Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a miał ktoś do czynienie z aero marki Sparmax?? Opinie w internetach pozytywne, firma skoligacona chyba z Iwatą, a ceny jak dobrze poszukać całkiem zachęcające.

 

Z tego co widzę to ona jest skoligacona z podróbką Iwaty (marka firmy Ding Hwa Co. Ltd. Taiwan) więc chyba ta sama półka co Fengda.

Iwata z tego co mi wiadomo robi aerografy dla firm Mr.Hobby (Gunze) i Tamiya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sklepy w UK mają aktualnie np ten model:
w cenie 43 funtów. Przy aktualnym kursie wychodzi podobnie do mitycznej Ultry. Kuszące.

Na filmie Pan zupełnie pominął dyszę, która na prezentowanym przez chwilę schemacie wygląda jakby była wkręcana na gwincie. Jeśli tak, to nie porównuj go z Ultrą, tylko z jakimś TG130 (180) za 90 zł. Adler za 150 zł ma dodatkowo regulację przepływu i drugi komplet dysza-iglica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklepy w UK mają aktualnie np ten model:
w cenie 43 funtów. Przy aktualnym kursie wychodzi podobnie do mitycznej Ultry. Kuszące.

Na filmie Pan zupełnie pominął dyszę, która na prezentowanym przez chwilę schemacie wygląda jakby była wkręcana na gwincie. Jeśli tak, to nie porównuj go z Ultrą, tylko z jakimś TG130 (180) za 90 zł. Adler za 150 zł ma dodatkowo regulację przepływu i drugi komplet dysza-iglica.

 

Rozumiem, że Iwatę (większość modeli) i parę innych markowych firm też należy porównywać do chinoli bo mają wkręcaną dyszę?

Wkręcana dysza może być problemem jak zrobiona jest z tzw. szajs metalu ale w markowych sprzętach gwarantuję Ci, że nie.

"Nie mylmy systemów walutowych" jak mawiał prezes Ochódzki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamiya 74545 Spray-Work HG AIRBRUSH III Super Fine (0.2mm nozzle) mam problem z aerografem. po czyszczeniu gruntownym i złożeniu w całość aerograf nie podaje farby. jest tylko chwilowe psikniecie woda po czyszczeniu przez około 2 sekundy i później tylko powietrze wydostanie się przez dysze. wygląda to tak jakby woda przesaczala się i tylko to psiknelo a reszta już nie idzie. może coś źle składam za ciasno i nie ma przelotu dla płynu. Aerograf ogólnie malował świetnie do czasu użycia humbrol farb akrylowych. proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłeś od razu czy może dałeś farbie wyschnąć?

Jakim płynem czyścisz?

 

Wszystko zrobiłeś według tej instrukcji?

 

Jeżeli tak to musiałeś zaklajstrować dyszę Humbrolem. Kiedyś jak nie było fab do gwintów emalia Humbrola robiła właśnie za zamiennik

 

Kilkukrotnie już rozbierałem i składałem ten aero (wersja HG II) i zawsze wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używałem wody acetonu i whitespiryt. jak zdjelem dysze to leci normalnie. tylko że ile można dysze moczyc. składałem prawidłowo. chyba że coś trzeba naciągnąć czy jakoś przy składaniu? pomoczne korpus i dysze w acetonie . mam ogólnie wrażenie że igła przy władaniu trochę ma opór o ścianki. może taki efekt przesuwania metalu po gumie. tak to odczuwam przy montowaniu igły. po malowaniu przelewam sporo wody i white spirytusu zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij igłę i przetrzyj porządnie po długości.

 

Ani woda ani white spirit. Kto Ci takich głupot popodsuwał?

Do czyszczenia aero ja stosuję tzw. IPA 99%, czasami też rozpuszczalnik Leveling Thinner. Najlepszy podobno jest (nie testowałem) Mr. Tool Cleaner

Maluję aero farbami Tamiya i Gunze, a nie wynalazkami i mam spokój.

Nie mocz długo w acetonie - potrafi zeżreć chromy! Szczególnie uszczelek.

