szczur Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 pewnie masz na mysli scud-a z Modelika ja natomiast robie scud-a z Model Card który jest dość ubogi. okladka : dlatego zwracam sie z prozba o pomoc.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted September 16, 2007 Author Share Posted September 16, 2007 poszukuje zdjeć i schematów gdyż bede robil model z kartonu zdjecia czesci plastikowych sa dla mnie nieprzydatne Model z kartonu jest wykonany doskonale. Znam to opracowanie... Doczytaj do końca temat... Szukaj na kartonwork... zamieściłem tam kilkadziesiąt zdjęć i rysunków tego co Ciebie interesuje. Będzie oczywiście kontynuacja... ale już u nas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzer_lehr Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Witam, Koledzy, mam pytanie, jakim kolorami farb malować wozy radzieckie, np. T-62, BTR, BRDM i inne z okresu wojny w Afganistanie (mile widziane schematy i zdjęcia). Jeśli byście jeszcze znali numery wg. producentów (valleo, humbrol, itp). Z góry dzięki za pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted January 14, 2008 Author Share Posted January 14, 2008 Do swojej listy możesz dołożyć między innymi: • BMP-1 • BMP-1 2B9 • BMP-1P • BRM-1K • BMP-1D • BMP-2 • BMP-2D • BMD-1 • BMD-1P • BMD-2 • GT-M • MTL-B • MTLB-U • T-55 • T-55A • T-55AD • T-55M • T-55AM • T-55AD • T-62 • T-62M • BTS-4 • BTR-60PB • BTR-60PA • BTR-70 • BTR-80 • BRDM-2 • ZSU-23-4M • ZSU-23-4M3 • Sprzęt samochodowy KAMAZ, MAZ, KRAZ, URAŁ, ZIŁ, UAZ, GAZ… Wojna w Afganistanie trwała od 25 grudnia 1979 do 15 lutego 1989 roku. To tylko niektóre typy sprzętu używane przez Armię radziecką w tym konflikcie. Niestosowano specjalnego kamuflażu związanego z tym regionem geograficznym. Malowanie maskujące było takie samo jak w europejskiej części ZSRR (jednolite…). Odstępstwa były związane np. z malowaniem w oddziałach remontowych na terenie Afganistanu i polegało głównie na różnicach w odcieniu oliwkowej zieleni przyjętej, jako kolor bazowy dla wszystkich grup sprzętu zmechanizowanego. Niewielka grupa „uzbrojenia w kamuflażu plamiastym” to pojedyncze egzemplarze w malowaniu jednostek związanych z zaszeregowaniem w „piechocie morskiej” i tylko te pojazdy czasem nosiły inny kamuflaż. Stosowano nakładane siatki maskujące na pojazdach gąsienicowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam 40 Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Czesc, znalazlem w necie takie fotki T-34/85 ciekawi mnie co to za model jest? Z jakiego pojazdu ma gasienice? Moze ktos wie czy to jest tylko jeden taki czolg czy bylo ich wiecej. Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Wygląda na to,że to nie jest żadna nowa wersja, tylko warsztatowa modyfikacja. Wieżyczka dowódcy jest z T-54, gąsienice z T-44 pierwszych wersji. Znając Rosjan, mogło być wiele takich lub podobnych pojazdów. Ale w mnogości ich sprzętu pancernego mogły gdzieś umknąć szerszemu forum. Poszukaj w monografii T-44, T-44M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Czsochaj- Wczesne T-44 miały nie tylko koła z T-34, ale i gąsienice. Gąski T-54 wprowadzono później. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Czsochaj- Wczesne T-44 miały nie tylko koła z T-34, ale i gąsienice. Gąski T-54 wprowadzono później. Czytaj uważnie co napisałem, nie przekręcaj faktów. Napisałem o wieżyczce dowódcy z T-54 nie o gąsienicach. Wyraźnie widać wczesne gąsienice z T-44. http://www.battlefield.