Piotr A Napisano 27 Grudnia 2013 Share Napisano 27 Grudnia 2013 Odgrzeje temat. Mam pytanie, widział ktoś jakieś zdjęcia MIGa-15 lotnictwa ZSRR o numerze taktycznym 384 (z tą błyskawicą na stateczniku)? Podobno stacjonował w Chinach w 1951 roku, i przynajmniej kilka firm robi kalki z tym malowaniem. Ogólnie ciekawi mnie też, czy naprawdę istniało takie malowanie. Coś takiego: http://www.mojehobby.pl/products/MiG-15bis-Fagot-1287066.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 Uprzedzając dostawe Eduarda proponuje malowanie Lim-2 z 13 PLM z Łęczycy. Kolor pasa do dyskusji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 Zdjęcie tak słabe ze nie ma o czym dyskutować Każdy może zobaczyć na nim to co chce. Są jakieś inne fotki tego egzemplarza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 : Każdy może zobaczyć na nim to co chce. Zinterpretować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 Te pasy to wbrew pozorom szerszy temat. Ostatnio i ja znalazłem jeden, było też zdjęcie limów-5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 17 Stycznia 2014 Share Napisano 17 Stycznia 2014 Lim-5R 1302 i 1909 z Modlina ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 Te pasy to wbrew pozorom szerszy temat. Ostatnio i ja znalazłem jeden, było też zdjęcie limów-5. Malowane pasy to masz rację - szeroki temat ale niestety słabo udokumentowany fotograficznie. Niemniej jednak pojawiają się zarówno na Limach 2/5 jak i Migach 21/23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Stycznia 2014 Share Napisano 19 Stycznia 2014 Na 21/23/22 to lata 90-te , tu mamy troche zdjec .Natomiast pasy na Limach to rarytas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 26 Stycznia 2014 Share Napisano 26 Stycznia 2014 Lim-5R 1302 i 1909 z Modlina ? Tak. Koledzy poszukuję z instrukcji malowania do limów-2, wymiary "chodników" - pasów malowanych na górnej powierzchni skrzydeł szerokość, odległość od kadłuba. Mam wymiar dla Lim-6bis z aeroplanu, ale to inne skrzydło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frescopf Napisano 27 Stycznia 2014 Share Napisano 27 Stycznia 2014 Witam W instrukcji do malowania napisów eksploatacyjnych do Lim2 nie ma podanej szerokości pasa na skrzydłach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 27 Stycznia 2014 Share Napisano 27 Stycznia 2014 [Koledzy poszukuję z instrukcji malowania do limów-2, wymiary "chodników" - pasów malowanych na górnej powierzchni skrzydeł szerokość, odległość od kadłuba. Połowa odległości pomiedzy wewnetrznym grzebieniem a poczatkiem oprofilowania przejścia skrzydło kadłub. To szerokość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 27 Stycznia 2014 Share Napisano 27 Stycznia 2014 Trafiłem ostatnio na to zdjęcie z gazety z 1957 roku. Interesujące jest to rozmieszczenie i rozmiar szachownic na spodzie skrzydła. Są większe i równoległe do krawędzi skrzydła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 27 Stycznia 2014 Share Napisano 27 Stycznia 2014 Szczerze mówiąc, to ja nie widzę żadnej równoległości z niczym ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 27 Stycznia 2014 Share Napisano 27 Stycznia 2014 Są równoległe do krawędzi skrzydeł. Tak na początku malowano limy. Fajna fotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 22 Marca 2014 Share Napisano 22 Marca 2014 Pytanie laika w kwestii wyposażenia Lim-2. Co było na szczycie statecznika pionowego? Różnie to miejsce wygląda, czasem się nie wyróżnia, czasem mniej lub bardziej. Może malowali je, lub też blacha niemalowana (przed remontami) była w innym odcieniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 22 Marca 2014 Share Napisano 22 Marca 2014 Wygląda jak ciężarek wyważenia steru kierunku, wykonany chyba w formie odlewu z żeliwa lub staliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Marca 2014 Share Napisano 23 Marca 2014 Tu chyba ładnie widać -SBLimek z Fundacji Polskich Orłów .Podobne ciężarki znajdują sie na sterze wysokości. Na większości s-tów to chyba nie było malowane na inny kolor , to i w oczy się nie rzuca. Poniżej fotki z rosyjskiej knigi -usterzenie MiG-15 i podział technologiczny usterzenia -widać ciężarki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 23 Marca 2014 Share Napisano 23 Marca 2014 Kto mi powie, po jaką cholerę to malować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Marca 2014 Share Napisano 23 Marca 2014 Żeby było ładniej .Korneliusz spoko -niektóre rzeczy robiło sie w Naszej Armii dla picu. A jak się niektórym przełożonym takie "malowanie "podobało. Im głupszy tym większą uwagę zwracał na takie pierdoły. To jedno wytłumaczenie , a drugie to takie - ot z nudów chwilowych .Dorwał technik , mechanik puszkę farby [ no małą taką powiedzmy ] to dawaj upiększać samolot , a niech się trochę wyróznia spośród innych .Samo życie . Pozdrawiam . Ps . A i pewnie aby ten element rzucał się w oczy .Ewentualne uszkodzenie tego fragmentu usterzenia , oderwanie , na pewno spowodowałoby flatter usterzenia itd. Zebyście Koledzy wiedzieli czego czasami nie widziano na samolocie , a to z powodu warunków atmosferycznych, a to ze zmęczenia , a to z pośpiechu, a nieraz czasami z powodu rutyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 23 Marca 2014 Share Napisano 23 Marca 2014 Tego 006 przemalowali na czechoslowaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 23 Marca 2014 Share Napisano 23 Marca 2014 Pewnie tak. 006 kiedyś tam zakleili. Zobacz jak w miejscu szachownicy i numeru przebija oryginał. SBLim więcej razy latał u południowych sąsiadów niż u nas, ponieważ tam płacą za taką atrakcję. To co im szkodzi zapłacić ekstra, żeby wyglądał jak ich? Tam przywiązują wagę do szczegółów, u nas nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Marca 2014 Share Napisano 23 Marca 2014 Na którymś AirShow w Czechach był tak "zrobiony". Nie mam pojęcia czy to był ukłon w stronę Gospodarzy czy "klient płaci -klient wymaga ". young mnie wyprzedził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 23 Marca 2014 Share Napisano 23 Marca 2014 Pewnie tak.006 kiedyś tam zakleili. Zobacz jak w miejscu szachownicy i numeru przebija oryginał. SBLim więcej razy latał u południowych sąsiadów niż u nas, ponieważ tam płacą za taką atrakcję. To co im szkodzi zapłacić ekstra, żeby wyglądał jak ich? Tam przywiązują wagę do szczegółów, u nas nie... Za niedługo Czesi odremontują swojego CS 102 , który u nas latał jako 266 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal76 Napisano 22 Kwietnia 2014 Share Napisano 22 Kwietnia 2014 Mam takie pytanie, czy w LiM-1 były stosowane tylko te mniejsze dodatkowe zbiorniki bodajże 200 l ?. Nigdzie nie znalazłem fotki LiM-a 1 z większymi zbiornikami podwieszanymi 400 l ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 22 Kwietnia 2014 Share Napisano 22 Kwietnia 2014 Na LiM-1 stosowano prawdopodobnie tylko PTB-260. PTB-300 i 400 pojawiły się na sbLim-1 przebudowanych z LiM-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.