Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na forum więc witam Was serdecznie. Dostałem ostatnio w prezencie model statku Alexander von Humboldt w skali 1:150 od Revell`a. Jest to mój pierwszy model do malowania. W zestawie jest 6 farb (301, 314, 330, 360, 363, 381) i tutaj mam kilka pytań.

1. Czy należy użyć podkładu pod te farby?

2. Czy te farby należy rozcieńczać? Czy można malować od razu po porządnym wymieszaniu?

3. Według instrukcji do malowania należałoby użyć jeszcze innych kolorów (085 brązowy matowy, 083 rdzawy matowy, 381 brązowy jedwabiście matowy, 092 mosiądz metaliczny, 091 stalowy metaliczny, 099 aluminium metaliczny, 302 czarny jedwabiście matowy, 382 drewniano-brązowy jedwabiście matowy, 009 antracyt matowy) czy aby w pełni cieszyć się ładnego modelu należy je dokupić?

4. Według instrukcji niektóre elementy należy malować dwoma kolorami np. 34% brązowy jedwabiście matowy + 66% 083 rdzawy matowy (pokład), 75% 363 ciemnozielony jedwabiście matowy + 25 % 360 zielony jedwabiście matowy (burty). Co mam przez to rozumieć? Część elementów ma być po prostu zaakcentowana innym kolorem?

5. Czy jako początkujący mam szansę uzyskać taki pokład (cienie) http://karopka.ru/bitrix/components/bitrix/forum.interface/show_file.php?fid=534395

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post na forum więc witam Was serdecznie. Dostałem ostatnio w prezencie model statku Alexander von Humboldt w skali 1:150 od Revell`a. Jest to mój pierwszy model do malowania. W zestawie jest 6 farb (301, 314, 330, 360, 363, 381) i tutaj mam kilka pytań.

1. Czy należy użyć podkładu pod te farby?

2. Czy te farby należy rozcieńczać? Czy można malować od razu po porządnym wymieszaniu?

3. Według instrukcji do malowania należałoby użyć jeszcze innych kolorów (085 brązowy matowy, ... 009 antracyt matowy) czy aby w pełni cieszyć się ładnego modelu należy je dokupić?

4. Według instrukcji niektóre elementy należy malować dwoma kolorami np. 34% brązowy jedwabiście matowy + 66% 083 rdzawy matowy (pokład), 75% 363 ciemnozielony jedwabiście matowy + 25 % 360 zielony jedwabiście matowy (burty). Co mam przez to rozumieć? ...

5. Czy jako początkujący mam szansę uzyskać taki pokład (cienie) http://karopka.ru/bitrix/components/bitrix/forum.interface/show_file.php?fid=534395

ad. 1 - bardzo wskazane.

ad. 2 - należy rozcieńczać. Tyle, że revell do zestawów dołączał zarówno emalie (rozcieńczamy benzyną lakową, lub rozcieńczalnikiem wamodu) jak również farby wodne akrylowe (rozcieńczamy wodą). Te pierwsze najczęściej w metalowych puszeczkach, te drugie w plastikowych pojemniczkach.

ad. 3 - jak chcesz mieć wiernie pomalowany model to trzeba dokupić. Zazwyczaj są to bardzo małe elementy.

ad. 4 - oznacza to, że Revell w swej palecie farb nie ma odpowiedniego koloru i trzeba go uzyskać przez zmieszanie dwóch lub więcej farb w proporcji jak podają. Można też szukać farby innego producenta. Jeśli mieszasz farbę, zostaw jej sobie trochę w jakimś szczelnym pojemniczku. Na pewno coś Ci się zadrapie, zaleje klejem itp i trzeba będzie później podmalować. A drugi raz nie uzyskasz tej samej barwy.

ad. 5 - to zależy od Twych zdolności. Na forum są wątki o malowaniu imitacji drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu mam dziwny problem z kompresorem bezolejowym, wygląda jak rebrand Fengda AS18.

Problem jest taki, że jeżeli z kompresora będzie powoli uchodzić ciśnienie(malowanie na niskim ciśnieniu), to po spadku poniżej 3barów nie następuje słyszalne przełączenie się zaworu i dopompowanie aż do 4 barów, a pojedyncze obroty tłoka. Słychać, że kompresor próbuje jedynie przekroczyć barierę 3 barów i od razu staje. Zależnie jak duże ciśnienie dostaje aerografach, to takie "dopompowywanie" jest raz częściej lub rzadziej. Dopiero podanie sporego ciśnienia np. 2 barów na aerograf powoduje, że zawór się słyszalnie przełącza i kompresor pompuje jednostajnie do 4 barów.

