Piotr Dmitruk Napisano 17 Listopada 2012 Share Napisano 17 Listopada 2012 1. pozostawiam jak jest i liczę na sukces w samym malowaniu;2. ramki - w tym ramkę styczną wykonuję z kalkomanii; 3. próbuję wykonać ramki odrębnie. 4. można by sięgnąc po samoprzylepną folię aluminową 5. Lub samoprzylepną folię Oracal, jeśli aluminiowa okaże się zbyt podatna na odwzorowanie nierówności powierzchni pod nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 17 Listopada 2012 Share Napisano 17 Listopada 2012 A kolega Mikołaj to jakim klejem klei? Też chciałbym się sztachnąć odrobinkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Dmitruk Napisano 18 Listopada 2012 Share Napisano 18 Listopada 2012 akurat w tym przypadku całkiem świadomie nie sugerowałem folii winylowej, bo jak rozumiem element ma być zgięty, a orafoile mają jednak tendencje do wracania do swojego naturalnego kształtu, czyi się prostują. Dlatego ich trzymanie się wspomagam CA po wstępnym umocowaniu klejem własnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 18 Listopada 2012 Share Napisano 18 Listopada 2012 Folia aluminiowa samoprzylepna na wiatrochronie Skala dwa razy większa niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 18 Listopada 2012 Autor Share Napisano 18 Listopada 2012 Serdecznie dziękuję wszystkim za podpowiedzi, rady i sugestie. Otrzymałem ich sporo i po raz kolejny okazało się, że warto pytać. Dziękuję też za rady otrzymane drogą pozaforumową. Popróbuję wskazanych metod, przy czym wygląda na to, że najwyższe notowania ma metoda kalkomaniowa i foliowo-aluminiowa. Nie skreślam jeszcze moich plasticzków. Wszelakie próby poczynię, a o wynikach uczciwie poinformuję. Niedobry ten Jak, sprawia problemy wychowawcze... Poszedł dziś do kąta, a ja dla odstresowania podłubałem motolotnię (choć na razie trochę za mało na kolejną relację) Jeszcze raz dzięki - Mikołaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazello Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 Ty to masz problemy. W tym czasie inni pietnascie teciakow zlepia, na konkurs zawioza i jeszcze medale zgarna i slawe zyskaja A Ty se dlubiesz i dlubiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AMO_Graphic Napisano 25 Listopada 2012 Share Napisano 25 Listopada 2012 Oglądam relację z tego warsztaciku od początku i ciśnie mi się na usta powiedzenie młodziaków: WTF? (Łot to fak?) Dawno, dawno temu człowiek dostawał małpiej głupawki, kiedy miniatura ZTS pojawiła się jako nowość w sklepach CSH, czy kioskach Ruchu-u. Skleiłem tych Jaczków kilka, ale, żeby w taką "ginekologię" bawić się z tym akurat zestawem.... Ufff. Odkąd pamiętam, Andrzej Ziober i Henio Hemke zawsze mieli ciągoty do takiego rzeźbienia. Widząc ich modele w trakcie prac "na żywo" powalało na kolana, opuszczało szczękę i tym podobne. Widzę Mikołaju, że podobną drogę wybrałeś. Ukłony za cierpliwość i samozaparcie. Mam nadzieję, że nie przestanie i Ci to sprawiać radości. Pozdrawiam AMO_Graphic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Każdy buduje modelejak lubi, jedni prosto z pudła, inni z dodatkami a jeszcze inni pokroją części na drobne kawałeczki, dorobią wiele detali samodzielnie, wiele przerobią i dopiero "czują, że żyją" Piękna zegarmistrzowska robota Zaglądam tu z ciekawością bo przy okazji takich warsztatów można wiele pożytecznych technik podpatrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 24 Grudnia 2012 Cześć, witam po dłuższej przerwie. Dzięki za komentarze , zwłaszcza za porównanie Jaczka do prac niekwestionowanych mistrzów modelarstwa. Będę się starał nie zawieźć. Przerwa wynikała z faktu spiętrzenia kwestii zawodowych z dokończeniem dioramy 1:1 czyli doprowadzeniem jej do stanu używalności. W tym miejscu mały OT - w dioramie jest najważniejsze pomieszczenie dostępne tylko dla mnie - czyli modelarnia Jak przeprowadził się bezpiecznie Urządzam powoli bibliotekę A to muszę jeszcze posegregować, przy czym wcale to nie jest wszystko Wracając do kwestii zasadniczych - w nowym miejscu zacząłem od rozstrzygnięcia kwestii ramki. Wybór padł ostatecznie na plasticzki, które w stosunku do prototypów jeszcze pocieniłem i zwęziłem. Klejona na Poxipol - kropelka