Skocz do zawartości

Su-22 UM3-K Eduard/Ciro 1:48


GEM

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak napisze...traktuje ze wiesz co to ATA-100 i dajesz przykład z czapy o kamerkach i termoparach ,bo wiesz ze nie masz racji i próbujesz przeniesc swoim wpisem dyskusje do absurdu .Jednoczesnie dajesz definicje radiostacji gdzie masz napisane ze słuzy ona do nadawania i odbierania ,a nie li tylko do samego odbioru lub samego nadawania.

LLTV jak i TV to ATA-46 tak ze usystematyzuj wiedze

przykro tylko jesli pracujesz w lotnictwie ...i to by było na tyle

 

Jako ze te blachy narazone sa na wypływy z drenazy oleju i płynu hydro dał bym brazy i czerwienie/pomarancze a i paliwo ,,łapie brudy,, stad mieszanke czarno/szarą ? No i nie mozna zapomniec o rozruszniku TS-21 to ten najwiekszy otwor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 184
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Panowie, to wątek warsztatowy, i może czas zakończyć dyskusje abstrakcyjne.

Zdrowy rozsądek nakazuje podzielić urządzenia na nadajniki, odbiorniki oraz urządzenia nadawczo-odbiorcze.

Rozwijanie i polemika zaśmieca GEMowi tylko fantastyczny warsztat, o świetnych walorach edukacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dajesz przykład z czapy o kamerkach i termoparach
To takie samo "z czapy" jak próba udowodnienia na podstawie ATA że "radiostacja" to tylko i wyłącznie urządzenie do prowadzenia korespondencji radiowej, a pozostałe stacje radiowe przez które pogadać nie można to już niestety nie są radiowe.
Jednoczesnie dajesz definicje radiostacji gdzie masz napisane ze służy ona do nadawania i odbierania ,a nie li tylko do samego odbioru lub samego nadawania.

Przeczytaj jeszcze raz uważnie. Gdzie tam jest "i"? Zapewne dobrze znasz najprostszy podział radiostacji: na nadawcze, odbiorcze i nadawczo-odbiorcze, więc po co nieudolnie próbujesz złapać mnie za słowo.

ATA-23 sec.70 AUDIO & VIDEO MONITORING, coś tam jednak jest o tych kamerach, nieprawdaż ?

 

Panowie, jedna prośba. Nie rozbijamy g...a na atomy. Jak dla mnie może to być działo laserowe z anteną prostą. Skupiamy się od tej pory na modelu, a wszelkie niuanse najlepiej sobie na privie wyklarować, ok?

I w odpowiedzi na tą prośbę, przepraszam za OT i proszę moderację o przeniesienie dywagacji na temat radiostacji do stosownego działu.

Z mojej strony EOT (przynajmniej w tym wątku )

 

EDIT:

Poza tym widzę em, że twoje musi być na wierzchu więc żebyś poczuł się spełniony, napiszę raz jeszcze to co napisałem kilka postów wyżej. Nie byłem pewien czy jest to antena od radiostacji pokładowej (tej do prowadzenia korespondencji) czy jest ona od ARK. Dlatego użyłem najbardziej ogólnego sformułowania ze wszystkich możliwych, czyli antena radiostacji, mogłem napisać też po prostu że jest to antena radiowa, ale pewnie też byś próbował udowodnić, że to nie prawda pomimo tego, że z prawdą się nie minąłem ani trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuu Tytus, a niech i będzie, ultrasem nie jestem jeśli chodzi o definicje. W świetle tej suki, wystarczy powiedzieć, że w osłonę kabiny wtopiona jest antena prosta radiokompasu średniofalowego ARK-22 i bedzie. To samo ma miejsce w TS-11, tylko radiokompas ciut inny.

 

Jeśli chodzi natomiast o tylnią spodnią część mdelu, myślę, że suchy pędzel byłby tu jak najbardziej na miejscu.

Czytając wasze posty postanowiłem się wypowiedzieć w tym temacie.

Na Su-22UM3K niestety nie ma ARK-22, jest natomiast ARK-15.

"Wtopiona" to chyba też nie jest najlepsze słowo gdyż wygląda to w ten sposób że drut antenowy dotyka szkła kabiny i znajduje się w czymś w rodzaju korytka z pleksi przyklejonego do oszklenia.

Natomiast antena ramowa ARK znajduje się bezpośrednio za kabinami na górze kadłuba.(lekko wystający kwadratowy element)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat wersja M4, obecnie z Królewa Malborskiego, ale widać jak to było zrobione:

 

su-22-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wasze posty postanowiłem się wypowiedzieć w tym temacie.

Na Su-22UM3K niestety nie ma ARK-22, jest natomiast ARK-15.

 

"Wtopiona" to chyba też nie jest najlepsze słowo gdyż wygląda to w ten sposób że drut antenowy dotyka szkła kabiny i znajduje się w czymś w rodzaju korytka z pleksi przyklejonego do oszklenia.

