Rabbit666 Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Ja mam pytanie, jak oporządzić oponki, tak żeby wyglądały na lekko używane (wy tam jakoś je chyba ścieracie )? Proszę o odpowiedź jak dla chłopa, łopatologicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Po prostu wziąć papier ścierny 600 lub 2000 i przeszlifować opony i powinno być gites. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Dzięki, w najbliższym czasie będę próbował. Spory rozrzut dałeś, od 600 do 2000 Ja bym stawiał na 600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Ja mam pytanie, jak oporządzić oponki, tak żeby wyglądały na lekko używane (wy tam jakoś je chyba ścieracie Smile )? Proszę o odpowiedź jak dla chłopa, łopatologicznie Razz Gdzieś fajny tutorial widziałem, jak sobie przypomnę to mogę Ci podesłać, ale wyglądało to mniej więcej tak że bierzesz śrubę na nią wkładasz podkładkę, dalej oponka i kolejna podkładka, to ściskasz śrubką i montujesz we wkrętarce, dalej to już pewnie wiesz szlifujesz sobie aż do zadowalającego efektu Gradacja papieru zależy pewnie od stopnia zużycia jaki chcesz jej nadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
posterMAN Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Mam pytanie Jaką farbką mogę uzyskać taki kolor zderzaka f2000 ? http://www.lkw-infos.eu/images/lkw_hersteller/man/f2000/teil-1/F2000%20Teil%201/slides/MAN-F2000-19403-Ahland.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth_127 Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Ja przy swoim Magnumie chciałem mieć taki sam zderzak i malowałem matowym Humbrolem 67. Efekt: http://images46.fotosik.pl/219/5e355ba06cb56401.jpg Na żywo jest odrobinę ciemniejszy niż na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lachotek Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Witam Jest jakaś strona, gdzie można znaleźć instrukcje montażu modeli? Nabyłem Forda kabriolet rocznik 1937 z Revella (zestaw z przyczepką), ale jest bez "papierów". Większość rzeczy wiem jak poskładać, ale problem powstaje przy szczegółach. Druga sprawa to kompletność wyprasek, ponieważ niektóre elementy były luzem i nie wiem czy czegoś nie brakuje (poza oponami, bo ich brak łatwo stwierdzić -> chętnie kupię jakieś gumy, felga 17x7 i 17x8 mm) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Powinno być na stronie revella jak się nie mylę. A jak nie to szukaj u wujka Gógla Wpisz takie wyrażenia a na pewno znajdziesz: -revell numer produktu (np 07542) instruction -revell numer produktu (np 07542) in-box -revell nazwa produktu (np Heavy Duty Trailer) instruction -revell nazwa produktu (np Heavy Duty Trailer) in-box Poszukaj. Wybacz, ale nie znajdę tego za ciebie żebyś się nie nauczył wykorzystywać innych i prosić o byle gówno na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lachotek Napisano 19 Stycznia 2011 Share Napisano 19 Stycznia 2011 Na stronie Revella byłem od razu jak stwierdziłem brak instrukcji. Nie mają tego zestawu. Wujek Google trochę tylko pomógł, dając kilka zdjęć podobnych modeli. Ale kilka części jeszcze jest zagadką. Zwiedzam też inne fora w nadziei, że może ktoś już go składał. Póki co temat nadal aktualny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 20 Stycznia 2011 Share Napisano 20 Stycznia 2011 Mam pytanie, skierowane raczej do ''modelarzy-truckerów'' mianowicie, czy istnieje model ciężarówki, lub prędzej jakaś konwersja, która umożliwiłaby mi zbudowanie modelu podobnego do samochodu widocznego poniżej? A tak dokładniej, to zależy mi na zbudowaniu modelu po, nazwijmy to ''optycznym tuningu'', ale nie takim obwieszonym halogenami, lampami, rurami i gołymi babami na szybach lub drzwiach kabiny... Poszukuję czegoś na wzór tego, genialnego modelu: viewtopic.php?t=23330&highlight=scania Przeryłem cały internet i nic nie