Jump to content
Piots

Aerograf

Recommended Posts

Każdy z modelarzy inaczej sobie radzi z problemem odpowiedniej ilości ,,napędu,, do aerografu. Ja na szczęście tego problemu nie mailem.....

 

Oto zdjęcie mojego monstrum, wykonał je mój Tato ponad 20 lat temu (wtedy to mnie jeszcze na świecie nie było).

 

A za części posłużyło: kompresor sprężonego powietrza od ciągnika Ursus C 330, dwie butle na sprężone powietrze (pochodzą z radzieckiego transportera opancerzonego, a kupiono je za kilka butelek wina), i najlepsze przedwojenny niemiecki silnik elektryczny na 380V mimo swojego wieku spisuje sie znakomicie, a jeśli chodzi o wykonanie i parametry, to dorównuje polskim z lat 80-ych

 

480b2fd38f0fc395.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli rozłożę aerograf na części pierwsze w celu dokładnego wyczyszczenia a następnie go złoże to należy go jakoś wyregulować czy wystarczy tylko poskręcać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli rozłożę aerograf na części pierwsze w celu dokładnego wyczyszczenia a następnie go złoże to należy go jakoś wyregulować czy wystarczy tylko poskręcać?

 

Mysle, ze to w duzym stopniu zalezy od aerografu. W przypadku "Ruska" wyregulownaie jest konieczne, bo dysza powietrzna nie ma "stalego" polozenia i trzeba ja ustawic.

Regulacja ograniczenia ilosci farby, czy cisnienia w innych aerografach to sprawa oczywista, zalezna od preferencji w kolejnen sesji malarskiej .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bede zaśmiecał forum więc pytam tu:

Czy kompresor do pompowania kół w aucie (taki prosty co w marketach można kupić) nadaje się do malowania aerkiem

I jakie najlepiej ciśnienie jest potrzebne do sprawnego malowania aerkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno ktos czyms takim, na tym forum, malowal. Osobiscie malowalem kiedys podobnym ustrojstwem rodem z sowietskiego sojuza, no i jakos to funkcjonowalo.

To malenstwo jest jednak bardzo glosne i nieprzyjemnie jest przy nim siedziec.

Cenowo nie do przebicia (chyba tylko kompresorek lodowkowy ze zlomu), ale osobiscie nie polecam.

Dodatkowy haczyk to zasilanie 12V i pobor pradu nawet do 10A. Konieczny extra zasilaczyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem wystarczający. Szczegółowego malowania nim nie zrobisz ale duże powierzchnie spokojnie oblecisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na poczatek, do nauki wystarczy. Jak Marcin pisze, nadaje sie w zasadzie tylko do duzych powierzchni. Klopotliwa jest w nim regulacja strumienia, a i tu sa ograniczone mozliwosci. Ja od podobnego zaczynalem przygode z aerografem i jakis czas pozniej zapragnalem czegosc bardziej precyzyjnego. Ale jak sie tym nauczylem poslugiwac, to kazdy z wyzszej polki w zasadzie sam malowal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli można to przy okazji ja się zapytam o pewien model, gdyż też chciałbym zacząć zabawę z aero.

Co myślicie o "Paasche EZ-STARTER" - ceną wprawdzie podbiega już pod "profesjonalne" bezfirmówek, ale może warty jest tej ceny dla początkującego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie, jak piszesz. Cena podbiega pod "w zasadzie profesjonalne" pseudo Iwaty, natomiast mozliwosciami zblizony jest do tego, o ktorego pyta Wojciechu. Passsche prawdopodobnie ce:bip:e sie lepsza jakoscia wykonania, ale mimo wszystko, w mojej ocenie przynajmniej, nie jest wart swojej ceny (czyt. placisz za marke).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem odpowiedzi kogos, kto juz tego uzywal.

