Jump to content
Markuz

T-34/76 mod. 1942 Hobby Boss 1:48

Recommended Posts

Posted (edited)

Na warsztat wjeżdża T-34/76 z fabryki nr 112.
Do modelu dokupiłem zestaw blaszek i lufę, wykorzystam również liny z Eureki. Niestety z konieczności muszę zastosować zestawowe gąsienice. Dotychczas na rynku nie pojawiły się gąski ogniwkowe w tej skali do tak popularnego czołgu. Wiem, że coś tam kiedyś w żywicy robił Komplekt Zip i WWII Productions, ale oba zestawy są nie do dostania. Natomiast OKB Grigorov produkuje gąski w żywicy ale nie ogniwkowe tylko paski.

Model zamiaruję wykonać z wnętrzem z wyłączeniem części silnikowej (silnik i cała reszta zostały swego czasu przeszczepione do KW-2)
Nie ma się co spodziewać jakiegoś oszałamiającego tempa budowy, jak to u mnie bywa warsztat potrwa pewnie kilka lat.
Poniżej kilka fotek startowych.

49768023963_0fbb4d3cf4_k.jpg 

49768027573_ae46419e56_k.jpg 

Pierwsze zdjęcia warsztatowe, wkrótce.

Edited by Markuz
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grubo będę zaglądać choć szkoda że to 48 a nie 35😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze 112 było sporo czołgów w 1 pułku czołgów 1 BPanc - więc może polskie malowanie z "kuricą"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam kolegów.

Mała aktualizacja. Jak to u mnie bywa czasu mało to i warsztaty się ciągną jak makaron.

49768027338_81bf7048a5_k.jpg 

49768027398_d0dc423783_k.jpg

Kadłub ogołocony ze zbędnych elementów które zostaną zastąpione blaszkami.

49768559686_578d847767_k.jpg 

 

 

Edited by Markuz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dobry wieczór.

Dłubię dalej. 

49768886242_d99e4429cb_k.jpg 

 

Wieża na razie na blue tacka złapana.

49768559591_10701f8c4e_k.jpg

 

49768886127_5bd5539fa2_k.jpg 

Przymiarka do zdjęć :)

49768027083_bf497542fe_k.jpg 

 

49768559451_1996069825_k.jpg

Edited by Markuz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam ponownie.

Pierwsze blaszki przylepione.

49768026968_e9ca99c352_k.jpg

49768559261_27d778c599_k.jpg

Czas rozpocząć malunki we wnętrzu i pomału zamykać budę.

Edited by Markuz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 29.03.2020 o 20:40, Markuz napisał:

Dobry wieczór.

Dłubię dalej:...

uhLgjCcM60Nl6141JO2la5OUJmiSl-b-sqIKnn79

Hej,

Jak dobrze kojarzę, to wcześniejsze T-34 miały, przy przednich wahaczach, pojedyncze odbijacze - tak jak przy pozostałych.

Podwójne wprowadzono dopiero przy T-34/85 oraz SU-85 ze względu na większe obciążenie przodu kadłuba.

Pozdrawiam, Przemek

Edited by PrzemekW
Literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, PrzemekW napisał:

Hej,

Jak dobrze kojarzę, to wcześniejsze T-34 miały, przy przednich wahaczach, pojedyncze odbijacze - tak jak przy pozostałych.

Podwójne wprowadzono dopiero przy T-34/85 oraz SU-85 ze względu na większe obciążenie przodu kadłuba.

Pozdrawiam, Przemek

Cześć,

Dzięki, za czujność. Temat do zweryfikowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, PrzemekW napisał:

Jak dobrze kojarzę, to wcześniejsze T-34 miały, przy przednich wahaczach, pojedyncze odbijacze - tak jak przy pozostałych.

Podwójne wprowadzono dopiero przy T-34/85 oraz SU-85 ze względu na większe obciążenie przodu kadłuba.

