wzgwrzd Napisano 1 Lipca 2010 Share Napisano 1 Lipca 2010 Witam kolegów modelarzy, z tego co sie orientuje to do robienia washa musze mocno rozcieńczyc farbe olejną najlepiej taka z tubki. Mam takową farbe olejną firmy Rembrandt firmy Talens. Z tego co tu widze na forum to można rozcieńczac je 1) benzyną lakową 2) terpentyną 3) white spiritem, nie myle sie ? Są to takie farby : http://www.artysta.sklep.pl/produkt/144/345/rembrandt_tuby_40_ml/rembrandt_farba_olejna_tuba_40_ml_yellow_ochre_l_228_seria_1 jak tubka na zdjęciu. Jednak nie wiem czemu rozcieńczałem już i white spiritem i benzyną do zapalniczek i jeszcze czymś innym i nic, zamiast washa to normalnie gęsta farba tyle ze z dużą ilością dolanego płynu. Więc pytam : czemu to sie nie rozcieńcza ? Druga sprawa dotyczy Sidoluxu. Czy do lakierowania modelu mam lac sidolux bezpośrednio z butelki i pryskac czy musze go troche rozcieńczyc bo będzie np. za gesty. Jeśli tak to czym rozcienczac ? wodą, cleanluxem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Model FAN Napisano 9 Lipca 2010 Share Napisano 9 Lipca 2010 Co do sidoluxu to można wodą go roźcieńczyć. Jako, że już piszę to się zapytam: Oszklenie kabiny podobno mozna potraktować sidoluxem i wtedy nabiera połysku. Jak to zrobić? Czy później oszklenie trzeba polerować jak tak to jaką pastą i czym roźcierać taką paste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 9 Lipca 2010 Share Napisano 9 Lipca 2010 Oszklenie kabiny podobno mozna potraktować sidoluxem i wtedy nabiera połysku.Jak to zrobić? Czy później oszklenie trzeba polerować jak tak to jaką pastą i czym roźcierać taką paste. Pomalowaną owiewkę mczasz w Sidoluxie, a potem odkładasz na bok na jakąś ściereczkę bawełnianą do wyschnięcia na jakiś czas. Ważnym jest aby pozwolić Sidoluxowi swobodnie spłynąć, bo wtedy grubość jego warstwy będzie wszędzie jednakowa. Niczym nie trzeba ( a nawet nie można) go polerować ani wycierać. Najlepiej w czasie schnięcia w ogóle jej nie dotykać i iść sobie na jogurt albo inny plasterek arbuza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Model FAN Napisano 9 Lipca 2010 Share Napisano 9 Lipca 2010 Oszklenie kabiny podobno mozna potraktować sidoluxem i wtedy nabiera połysku.Jak to zrobić? Czy później oszklenie trzeba polerować jak tak to jaką pastą i czym roźcierać taką paste. Pomalowaną owiewkę mczasz w Sidoluxie, a potem odkładasz na bok na jakąś ściereczkę bawełnianą do wyschnięcia na jakiś czas. Ważnym jest aby pozwolić Sidoluxowi swobodnie spłynąć, bo wtedy grubość jego warstwy będzie wszędzie jednakowa. Niczym nie trzeba ( a nawet nie można) go polerować ani wycierać. Najlepiej w czasie schnięcia w ogóle jej nie dotykać i iść sobie na jogurt albo inny plasterek arbuza Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 13 Lipca 2010 Share Napisano 13 Lipca 2010 Będąc ostatnio w WCM został mi polecony klej UHU PLast Kunststoff Modellbau Klej jest w buteleczce 34ml, wyposażonej w igłę. Wydaje mi się też że jest to chyba to samo co Revell/Humbroll. Ceny niestety nie pamiętam :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 13 Lipca 2010 Share Napisano 13 Lipca 2010 Czyli zwykły klej do plastiku ? Nie cyjanoakryl albo special ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 13 Lipca 2010 Share Napisano 13 Lipca 2010 Czyli zwykły klej do plastiku ? Nie cyjanoakryl albo special ? Dokładnie tak, klei jak revell z igłą, śmierdzi jak revell, zatyka się jak revell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dolus Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Co to jest DOT-4 i DOT-3 ? i po co sie je stosuje? Przegrzebac sie w wyszukane w searchu posty potrafi przyprawic o bol glowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s.szymon Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam, gdzieś wyczytałem, że klejem niżej kleji się trochę inaczej. Mianowicie łączy części i nakłada klej, który wpływa do szczeliny i po chwili odprarowuje? Do tej pory używałem Wamodu, i ta Tamiya mnie trochę zaciekawiła. Czy to prawda z tym sposobem klejenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek1123 Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Co to jest DOT-4 i DOT-3 ? i po co sie je stosuje?Przegrzebac sie w wyszukane w searchu posty potrafi przyprawic o bol glowy To fabryczne oznaczenie płynu hamulcowego; Zmywa farbę akrylową, łącznie z pokładem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 s.szymon, nie wiem czy ten limone cement tak wpływa, ale inny klej Tamiyi, Extra Thin Cement tak. Jest bardzo rzadki i sam się pcha w szczeliny po przyłożeniu wąskiego pędzelka jaki jest w nakrętce. Ten limone cement to ma inną zaletę - nie śmierdzi straszliwie, a pachnie cytrynkami. Jak chcesz spróbować domowej alternatywy Extra Thin Cement, to polecam zabawy z nitro - to świetny klej do plastiku. Naciągnij go trochę do małej strzykawki z małą igłą - będziesz miał super klej np. do sklejania połówek kadłubów czy innych dużych (a i do małych też) rzeczy. Możesz spokojnie wszystko złożyć, dopasować, a wąską igłą idealnie zapuścisz nitro w nawet niewielką szczelinę pomiędzy elementami. Na małe elementy można dać kroplę nitro w miejsce łączenia pędzelkiem i przyłożyć - łączy bardzo ładnie. Jak nałożysz za dużo zwykłego kleju, to zawsze zostaje widoczne miejsce - a jak nitro pójdzie trochę za dużo, to ono po prostu odparuje (no chyba że pójdzie NAPRAWDĘ dużo). Polecam chociaż spróbowanie - ja od paru lat inaczej nie kleję plastiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s.szymon Napisano 19 Sierpnia 2010 Share Napisano 19 Sierpnia 2010 Dzięki reggy za odpowiedź, jednak mam jeszcze pytanie Czy klej, o którym wspominałeś, to ten pierwszy z linku poniżej? Sorry, nie mam rozeznania w tych sprawach, jestem początkujący http://www.gamahobby.com/x_C_Dz__PD_5510057__PND_5510055.