Skocz do zawartości

AFV Club M42A1 Duster


pmroczko

Rekomendowane odpowiedzi

Tak myślałem, że Uważny Czytelnik na pewno to zauważy Szkoda, że nie sprawdziłem, a jeszcze bardziej szkoda, że na następny dzień nie można już zmieniać swojego postu.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 216
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

I jedziemy dalej.

 

Jeszcze trochę porzeźbiłem przy napędach - dodałem trochę detali od wewnętrznej strony i trochę przewodów. Teraz to wygląda tak:

 

oilgear04.jpg

 

oilgear05.jpg

 

Zmieniłem też skrzynki na granaty - wypełniłem wnęki które były w fabrycznych częściach, a odciąłem odpowiadające im plastikowe "klocki" odlane na wieży. Podobnie postąpiłem z mocowaniami siedzeń dla ładowniczych.

 

mount08.jpg

 

Postanowiłem wykonać ramy siedzeń ładowniczych z blachy miedzianej, żeby miały odpowiednią grubość. Teraz wieża wygląda tak:

 

mount09.jpg

 

mount10.jpg

 

Żeby zamontować więcej podzespołów, musiałem pomalować to co mam teraz. Pocieniowałem zagłębienia wstępnie Humbrolem 113, potem pociągnąłem całość oliwkowo-zielonym Humbrolem 66. Oto efekt:

 

mount11.jpg

 

W następnej kolejności zamontuję napędy i postaram się zmieścić jak najwięcej detali w wieży przed zamontowaniem dział. Dziękuję wszystkim za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, Adams M1A1 - wielkie dzięki za komentarze! Może nie ma ich za dużo, ale przynajmniej na was mogę liczyć. Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam też dopinguję ale siedzę cicho,bo po co mam Ci przeszkadzać .

Twoja praca po prostu zwala z nóg i tyle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie komentuję, tylko podpatruję... Dobry warsztat, ot co. Dawaj dalej

Oryginalny pojazd jest w Wiedniu, w muzeum w Arsenale. Mam tylko trzy jego zdjęcia: front, tył i z boku, z odległości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co komentować, tylko zamknąć przysłowiowego "ryja" i podpatrywać

 

Narazie dużo drucianej roboty i każdy chyba czeka na efekt po malowaniu całości.

 

Ja zawsze tematy wietnamskie przeglądam w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek, Lipstein, Stojkovic - bardzo dziękuję za komentarze i za miłe słowa. W żadnym wypadku mi one nie przeszkadzają, wręcz przeciwnie, działają bardzo mobilizujaco. Takze w żadnym razie nie "zamykajcie ryja", jak to kolega był uprzejmy napisać, tylko proszę o wszelkie uwagi. Lipstein - możesz mnie nakierować na fotki tego wiedeńskiego - z czystej ciekawości bym sobie zobaczył który wariant pojazdu tam stoi.

 

A ja dalej rzeźbię wieżę. Mam już prawie wszystkie przewody:

 

mount12.jpg

 

Dorobiłem też dwie takie dźwignie, które w położeniu marszowym blokują obrót wieży i podniesienie dział. Te detale robią się denerwująco małe...

 

mount13.jpg

 

Teraz trochę podmaluję to co jest i chyba spróbuję wpasować działa do wieży. Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek - planuję na przyszły weekend, ale kiedy ta wieża będzie w całości - tego nie wie nikt. Najszybciej jak się tylko uda. Ale zwykle w pracy przeszkadza tzw. życie. Nie żeby go było jakoś szczególnie dużo, ale zawsze! Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

W tym tygodniu dalsze prace na wieży. Zadrutowałem dwie "czarne skrzynki" i zainstalowałem te dźwignie z zeszłego tygodnia:

 

mount14.jpg

 

Potem zająłem się przednimi osłonami pancernymi:

 

mount15.jpg

 

Z miejsca oznaczonego strzałką należy obciąć około 1mm, inaczej góra wieży nie będzie pasować. Pomyślałem sobie, że to może zainteresować kogoś kto by to budował.

 

Od wewnątrz te osłony wyglądają tak:

 

mount16.jpg

 

Jak widać wymagają trochę szlifowania i szpachlowania.

 

I jeszcze zrobiłem od nowa trzymaki na skrzynki z amunicją do karabinów maszynowych, które będą zamontowane z tyłu wieży. Dla porównania części moje i fabryczne:

 

mount17.jpg

 

A i tak jeszcze trzeba dorobić do nich trzymak na latarkę.

