nawet nie wie że była jakaś zmiana w tym względzie.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Jery napisał:

nawet nie wie że była jakaś zmiana w tym względzie.

 

Tak samo jak nie wiedzą , że w tej "samej" Europie robotnik może zarabiać dwa tysiące euro .

Tu chodzi o to , że grzebać to można w kieszeni jak nie ma co z rękami robić .

Szachownica nie potrzebowała żadnej kosmetyki , jak to nazwałeś . Polska zniknęła na lata z mapy Europy i szachownica jak i przede wszystkim orzeł z koroną jest symbolem , że nigdy nie zginiemy .

Nawet ruski nie odważyli się zmienić tego znaku albo przerobić flagi na symbole silosów zbożowych .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Hello napisał:

Nawet ruski nie odważyli się zmienić tego znaku albo przerobić flagi na symbole silosów zbożowych .

 

I z tego jestem dumny że się nie odważyli. Ale szachownica jest dla mnie dalej szachownicą, nie ważne czy zgodna, czy niezgodna z zasadami heraldyki i z aktualną, czy nie polityką.

 

Chodzi mi tylko o to że to dalej nasz symbol lotnictwa wojskowego i nikt interesujący się choć trochę lotnictwem (na świecie też) nie będzie mieć co do tego wątpliwości że to polski znak ropoznawczy.

 

Pod szachownicą z takim ułożeniem pól jak obecnie też walczyliśmy, choć nie było to regulaminowe. Brytyjczycy też latają teraz z innym układem kokardy (tym prawidłowym) niż w czasie II wś. kiedy przelewali krew za swój kraj i co z tego, znaczy się że nie szanują swoich bohaterów z tamtych lat ?

 

Pozdrawiam,

 

Jurek

Edited by Jery
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, Hello napisał:

teraz się wymyśla jakieś heraldyczne bzdury

Czekaj, już się dorwali do naszego godła i pewnie też zechcą je zmienić uzasadniając to równie idiotycznie jak zmianę szachownicy...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, jmx62 napisał:

To ja takie pytanko

kto wie jakie są różnice w tych pozycjach?

Która jest że tak się wyrażę ... konkretniejsza?

abc-modelarstwa-lotniczeego.jpg

abc-modelarstwa-lotniczeegod.jpg

Książka p. Wagnera To był mój "elementarz". Obecnie już cokolwiek trąci myszką. Książki p. Moszczeńskiego nie znam to się nie wypowiem.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, BRAVO112 napisał:

taka ciekawostka, ktora wpadla mi w rece ( oko? )

Zgadza się. Odwrotki szachownic zdarzały się (i zdarzają do dziś) przez cały czas jej funkcjonowania jako znaku naszego lotnictwa wojskowego.

Oczywiście dziś jest tego dużo mniej niż w początkach jej malowania.

Link to comment
Share on other sites

  • Greif pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.