Jump to content

M48A3 Patton Dragon 1:35


Recommended Posts

Witam.

Na warsztat wtoczył mi się kolejny czołg :)

1.jpg.bbf60abef78286c71ca5f9048a29fbdc.jpg

Czołgi Patton pomimo roli jaką odgrywały w czasie zimnej wojny i ich udziału w paru wojenkach dość słabo istnieją w świecie modelarskim. Chcąc zrobić wersję All American szczególnie jeśli chodzi o M48 która podoba mi się najbardziej ze względu na kształt lufy i zaoblony kadłub to wyboru wielkiego nie ma. Ciężko z dostępnością w Polsce a jakość zestawów nie powala. Temu modelowi Dragona najbardziej brakuje osłony jarzma działa, która była bardzo powszechnie stosowana dlatego wzbogacę model zestawem Legenda i blaszkami Eduarda.

Na początek idzie wieża ze względu by najgorsze mieć za sobą. Pierwszy raz przyszło mi powąchać żywicy więc trochę bałem się jak wyjdzie, a żeby zamontować osłonę jarzma trzeba było dość poważnie rozpruć wieżę i obciąć 5 cm lufy. Na szczęście siadło. Cięcie czeską żyletką zostawiło duże szpary więc poszło trochę szpachli i trzeba było zrobić na nowo odlew na całym elemencie. Na razie zatrzymałem się na takim etapie ale dalej powinno być już z górki.

4.jpg.3e204c4f6817c55f1924a68b45ec7492.jpg

2.jpg.5fb90a8cb73d8a691144c3a96c44c8f2.jpg

3.jpg.1e389aaeda5451fef33cde7175dcd937.jpg

Link to post
Share on other sites

Wyglada na bardzo powazna robote  :super: , a jak gaski w tym modelu, przy tym wkladzie pracy, ktory planujesz to moze szkoda zakladac te zestawowe?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 godzin temu, TAW napisał:

 Na razie zatrzymałem się na takim etapie ale dalej powinno być już z górki.

Do momentu aż nie dojdziesz do kosza z tyłu wieży :)

 

W jakiej będzie wersji, w jakim malowaniu ?

Od siebie dodam - uważaj przy montażu podwozia. Koła jezdne połączone są z kadłubem za pomocą dwóch części pośredniczących i ciężko utrzymać prawidłową geometrię. Koła podtrzymujące - dragon wymyślił fatalnie ich montaż - uwaga - jak powyżej.

Jeśli jesteś zainteresowany mogą odstąpić troszkę blaszek z zestawu Voyagera - na pewno kompletne zasobniki na błotnikach.

Co do osłony jarzma - u mnie po drobnych korektach żywicy siadła ładnie na wieży.

 

REASUMUJĄC -siedzę i kibicuję :)

Edited by martinello
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
56 minut temu, michal0281 napisał:

Wyglada na bardzo powazna robote  :super: , a jak gaski w tym modelu, przy tym wkladzie pracy, ktory planujesz to moze szkoda zakladac te zestawowe?

Z gąskami T97 jest kłopot, bo nie ma dobrych na rynku...

zestawowe Ds to zestawowe Ds ?

AFV robi ogniwa jednego typu - bez uwzględnienia podwójnego wygięcia na łukach (dwie osie obrotu na jedno ogniwo) a poza tym pełne śladów po wypychaczach.

Friule - mają dwa rodzaje ogniw - proste i na łuki i z tego powodu są kłopotliwe. Kupiłem sobie też jakieś szwajcarskie metalowe "Magic traki" - ale są jeszcze gorsze niż friule.

Bronco - najlepsze z dostępnych, ale bardzo pracochłonne i moim zdaniem źle zaprojektowane (Już T142 są ciut lepiej zaprojektowane...).

 

Biorąc powyższe pod uwagę, to jak się DS wyszlifuje od środka, to może nie będzie najgorzej ?

Edited by martinello
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, michal0281 napisał:

a jak gaski w tym modelu, przy tym wkladzie pracy, ktory planujesz to moze szkoda zakladac te zestawowe?

Jedyne jakie by mi pasowały to gąsienice Bronco - masa roboty. Narazie powalczę z zestawowymi DSami a jak będą mocno razić to może rozważę żeby coś dokupić.

27 minut temu, martinello napisał:

W jakiej będzie wersji, w jakim malowaniu ?

Słabo się znam na różnicach z poszczególnych wersji. Jedyne co zamierzam zmienić względem instrukcji to osadzenie dodatkowego KM w dzikim miejscu - ale o tym już wiesz z innego tematu ? Malowanie będzie zestawowe z Wietnamu ale bez zębów na przodzie. Klasyczne z białą gwiazdą. 