 

I to by było wszystko na dziś - dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj leciał w TV "Konwój". Wreszcie dooglądałem ten film do końca, a na końcu, na moście - TAA DAM! Duster jak z żurnala wyciął!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łe, to szkoda, że nie oglądam telewizji... A Dustery aż do połowy lat 80-tych były bardzo popularnymi pojazdami w Gwardii Narodowej, i to stąd.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam serdecznie,

 

Znów udało mi się trochę zrobić przy maszynie. Ponieważ wieża jest dość skomplikowanym podzespołem, przyjąłem założenie, żeby ja podzielić na mniejsze podzespoły i pracować nad nimi osobno, tak długo jak tylko to możliwe. Podział przedstawia się mniej więcej tak:

 

mount18.jpg

 

Widać już, że odszedłem dość znacząco od kolejności montażu opisanej w instrukcji od modelu, ale moim zdaniem tak będzie lepiej. Rynny do odprowadzania zużytych łusek (na zdjęciu pod działami) wymagały pocienienia Proxxonem, żeby działa mogły się swobodnie poruszać w pionie. Górny pierścień wieży postanowiłem skleić razem już na tym etapie, po to, żeby mieć dobr dojście do miejsc, które wymagają szpachlowania i gładzenia:

 

mount20.jpg

 

Mam też zdjęcie z próbnego montażu większości podzespołów:

 

mount19.jpg

 

Na tym etapie chciałbym też pokazać siedzenia strzelców, które kiedyś zbudowałem od podstaw dla mojego starego modelu, a i dziś moim zdaniem wyglądają lepiej niż części fabryczne. Te plamki na częściach to ślady po młodszym bracie nieostrożnie używającym aerografu na moim warsztacie podczas mojej nieobecności:

 

seats01.jpg

 

seats02.jpg

 

A dla porównania części z zestawu AFV Club

 

seats03.jpg

 

seats04.jpg

 

To tyle na teraz - dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

madeira, DARTH - dziękuję bardzo za komentarze, fotele oczywiście zostają moje

 

Długo to trwało, ale mam kolejny update, może nie za duży, ale zawsze. Żeby w tych fotelach miał kto usiąść (tam siedzą strzelcy - ang. gunner i assistant gunner), zacząłem pracę nad dalszymi członkami załogi:

 

crew03.jpg

 

"Zewnętrzne" nogi (pomarańczowy plastik) pochodzą z zestawu "Charlie on the left!" firmy Master Box, a konkretnie z figurki kierowcy. "Wewnętrzne" nogi (szary plastik) to "współcześni" czołgiści Dragona - tu musiałem je trochę pociąć, skrócić, przepozycjonować. Teraz zastanawiam się skąd wziąć odpowiednie korpusy (z pasującymi kamizelkami) i głowy (w hełmofonach).

Oprócz gości, którzy siędzą na fotelach, będzie jeszcze dwóch ładowniczych, którzy pracują zwykle za działami i przez większość czasu stoją. Jest jeszcze gość który będzie jechał obok kierowcy:

 

crew02.jpg

 

Ta figurka pochodzi z zestawu firmy Bravo 6 i jest naprawdę dobra.

 

Na wieży nie dzieje się za dużo:

 

mount21.jpg

 

Zamontowałem na niej pedał spustowy (u dołu, z lewej) i osłonę wskaźnika azymutu (u góry z prawej). Ta osłona występuje w zestawie, ale miałem już zrobiony detal z metalu, więc postanowiłem go użyć.

 

Najwięcej pracy było z dorobieniem nowych podstaw anten:

 

mount22.jpg

 

W Dusterach występowały dwa typy tych mocowań - okrągłe i graniaste, że tak powiem. I te okrągłe są w modelu, ale większość pojazdów na zdjęciach z Wietnamu ma te inne, więc dorobiłem odpowiednie detale od podstaw. Bardzo ciężko jest dobrać odpowiedni kąt, pod którym one maja być zamontowane.

 

I to tyle na dziś - dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Krzysiek - wielkie dzięki!

 

piekielny84 - dzięki, zapraszam serdecznie!

 

bulik58 - a mógłbym może poprosić o link do tej informacji o której wspomniałeś? Z góry dziękuję.

 

Jeszcze raz dziękuję za komentarze, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Rzeczywiście - bardzo ciekawy artykuł. Niestety różnice pomiędzy M19 i M42 (nawet w obrębie wieży) są jednak zbyt duże, żeby to wykorzystać. Ale jeśli kiedyś ktoś będzie budował M19, na pewno mu się to przyda. Oto link do artykułu o którym mówimy:

 

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=197774

 

A ja znów trochę zrobiłem, mniej niż bym chciał, ale zawsze. Oprócz pracy nad załogą (góra roboty, mało do pokazania), pobrudziłem jeszcze wnętrze, przykleiłem jedno siedzenie, rynny do odprowadzania łusek i skrzynki na granaty (z tyłu wieży). Teraz wygląda to tak:

 

mount23.jpg

 

mount24.jpg

 

Dział jeszcze nie brudziłem, stąd ten kontrast - to jeszcze będzie zmienione. A ja na razie dziękuję za uwagę i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.