Jump to content
Piots

Aerograf

Recommended Posts

uff, strasznie długi ten wątek. Nie dałem rady całego przejrzeć. Mam nadzieję, że się nie powtarzam. Właśnie zakupiłem taki zestaw:

http://www.allegro.pl/item425246011_mar_kompresor_ma_2000_aerograf_ew6000r_gratis.html

 

Mieliście do czynienia z tym aerografem? Mam już w domu jeden-rosyjski, ale jeszcze nie testowałem i nie wiem czy dobrze działa, bo jest chyba używany (podobno są niezłe), więc przy okazji kupna kompresora tak na wszelki wypadek wziąłem do kompletu aero. Znacie ten model?

Share this post


Link to post
Share on other sites
uff, strasznie długi ten wątek. Nie dałem rady całego przejrzeć. Mam nadzieję, że się nie powtarzam. Właśnie zakupiłem taki zestaw:

http://www.allegro.pl/item425246011_mar_kompresor_ma_2000_aerograf_ew6000r_gratis.html

 

Mieliście do czynienia z tym aerografem?

Ja miałem go, ale krótko zgiąłem iglice przy rozbieraniu i przestał działać. Próbowałem polerować iglicę ale nic to nie dało. Kupiłem podobny ale z bocznym zbiornikiem i jest ok. Chyba nie warto rzucać się od razu na sprzęt za parę stów, lepiej potrenować na czymś za parę dych.

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie ale nie dotyczące tematu

 

 

Chodzi o aerograf mam nadzieje ze nikt sie na mnie nie zdenerwuje ze pytam własnie w tej czesci forum ale nerwy mi puszczają jak rozbieram go już ze 140 razy i Rafale nie gniewaj sie ze robię z twojego tematu pogaduchę na tematy praktyczne

 

wiec chodzi oto ze nie maluje tzn jak odkrecę te 2 małe nakrętki od czoła to jakoś tam pryska a jak nakrece je spowrotem to kicha robią się takie dziwne bąbelki powietrza w farbie i uwiezcie mi ze jest czysciutki 2 noce poleżał sobie w nitro i nic jak niechciał tak nie chce pewnie coś jest źle wyczyszczone jakby mi ktoś popisał coś na ten temat to z góry wielkie dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstrętny moderator wydzielił mimo wszystko.

No ale chociaż pomoże.

Masz uszczelki w tym aerografie na dyszy jeszcze? Po kąpieli w nitro szczerze wątpię. Skąd w ogóle taki pomysł aby go w nim moczyć? Toć to morderstwo uszczelek.

Ale do rzeczy, przeczytaj akapit o konserwacji z tego postu:

viewtopic.php?t=5871&start=0

I ewentualnie poradę z końca tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łagodny jak baranek. Nie rusza ni w ząb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może źle szukałem, ale naprawdę nie znalazłem, więc pytam tutaj.

Kupiłem dziś aerograf - ten, który pokazywałem parę postów wcześniej. Moje pytanie odnosi się do farb. Używam akryli Pactry, jednak pierwsze malowania wyszły tragicznie. Już miałem zwalić to na karb swoich zerowych umiejętności, ale po przejrzeniu paru stron często spotykałem się z opinią, że Pactry do aerografu nadają się co najmniej źle. I tu moje pytanie: czym zastąpić?

Farbki muszą spełniać kilka warunków:

-nie mogą za bardzo śmierdzieć i być toksyczne - maluję w zamkniętym pomieszczeniu i nie chcę nikogo podtruwać, zwłaszcza siebie.

-muszą być w miarę tanie

-dobrze by również było, jakby w miarę szybko schły.

Pomożecie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też chciałem skreślić Pactry po przejściu na aero ale jakoś pogodziliśmy się. Ciągle zapychała się dysza i trzeba było czyścić wacikami w trakcie sesji malowania. Teraz rozcieńczam znacznie farbę(konsystencja mleka) i dodaję parę kropel wódki- mogę malować bezstresowo nic się nie zapycha.

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dysza mi się nie zatyka bo natychmiast po malowaniu myję ją pod kranem (wiem, że barbarzyństwo, ale nie mam jeszcze zmywacza Wamodu) a potem psikam samą wodą z odrobiną płynu do naczyń, a następnie czystą (wodą znaczy się ;) ). Nie mogę jednak położyć równej warstwy - na większych powierzchniach nie kryje (prześwituje plastik) za to w zagłębieniach i załamaniach zbiera się gruba warstwa. Za bardzo rozcieńczona? Czy wiek farbki może mieć znaczenie - testy robiłem na jakichś resztkach sprzed roku? Czy może za małe/za duże ciśnienie farby? Przepraszam, że tyle pytań na raz, ale aerografy to dla mnie czarna magia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też nie przepadałem za pactrami, ale ostatnio jakoś się z nimi przeprosiłem i czasem używam do aero. Przy odpowiednim czyszczeniu nie mam problemu z zapchaną dyszą. Polecam kąpiel w cleanluxie po każdym malowaniu i przedmuchiwanie wamodem, albo chociaż wodą przed każdym "postojem" przy malowaniu.

 

Nie mogę jednak położyć równej warstwy - na większych powierzchniach nie kryje (prześwituje plastik)

 

Wariant 1:Połóż jeszcze jedną (albo nawet i kilka)warstwę. Przy białym i innych jasnych kolorach, pactry słabo kryją. Jeśli będzie ok, problem uznaj za rozwiązany.