Sama praca kompresora w tym dziwnym stanie pośrednim nie jest do końca sprawna. Kreci się wolniej, a jak z ciekawości odkręciłem przednia pokrywę, to widać, ze silnik raz kreci w lewo, a raz w prawo. Na kilka miesięcy temu najpierw musiał się rozgrzać, by tak wariować, teraz wystarczy podłączyć aerograf. Jeszcze dodam, że szybciej się cholernik nagrzewa, ale nigdy się jeszcze nie wyłączył.

Macie jakieś pomysły co to może być? Ja mam wrażenie, że to nie do końca sprawy zawór ciśnieniowy w którym przekaźnik nie do końca przechodzi w stan pełnego rozłączenia.

Podobne objawy miałem na MAR-3000 (bez butli) - pisałem tu o tym kiedyś. Nie włączał się, albo silnik nie miał obrotów i klekotał itp. Dopiero jak ciśnienie spadło całkiem do zera, to po chwili zaczynał normalną pracę. Wymiana czujnika ciśnienia nic nie dała. Jeden elektryk dołączył równolegle drugi kondensator rozruchowy i wtedy pracował dobrze, ale szybko się przegrzewał i wybijał termik. W punkcie naprawy silników powiedzieli mi, że są to typowe objawy zwarcia na uzwojeniu i trzeba go przewinąć (koszt 100 zł). Wolałem kupić nowy kompresor i nie wiem czy ta diagnoza była na pewno prawdziwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie nie mam odpowiedniego kondensatora, bo już wczoraj chciałem dodatkowy dolutować.

Też myślałem o problemie samego silnika, ale u mnie jeżeli odkręcę manometr do końca i zacznę malować, to kompresor zachowuje się normalnie. Nie ma problemow ze startem jeżeli wcześniej słychać będzie, ze przekaźnik się załączył. U mnie ewenementem jest to, ze kompresor potrafi załączać się bez słyszalnego przeskoku przekaźnika który jak patrzyłem po prostu rozłącza obwód zasilania do silnika. Po dzisiejszej dedukcji wyszło, ze przekaźnik potrafi znajdować się w stanie nieustalonym, przez co lekkie podbicie ciśnienia go przesuwa o niewielka cześć, a po chwili znów wraca. Dopiero mocny spadek ciśnienia powoduje, ze przekaźnik w pełni się przesuwa i blokuje aż do 4barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 - bardzo wskazane.

ad. 2 - należy rozcieńczać. Tyle, że revell do zestawów dołączał zarówno emalie (rozcieńczamy benzyną lakową, lub rozcieńczalnikiem wamodu) jak również farby wodne akrylowe (rozcieńczamy wodą). Te pierwsze najczęściej w metalowych puszeczkach, te drugie w plastikowych pojemniczkach.

ad. 3 - jak chcesz mieć wiernie pomalowany model to trzeba dokupić. Zazwyczaj są to bardzo małe elementy.

ad. 4 - oznacza to, że Revell w swej palecie farb nie ma odpowiedniego koloru i trzeba go uzyskać przez zmieszanie dwóch lub więcej farb w proporcji jak podają. Można też szukać farby innego producenta. Jeśli mieszasz farbę, zostaw jej sobie trochę w jakimś szczelnym pojemniczku. Na pewno coś Ci się zadrapie, zaleje klejem itp i trzeba będzie później podmalować. A drugi raz nie uzyskasz tej samej barwy.

ad. 5 - to zależy od Twych zdolności. Na forum są wątki o malowaniu imitacji drewna.

 

Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź.

1. A jeżeli nie użyje podkładu stanie się jakaś tragedia?

2. Dołączone w zestawie farbki są w plastikowych małych pojemniczkach i są mocno wodniste (konsystencja mleka może troszkę gęstsze) boje się, że po rozcieńczeniu ciężko będzie malować taką "wodą".

3. Dokupić emalie czy akryl? Te pierwsze są sporo tańsze i mam wrażenie, że bardziej dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A jeżeli nie użyje podkładu stanie się jakaś tragedia?

2. Dołączone w zestawie farbki są w plastikowych małych pojemniczkach i są mocno wodniste (konsystencja mleka może troszkę gęstsze) boje się, że po rozcieńczeniu ciężko będzie malować taką "wodą".