Ja szacuje ja na 1 model trucka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś używałem takiej z Wamodu (chyba). Właściwie to próbowałem. Po dłuższym malowaniu na skutek rozprężania się gazu pędnego butla zaczyna zamarzać. Przepływ gwałtownie maleje, a do tego chciałem malować akrylami. W moim przypadku to porażka. Może ktoś ma pozytywne doświadczenia, lub sposoby na malowanie z użyciem takiego gazu pędnego. Próbowałem raz i tyle. Kompresor lepszy. Dużo lepszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja w sumie wypracowalem ze 3 butle Wamodu (0,7 albo 1 litr, juz nie pamietam). Tak sie smiesznie zlozylo, ze wtedy dopiero uczylem sie kozystac z aerografu, wiec wiekszosc tego gazu, poszla w przyslowiowy gwizdek... Zanim skonczylem model, to kupilem sobie kompresorek... Jezeli chodzi o spadek cisnienia na skutek schlodzenia spowodowanego rozprezaniem sie gazu, to jest na to sposob. Nalezy pod nogami miec wiaderko z letnia lub nawet troche cieplejsza woda i w momencie, gdy zaczyna sie cos dziac, to butle myk, do wody... Upierdliwa sprawa... O kontroli cisnienia nawet nie ma co marzyc... Coprawda w tym adapterku do butli jest zaworek z regulacja, ale w trakcie malowania nie ma mozliwosci dokladnie wyregulowac cisnienia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak dokładnie to jakie trzeba farbki i jakie rozpuszczalniki podacie nazwę bo ja nie wiem co mam zrobic jak kupie aerograf i kompresor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmuchol, jak nie wiesz co zrobić, to znaczy, że jeszcze za wcześnie na takie wydatki - nie ma co inwestować, jak nie wiesz czy modelarstwo to jest to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj sobie kilkaset tysięcy postów na tym forum, to powinieneś dowiedzieć się wszystkiego...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dmuchol, jak nie wiesz co zrobić, to znaczy, że jeszcze za wcześnie na takie wydatki - nie ma co inwestować, jak nie wiesz czy modelarstwo to jest to.
To jest zły sposób patrzenia. Ja także się w tym nie orientuję, a zakup aero i kompresora jest u mnie w toku. Myślę, że koledzy mi pomogą się ogarnąć w temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, ja po prostu wnioskując z wystąpień Dmuchola sądzę, że on dopiero z modelarstwem zaczyna. Zadał tak szerokie pytania, tak nieprecyzyjnie - bez podawania kwoty pieniędzy jakie chce przeznaczyć, bez żadnych wskazówek jak pomóc, że po prostu pomóc się nie da. Nie mam nic przeciwko pytaniom o zakup aerka czy kompresora, bo sam dopiero takie zadawałem. Ale parafrazując taką sytuację, że ktoś swój pierwszy samochód idzie kupić do salonu Ferrari - nie ma co - bo tylko spali sprzęgło . Tak samo z aerkiem. Nie wyobrażam sobie inwestowanie 300 zł żeby zrobić pierwszy model który i tak będzie krzywo sklejony.

Oczywiście liczę, że Dmuchol sprecyzuje pytanie i wtedy mu pomożemy.

 

I kurczę, gdyby naprawdę chciał pomocy, to chociaż raz wcisnąłby shift żeby zrobić dużą literę i chociaż raz kropkę, żeby zdanie zakończyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wszystkich po przerwie wakacyjnej, jak to bywa bliżej zimy odchodzę od modelarstwa RC i siadam do sklejania plastików, myślę o zakupie kompresora+aerografu, wiem że to lamerskie pytanie ale się pytam: czy na początek zabawy z aero to dobry wybór?

http://www.allegro.pl/item274092515_mar_kompresor_ma_1000_aerograf_ew770_.html

czy może ten?

http://www.allegro.pl/item275678876_kompresor_ma_1000_aerograf_ab_1007_0_2mm_.html

albo ten?

http://www.allegro.pl/item272389277_mar_ma_1000_z_reduktorem_aerograf_ab1004_.html

 

proszę o odpowiedź tylko nie bijcie mnie że zadałem to pytanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... Jak bys sie odrobine wysilil i przejrzal ten watek, to bys swojego pytania nie musial zadawac...

 

Ja bym bral ten pierwszy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja niedawno przegladalem ten watek i zamowilem w koncu - jako poczatkujacy wybralem AB1004, roznica cenowa z EW770 jest niewielka, ale sobie pomyslalem ze lepiej sie pobawic czyms mniej skomplikowanym najpierw...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedziesz sobie plul w brode niedlugo... To, ze EW770 daje wiecej mozliwosci regulacji, nie oznacza, ze trzeba z nich korzystac... A za jakis czas dojdziesz do wnioski, ze bardzi Ci brakuje mechanicznego ograniczenia skoku igly.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.