 

Wariant 2: Jeżeli nadal wygląda to tak jak wcześniej (farba trochę spływa i zostaje dużo w zagłębieniach i załamaniach), to zrób od nowa i mniej rozcieńcz. Farba powinna być jak tłuste mleko. Jak pomieszasz, to zostanie na ściankach i będzie powoli z nich spływać. Powinno działać.

 

 

Czy może za małe/za duże ciśnienie

To też może mieć wpływ. Trochę poćwiczysz i na pewno wyczujesz, jakie Ci najbardziej odpowiada.

Radzę Ci też poćwiczyć z odległością aero od modelu. Jeśli aero trzymasz trochę dalej, to farba przesycha troszkę w locie i możesz osiągnąć równą warstwę, ale nie przesadź z odległością, bo otrzymasz "kaszkę". Jeśli trzymasz bliżej, osiągniesz bardziej intensywny kolor za pierwszym podejściem, ale też bez przesady, bo porobią się zacieki.

 

Generalnie wszystko to kwestia wyczucia. Powodzenia i pozdrawiam! Radek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam!

Od pewnego czasu używam kompresora MA2000 i aerografu EW770. Otóż od kilku dni do wydmuchiwanej farby dostają się krople wody. Chciałbym się zapytać czym to może być spowodowane i jak temu przeciwdziałać?

Zamontuj w wąż, najzwyklejszy filtr do paliwa od malucha,zatrzyma wodę(i nietylko)

 

 

Co do aerków, nie wiem skąd się wziął mit, że aero to taki "złożony i trudny" partner.

Podczas samego malowania nic nie zepsujesz, pierwsze co możesz "popsuć" to iglica, podczas czyszczenia, ale te także można w miare szybko naprawić.

Do czyszczenia czytasz wpierw instrukcje co do czego i jak z modelami, lecimy po cyferkach;)

Wiadomo,ze nie od razu zaczniesz robic płynne przejścia itd..ale wprawa zrobi swoje.

 

Zachęcam do kupna aerków, po pierwszym...no trzecim zapsikanym modelu, pędzel pozostanie do detali i weatheringu(etc)

Więc chłopaki, nie bać się,brać, malowac,pokazywać !

 

 

 

myję ją pod kranem

nietakie barbarzyństwo, ja po akrylach przede wszystkim myję kranówką

 

na większych powierzchniach nie kryje (prześwituje plastik)

To zalezy co malujesz,jesli chcesz ciemny plastik pokryc jasna farbka to norma, może także być zbytnio rozcieńczona.

 

 

Jesli masz regulator ciśnienia, to nic poza własnyi testami Ci nie pozostaje.

Ja do akryli używam max 1,5 bara.

Jeśli cisnienie jest zbyt małe powstana Ci kropy,zbyt duże powoduje z kolei kleksy(mocniejszy wydmuch farby,zbyt wolny ruch reką).

Jak pisałem wcześniej - nie ma złotego środka, sam z czasem wyczujesz aerograf, dobierzesz odpowiednia konsystencje/mieszanke farb itd

 

 

no, to Radek mnie wyprzedził:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam do kolegow pytanie dotyczace aerografu chce kupic ale nie wiem tak naprawde jaki, jesli mozecie to prosze o podpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
A proszę mi powiedzieć co nieco na temat tego aerografu bo mam ochotę go kupić - http://mojehobby.pl/szczegoly.php?grupa_p=9&przedm=135844&shr=0&sztuk=1

a ja sie niezgodze z niepochlebnymi opiniami o tym aerografiku, malowalem takim kilka lat i miał mniejszą plamke niż późniejszy Paashe H (nie twierdze że Paashe był gorszy...) choć za podobne pieniądze można mieć już double-actiom, to jest super sprzęcik żeby się obyć z tego typu narzędziem, choć bajerów to nim nie zdziałamy, ale nie o to chodzi na początku;) pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ratunku!!

Dzisiaj podczas czyszczenia aero ukręciłęm gwint w dyszy farby. Czy i gdzie można to naprawić?

Pomóżcie bo wpadłem w depresję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem to można dysze kupić sklepach .Tylko ,ze który gwint okręciłeś ten dyszy czy ten w aero do przykręcenia dyszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten dyszy. takie małe gówno. tylko jak go wyciągnąć ze środka to nie mam za bardzo pomysłu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykałaczka z kroplą CA do środka, poczekać aż stwardnieje i wykręcić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki.

A może wiesz jeszcze czy to paskudztwo można naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz na myśli naprawę dyszy za pomocą jakiegoś kleju to zapomnij.

Nową dyszę dostaniesz przez internet bądź w sklepach np. w Poznaniu w Fachowcu, w Łodzi podobno dyszki ma DaTa. Albo wykręć tak jak polecili koledzy albo (co bardziej ryzykowne jest) dopychaj lekko iglicę jednocześnie wykręcając resztki gwintu (u mnie pomogło).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli masz na myśli naprawę dyszy za pomocą jakiegoś kleju to zapomnij.

To mi nawet do głowy nie przyszło.

Myślę o zakupie nowej dyszy przez internet lub w jakimś sklepie na terenie Trójmiasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.