Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe akrylowe podkłady Mr hobby ktos zamierza kupic? Zastanawia mnie jedna rzecz czy smierdza tak samo jak celulozowe bo chce zmienic na akrylowe by malować w domu zamiast na strychu.

image.thumb.png.8680d7904cdd1276b7892f7780110c3d.png

 

image.thumb.png.e7e2edb9f58f6bbce429210a10d5fdcb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DamianosPL napisał:

Nowe akrylowe podkłady Mr hobby ktos zamierza kupic? Zastanawia mnie jedna rzecz czy smierdza tak samo jak celulozowe

Stawiem, że tak jak farby C i H są akrylowe to i tu będzie tak samo.  Surfacer to rozpuszczona żywica akrylowa, jakiś wypełniacz, barwnik i rozcieńczalnik. Różnica będzie w rozcieńczalniku/rozpuszczalniku. W wersji C mamy bardziej agresywny (i bardziej śmierdzący rozpuszczalnik). W wersji H łągodniejszy (np alkoholowo - wodny). Więc owszem, H może być znacznie przyjemniejszy w zapachu. Za to nie będzie się tak dobrze trzymał tworzywa. Jesli zastosowano także inny gatunek żywicy np. łatwiej rozpuszczalny w środowisku alkoholowym, to wersja H może być także bardziej miękka i mniej przyjemna w szlifowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HKK napisał:

Stawiem, że tak jak farby C i H są akrylowe to i tu będzie tak samo.  Surfacer to rozpuszczona żywica akrylowa, jakiś wypełniacz, barwnik i rozcieńczalnik. Różnica będzie w rozcieńczalniku/rozpuszczalniku. W wersji C mamy bardziej agresywny (i bardziej śmierdzący rozpuszczalnik). W wersji H łągodniejszy (np alkoholowo - wodny). Więc owszem, H może być znacznie przyjemniejszy w zapachu. Za to nie będzie się tak dobrze trzymał tworzywa. Jesli zastosowano także inny gatunek żywicy np. łatwiej rozpuszczalny w środowisku alkoholowym, to wersja H może być także bardziej miękka i mniej przyjemna w szlifowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie facet mówi 😉

A poważnie, to on robi porównanie między surfacerem Mr Hobby Aqueous a surfacerem Vallejo. Który też wygląda na akrylowo-wodno-alkoholowy.

Autor próbuje różnych odczynników sprawdzając odporność surfacerów.

Najpierw jest chyba woda. Oczywiście jest bezpieczna, bo woda może rozcieńczać już rozpuszczone żywice akrylowe ale ich nie rozpuści po zaschnięciu.

Potem jest jakiś rozcieńczalnik oraz 75% alkohol. Alkohol rozpuszcza żywice akrylowe. Jedne mocniej inne słabiej. I widać, że zmywa oba surfacery. Potem jest rozcieńczalnik Tamiya X-20. On jest przeznaczony do olejnych i żywicy akrylowej nie powinen ruszyć. No i nie rusza.

Surfacer Vallejo trzyma się słabiej i potrafi odejść płatami. To sugerowałoby, że użyty gatunek żywicy jest dość miękki i eleastyczny po zaschnięciu. Byż może to nie jest nawet czysta żywica akrylowa ale jakaś mieszanka z poliuretanową lub winylową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Hej, jak podejść do wypełnienia i późniejszego wyszlifowania szpachli ze szczeliny w takim miejscu? Chodzi o te dziury, gdzie nie dotrę pilnikiem. Poproszę o porady nie obejmujące kupna porządnego modelu. 😉

Pomysły mam dwa, trochę niedookreślone.

1. Zalepienie szczeliny szpachlą, i potem ściągnięcie nadmiaru papierem ściernym na (jakim?) patyczku czy narzędziu. Jakiś frez?

2. Zalepienie otoczenia szczeliny taśmą maskującą i zalanie szczeliny szpachlą w płynie albo cyjanoakrylem?

 

obraz.png.6f055abe9aa876658d19b2a588dd5c13.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda #1. Kup porządny model.

Metoda #2. Ja nałożyłbym Vallejo Plastic Putty (bo mam) i nadmiar zebrał wykałaczką ściętą na płasko (i ew. zwężoną żeby nie zrobić płaskiej linii). Poczekał bym aż wyschnie i ręcznikiem papierowym zwilżonym wodą usunął resztki naciapane dookoła.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mocno rozcieńczył tamiya white putty używając leveling thinnera i wpuścił w szczelinę tak rozwodnioną szpachlówkę. Powinna wpłynąć jak wash przy minimalnym pobrudzeniu okolicy, a nawet jeśli by się pobrudziła to malutkim pędzelkiem nasączonym leveling thinnerem wymył okolicę. Ewentualnie jakby mocno się zabrudziło to ściąć i wyszlifować na okrągło wykałaczkę/zapałkę i naciągnąć na nią papier ścierny.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym pomyślał o tym na etapie pasowania części. Chodzi o to że krawędzie są nie ostre, dlatego przed sklejeniem przeszlifowalal bym obie połówki na kostce ściernej lub papierze rozłożonym. Później usunął bym łączenie pedzelkujac cienkim klejem

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

@Vieh_san

Mam Mr Hobby Dissolved Putty, więc dokupię sobie thinner od nich i zrobię jak polecasz.

 

@Moses

No będę pamiętał na pewno następnym razem, żeby jak najlepiej to spasować. Brakło pomyślunku.