 

27 minut temu, martinello napisał:

Od siebie dodam - uważaj przy montażu podwozia. Koła jezdne połączone są z kadłubem za pomocą dwóch części pośredniczących i ciężko utrzymać prawidłową geometrię. Kołą podtrzymujące - dragon wymyślił fatalnie ich montaż - uwaga - jak powyżej.

No to jednak dalej też nie będzie różowo- trza będzie walczyć. Tak samo wiem, że nie ma też otworów w kołach do oczyszczania z błota. Tak jak pisałem producenci mocno zaniedbali temat Pattonów i trzeba rzeźbić. W tym momencie nie chcę inwestować w dodatkowe blaszki - chce mieć rezerwę w razie potrzeby dokupienia gąsienic. Zawsze podobał mi się też taki Browning z pustym koszem na amunicję... :twisted:

https://exito.sklep.pl/pl/p/ABER-35L-080-135-Barrel-for-U.S-heavy-machine-gun-cal-.50-Browning-M2-HB/16851

Edited by TAW
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na Armoramie masz trochę inspiracji:

- montaż k-emu na wieży -> https://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=247647&page=1

- ogólny in-box -> https://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=9375

Póki co - Dragon w temacie M48 najlepszy. Ale czekam co zrobi AFV -> https://www.scalemates.com/kits/afv-club-af35048-m48a3--1222688

Edited by martinello
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Co do montowania KMu to spróbuję zrobić coś w podobie tego

a.jpg.6155afa793745d32e685deb41e77df5f.jpg

tyle że przyspawane do stropu wieży gdzieś w tym miejscu

b.jpg.ae3e8202c7fd2a5146cf590c77ff5b5e.jpg

Jeszce pytanie do znawców. Na pierwszym zdjęciu widać inny kosz na skrzynkę z amunicją niż ten Abera.

c.jpg.2d2dc91ab5dac834102f1f54ff45312b.jpg

Czy taki kosz jak na zdjęciu Abera był też używany w Wietnamie? Ewentualnie żeby dorobić ideologię czy mógł pochodzić z zapasów magazynowych i zostać zamontowany na dziko?

 

* Zdjęcia zamieszczone tylko w celu dyskusji.

Edited by TAW
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, TAW napisał:

...W tym momencie nie chcę inwestować w dodatkowe blaszki...

OK, rozumiem :) - ale odstąpiłbym je po cenie paczkomatu. Brezent na wieżyczkę dowódcy z DEF Model też.

 

Co do mojego pytania o wersję którą robisz, to chodziło mi o to, ze M48A3 bywały różne. Głownie z tego powodu, że żaden nie powstał w fabryce na liniach montażowych ale jako upgrade poprzednich wersji poprzez zabudowę diesla z M60. Dlatego warto opierać się na zdjęciu. Bywały takie z trzema kołami podtrzymującymi i częściej z pięcioma na stronę. miały rożne błotniki i światła z przodu i z tyłu. No i były zwykłe M48A3 i M48A3 mod.B z charakterystyczną podniesioną wieżyczką dowódcy.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, martinello napisał:

OK, rozumiem :) - ale odstąpiłbym je po cenie paczkomatu. Brezent na wieżyczkę dowódcy z DEF Model też.

Dzięki za szczere chęci ale nie będę Cię fatygował :super: Nawet myśląc nad tym brezentem to swój czołg widzę raczej bez by nie zasłaniać fajnego wg mnie kształtu samej konstrukcji w tym miejscu.

7 minut temu, martinello napisał:

Co do mojego pytania o wersję którą robisz, to chodziło mi o to, ze M48A3 bywały różne. Głownie z tego powodu, że żaden nie powstał w fabryce na liniach montażowych ale jako upgrade poprzednich wersji poprzez zabudowę diesla z M60. Dlatego warto opierać się na zdjęciu. Bywały takie z trzema kołami podtrzymującymi i częściej z pięcioma na stronę. miały rożne błotniki i światła z przodu i z tyłu. No i były zwykłe M48A3 i M48A3 mod.B z charakterystyczną podniesioną wieżyczką dowódcy.

:kopara:Toś mnie zastrzelił. Czołg będzie bez żadnych przeróbek w samej konstrukcji więc będzie to wersja M48A3 mod.B tak jak Dragon napisał na pudle. A ile jest rozbieżności z tym co w pudle jest to nie mam bladego pojęcia. Malowanie planuję trzecie w kolejności z instrukcji producenta czyli "Undefined Unit 1965". Żadnych kwitów na ten egzemplarz nie znalazłem więc mam nadzieję, że "prawda historyczna" to przełknie jak i to prowizoryczne mocowanie KMu.

Link to post
Share on other sites

Dzień dobry!