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=95&Itemid=50&lang=en Popatrz dokładnie na te czołgi, wszystkie to T-44. Porównaj subtelne różnice w wersjach prototypowych i seryjnych. No i ile mamy rodzai gąsienic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted January 24, 2008 Author Share Posted January 24, 2008 (edited) To prawda… Rosjanie na używanych przez siebie T-34/85 wprowadzali zmiany próbując zunifikować je z innymi używanymi, nowszymi czołgami. Również na T-34/85 sprawdzali rozwiązania, które potem wprowadzali masowo na innych ówczesnych czołgach. T-44, T-54 i T-55. (koła, gąsienice, SKO (Edit... to błędne moje sformułowanie ), silniki, przeniesienia mocy itp…) Dlatego jest nie mały problem z ocena zdjęć samych T-34/85 z okresu po wojennego. Ciekawy jest też model T-43 opracowany w Charkowie. Dla przykładu... koła wiadomo od czego... Edited January 24, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kat Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 T-34 z SKO? To musiało być ciekawe może jakieś fotki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted January 24, 2008 Author Share Posted January 24, 2008 T-34 z SKO? To musiało być ciekawe może jakieś fotki? Rozpędziłem się KAT… miałem na myśli optykę, a nie SKO… Przepraszam za wprowadzenie w błąd… Dzięki za wytknięcie błędu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Czsochaj- tyle tylko, że mi chodzi o gąsienice. Na zdjęciu to nie mogą być gąsienice od wczesnego T-44, bo jak napisałem wczesne T-44 miały gąsienice od T-34. Zresztą w linku, który podałeś widać to doskonale... Gąsienice tego dziwnego T-34 są z czegoś innego. Wieżyczka dowódcy jest natomiast rzeczywiście z T-54. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czsochaj Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 jak napisałem wczesne T-44 miały gąsienice od T-34. Dobrze, masz rację, ale jeśli chodzi o pierwsze modele tego czołgu[T-44] podałem tylko jednego linka, gdzie w zasadzie są pojazdy prototypowe. Jak na CCCP,to czołgów T-44 wyprodukowano naprawdę niewiele[5000]. Był on następcą T-34, dlatego przejął jego niektóre rozwiązania, ale też był pierwowzorem T-54[kształt kadłuba]. W tym czasie w brygadach pancernych były T-34, T-44, T-54. Rosjanie nie byli głupi, też chcieli mieć jak najbardziej jednolity sprzęt, części jak najbardziej wymienne, pasujące do trzech typów czołgów. Nie róbmy z Sowieckich konstruktorów idiotów, mięli swoje racje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterATS Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 części jak najbardziej wymienne, pasujące do trzech typów czołgów. Oczywiście, zgadzam się z Tobą jak najbardziej. Były to silnik z układami zasilającymi, przekładnie, optyka, elektryka, radiostacja, zestaw narzędzi i wiele innych gratów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam 40 Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Wygląda na to,że to nie jest żadna nowa wersja, tylko warsztatowa modyfikacja. Wieżyczka dowódcy jest z T-54, gąsienice z T-44 pierwszych wersji. Znając Rosjan, mogło być wiele takich lub podobnych pojazdów. Ale w mnogości ich sprzętu pancernego mogły gdzieś umknąć szerszemu forum. Poszukaj w monografii T-44, T-44M. Dziekuje za odpowiedz .Teraz juz wiem co i jak . Mialem zamiar taki model zrobic ale bedzie klopot z gasienicami . Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamp Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 witam Czy możecie mnie oświecić jak wyglądało malowanie ruskiej pancerki w operacji berlińskiej-interesują mnie zwłaszcza pasy "szybkiej indentyfikacji" były na bokach i na górze ,ale czy zawsze i jak wyglądały (mam zrobionego SU85 i chcę go zrobić na okres marzec -maj 45 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmodel Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Witam. Pasy "szybkiej identyfikacji" podczas operacji berlińskiej były malowane na bokach i na górze. Z tego, co widać na zdjęciach z tego okresu np. w 4. Samodzielnym Pułku Czołgów Ciężkich LWP część czołgów miała pasy, a część ich nie posiadała. Tak np. wyglądał SU - 85 z 13.PAS. 1 AWP Plansza barwna pochodzi z książki Pojazdy Wojska Polskiego 1943 - 45. Wyd Ajaks Jeszcze jedna mała drobnostka. Nie pisze się rusków tylko Rosjan albo