Skocz do zawartości

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Złośliwiec

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, robertmodelarz napisał:

Generalnie gąsienice w pojazdach pancernych maluje się Vallejo Panzer Aces Track Primer 17ml 70.304 lub podobnymi np. firm AK lub AmmoMig;

zobacz filmik jak nówki to polecają kolory Tamiya:

Farbka Vallejo Panzer Aces Track Primer 17ml 70.304

 

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nephlite napisał:

Pytanko -  który lepszy panzer IV H z wnętrzem - RFM czy Miniart.

 

Jeśli jesteś masochistą i lubisz szlifować to RFM na pewno zapewni ci to. Ja bym brał MINIART bo dużo mniej roboty z ich zestawami jeśli chodzi o wypychacze, linie podziału itp. Miniart ma natomiast tendencję do rozdrabniania detali. tzn. wiele części które mogłyby być z jednej części robione oni rozbijają na kilka detali. Nie jest to problem i mnie to odpowiada. Ale tak w ramach info. Spasowanie RFM czy Miniart  bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nephlite napisał:

Pytanko -  który lepszy panzer IV H z wnętrzem - RFM czy Miniart.

Miniart

Rozdrobniony do granic możliwości!!!!

RFM moim zdaniem lepszy!!!- mniej cześci, ale potrzebna szpachla japońska.

 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, robertmodelarz napisał:

Miniart

Rozdrobniony do granic możliwości!!!!

RFM moim zdaniem lepszy!!!- mniej cześci, ale potrzebna szpachla japońska.

 

Robert przy twoim tempie klejenia to nie ma co się dziwić że wolisz RFM 😆, ja też bym wolał tam gdzie więcej części i lepiej zdetalizowany  czyli Mini Art, w sumie to oba mają swoje zalety, dobrze że  wybór jest

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Evildead napisał:

Robert przy twoim tempie klejenia to nie ma co się dziwić że wolisz RFM 😆, ja też bym wolał tam gdzie więcej części i lepiej zdetalizowany  czyli Mini Art, w sumie to oba mają swoje zalety, dobrze że  wybór jest

Z prostszych modeli Miniartu (początek ich działalności) mam jeszcze do sklejenia tylko trzy sztuki;

-Valentine

-T-70M

- SU-76

Więcej nie mam zamiaru się z tym męczyć (sklejanie OK, szukanie cześć już nie OK). Chyba, że wypuszczą MERIDĘ lub Twardego.

Najlepiej jest sobie sprawić taki stojak:

https://allegro.pl/oferta/stojak-na-ramki-wypraski-od-modelu-10617841318?reco_id=4a22ead9-b04b-11eb-a183-40a6b731ef80&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&

lub taki:

https://modeledo.pl/en/stojak-na-ramki-ua90084-u-star

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że dostanę jednoznaczną opinię :) . Mocno zastanawiałem się nad RFM bo widziałem opinie o miniart że plastik mają dziwny w obróbce. A tu zaskoczyliście mnie że w RFM będzie więcej roboty przy obróbce. 
Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2022 o 09:38, PrzemekW napisał:

Hej,

Pytanie laika w temacie brytolskich czołgów drugowojennych:

czy koła jezdne późnych Crusaderów były takie same jak w Centaurach?

Na zdjęciach wyglądają podobnie. 

 

Pozdrawiam, Przemek

 

Inne Crusader ma 8 śrub Cromwell/Centaur -6 śrub., IWM-MH-9292-Crusader.jpg

Czołg Centaur MK I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2022 o 09:38, PrzemekW napisał:

Hej,

Pytanie laika w temacie brytolskich czołgów drugowojennych:

czy koła jezdne późnych Crusaderów były takie same jak w Centaurach?

Na zdjęciach wyglądają podobnie. 

 

Pozdrawiam, Przemek

 

Były inne, podstawowa różnica to wymiary kół, koła od Crusadera miały mniejszą średnice i szerokość. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OLO napisał:

Albo ja jestem ślepy albo te koła mają po 8 śrób, ja tam 6 nie widzę pozdrawoam OLO 

Mają po 8, ale są inne.😀weekend jest zmęczenie materiału....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

A jak to było w, dłuższym od Cromwella, Challengerze?

Jedno jezdne koło więcej.

Ale takie jak w Cromwellu?

 

Pozdrawiam, Przemek

 

Edytowane przez PrzemekW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, PrzemekW napisał:

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

A jak to było w, dłuższym od Cromwella, Challengerze?

Jedno jezdne koło więcej.

Ale takie jak w Cromwellu?

 

Pozdrawiam, Przemek

 

 

Koła jezdne były takie same w A30 Challenger i w Cromwellu.

W A30 Challenger inne było koło napinające oraz gąsienice - były szersze od tych z Cromwella.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bigmodel napisał:

 

Koła jezdne były takie same w A30 Challenger i w Cromwellu.

W A30 Challenger inne było koło napinające oraz gąsienice - były szersze od tych z Cromwella.

 

Hej,

Dziękuję. 

A myślałem, że dopiero Comet miał szersze gąsienice, a A30 Challenger jeszcze takie jak Cromwell.

Czyli Challenger miał takie jak Comet, czy jeszcze inne?

Pozdrawiam,  Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Tamiya nie grzeszy jakością, ale Academy jest bardziej toporne w wykonaniu. 

Dragona nie miałem w rękach...

Z trojga złego zostaje chyba Tamiya - przynajmniej elementy do siebie pasują i z cena i dostępnością na plus.

Ps. Jeśli chodzi np o Wietnam to jest taki nowszy wypust, chyba AFV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.