na stabilizację oraz CA - zasadniczo. Jest to chyba jedyny wybór dający kontrolę nad tym co się dzieje i maskujący konflikt spasowania pomiędzy ZTS-em a Falconem. Poniżej fotki nocne: ...i w świetle dziennym - tu w ujęciu całego modelu z pewnej odległości, co daje szansę na realne spojrzenie. Zbyt duże zbliżenie może wywołać wrażenie niekorzystne, a tak wydaje mi się że jest w miarę dobrze i jest szansa na uniknięcie "toporności", ale to oceńcie sami: Metoda jest dość prosta i być może zdecyduję się na nią także co do przedniej części ramek wiatrochronu - poniżej fragment fotki z monografii AJ Press - proszę zauważyć jak bardzo ramka odstaje od szyby A poza tym życzę Wszystkim Wesołych Świąt z możliwością znalezienia kilku chwil na modelarstwo Pozdrawiam - Mikołaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 24 Grudnia 2012 Share Napisano 24 Grudnia 2012 Mikolaju, swietna robota. Co do szybki frontowej to moze jest to tylko zludzenie wywolane poprzez szybe pancerna? Sprawdz na innych zdjeciach zanim zrobisz mocno odstajaca rame. Wesolych Swiat. Wracam do malowania Jastrzebi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2012 Dzięki Jurek za uwagę. Oczywiście nie będzie chodziło o to, aby ramka odstawała jakoś bardzo mocno, ale też fotki pokazują, iż na szybce czołowej grubość kalkomanii nie będzie wymagana. Jak wiecie, spód Jaczka został wstępnie pomalowany już dawno temu. Różne późniejsze prace spowodowały konieczność zrobienia podmalówek i uzupełnień nowych elementów (zasłonki chłodnic). Doszło zatem do odpowiedniego maskowania... ...a potem delikatne pryśnięcia. Finalnie spód jest pomalowany. Jakoś te fotki ciągle nienajlepsze, ale myślę, że coś tam widać. Generalnie mimo w miarę jednolitego wyglądu kompunują się tam 3 odcienie poprzez rozjaśnienia lub dodatki szarego. Do tego doszło trochę polerowania. Później przyjdzie czas na pigmenty, zacieki i - być może - delikatny łosz, który obejmie niektóre rzeczy w postaci prawdopodobnie linii zbiorników oraz wzierniki - oczywiście po próbach, bo kolor winien być delikatny. Na razie jest tak: Wszystkiego dobrego w Nowym Roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 30 Grudnia 2012 Share Napisano 30 Grudnia 2012 Mikołaj, jeżeli chcesz pokazywać niuanse dobrego malowania, zatem rzeczy ulotne i nieznaczne to dawaj raczej większe fotki. Rozdzielczość nie jest panaceum, ale jej brak na pewno nie pomaga.I dużo więcej światła (= czas naświetlania). Tak jak jest nie sposób nawet sensownie podciągnąć zdjęć. W sumie opis więcej mówi w temacie niż obrazek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AMO_Graphic Napisano 30 Grudnia 2012 Share Napisano 30 Grudnia 2012 I wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że tak rzadko uzupełniasz relację Mikołaju. I nie przesadź proszę z łoszami, weateringami itp. Delikatne ślady eksploatacji i zużycia płatowca to w zupełności wystarczy, by model wyglądał świetnie. Pozdrawiam AMO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2012 No, powiem Ci greatgonzo, że sobie z tym nie radzę. Po prostu nie znam tych zalezności foto. Ale się wkurzyłem i jutro za dnia wezmę łobuza na dwór i zrobię nowe fotki. Powiedzcie tylko, czy idę w dobrym kierunku: - znalazłem regulację jasności/ciemności i zamierzam zwiększyść jasność; - dotarłem gdzie w końcu jest ten tajemniczy balans bieli i sobie jutro wybiorę w zależności od pogody (słoneczko albo chmurka ); - czy mam jakoś konkretnie nastawić ISO - mimo że nie wiem co to - (dają mi auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200)?; - nie mogę znaleźć czasu naświetlania (czy ma to jakiś symbol/skrót?), ale jak znajdę to jak nastawić? Godzę się z tym, że moje pytania wydadzą się uczonym w foto mocno podstawowe, mówi się trudno, nie na wszystkim można sie znać... POMOŻECIE??? PS. właśnie zauważyłem wpis AMO_Graphic - dzięki, bez obaw - jeżeli już to śladów będzie mniej niż więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 30 Grudnia 2012 Share Napisano 30 Grudnia 2012 Mikołaj w tym swoim aparaciku nie masz możliwości nastawiania manualnie przysłony i czasu naświetlania ,przynajmniej tak mnie się wydaje .masz wogóle mocowanie