Sowietów. Pozdrawiam Jacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R_Mazzi Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 hej podczepię się pod temat Mam pytanie do kolegi BigModela, czy w książce którą podałeś jako źródło jest może jakaś fotka T34/76 mod41 z numerem burtowym 122 (z pierwszej brygady)? Szukam już dość długo, znalazłem tylko rysunkową boczną sylwetke tej maszyny (no a wydaje mi się, że na jakiejś podstawie to rysowali dragon też wypuścił czołgutka właśnie z takimi kalkami). Ewentualnie jakieś inne zdięcie takiego teciaka z okresu lato 44- maj 45 (też z 1BP)? Ja znalazłem tylko maszynę z numerem 128 z wiosny 45 rozbitego na Pomorzu Byłbym wdzięczny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmodel Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Witam. Jest zdjęcie T 34/76. wz 42 z nr burtowym 122. Zdjęcie pochodzi z książki Pojazdy Wojska Polskiego 1943 - 45. Wyd Ajaks Oto plansza barwna z masek Montexu http://img.photobucket.com/albums/v622/sherman/b1937237.jpg Pojazd ten jest dość nietypowy z kilku względów. Po prawej stronie włazu kierowcy jest numer 150. Czołg ten miał przemalowane oznaczenia na wieży. W pierwszej wersji z przodu wieży był namalowany piastowski orzeł, a z tyłu wieży znajdował się numer taktyczny 122. Pózniej numer taktyczny został przeniesiony na przód wieży. Został namalowany wprost na orle. A orzeł został przeniesiony na tył wieży. A tu kilka przydatnych linków o tym T 34 http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19732&highlight= http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=10941&highlight= Pozdrawiam Jacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R_Mazzi Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Jest zdjęcie T 34/76. wz 42 z nr burtowym 122. .... Dzięki wielkie, zdjęcie rewelacja... co prawda tak zakopanego w błocie raczej nie będę w stanie zrobić ale część szczegółów postaram się dodać No i ciekawie będzie wyglądał z tymi orzełkami zamalowanymi... Czy wszystkie maszyny miały podobny krój numerów? chciałbym zrobić na jednej podstawce dwa czołgutki...numer 122 i teta mod43 lub wręcz 34/85... Na fotce w tle widać dwa wozy z wieżyczką dowódcy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamp Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Dzieki za ilustracje. Czy istniały też pasy skrzyżowane na górze?jak sądze to dotyczyło również ruskich czołgów i dział a co do -"Nie pisze się rusków tylko Rosjan albo Sowietów." to powiedz to mojemu dziadkowi( Lwów'39) i mamie(Prusy 45)ale to już inna historia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmodel Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Witam Czy wszystkie maszyny miały podobny krój numerów? Czołgi w 1.Bryg.Panc miały podobny krój numerów. adamp napisał Czy istniały też pasy skrzyżowane na górze?jak sądze to dotyczyło również ruskich czołgów i dział Szczerze mówiąc nie wiem. Nie zagłębiałem się w ten temat dokładniej. Mnie głównie interesują pojazdy używane przez Polaków. Musiałbym poszperać po kwitach. Pozdrawiam Jacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted February 8, 2008 Super Moderator Share Posted February 8, 2008 Witam. Jeżeli to umieściłem to w złym dziale, proszę o przeniesienie tematu. Przy schronie "Wędrowiec" w Węgierskiej Górce, stoją dwie armaty. Chciałem was prosić o rozszyfrowanie, jaki to typ, czy są to armaty konstrukcji Polskiej, ponieważ nigdzie o nich nie ma żadnej wzmianki, skąd je wzięli zanim je tam postawili. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Hejmo Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Nie są to armaty Zis 5 produkcji sowieckiej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Kornafel Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Raczej Zis-2 lub 3. Zis-5 miał dłuższą lufę od tej! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.