 

@Tap-chan

Na bliźniaczym elemencie próbowałem z jednej strony wypełnić green stuffem, z drugiej Milliputem używając pędzla gumowego. Efekt był taki, że green stuff nie bardzo daje się szlifować, a skrobanie nadmiaru powoduje że wyłazi razem z partią ze szczeliny. Milliput chyba wymaga jakiejś magii, albo moja partia jest popsuta, bo mimo długotrwałego wyrabiania cały czas się kruszył i lądował wszędzie tylko nie w szczelinie. Traktowany wodą nie schodzi. Będę szukał jeszcze jakiejś szpachli stałej, z którą się zaprzyjaźnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qcza tzn ja podałem ten Leveling Thinner od Mr Hobby bo akurat go używam też do farb, żeby specjalnie go kupować do rozcieńczania szpachlówki to się nie opłaca. Równie dobrze mi White Putty rozcieńcza Nitro, albo Aceton, minusem jest, albo plusem, że szybko odparowuje. Niestety z Mr Hobby Dissolved Putty nigdy nie miałem do czynienia, więc nie wiem jak to będzie z tym działało.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, qcza napisał:

 

@Tap-chan

Na bliźniaczym elemencie próbowałem z jednej strony wypełnić green stuffem, z drugiej Milliputem używając pędzla gumowego. Efekt był taki, że green stuff nie bardzo daje się szlifować, a skrobanie nadmiaru powoduje że wyłazi razem z partią ze szczeliny. Milliput chyba wymaga jakiejś magii, albo moja partia jest popsuta, bo mimo długotrwałego wyrabiania cały czas się kruszył i lądował wszędzie tylko nie w szczelinie. Traktowany wodą nie schodzi. Będę szukał jeszcze jakiejś szpachli stałej, z którą się zaprzyjaźnię.

 

Ja pisałem o Vallejo Plastic Putty, które jest wodorozpuszczalne. Naddatki można zmywać patyczkiem do uszu zamoczonym w wodzie. Jednocześnie woda nie rozpuszcza zaschniętej szpachli tak mocno jak jakiś MLT szpachle na nitro więc łatwiej jest nie przedobrzyć ze zbieraniem nadmiaru.

 

 

Edytowane przez Tap-chan
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Vieh_san napisał:

Równie dobrze mi White Putty rozcieńcza Nitro, albo Aceton, minusem jest, albo plusem, że szybko odparowuje. Niestety z Mr Hobby Dissolved Putty nigdy nie miałem do czynienia, więc nie wiem jak to będzie z tym działało.

Dodaj opóźniacza (Dowanol, alkohol diacetonowy, Mr. Retarder itp) to nie odparuje tak szybko. Do rozcieńczania szpachlówki agresywne rozpuszczalniki są ok, ale wymywanie nadmiaru to już MLT lub inny łagodny dla tworzywa. Mr dissolved Putty rozpuszcza się tymi samymi substancjami co White Putty.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, qcza napisał:

@Tap-chan Dzięki, to cenna informacja.

 

@HKK

Poszukałem tu na forum czym dissolved putty zmyć i użyłem na próbę zmywacza do akryli Wamoda. Wygląda na to, że działa całkiem nieźle.

Bo musi. Dissolved Putty jak większość  modelarskich specyfików jest oparty o żywice akrylowe. Więc to co rozpuszcza żywice będzie działać. Włącznie z IPA. A zmywacz Wamodu to zapewne po prostu metoksypropanol. Tak jak Revell Aqua Cleaner i AK High Compatibility Cleaner. Prawdopodobnie pomarańczowy rozcieńczalnik Hataki również. Metoksypropanol dobrze rozpuszcza żywice akrylowe a plastiku nie rusza.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Cześć!
To chyba dobre miejsce na zadanie pytania. 
Czy ktoś samodzielnie zabierał się za tworzenie kostek pancerza reaktywnego ERA? 
Potrzebuję pewnej ilości do modelu w skali 1:35 a kupienie gotowych wydaje się mało opłacalne... 

 

Dziękuje! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Uapa napisał:

Cześć!
To chyba dobre miejsce na zadanie pytania. 
Czy ktoś samodzielnie zabierał się za tworzenie kostek pancerza reaktywnego ERA? 
Potrzebuję pewnej ilości do modelu w skali 1:35 a kupienie gotowych wydaje się mało opłacalne... 

 

Dziękuje! 

Kup model: Trumpeter 05522 Soviet T-64BV Mod.1985

https://www.mojehobby.pl/products/Soviet-T-64BV-Mod.1985.html

Model można zbudować w wersji bez kostek pancerza reaktywnego, 

Soviet Army T-64BV Tank Mod.1985 (Plastic model) Contents3

Soviet Army T-64BV Tank Mod.1985 (Plastic model) Contents4

lub T-62

https://www.mojehobby.pl/products/Russian-T-62-ERA-Mod.1962.html

Edytowane przez robertmodelarz
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

 

38 minut temu, giberes napisał:

Którą farbę polecacie jako najlepszą na kolor felg radzieckich/rosyjskich samolotów? Najlepiej gunze, tamka, itp. 

Do współczesnych:

Hataka CS104 ORANGE-LINE Zestaw farb EARLY SU-27S/P/UB FLANKER-B/C -  ORANGE-LINE - Zestawy farb - Hataka - Farby modelarskie - Sklep Modelarski  Agtom

II wojna:

HTK-CS33 Early WW2 Soviet Air Force paint set - Yak-9 colours - Hataka Hobby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mam w instrukcji: po porównaniu tego co w słoiczku do zdjęć zdecydowanie nie jest podobne. Dlatego pytam, bo może ktoś ma jakiś sprawdzony kolor. Bardziej chcę oprzeć się na barwie zbliżonej do rzeczywistości, niż kolorów z tabelek. 

Edytowane przez giberes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.