udało mi się znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 20 Stycznia 2011 Share Napisano 20 Stycznia 2011 Jest kolego jak dobrze pamiętam wypuścił coś takiego Revell Poszukaj Mercede 1450LS No.:7536 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba2507 Napisano 21 Stycznia 2011 Share Napisano 21 Stycznia 2011 Witam Chcialbym kupic takie felgi jakie sa na zdjeciu dokladna ich nazwa to ''Volk Racing TE37'' problem w tym ze na kazdej stronie jakiej patrze sa te felgi wyprzedane albo sa 17'' a ja potrzebuje 19'' Czy wie ktos moze gdzie moge takie dostac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanapa Napisano 21 Stycznia 2011 Share Napisano 21 Stycznia 2011 Witam, ja mam pytanie techniczne. Mianowicie chciałem zapytac, czy jest jakakolwiek szansa, żeby w warunkach pokoju w akademiku malowac aerografem tak, żeby nie zostawaly paprochy na farbie i lakierze? :/ Dopiero zaczynam przygode z modelarstwem i zdaje sobie sprawę, że moje modele nie bedą od razu super, ale robiłem model Suzuki Cappuccino i wszystko super tylko właśnie na farbie i lakierze sa takie jakby paproszki...da sie temu jakos zapobiec w przyszłości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 21 Stycznia 2011 Share Napisano 21 Stycznia 2011 Generalnie, to nie da się tego (kurzenia) wyeliminować w 100%. Jednak można to zminimalizować rozpylając tuż przy suficie w ''sterfie''/w pomieszczeniu gdzie będziesz malować wodę ze zraszacza np. do kwiatów. Ewentualne paprochy/kurz można zeszlifować z powierzchni lakieru. Zakładając, że model będzie werniksowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 21 Stycznia 2011 Share Napisano 21 Stycznia 2011 Mam taki problem, malując szybki w moim modelu zamaskowałem je. Użyłem maskowania, który dostarczył producent, a resztę zamaskowałem taśmą Tamiya. Teraz po odklejeniu w miejscu maskowania taśmą na szybce widać ślady kleju po taśmie. Czym mogę je usunąć? Próbowałem trochę z poczciwym Ludwikiem, ale raczej bezskutecznie. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuen Napisano 21 Stycznia 2011 Share Napisano 21 Stycznia 2011 Jaką farbą malowałeś? Jeśli jakąś typu nitro to nie ślady po kleju tylko przesączył się rozcieńczalnik farby ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 21 Stycznia 2011 Share Napisano 21 Stycznia 2011 Zwykły, tani akryl z puszki za 11 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth_127 Napisano 22 Stycznia 2011 Share Napisano 22 Stycznia 2011 Mam dzisiaj pytania dotyczące kalkomanii ze znanej większości forumowiczów firmy mf-zone. 1. Czy można na nie pryskać bezbarwnym lakierem Tamiya ts-13 ? Jeżeli nie, to czy jakimś innym można malować bez obaw ? 2. Czy można używać płynów setter i softer z Gunze (lub jakiś innych) na te kalki? Chcę właśnie kupić kalki, ale nie chcę tego zrobić w ciemno, więc najpierw pytam Was Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orfeusz Napisano 23 Stycznia 2011 Share Napisano 23 Stycznia 2011 Rabbit666 możesz spróbować delikatnie zmywaczem do paznokci te ślady zmyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 23 Stycznia 2011 Share Napisano 23 Stycznia 2011 Mam taki problem, malując szybki w moim modelu zamaskowałem je. Użyłem maskowania, który dostarczył producent, a resztę zamaskowałem taśmą Tamiya. Teraz po odklejeniu w miejscu maskowania taśmą na szybce widać ślady kleju po taśmie. Czym mogę je usunąć? Próbowałem trochę z poczciwym Ludwikiem, ale raczej bezskutecznie.Pozdrawiam! Żadne nitro czy zmywacze do paznokci - załatwisz sobie w ten sposób szybkę. Te kleje dają się usuwać różnymi benzynami i terpentynami, ale trzeba to robić bardzo ostrożnie. Można też kupić płyn do usuwania kleju z nalepek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 23 Stycznia 2011 Share Napisano 23 Stycznia 2011 Jak mi