3. Dokupić emalie czy akryl? Te pierwsze są sporo tańsze i mam wrażenie, że bardziej dostępne.

 

ad. 1. Podkład daje 3 podstawowe zalety. a) widać pod nim wszystkie nierówności i niedoskonałości, które trzeba usunąć przed malowaniem, b) powoduje, że farba lepiej trzyma do plastiku, c) powoduje, że możesz malować rzadszą farbką. Kup podkład w Sprau w sklepie z lakierami samochodowymi. Podkład szybkoschnący akrylowy szary jasny.

 

ad. 2 Czyli są do akryle. Jak je dobrze rozmieszasz, to wcale nie są takie rzadkie. Jak nie dasz podkładu, to nie rozcieńczaj, ale licz się z tym, że mogą zrobić się smugi. Prawidłowo rozcieńczona farba, po pierwszym malowaniu mocno prześwituje, po drugim leciutko prześwituje, po trzecim powinno być OK. (Figurkowcy twierdzą, że po siódmym).

 

ad. 3 Akryl. Emalie śmierdzą i długo schną. Wcale nie musisz kupować Revella. Na początek kup sobie Pactry. Bardzo dobrze maluje się nimi pędzlem. Można je mieszać z Revellem. Acha, jeśli w tym zestawie był pędzelek, to go wyrzuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A czy taki podkład samochodowy nie zaleje drobnych szczegółów?

2. W palecie Pactry znajdę wszystkie odpowiedniki z Revella? Na pierwszy rzut oka mają mniejszą paletę niż Humbrol, Ravell.

3. W zestawie był pędzelek "dwustronny" dlaczego jest zły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co doświadczeni modelarze sądzą o pędzelkach Revell? Będę u nich zamawiał farby do modelu i klej to pomyślałem że przy okazji mogę pędzle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A czy taki podkład samochodowy nie zaleje drobnych szczegółów?
Każdy podkład ileś zalewa. Kolega podpowiedział Ci najkorzystniejszy wybór na twoim etapie.
2. W palecie Pactry znajdę wszystkie odpowiedniki z Revella? Na pierwszy rzut oka mają mniejszą paletę niż Humbrol, Ravell.
Na pewno nie znajdziesz wszystkich odpowiedników. Częścią modelarstwa jest umiejętność doboru kolorów. Tutaj.
3. W zestawie był pędzelek "dwustronny" dlaczego jest zły?
Nic mi nie wiadomo aby był zły.

Ja go rozciąłem na dwie półówki i używam do MicroSet i MicroSol.

Płaski (z niebieskim drzewcem) jest troszkę sztywny więc trudno nim uzyskać równą i gładką powłokę.

Okrągły (z czerwonym drzewcem) ma dostateczną długość i miękkość włosia by odpowiadać typowym pędzlom w rozmiarze między 3 a 4. Czy ładnie nabiera farbę, nie kapie i dobrze ją oddaje? Sprawdź sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokład statku jest z brązowego plastiku czy pokryć go takim samym podkładem jak resztę? Serdecznie dziękuje za pomoc postaram się dobrać farby akrylowe z Pactry do mojego modelu. Czy możecie polecić mi jakiś konkretny sklep? Agtom to porządny sklep?

 

Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam aerograf. nie wiem co to za model bo gdzieś kiedyś miałem zapisane i notka się zgubiła. Coś takiego jak na focie http://www.mojehobby.pl/zdjecia/5/6/5/2348_rd.jpg

Pewnego dnia okazało się że iglica jest krzywa/uszkodzona. nie wiem na jaką wymienić bo nie wiem jaką mam. jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam na opolszczyźnie. Który kolor Pactry zastąpi Revella

metaliczny mosiądz (32192),

brązowy matowy (32381),

drewniany brązowy (32382)?

A z której strony opolszczyzny, to może Ci podpowiem, gdzie są sklepy. Internetowo dużo osób korzysta z "Moje Hobby", w opolskim masz w Lubrzy "PlastModel". Zresztą jest dużo dobrych sklepów i całkiem niezły portal All..ro. W dziale "Plac Zabaw" są wątki na temat sklepów internetowych.

A tu masz przeliczniki farb

http://www.paint4models.com/paintchart/paintconversionchart20100101e.htm#

Z czasem lepiej zaopatrzyć się w próbniki kolorów i dobierać według próbnika, bo te przeliczniki nie zawsze są dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w opolskim masz w Lubrzy "PlastModel"... bo te przeliczniki nie zawsze są dokładne.