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 19 Sierpnia 2010 Share Napisano 19 Sierpnia 2010 Ja kleje przy użyciu rozcieńczalnika nitro prosto z butelki, z marketu budowlanego. Z takim klejem nie miałem do czynienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s.szymon Napisano 19 Sierpnia 2010 Share Napisano 19 Sierpnia 2010 Aaa, rozumiem chyba już. Czyli mówimy o rozpuszczalniku nitro? Ale nie rozumiem, jak on klei plastik? Rozpuszcza go? Mógłbyś mi przybliżyć działanie tej metody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 19 Sierpnia 2010 Share Napisano 19 Sierpnia 2010 Możecie mi polecić jaKiś debonder działający na Patex Super Żel? Pojechałem o jedną kroplę za daleko Mój debonder , chiński szajs o nazwie Lionmortar, tym razem nie daje rady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 19 Sierpnia 2010 Share Napisano 19 Sierpnia 2010 LordDisneyland, ja przerobiłem "Debonder P" czeskiej produkcji (przeźroczysta buteleczka z pomarańczową etykietą) i Debonder od CMK (biała z też pomarańczową etykietą) i rozpuszczały wszystkie rodzaje CA (żele, zwykłe, różni producenci). Na Jadarze maja na pewno. s.szymon, nitro działa tak jak każdy inny klej do plastiku - rozpuszcza łączone powierzchnie i po odparowaniu tworzy mocne połączenie. Najlepsze jest to, że to "czysty klej" i odparowuje w 100%, a nie jak niektóre zostawiają "substancje wspomagające" które trzeba zeszlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 19 Sierpnia 2010 Share Napisano 19 Sierpnia 2010 Dzięki wielkie , reggy! Muszę się w takim razie wybrać na plac Leńskiego ;) Dziś w ogóle jakiś dzień pechowy, świeżo pomalowany ork porwany przez burzę, kolejny w podkładzie oblepiony paskudztwem przez wiater, a powrót do lotnictwa w postaci prób obrobienia Martina Marsa 1/288 spowodował atak pylicy straszliwej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam .B Napisano 20 Sierpnia 2010 Share Napisano 20 Sierpnia 2010 a czy ten debonder usuwa klej z materiału np: bawełny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 20 Sierpnia 2010 Share Napisano 20 Sierpnia 2010 a czy ten debonder usuwa klej z materiału np: bawełny Spróbuj a później daj znać. ( : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam .B Napisano 20 Sierpnia 2010 Share Napisano 20 Sierpnia 2010 spróbować, spróbuję ale jeszcze nie teraz bo nie opłaci mi się zamawiać jednej rzeczy za ok 30 zł a za przesyłkę płacić połowę tej ceny ale tak czy inaczej spróbuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hosemi Napisano 3 Września 2010 Share Napisano 3 Września 2010 Panowie oraz Panie... Pewnie temat ten był powielany milion razy ale sam potrzebując pomocy chciałbym go dogadać do końca... Nałożyłem pędzlem dwie dość niestety grube warstwy białej farbki olejnej Humbrola...Wygląda to paskudnie...W miedzyczasie uzbierałem talarki i zakupiłem kompresorek więc moge wszystko zrobić od nowa... Cały problem polega na zmyciu starej farby - jakiego środka użyć? Mam Cleanux oraz Krecika...Podloże to imitacja blachy ryflowanej,mieszanina plastiku oraz części fototrawionych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chmura Napisano 4 Września 2010 Share Napisano 4 Września 2010 Cleanlux powinien wystarczyć. Jeden dzień moczenia, a potem szczoteczką namoczoną w cleanluxie podziałaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 5 Września 2010 Share Napisano 5 Września 2010 Jak wrzucisz do kreta i ciepłej wody to farby pozbędziesz się nawet w kilka minut. Pytanie czy masz tam delikatne elementy których nie chcesz pourywać. Jeśli tak to załóż sobie gumowe, szczelne rękawice i ruszaj elementem od czasu do czasu. Jeśli natomiast jest to prosta powierzchnia przejedź szczotką z miękkim włosiem gdy farba będzie już odchodzić. Cleanlux też jest ok natomiast troszkę dłużej trzeba moczyć elementy (przynajmniej takie moje odczucie). Dobra temperatura i krecik - ja przynajmniej taki sposób stosuje. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 5 Września 2010 Share Napisano 5 Września 2010 Kupiłem matowy lakier Humbrola (no 49), pomalowałem i cholera jasna jest błysk. Farba porządnie wymieszana, kładziona na sido. WTF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass_krk Napisano 5 Września 2010 Share Napisano 5 Września 2010 miałem dokładnie to samo jak rozcieńczyłem cholerstwo za mocno, w moim wypadku 2 wamoda 1 farby, potem poszło 1 benzynki z apteki i 1 humbrola było mat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.