do statywu? Iso ustaw 100 /to jest odpowiednik czułości filmu / Balans bieli daj na początek auto powinno sobie najlepiej radzić //przynajmniej w moim słuzbowym sony alfa 700/ Co do twojego pytania o moje oswietlenie to dzisiaj ide do roboty zrobie zdjęcie i wstawie do galerii Horneta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabik Napisano 30 Grudnia 2012 Share Napisano 30 Grudnia 2012 No, powiem Ci greatgonzo, że sobie z tym nie radzę. Po prostu nie znam tych zalezności foto. Ale się wkurzyłem i jutro za dnia wezmę łobuza na dwór i zrobię nowe fotki. Powiedzcie tylko, czy idę w dobrym kierunku:- znalazłem regulację jasności/ciemności i zamierzam zwiększyść jasność; - dotarłem gdzie w końcu jest ten tajemniczy balans bieli i sobie jutro wybiorę w zależności od pogody (słoneczko albo chmurka ); - czy mam jakoś konkretnie nastawić ISO - mimo że nie wiem co to - (dają mi auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200)?; - nie mogę znaleźć czasu naświetlania (czy ma to jakiś symbol/skrót?), ale jak znajdę to jak nastawić? Godzę się z tym, że moje pytania wydadzą się uczonym w foto mocno podstawowe, mówi się trudno, nie na wszystkim można sie znać... POMOŻECIE??? Auto jest zazwyczaj równoważne ze "standardową" czułością kliszy, czyli 200. 100 i 200 wydaj się być optymalne; potem zaczyna coraz radośniej wychodzić ziarno (ale jednocześnie możesz robić zdjęcia w coraz ciemniejszych zdjęciach bez lampy). Balans bieli, jeśli będziesz miał w sztucznym oświetleniu kilka żarówek (lamp) może głupieć, bo te z reguły różnią się temperaturą światła - próbuj oświetlać tylko jedną żarówką. Jeśli masz możliwość zmiany ustawień aparatu - poszukaj "Av" - to regulacja przesłony, przestawiając ją będzie Ci się zmieniał czas naświetlania. Im dasz mniejszą, tym dłużej zdjęcie Ci się będzie naświetlało przy jednoczesnym zwiększeniu jasności i ostrości. Wtedy jednak stawiaj na czymś stabilnym aparat i rób zdjęcia samowyzwalaczem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 30 Grudnia 2012 Share Napisano 30 Grudnia 2012 Balans bieli dobrze jest ustawić, ale nie traktuj tego priorytetowo. Monitory oglądających i tak wprowadzą znaczne zmiany w kolorystykę zdjęć. Zrób kilka prób z ustawieniami balansu i oświetleniem jakie masz - do słonecznych długich dni jeszcze chwila. Ważniejsza jest sensowna wielkość zdjęcia i kontrola światła. Aparat z regulacją czasu naświetlania/przesłony bardzo się przydaje. Niektóre zdjęcia naświetlam po kilkanaście sekund, a 1-2 to standard. Małe zdjęcia rozmazują szczegóły- jesteś ostatnim, który ma się czego wstydzić. Jeżeli zdjęcie po wrzuceniu do komputera nie wymaga więcej niż drobna korekta jasności i kontrastu to znaczy, że jest OK. Ja praktycznie nie znam się na fotografii, więc jest szansa, że to co mówię może być dla Ciebie pomocne ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 30 Grudnia 2012 Share Napisano 30 Grudnia 2012 Oprócz tego co greatgonzo napisał ja dodam parę słów od siebie. ISO ustaw na 100 Kompensację ekspozycji ustaw na +1/3 lub +2/3 (najlepiej zrób zdjęcia na każdym z tych ustawień i porównaj) Rozdzielczość ustaw na maksymalną, u Ciebie będzie to 3648x2736 (10.0 Mpix) Włącz funkcję makro (powinno być coś takiego) albo ustaw program krajobraz Robiąc zdjęcia oprzyj sobie aparat na czymś aby się nie chwiał / drżał, np. książka, pudełko itp. Staraj się robić zdjęcia bez lampy ale wcześniej postaraj się aby element fotografowany był dobrze oświetlony od strony obiektywu. W moim konkursowym wątku masz przykład zdjęć robionych lustrzanką z pełną zabawą (plik RAW + wywoływanie + obróbka) jak i taki małpiątkiem gdzie mogę jedynie wyłączyć lampę i włączyć makro - to te żółtawe. Barwa to kwestia oświetlenia, gdybym miał lampkę z odpowiednią żarówką to by były bielusieńkie. Zdjęcia te obrabiałem fajnym darmowym programem GIMP. Można tam sobie zdjęcia rozjaśniać, ściemniać, wyostrzać, zmniejszać do odpowiedniego rozmiaru i jeszcze dużo, dużo innych rzeczy robić ale mi to co wymieniłem wystarcza. Co do Jak-a, to ja już czuję potęgę jego filigranowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 31 Grudnia 2012 Share Napisano 31 Grudnia 2012 Dodam