Mieszkam rzut beretem od Lubrzy a pojęcia nie miałem, że jest tam taki sklep! Co do przelicznika p4m to widziałem go ale niespecjalnie rozumiem numerację (Pactra używa litery + dwóch cyfr a na stronie jest czterocyfrowe oznaczenie).

 

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie podkładu. Czy malować drobne elementy jeszcze w ramkach czy po wycięciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wycięciu. Ale najpierw o ile to możliwe i jest dojście to oczyść z nadlewek, oszlifuj. Ewentualnie delikatne szpachlowanie i znów szlifowanie, jeśli nie masz dojścia to po wycięciu. Wycinasz, mocujesz stabilnie w np. w pęsetce samozaciskowej (zawsze za część, która nie będzie malowana czyli np. kołek ustalający), lub na podstawce z patafixu (lub podobnej masy) i malujesz. Z tym, że do pędzla to lepiej w pęsetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Kup podkład w Sprau w sklepie z lakierami samochodowymi. Podkład szybkoschnący akrylowy szary jasny.

Polecasz jakiś konkretny podkład? Miałem w ręku już podkład akrylowy - Motip Primer ale na opakowaniu nie było nic o malowaniu plastików (kamień, metal, drewno itd. ale nie plastik)

Po wycięciu. Ale najpierw o ile to możliwe i jest dojście to oczyść z nadlewek, oszlifuj. Ewentualnie delikatne szpachlowanie i znów szlifowanie, jeśli nie masz dojścia to po wycięciu. Wycinasz, mocujesz stabilnie w np. w pęsetce samozaciskowej (zawsze za część, która nie będzie malowana czyli np. kołek ustalający), lub na podstawce z patafixu (lub podobnej masy) i malujesz. Z tym, że do pędzla to lepiej w pęsetce.
Dziękuję wszystkim za pomoc!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry przepraszam za w sumie niezbyt mądre pytanie, ale czy ktoś gdzieś widział jakiś warsztat (najchętniej dobry, szczegółowy) modelu A-6E TRAM Hobby Bossa 1:48?

Szukam takiego od dawna i niczego nie znalazłem.

Podkreślam, że zależy mi na wersji TRAM z pewnych względów.

Jeśli ktoś widział będę wdzięczny za linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Kup podkład w Sprau w sklepie z lakierami samochodowymi. Podkład szybkoschnący akrylowy szary jasny.

Polecasz jakiś konkretny podkład? Miałem w ręku już podkład akrylowy - Motip Primer ale na opakowaniu nie było nic o malowaniu plastików (kamień, metal, drewno itd. ale nie plastik)

Bardzo dobre pytanie. Z tym, że jak tu zaraz głos zabierze 5 modelarzy to będziesz miał 8 różnych opinii. Według mnie lub tego co słyszałem:

W sklepie motoryzacyjnym powiedz: podkład w sprau akrylowy szybkoschnący.

Ja przez długi czas używałem "Car-Rep" - bardzo dobry, ale mój sklep przeszedł na "Spraila". Miał być lepszy a jest dupiaty. Za grubo się kładzie, zalewa drobne elementy. Używałem jeszcze "Dupli Color" i był do niczego, ale tu na forum twierdzili, że to dlatego iż kupiłem go w markecie, a nie w sklepie motoryzacyjnym. Motip - generalnie ma bardzo dobre opinie. Nie wiem jaki jest ten Twój Motip ale może dlatego nie piszą, że do plastiku, bo położony w aucie na plastik ma za małą przyczepność. Na plastiki w aucie np. zderzaki kładzie się najpierw specjalny podkład do plastików (całkowicie nieprzydatny w modelarstwie). Podkład ten wżera się w plastik robiąc mikropory, dzięki czemu nałożony potem normalny podkład lepiej trzyma. Ale modele nie będą jeżdzić po śniegu i wodzie, więc aż taka super przyczepność nie jest potrzebna.

Zrób tak. W zestawie na pewno jest jakaś część która nie będzie wykorzystana. Tryśnij ją tym Twoim podkładem. Zobacz, czy nie żre plastiku. Po wyschnięciu pomaluj go farbą modelarską np. tym Revellem. Zobacz, czy nie zachodzi jakaś reakcja (pęcherze, pękniecia itp). Jeśli wszystko OK, to możesz malować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daro_ufo, ja używam Craft Spray by Motip, kupiony w leroyu, szary, akrylowy, schnie ładnie, nie zalewa szczegółów. Śmierdzi ale podkładem nie musisz w domu malować, ja schodzę do piwnicy albo na balkon jak jest ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.