Skocz do zawartości

Pe-2 1:48 Zvezda+Eduard+scratch


Mikele

Rekomendowane odpowiedzi

11.11 już niedługo, więc nawiązując do tematyki Pe-2 w polskim malowaniu z 7.SPLBN, którego inspiracją był artykuł w jednym z numerów w Mini Replice i Petlakowach w Polsce (swoją drogą, interesujący). Zestaw Zvezdy, blachy Eduarda, trochę samoróbek z blaszki offsetowej i malowanie z wykorzystaniem samodzielnie projektowanych masek. No i jest:

 

oLO1nuk.jpg

smoRd5B.jpg

yOga6jB.jpg

JFEO33N.jpg

loyEiXy.jpg

8c3fick.jpg

yTCnJdn.jpg

iTTf8ot.jpg

RlP5P4u.jpg

Trochę zdjęć z epoki

pa0lk18.jpg

6MpQqRD.jpg

PjAQyxR.jpg

s6ovkvc.jpg

I namiastka warsztatu:

ktUXhwe.jpg

qSPsDUC.jpg

EP25tvQ.jpg

r28Ldnl.jpg

Q7yv3u5.jpg

 

Miłego.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacny model! Gratulacje za wykonanie z szachownicami.

Jak ze składalnością zestawu? Zamierzam zabrać się za niego w niedługim czasie i chciałbym wiedzieć na co się przygotować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze.

 

@Mikolaj75, Cypis - Kopciuchy na podstawie czarno-białych zdjęć to jest trochę loteria. Fota oryginału z Mini Repliki za wiele nie wyjaśnia (co też na przykłąd można zaobserwować na zdjęciach modelu w sepii), więc wzorowałem się na różnych zdjęciach z epoki. A tylko na gornej powierzcni skrzydeł ze względu na rozkład ciśnień na płacie. Podciśnienie nad górną powierzchnią skrzydeł zasysa spaliny zza kolektorów.

Pe2-2.jpg

 

@empit - Zestaw bym ocenił na takie średnie 4/5. Składa się ok, ale czasem bywa pod górkę. Co istotne, trzeba się trzymać instrukcji w punkt, bo inaczej może być wymagająco. Przykładowo golenie podwozia głównego i silnik zostawiłem sobie do wklejenia po malowaniu i było sporo szarpania. Silnik de facto musiałem rozklejać i wklejać w gondolę kawałek po kawałku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikele co do okopceń na spodniej stronie skrzydeł , to nie do końca się z Tobą zgodzę . W jednej z publikacji znalazłem niezłe zdjęcie , na którym widać wg. mnie dosyć wyraźne ślady na spodzie skrzydeł,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjątki to się zawsze mogą zdarzyć . Zasadniczo rury wydechowe były skierowane lekko w górę i tak patrząc na foty w necie czy drukach, które mam pod ręką okopcona jest góra płata. Już nie wspominając o sytuacji, gdy stosowane były kolektory w późnych wersjach czt Pe-3, bo ich wyloty w ogóle wychodziły poza krawędź natarcia skrzydła nad jego górną powierzchnię. A na wojennych maszynach to się różne cuda mogły dziać - może trafiłeś na ciekawostkę, ciężko powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na większości fotek okopceń na spodniej stronie nie widać , z drugiej strony mało jest zdjęć , na których dobrze widać spód skrzydła. Jak mi się uda to wrzucę tą fotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Cypis napisał:

(...)

 

Mówiąc szczerze osobiście zinterpretowałbym to jako zacieki. Na tej wysokości (wlot na krawędzi natarcia) jest chłodnica oleju a ślady zaczynają się w miejscu, gdzie są luki inspekcyjne. Tym bardziej,  że zdaje mi się iż samolot ma długie kolektory wychodzące nad płat. Ale bez wymądrzania się - temat do akademickiej dyskusji nad kwitologią i ze szklanką czegoś dobrego ?

mbrnnr, Sławekb - Dzięki. Cieszę się, że się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.