Jump to content

Jak-1b - ZTS Plastyk/Mastercraft 1:72 + dodatki własne


Recommended Posts

Witam, startuję ze swoim pierwszym warsztatem. Pierwotnie miał to być udział w konkursie ZTS-owym, ale model nie spełnia wymogu regulaminu - zaczął być budowany dość dawno temu. Zachęcony przez kolegów prezentuję swoje zmagania z Jakiem. Na początek fotka dokumentacji i użytych zestawów oraz kilka zdjęć aktualnego stanu modelu. Postaram się odszukać stare zdjęcia z poszczególnych etapów prac. Na razie przebrnąłem przez naukę zamieszczania zdjęć na forum, jeśli nie wyjdzie - przepraszam i będę próbował ponownie. Jako że jest to debiut, proszę o wyrozumiałość i wskazówki, co i jak opisywać.

Pozdrawiam - Mikolaj75

<a href=http://lh3.ggpht.com/-JSd1AdRTsXw/TvI_JwCdwjI/AAAAAAAAAAk/dyyhOa9ZWgg/s800/2.JPG' alt='2.JPG'>

3.JPG

4.JPG

1.JPG

dokumentacja.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com[/img]

Link to post
Share on other sites
  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dziękuję wszystkim kolegom za życzliwe przyjęcie

co do pytań:

Jarek38 - rzeczywiście ZTS-u jest tam niewiele, własciwie płaty - i tak mocno pocięte i trochę elementów kadłuba, reszta własna. Aha, korzystam też w bardzo ograniczonym zakresie z blaszek Parta;

Leszek Sz. - blachy silnika będą zdjęte, płótno z boków kadłuba też. Pozostaną natomiast boczne osłony kabiny, bo tam jest szachownica, a wnętrze i tak będzie widoczne od góry;

dumapolski - warsztat pierwszy, model oczywiście nie . Ostatnia produkcja to IŁ-10 (Avia B-33) stareńkiego KP mocno waloryzowany, pokazywałem na Szczecińskich Spotkaniach Modelarskich;

Fiedotow - właśnie dlatego ramy czasowe konkursu są chyba jego jedyną wadą

Udało mi się znaleźć stare zdjęcia z przygotowań do budowy silnika i sterów. Spróbuje zamieścić je wieczorem, bo do tych karkołomnych operacji muszę posiłkować się biegłymi z dziedziny informatyki

Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Święta nie zwalniają od obowiązków modelarskich, o czym świadczy ruch na forum. Przedstawaim kolejne dodatki do Jaka - rzut górnej części kadłuba, osłon silnika i boków kabiny. Dalej fotki wewnętrznej struktury górnej części kadłuba - drewno i sklejka, mam nadzieję, że zdjęcia oddają to w miarę przyzwoicie. Wszystkim życzę miłej końcowki Świąt. Mikolaj75

 

oslony.dal.JPG

 

oslony.bl.JPG

 

kadlub.slejka2.JPG

 

kadlub.sklejka1.JPG

Link to post
Share on other sites

Mikołaju... Miej litość nad mą łyso - siwą głową i pozwól wstać z klęczków...

Jeśli mógłbym zaproponować coś w zamian za mikrokrążki z plastiku z otworkami... Użyłem w Spifire oplotu od struny G z gitary.

Link to post
Share on other sites

Aha, ale to właściwie nie są krążki, tylko przecięte na pół sześciokąty - taki wygląd okuć nakazują przyjąć rosyjskie plany. A robi się tak: w płytce plastikowej wierci się otworek i ciacha skalpelem do uzyskania oczekiwanego kształtu. Prób z reguły trzeba zrobić kilka. Krążki tak samo, tyle że ciacha się skalpelem możliwie "wieloboczny wielokąt", po czym po osadzeniu na wykałaczce lub innym drewienku obrabia papierem ściernym i pilniczkami na gąbce. Ale te Twoje kółeczka to fajny patent, wykorzystam kiedyś, ale w Jaku chyba nie ma takiej potrzeby

Link to post
Share on other sites

Witam. Kilka kolejnych dodatków do Jaka jeszcze przed Sylwestrem. Parę postów temu udało mi się pokazać fotografię z czasu budowy sterów. W tej technice powstały stery i lotki jako w całości od podstaw. Na razie jeszcze nie są pomalowane. Natomiast klapy powstały we współpracy z Partem - moje są dźwigar i żeberka. Jako, że warsztat pierwszy, to i wypada po raz pierwszy zastosować metodę zapałkową celem prezentacji rozmiarów

 

Widok ogólny

stery%252520og.JPG

Ster kierunku

ster%252520kier.JPG

Stery wysokości

ster%252520wys.JPG

Klapy i lotki

klapy%252520lotki.JPG

 

Na wszelki wypadek najlepsze życzenia noworoczne

Link to post
Share on other sites

pfffffff.. Mikołaj..jestem pewien, że to się da jeszcze jakoś leczyć

 

Strasznie takie tematy mi na ambicje wchodzą Może je też zajmę się czarowaniem ?

 

A tak btw.. model zapowiada się świetnie :>

Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich w Nowym Roku. Serdecznie dziękuję za przychylne opinie, zwłaszcza, że pochodzą one od kolegów prowadzących wzorcowe warsztaty .

Jurgen - nie ma obawy - koncepcja modelu zakłada, że większość elementów wewnętrznych będzie widoczna.

Dziś kilka zbliżeń na niektóre podzespoły już zamontowane w kadłubie. Niestety duże zbliżenia ukazują pewne niedokładności w budowie. Dotyczy to główne górnej części kratownicy. Chociaż zakładam możliwą staranność, to tu i ówdzie jakieś mankamenty są. Na usprawiedliwienie dodam, że po zamontowaniu górnej części kadłuba nie będzie to widoczne, za to da się dostrzec drewnianą konstrukcję góry.

 

Radiostacja - to miejsce montażu wynika z planów rosyjskich, niektóre elementy i sposób zainstalowania są częściowo domniemane

radiostacja%2525201.JPG

 

napęd steru wysokości, przekładnia i mechanizm chowania kółka ogonowego

nap.steru%252520i%252520k.og%252520bl..JPG

 

nap.steru%252520i%252520k.%252520og.%252520linijka.JPG

 

mechanizm sterowania klapką chłodnicy - kółeczko jest wyfrezowane i udało się przeciągnąć cieniutki przewód

nap%252520kl%252520ch%2525C5%252582%252520og.JPG

 

nap%252520kl%252520ch%252520linijka.JPG

 

Jak wspomniałem, niektóre rzeczy uda się ukryć - widok ogólny przymiarki góry kadłuba do całości

kadlub%252520og.%252520przymiarka.JPG

 

Proszę pamiętać, że jest to skala 1:72 i w rzeczywistości wygląda to lepiej

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.