Niekoniecznie tak było zawsze. Tutaj dla przykładu T-34/76 z podwójnymi ogranicznikami (kadłuby nie wyglądają na przesadnie kombinowane :) )

42.jpg

T-34_detail_3_061.jpg

T-34-76_Sholokhovo_2_225.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, PiterATS napisał:

Niekoniecznie tak było zawsze. Tutaj dla przykładu T-34/76 z podwójnymi ogranicznikami (kadłuby nie wyglądają na przesadnie kombinowane :) )

42.jpg

T-34_detail_3_061.jpg

 

Hej,

Tylko, że oba te kadłuby wyglądają na późne - mają belki łączne o przekroju trójkątnym. Wcześniejsze, jak w modelu, mają belki półokrągłe.

Górny, późny T-34, z wieżą typu "mutra" mógł rzeczywiście mieć już podwójne odbijacze. Wszak w tym czasie produkowano już SU-85 i mogli to ujednolicić.

Dolny kadłub wygląda mi na T-34/85. Patrz - listwy osłaniające pierścień wieży + trójkątna belka + podwójne odbijacze.

Ale nie upieram się 😎.

Pozdrawiam, Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ogólnie określony jako 42., w zestawie jest model czołgu z produkcji z. 112 od 2. kwartału tego roku (wieża po eliminacji tylnego luku) i prawdopodobnie zdublowane odboje powinien mieć. Im późniejszy by był egzemplarz, tym pewniej, ale nie jest znany kalendarz wprowadzania zmiany w zakładach (w planach była od ok. początku 42.).   

Za to wiadomo, że polska 1.BP w zasadzie dostała takie pojazdy „świeże”, a więc domyślnie z wiosny/wczesnego lata 43. Jeden z nich, w MWP w Warszawie, ma zdwojone odboje na przodzie. Na zdjęciu jest odpowiednik, chyba nieco wcześniejszy.

Su-85 był produkowany od późnego lata 43. i to sugeruje właściwszą kolejność tego rozwiązania w obu konstrukcjach.

1.0dboj:112.jpg

Edited by JSJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, JSJ napisał:

Ogólnie określony jako 42., w zestawie jest model czołgu z produkcji z. 112 od 2. kwartału tego roku (wieża po eliminacji tylnego luku) i prawdopodobnie zdublowane odboje powinien mieć.....

1.0dboj:112.jpg

No i wyjaśniło się.

Ja również dziękuję za kawałek nowej wiedzy.

Pozdrawiam, Przemek

 

Edited by PrzemekW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.
Widzę, że temat odbijaczy się wyjaśnił. 
Tym czasem prace trwają. Uzupełniłem całe wyposażenie wnętrza przedziału bojowego i zabrałem się za malunki.
Odnoszę wrażenie, że trochę przesadziłem z brudzeniem wnętrza. Ale po sklejeniu budy do kupy i założeniu wieży nie będzie za wiele widać. Mam natomiast lekcję na przyszłość żeby oszczędnie gospodarować pigmentami podczas brudzenia wnętrza. 
49768623371_31c21e7cc2_k.jpg

49768090968_fc8df1a1e3_k.jpg

49768090868_ef519880cf_k.jpg

49768090808_b5feed706c_k.jpg

49768948722_7c625d9894_h.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten model ma wnętrze najlepsze dla modelu 1943. Niestety zunifikowali je dla tej produkcji...więc jeśli ktoś chce zrobić model w miarę poprawny najlepiej brać wersję z 1943...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lecimy dalej.
Kadłub zamknięty.

49770183336_9ed738d7d3_k.jpg

49770183201_2f6e95099a_k.jpg

Rozpocząłem detalowanie  elementów wieży.

49769651898_c1d7bbf41b_h.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś tam działam.

Śrubki na zbiornikach paliwa,

49826305208_c21cb08fee_k.jpg

pierwsza skrzynia narzędziowa (mniejsza),

49826304853_4d19916700_h.jpg

i złożone.

49826838341_e59e56555a_h.jpg

W następnym odcinku blacharki ciąg dalszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wreszcie ktoś przeliczył liczbę podkładek...

Marcinie- szacunek :)

Kibicuję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świtnie ci te blaszki wychodzą. Będziesz męczył błotniki czy zostawiasz nówki sztuki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.