Natomiast antena ramowa ARK znajduje się bezpośrednio za kabinami na górze kadłuba.(lekko wystający kwadratowy element)

 

Fachowcem w temacie Su-22 nie jestem (ćwierć wieku robi jednak swoje), niemniej jaka to różnica dla modelarza, że na szparce jest ARK-15M, a na bojówce ARK-22?

 

W temacie "wtopienia" anteny zgadzam się jak najbardziej- tu zasugerowałem się Iskrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że z modelarskiego punktu widzenia to żadna różnica.

Chciałem tylko poprawić Twój błąd żeby za jakiś czas ktoś nie twierdził że na szparce jest ARK-22 bo "tak kiedyś ktoś napisał".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się cieszę, że w odpowiedzi na moje pytanie, wywiązała się taka bardzo ciekawa dyskusja. Taka wymiana zadań, i dyskusja ludzi kiedyś, lub aktualnie związanych z obsługą tych samolotów jest prawdziwą skarbnicą wiedzy dla tych którzy znają samoloty z muzeum, wystaw i fotografii. Panowie

A wracając do modelu. Prace postępują choć mało co je widać. Mam nałożone kalki, we wnękach podwozia ułożyłem przewody, mam zrobione fotele. W tej chwili walczę z owiewkami kabin. Jak znajdę chwilę to zrobię jeszcze kilka fotek przed ostatecznym montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Z dużym poślizgiem, ale chyba wypada jakoś ten temat zakończyć. Z różnych względów, w pewnym momencie relacja stanęła. Ale trochę nadrobię te zaległości.

Powalczyłem trochę z owiewkami kabin. Wykorzystałem tutaj trochę blaszek, które daje Ciro Model. Kilka drobiazgów dorobiłem sam, i wyszło z tego coś takiego.

img6864cc.jpg

Wykończyłem wnęki podwozia głównego, zacząłem prace nad śladami, przybrudzeniami na dolnej części kadłuba.

img6840i.jpg

Tak jak pisałem na początku mojej relacji, miałem taki zamiar, aby przedstawić model w scence z jakiejś wystawy, pokazu.

Zabrałem się za wykonanie podstawki i kilku elementów, które powinny się tam pojawić. Wykonałem z blaszek Part trap i drabinkę. Z tym, że w drabince wykorzystałem z blaszki tylko stopnie a pałąki zrobiłem z pręta z polistyrenu. Na takiej podstawce powinna się pojawić gaśnica, i postanowiłem dla urozmaicenia dorobić fotelik dla strudzonego technika pilnującego samolot.

img6854fo.jpg

img6859r.jpg

Dorobiłem kilka barierek, tablicę informacyjną z historią eskadry, kilkoma danymi technicznymi samolotu, rozłożyłem to na podstawce dla sprawdzenia.

img6866d.jpg

I nie mogło być inaczej przyszedł czas na przymiarkę modelu do podstawki.

img6868o.jpg

img6871h.jpg

Model wymaga jeszcze trochę pracy. O dalszych efektach mam zamiar jeszcze przed galerią poinformować.

A może są jeszcze jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorobiłem kilka barierek, tablicę informacyjną z historią eskadry, kilkoma danymi technicznymi samolotu, rozłożyłem to na podstawce dla sprawdzenia.

img6866d.jpg

 

A może są jeszcze jakieś sugestie?

Grzesiu poprawiłeś te błędy na tablicy

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To uczucie, gdy owiewka z czyjegoś modelu ma więcej detali niż cały model twojej roboty. Ale model bardzo fajny - w Bytomiu miałem okazję "opaczeć". Ale prawdą jest, że takie modele motywują innych do modelarstwa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że taki fotel to szczyt luksusu niedostępny w naszej armii. Na dioramce powinien się znaleźć ogólnowojskowy taboret zamiast fotela i 4,5 kg gaśnica.(ta z dioramy jest za duża)

Tak było przez 24 lata mojej służby na Su-22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku plan zagospodarowania przestrzennego na podstawce, to trochę zbitka różnych możliwych wariantów, które mogły się zdarzyć. Podpierałem się kilkoma fotkami z różnych wystaw, i chciałem na swojej inscenizacji pokazać te elementy, które mogły trochę urozmaicić przestrzeń. To kilka fotek, na których się podpierałem.

512448.jpg

241565.jpg

122298.jpg

Tak jak widzicie nie wzorowałem się na jednej konkretnej imprezie. Zresztą wariant ekspozycji samolotu jest również nie typowy dla tego typu wystaw. Chodziło mi trochę o to, aby w miarę atrakcyjny sposób połączyć fikcję z rzeczywistością.

Nie wiem czy to mi się udało. Ocena będzie należała do oglądających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak, zabierz go do Wrocławia

Robert, w ubiegłym roku bardzo mi się na Waszej imprezie podobało. W tym roku również się wybieram, a jak będę ja to i będzie Suczka.

Jak zrobiłeś lotnisko? Z czego?

Płyta lotniska to kawałek tworzywa technicznego,( nazwa to chyba mało komu coś powie) obrobiony na frezarce i pomalowany. Trawka to gotowa posypka do budowy makiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.