 

Może masz zapaskudzoną dyszę i trzeba ją rozmoczyć, a potem specjalną igłą przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy zapaskudzona dysza gęstą farbą - farbę rozcieńcza się 3 cz. rozpuszczalnika do 1 cz. farby (konsystencja chudego mleka).

 

Kupuj porządne farby, dobrze rozcieńczaj, używaj porządnego rozcieńczalnika, czyść aerograf po każdej robocie od razu (nie trzeba zaraz całego rozbierać i moczyć - ja czyszczę przepuszczając rozpuszczalnik i wyjmuję igłę przecierając ją w rozpuszczalniku) i zapomnisz o kłopotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować wykręcić dyszę namoczyć w acetonie i średnio miękkim nie za grubym pędzlem od wewnętrznej strony kręcąc nim wypędzlować zanieczyszczenie (zeschniętą farbę).

Można też kupić drugą dyszę (wierz mi - prędzej czy później się przyda zapas). W zachwalanych H&S dysze też się zużywają najczęściej od uderzeń igły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już zamawiam płyny do czyszczenia. acha powietrze cofa się do zbiornika z farbą i bulgocze

Do tej pory wszystko wskazywało na brudną dyszę, natomiast jeśli powietrze bąbluje do zbiornika to... - przepiszę to co pisałem dwie strony wcześniej:

"Są 3 możliwości - (i chyba tylko 3)

1. Najmniej prawdopodobne - wewnętrzne pęknięcie dyszy lub kanału dolotowego dyszy.

2. Nieszczelność na gwincie dyszy

3. Za mocno cofnięta (wkręcona dysza)"

 

W przypadku 1 i 2 - nie wykluczone, że dysza jest też zatkana.

W przypadku 3 - dysza nie może być zatkana, a co najwyżej brudna skoro powietrze przechodzi przez nią.

Być może wystarczy tylko mocniej wkręcić samą osłonę dyszy. Ważne jest, że dysza musi wystawać przed osłonę ok. 0,2-0,5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej Tamce wszystko jest mega spasowane i jak dokręcisz ręką wszystko będzie na swoim miejscu.

 

Chłop po prostu wlał za gęstą farbę, dysza mu się zakitowała i tyle - miałem tak akurat w Paasche jak uczyłem się malować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej Tamce wszystko jest mega spasowane i jak dokręcisz ręką wszystko będzie na swoim miejscu.

Chłop po prostu wlał za gęstą farbę, dysza mu się zakitowała i tyle - miałem tak akurat w Paasche jak uczyłem się malować

Trudno mi się sprzeczać jak nie znam w ogóle tego aero. Po pierwszych postach też tak myślałem, że zatkana, ale pisze, że bąbluje. Jak mówił Jan Kobuszewski - praw fizyki pan nie oszukasz. Którędyś powietrze musi dostawać się do zbiorniczka. Więc albo dysza cofnięta, albo gdzieś musi być szpara (pękniecie, niedokręcenie). Kiedyś kolega do mnie przyszedł z pivatą, gdzie osłona dyszy była niedokręcona, tylko zaschła na gwincie farba i nie dawało jej się ruszyć. Czy taka możliwośc jest w Tamce - nie wiem. Wskazuję tylko na teoretyczne możliwości.

PS. Kiedyś kolega Karambolis zamieścił na forum schemat prawidłowego usytuowania dyszy. Może wartałoby ten szkic odszukać i przykleić na początku działu, bo pojawiają się nowi koledzy którzy mają z tym kłopoty i nie zdają sobie sprawy z tego, że małe 0,2 mm powoduje iż aero przestaje pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za pomoc. Tamka już działa .Problemem już rozwiązany. Okazało się że farba dostała się pod osłonę dyszy i zastała na gwincie. Minimalna ilość ledwo widoczna. Nigdy bym się nie domyślił. Szczególnie dzięki dla kolegi Marak. Już planowałem zakupu nowego aero.hehe. Mało brakowało a wcisnołbym kup teraz na ebay.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Czolem

A ja do czyszczenia polecam szczoteczki do przestrzeni miedzyzebowych do kupienia w większości sklepów, różne wielkości i nie uszkodzą dyszy.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.