jeszcze małe co nieco od siebie. ISO im mniejsze tym mniej "szumu" na zdjeciach a tym samym lepsze odwzorowanie barw. Widać to zwłaszcza na większych jednobarwnych powierzchniach. Mniejsze ISO oznacza jednak potrzebę zmiany przysłony (jej wiekszego otworzenia) lub wydłużenia czasu naświetlania albo jednego i drugiego. Im większa wartość przysłony tym jest ona bardziej zamknięta co pozwala uzyskać większą głębię ostrości (ostre bedą obiekty na pierwszym planie a także te w większej odległości). Przy dłuższych czasach naświetlania warto wykorzystać samowyzwalacz jeśli aparat taką funkcję ma ponieważ przyciskając spust migawki można poruszyć aparat i zdjęcie wyjdzie rozmyte. Jaczek zapowiada sie piersza klasa :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 6 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2013 Aby nie pozostawić wrażenia, że jestem niegrzeczny, chcę wszystkim kolegom podziękować za rady. W zeszłym tygodniu zamiast pracować nad modelami, walczyłem z aparatami, instrukcjami i wszystko wpędzało mnie w coraz większe niezadowolenie . Niemniej jakiś postęp wiedzy jest, bo udało mi się poznajdować różne ustawienia, balansy itp., ale za diabła tego ustawiania przesłony... Zdaję sobie sprawę, że efekt jest nadal mierny, ale mam wrażenie, że kilka najnowszych fotek poddanych później obróbce w Picasie oddaje być może kwestię kolorystyki spodu. Wrażenia rzeczywiste są stonowane, poniżej - tak trochę dla zamknięcia zagadnienia - daję przykłady... A czy coś tam widać, to już sami powiedzcie... Obiecuję natomiast jeszcze nad tym pracować... Pozdrawiam - Mikołaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radziu83 Napisano 6 Stycznia 2013 Share Napisano 6 Stycznia 2013 Nie każdy aparat ma ustawienia przesłony i czasu naświetlania. Mój na przykład nie ma tego. A foty już lepsze widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AMO_Graphic Napisano 6 Stycznia 2013 Share Napisano 6 Stycznia 2013 Mikołaju, tak na szybko - staraj się używać nieco ciemniejszego tła - najlepsze są odcienie pastelowe, neutralne - przy dużych elementach tło zawsze jednorodne - nie używaj niebieskiego - przy trybach makro (auto), w małpiszonach spokojnie można używać lampy wbudowanej w aparat - byle nie za blisko obiektu. W przypadku Twojego jaczka 0,5 m w zupełności wystarczy. - jako dodatkowego światła (do lampy) możesz spokojnie używać energooszczędnych żarówek, ale światło powinno być rozproszone - na którymś z forów był ładny opis namiotów bezcieniowych i sposobów na fotografowanie modeli w takim namiocie i bez niego, ale tak na prawdę, wszystko musisz "ugryźć" samodzielnie. Kolor modelu, plastiku i detali zawsze ma znaczenie dla fotek, więc z każdym zestawem może być nieco inaczej. - kilka rzeczy o których pisali poprzednicy możesz traktować jako bazę, ale szczegóły musisz opracować samemu. To Twoje mieszkanie, Twoje światło, pora dnia, żarówki, aparat itd. To tak jak z budową modeli Zasada wspólna, ale detale hand mejd produkszyn vide blaszka przy wiatrochronie według własnego widzimisię Pozdrawiam i do boju P.S. Czego używasz do fotografowania? AMO_Graphic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 6 Stycznia 2013 Share Napisano 6 Stycznia 2013 Jak dla mnie foto czyste i ostre. Zniknęła kasza i widać najmniejsze detale i zakamarki które zlewały się na tamtych foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 6 Stycznia 2013 Share Napisano 6 Stycznia 2013 (...) ale za diabła tego ustawiania przesłony... (...) Mikołaju, w Twoim aparacie, Sony DSC-T77, nie ma takiej możliwości, jesteś zdany na maszynę Automatyczna przysłona - TAKTryb preselekcji przysłony - NIE Ręczna regulacja przysłony - NIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 6 Stycznia 2013 Share Napisano 6 Stycznia 2013 Widać poprawę aczkolwiek żeby osiągnąć odpowiedni poziom zadowolenia musisz po prostu poćwiczyć. Na pierwszym zdjęciu jednak dobrze widać, że było ono zrobione przy dość wysokim ustawieniu ISO. Bardzo wyraźna kaszka/szum powoduje zniekształcenie kolorów i utratę ostrości. Widząc co już osiągnołeś nie ma powodów do obaw, ze nie dasz rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.