Jump to content
Darek 1614

Jak-23 Bilek 1:48

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Model Jak-23 firmy Bilek w skali 1:48 prosto z pudła.

 

Jak-2302_zpsca9f8525.jpg

 

Jak-2308_zpsfb252d81.jpg

 

Jak-2307_zps8f81e010.jpg

 

Jak-2303_zps58ff23b8.jpg

 

Jak-2301_zps9a320360.jpg

 

Jak-2309_zpsbf73ddfb.jpg

 

Jak-2306_zpsa989c574.jpg

 

Jak-2305_zps5eb8b27b.jpg

 

Jak-2304_zps0b329570.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elegancko, fajnie wyszły przebarwienia. Wash robiłeś przed kalkami jeszcze? Bo nr 16 strasznie się odcina od reszty modelu, ale poza tym jest na czym oko zawiesić. Nity robiłeś sam, czy były w zestawie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szachownice fajnie się wtopiły w linie ale numery pomimo wielokrotnego stosowania zmiękczacza do kalek nie poddały się. Gdybym wiedział że taki będzie efekt zrobił bym szablon i poprostu prysnął te nieszczęsne numery.

Nity robione własnoręcznie.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda bardzo efektownie, gratuluję.

 

Jak spasowanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spasowanie - tragedia.

Przygotuj wiadro szpachli przed rozpoczęciem klejenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajnie wygląda. Szczególnie podoba mi się malowanie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam...piękny ten model ...a czym robiłeś nity? Robię akurat puszczyka i nity nie wychodzą mi tak zacnie jak tobie...ja jadę igłą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Darek, dawno Cię nie było. Super temat ten Jaczek, podobają mi się nity, staranne malowanie. Natomiast nieszczególnie widzą mi się te przebarwienia, ale będzie to pewnie pogląd marginalny... Poza tym czekam niecierpliwie na jakiś kolejny temat w stylu Herka, pisałeś kiedyś o An-26 - jest szansa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo lubię ten samolot, taki trochę inny

Model w manierze, która jednak nie pasuje do tej konstrukcji.

Podziały blach podkreślone w bardzo przesadzony sposób. Nity...napracowałeś się i trochę na darmo. Płatowiec był nitowany na płasko. Trudno coś zobaczyć na zdjęciach, czy muzealnych egzemplarzach. Widoczne są wyraźnie tylko wkręty, które mocowały panele dostępowe. Nity są b. trudno dostrzegalne. Tu do wyboru było przedstawienie lakierowanego bezbarwnym błyszczącym lakierem naturalnego metalu (gdzie nity są lekko widoczne jako mniej błyszczące punkty, można tu również różnicować odcienie blach, zaznaczyć blachę żaroodporną na spodzie kadłuba, zmatowić miejscami... ), albo malowanego po remoncie srebrzanką ( gdzie wszystko się robiło b.jednolite , a z czasem wycierało się w miejscach narażonych).

Twoja koncepcja odpowiada najbardziej pomnikowi stojącemu pod chmurką, któremu właśnie odmalowano znaki.

Szczerze mówiąc nie wiem czemu służy ta maniera łoszowania wszystkiego jak leci na czarno i cieniowania w sposób psujący realizm?

W końcu numer taktyczny jest położony w złym miejscu, a na skrzydłach brakuje ciemnego chodnika przy kadłubie.

 

Plus za wybór tematu, minus za przesadę w użyciu środków artystycznych. Mniej w tym przypadku znaczyłoby lepiej.

IMGP3902.JPG

Zdjęcie z Krakowa, moje własne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ups - faktycznie chodnik gdzieś mi umknął, jeszcze dzisiaj będzie uzupełniony.

Nity robione nitownicą, śruby i kręty igłą.

Malowanie farbą alclad aluminium. Przebarwienia na łączeniach blach to efekt eksperymentowania z alcladami. Zgadzam się że wyszły przesadnie ciemne, są to efekty malowania w nocy i oglądania tego co wyszło w dzień.

 

Cześć Darek, dawno Cię nie było. Super temat ten Jaczek, podobają mi się nity, staranne malowanie. Natomiast nieszczególnie widzą mi się te przebarwienia, ale będzie to pewnie pogląd marginalny... Poza tym czekam niecierpliwie na jakiś kolejny temat w stylu Herka, pisałeś kiedyś o An-26 - jest szansa?

 

Cześć Mikołaj

Faktycznie dawno nic nie prezentowałem na forum co nie oznacza że nic się nie skleiło. Od czasu skończenia C-130 skleiłem pokazanego powyżej Jaczka, Bf-109 E4 / E7 Trop 1:48 Hasegawy

V-173 Flying Pancake 1:48 SPECIAL HOBBY

FOKKER DR.I 1:48 Eduard

i obecnie na ukończeniu Airco DH2 1:48 z Eduarda.

Antek 26 oczywiście czeka w kolejce i jeśli go rozpocznę to wątek pojawi się na warsztacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee tam ładniusi jest, natomiast filterek by sie przydał, chociaż nie wiem czy Allcadami jest to takie proste (ps ładnie ci sie wylały na modelu )

 

Gdybym wiedział że taki będzie efekt zrobił bym szablon i poprostu prysnął te nieszczęsne numery.

Skalpel w dłoń i ponacinaj w miejscach podziału blach i bęszie dobrze, ew spróbuju wcisnąć w linie za pomocą rylca trumpka (ja tak robie i pomaga).

Całościowo ale to nie moja działka lotnictwa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkiem fajnie pomalowany.

Pytanko mam jednak takie...: Czy Jak 23 miał ramę na wierzchu owiewki...??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Całkiem fajnie pomalowany.

Pytanko mam jednak takie...: Czy Jak 23 miał ramę na wierzchu owiewki...??

 

Niestety to błąd producenta - AZ Model ma tak samo zrobioną owiewkę.

 

A patrząc na to zdjęcie raczej ramy być nie powinno:

 

zestaw2.jpg

 

yak23-1.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego podrzuciłem też rysunek.

 

Tu jest zdjęcie gorszej jakości, ale widać tu raczej brak tej ramy.

Jak pamiętam z Drzonowa, to ramy nie ma - niestety zdjęcia jakie robiłem akurat tego nie pokazują.

 

histor6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tym Bułgarskim jest ramka na owiewce

2097638.jpg

 

na tym wydaje się też być

1157964.jpg

 

tutaj także coś widać

RUMANIA+YAK-23+A%C3%91OS+50.jpg

 

No ciężka sprawa z tą ramką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda, że jedna były dwie wersje owiewki:

 

Tu raczej nie ma:

jak03.jpg

 

Ale tu jest na pewno:

cockpit_conopy_rear.jpg

 

Trzeba iść więc do muzeum i zobaczyć jaką wersję owiewki ma "16"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden typ owiewki ,z pasem na jej grzbiecie.Obejrzyjcie Jaczka z Drzonowa .Widac i pasek na owiewce i rewie nitow.Mozna jeszcze przesledzic artykuły sp.Mariana w Lotnictwie o odrzutowych Jakach w Polsce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej w tamtym okresie proces technologiczny wykluczał uzyskanie az takich krzywizn szkła i tworzywa. Ale akurat ja mogę sie mylic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.