Jump to content

Su-22 UM3-K Eduard/Ciro 1:48


Recommended Posts

Dzięki za wszystkie oceny.

arek niestety, ale masz rację z przekrojem lotki. Nie wiem, dlaczego nie zwróciłem na to uwagi. Ale po to jest warsztat, aby takie buble wytykać. Zeszlifowałem na nowo lotki.

img5909mj.jpg

Zrobiłem od nowa płytki z nitami. Przy okazji poprawiłem rozkład nitów, bo po jeszcze dokładniejszym przyjrzeniu się zdjęciom, doszedłem do wniosku, że miałem źle. Tak to wygląda teraz.

img5926n.jpg

Jeśli chodzi o wnęki podwozia to zastanawiałem się nad zakupem żywic z Ciro. Jednak po namyśle stwierdziłem, że więcej satysfakcji będzie jak zrobię to sam. Ja nie zawsze jestem przekonany do żywic. Uważam, że często są to mało przestrzenne płaskorzeźby. Robiłem je już w mojej wcześniejszej suczce. Nie jest to takie trudne. Tym bardziej, że golenie podwozia też są do zrobienia od nowa. Im więcej rzeczy zrobionych samodzielnie tym większa satysfakcja.

smialus Kadłub czaka na nitowanie.

Jeszcze muszę dopracować statecznik pionowy. Jak będziesz chciał robić na lotkach nity z kulek to od razu proponuję abyś zrobił lotki z pełnego materiału. Ja jak przeszlifowałem lotki, to w niektórych miejscach zostało materiału na gazetę. Jak tak zrobisz to po nawierceniu kulki mogą wpadać do środka lotki. Dobrze się zastanów przed rozpoczęciem roboty. Ja ponownie wrócę do kulek jak zabiorę się za Su 7.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Witam w ten Świąteczny czas.

Wolno to idzie, ale czasu brak. Małe przypomnienie tematu i meldunek z postępu prac.

W kadłub wkleiłem skrzydła, zaczynam prace z wnękami podwozia. Od pewnego czasu walczę z liniami podziału blach i nacinaniem nowych paneli. Trochę czasu to zajmuje a postępów nie widać. Robię też nitowanie. Teraz będę musiał prysnąć to podkładem, bo trochę to się wszystko zlewa i nie widać dobrze, co jest zrobione dobrze a co musi iść do poprawki. To chyba ostatnie spojrzenie na ten "poharatany" kadłub.

img6503ai.jpg

img6505f.jpg

Zrobiłem małą próbę malowania tygryska. Skleiłem zbiorniki paliwa, w których zrobiłem od nowa boczne skrzydełka, i zrobiłem imitacje spawów. A pomalowane zbiorniki na tą chwilę prezentują się tak.

img6494e.jpg

img6497i.jpg

To na dzisiaj tyle.

Link to post
Share on other sites

Już Twój ostatni Su wydawał mi się niezwykle udany. Tymczasem widzę, że ten model może być jeszcze ciekawiej zrobiony. Oglądając tą relację poczułem się zwykłym "sklejaczem". Imponująco to wygląda, miejmy nadzieję, że efekt końcowy również zachwyci, ale jeszcze sporo pracy zostało.

Link to post
Share on other sites

Cóż Panowie, trzeba pchać ten wózek do przodu.

Boros wykonanie spawów to nie jest jakiś wielki pomysł.

W tych miejscach gdzie mają być spawy, nacinam rowek podobnie jak przy robieniu linii podziału. W ten rowek wklejam na klej CA drucik lub cieniutką żyłkę, tak aby wystawały trochę powyżej powierzchni, i spaw prawie gotowy. Dla polepszenia wyglądu można ten spaw lekko pougniatać tak aby powierzchnia tej spoiny nie była całkowicie gładka.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Trochę szarpane te moje relacje. Ale jak to zwykle bywa czasu brakuje i jak znajdę chwilę to nie zawsze jest czas na robienie zdjęć.

Dzisiaj mała zbitka tego, co udało mi się zrobić. Tak jak pisałem wcześniej, prysnąłem podkładem, głównie kadłub, aby sprawdzić to, co wstawiałem z Ciro. Nie było tak źle, ale kilka poprawek wyszło. Zrobiłem trochę wzmocnień w komorach podwozia głównego. Przygotowałem miejsce osadzenia goleni podwozia. Przewody będę układał jak wnęki będą pomalowane, na gotowo.

img6535h.jpg

Do kadłuba dokleiłem wloty powietrza. Użyłem tutaj żywiczne elementy z Eduarda.

img6525w.jpg

Dalej zabrałem się za kabinę. Wkleiłem owiewkę i środkową część pomiędzy kabinami.

Miałem obawy jak to wyjdzie. Ale jak prysnąłem dla sprawdzenia farbą okazało się, że nie jest tak źle. A tak to wygląda.

img6522s.jpg

img6519x.jpg

CDN

Link to post
Share on other sites

Panowie

Mała zagadka. Widzieliście Suczkę albinosa?

To popatrzcie.

Modelik pomalowany Mr.Base White 1000. Pomalowane specjalnie na biało tak, aby potem nie było problemów z położeniem koloru żółtego i pomarańczowego. Zobaczymy czy idę w dobrym kierunku.

Przybyło trochę na dziobie. Przykleiłem wysięgniki OCP, i wkleiłem klapki.

img6538n.jpg

I spojrzenie na całość

img6553sh.jpg

img6536a.jpg

Teraz czeka mnie poważna decyzja. Malować czy nie malować. Kiedyś trzeba będzie to zrobić.

Link to post
Share on other sites

Mam prośbę o pomoc dla speców w temacie. Od pewnego czasu nurtuje mnie pewna zagadka. Przeglądając wiele zdjęć robionej właśnie Suczki zauważyłem że są pewne różnice w 'jej" wyglądzie. Popatrzcie na dwie fotki.

dsc3308p.jpg

75331519.png

Przepraszam autorów zdjęć jeśli naruszam ich prawa autorskie.

Widzicie różnice?

Inaczej pomalowane zbiorniki paliwa.

Inny kolor stożka.

Ta ze srebrnym stożkiem ma na stateczniku pionowym dwa elementy- na poziomie 6 -, nie wiem to osłony anten?, czy jakieś inne urządzenia.

Przypuszczam że jest to efekt modyfikacji, remontu. Ale która wersja jest wcześniejsza?. w jakich okresach ten samolot latał przed lub po zmianach. To może być ciekawostka.

Ja wybrałem wersję z żółtym stożkiem- tak dla wyjaśnienia.

Link to post
Share on other sites

Wersja z żółtym stożkiem latała do 2007 włącznie. W 2008 roku pojawiły się owe zmiany - to tak bardzo ogólnie.

Wybrałeś zatem wcześniejszą opcję.

 

PS. Model fenomenalny! Ja swojej Suki nawet zaczynał nie będę...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.