Skocz do zawartości

Zatrzymane w czasie - miniaturowy świat 1:700

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie Koledzy.

Postanowiłem utworzyć ten wątek, aby zaprezentować moje prace w skali 1:700. Mikromodelarstwem zajmuję się od dziesięciu lat. Wcześniej budowałem modele i dioramy w innych podziałkach, głównie 1:160 i 1:220. Założenie było następujące:  stworzyć projekt kompletnej dioramy o charakterze miejskim, nawiązującej do rodzimego pejzażu z lat 60-tych ubiegłego wieku. Projekt w 100% cywilny (do tej pory skala 1:700 kojarzona jest niemal wyłącznie z modelarstwem okrętowym). Jestem miłośnikiem starych pojazdów komunikacji miejskiej i pojazdów szynowych w ogóle, dlatego to one stanowią główny temat moich prac. W ten sposób powstała pierwsza diorama o wymiarach podstawy 145 x 220 mm. Pomimo oczywistych ograniczeń jakie niesie ta miniaturowa podziałka, starałem się nie iść na skróty. Większość budynków i innych elementów wyposażenia wzbogaciłem o elementy fototrawione. Pozostałą część obiektów i większość drobiazgów  - wykonałem samodzielnie od podstaw. Zaś do produkcji zieleni użyłem wyłącznie syntetyków o najmniejszej frakcji z dostępnych na rynku. I na koniec uprzedzając pytanie - całość nie jest odwzorowaniem jakiegoś konkretnego rzeczywistego miejsca, zdarzenia, sytuacji. Koncepcja to czysta fikcja zrodzona w głowie, a źródłem inspiracji są liczne zdjęcia i pocztówki z epoki, które posiadam w swoich zbiorach. Zapraszam do oglądania.

IMGP_3457.JPG

IMGP_3460.JPG

IMGP_3463.JPG

IMGP_3466.JPG

IMGP_3470.JPG

IMGP_3473.JPG

IMGP_3475.JPG

IMGP_3477.JPG

IMGP_3479.JPG

IMGP_3484.JPG

IMGP_3488.JPG

• Like 37
  • Thanks 2
Napisano

Już samo modelarstwo kolejkowe i dioramy w skalach N i Z to wyzwanie, ale 1:700 to kompletny odlot.

• Thanks 1
Napisano

Dzięki! 😀

Malowane wzrokiem nieuzbrojonym, choć ostatnio lupa staje się coraz bardziej niezbędna.