Nie jestem znawcą, ale ta podstawa do M2 Abera wygląda mocno podejrzanie. Na pewno nie jest to typowa część. Jednym z najbardziej rozpowszechnionych typów był M23:

9998484%5D,sizedata%5B850x600%5D&call=ur

Pod tym okrągłym deklem z sześciokątem jest sprężyna, która równoważy ciężar lufy.

Kleiłem kiedyś gąsienice Bronco - rzeczywiście wyglądają dobrze, ale jest to cała masa niepotrzebnej roboty. Nawet tak się zastanawiałem, czy nie opłaciło by się zrobić tych w miarę prostych odcinków z ogniw AFV Club a tylko zagięte na kołach napędowych i napinających odcinki z zestawu Bronco... Ale to się już robi ekstremalne.

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, pmroczko napisał:

Nawet tak się zastanawiałem, czy nie opłaciło by się zrobić tych w miarę prostych odcinków z ogniw AFV Club a tylko zagięte na kołach napędowych i napinających odcinki z zestawu Bronco... Ale to się już robi ekstremalne.

Próbowałem - średnio do siebie pasują i widocznie się rożnią...

Link to post
Share on other sites

Powoli walczę choć pogoda rozprasza - oj tam oj tam juz rozprasza trza tylko sie skupic modelu i kleic, moze sie przydadza te fotki , tylko dla dyskusji

2145843547_(2).jpg.cae8c9fd922abb0c91fb9ffeb50847b4.jpg_1m48.thumb.jpg.d2229f1f91edf2143a11ba6f692461aa.jpg1562659563_(1).thumb.jpg.81b69f4c35c8e95866da13ec0766d186.jpg

 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, zipster napisał:

No Panie mistrzostwo, ale wracaj po tym do jedynie slusznej linii panzerek

Jak narazie to tylko czeladnictwo ? ale dzięki. Panzerki na jakiś czas zostawiam w dobrych rękach bo mocno mnie wciągnęły zimnowojenne i współczesne.

Godzinę temu, bulik58 napisał:

Powoli walczę choć pogoda rozprasza - oj tam oj tam juz rozprasza trza tylko sie skupic modelu i kleic,

Kleić trzeba ale z lata też trzeba korzystać póki jest :cool: Dzięki za fotki. A masz może jakieś foto jak przewód od szperacza wchodzi w gniazdo na stropie wieży?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Śledzę warsztat od początku. Piękna robota.

Wrzucam kilka zdjęć zrobionych podczas pobytu w muzeum w Hue, może się przyda.

40089351412_2651c569a7_k.jpg

39223068495_821f6864ff_k.jpg

39444617684_1883a3a759_k.jpg

40123453402_f3cf682020_k.jpg

40123447742_7e1e100bbc_k.jpg

39444613844_c5a8ef806a_k.jpg

Edited by Markuz
Link to post
Share on other sites

Zaiste piękna inspiracja na wrak w dżungli. Ja mam nadzieję, że wyjdzie mi odrobinę mniej pogięty ? Szkoda, że nie widziałem wcześniej tego zdjęcia kosza to może postarałbym się o wycięcie siatki na spodzie.

Link to post
Share on other sites

A masz może jakieś foto jak przewód od szperacza wchodzi w gniazdo na stropie wieży?

masz na mysli ten przewod?

1_m48.6.jpg.cbb8ea8a3ed7fcee9a7237856f00b9f5.jpg

1.m48a3...jpg.cd47642547917cab07969ae53576a4bb.jpg

1.m48a3b.jpg.2aca5b2ff2ed23d9d90d8790197de843.jpg

1_m48.7.thumb.jpg.0be65605703b9b16859d4fc686444dfb.jpg

 

1.m48.jpg

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 minut temu, bulik58 napisał:

masz na mysli ten przewod?

Dokładnie tak.

Czyli przewód wchodził zapewne jakby do środka tego gniazda i dodatkowo była zatyczka na łańcuszku - dzięki Buliku! I na dodatek kolejne zdjęcie Browninga zamontowanego w tym miejscu na wieży. Czyli nie było to wcale takie rzadkie rozwiązanie.

47 minut temu, M.A.V. napisał:

te sprężynki mnie urzekły - rewelacyjnie wyszły

Cieszę się, że przyciągają uwagę - to co zaproponował Dragon było nie do przyjęcia. Same sprężynki robiły się dość szybko, narobiłem około 10 zanim wybrałem odpowiednią wg mnie grubość drutu i średnicę zwoju. Znacznie bardziej pracochłonne były ich mocowania.

Edited by TAW
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, TAW napisał:

I na dodatek kolejne zdjęcie Browninga zamontowanego w tym miejscu na wieży. Czyli nie było to wcale takie rzadkie rozwiązanie.

raczej kolejne 3 ujecia z zmontowanym km , i o ile sie nie myle to kazde jest inne

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.