zostaje klej z taśmy na jakiejś owiewce to używam płynu do mycia szyb (taki w zraszaczu). Nadają się też wszelkie płyny do czyszczenia. Spryskaj sobie szybę i odczekaj chwilkę. Potem szmatka (tylko taka która się nie strzępi bo narobisz sobie dodatkowej roboty) i delikatnie czyść. Operację często trzeba powtórzyć jednak klej powinien zejść. Ja bym unikał wszystkiego co jest na bazie polimerów bo możesz załatwić przeszklenie na amen. Pozdrawiam i powodzenia Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 23 Stycznia 2011 Share Napisano 23 Stycznia 2011 Ja bym unikał wszystkiego co jest na bazie polimerów bo możesz załatwić przeszklenie na amen.Pozdrawiam i powodzenia Piotrek Ale benzyna, terpentyna, etanol, butanol, toluen, propanol, aceton - czy to to stosujemy w modelarstwie jako rozpuszczalniki to nie polimery "Na bazie polimerów" - to bardziej mi się kojarzy z lakierami i farbami, ale może się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuen Napisano 23 Stycznia 2011 Share Napisano 23 Stycznia 2011 możesz spróbować delikatnie zmywaczem do paznokci te ślady zmyć. Akurat to nie jest najlepszy środek do tego celu - zmywacze do paznokci starego typu były na bazie acetonu - świetnie rozpuszcza polistyren i pochodne zaś nowe zmywacze, tzw. bezacetonowe są na bazie octanu etylu lub octanu butylu - również świetne rozpuszczalniki polistyrenu. Efektem ich użycia będzie co najmniej zmatowienie powierzchni elementu. Radzę użyć jakiegoś zmywacza na bazie alkoholu 1. IPA - izopropanol, 2. Mr. Muscle - np. niebieski - izopropanol i amoniak - oba składniki nie niszczą polistyrenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 23 Stycznia 2011 Share Napisano 23 Stycznia 2011 heh - nie no masz rację . Dlatego użyłem tego stwierdzenia bo wymienianie po kolei co jest polimerem a co nie zajęło by naprawdę dużo czasu. Oczywiście wszystkie etanole, metanole etc... to alkohole i na pewno nie będą wchodzić w reakcję z plastikiem (chociaż można by polemizować odnośnie produktów z za wschodniej granicy ). Chemikiem nie jestem i moja wiedza w tej materii jest dosyć uboga jednak wydaje mi się, że wszystko co jest wykonywane jako pochodna ropy naftowej ma strukturę polimeru. Też mogę się mylić ale benzyna i reszta tego typu wynalazków) zalicza się właśnie do tej grupy. Jako laik dzielę wszystko na akryle (czyli wykonane na bazie wody, alkoholu etc.) i emalie czyli te które rozpuszczam np. benzyną. Wiem - podejście jak dziecka z przedszkola ale dzięki temu jeszcze nie zepsułem niczego . Zastanawia mnie tylko etymologia słowa "emalia" bo mamy np. spraye gdzie jest wyraźnie napisane 'emalia akrylowa'. Wali to nieziemsko nitro wchodzi z nim w reakcję, a mimo wszystko jest taki, a nie inny napis. Jak już wspomniałem - sam sobie przyjąłem takie nazewnictwo więc można mnie czasem opacznie zrozumieć Pozdrawiam Piotrek P.S. Przepraszam za offtopa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 23 Stycznia 2011 Share Napisano 23 Stycznia 2011 Dziecko mi akurat chodzi do gimnazjum więc się podszkoliłem Generalnie polimery to bardzo długie łańcuchy takich samych cząsteczek. Są to raczej ciała ciała np. skrobia, białka i wszelkiego rodzaju plastiki takie jak plexi, nylon, polistyren, polietylen itp i pewnie jeszcze inne. Dawno temu emalia to był sposób zdobienia przedmiotów metalowych przez nałożenie na nie różnych minerałów i wypiekanie w bardzo wysokiej temperaturze. Stąd zresztą były kiedyś popularne garnki emaliowanie. Artyści tym terminem określają farby charakteryzujące się bardzo wysokim połyskiem. W przemyśle farbiarskim "enamel paint" to farby które charakteryzują się bardzo mocną powłoką. Używanie określenia "enamel paint" w modelarstwie jest - moim zdaniem - mocnym nadużyciem. W zasadzie to nie mam nic przeciwko temu, żeby wspólnie opracować jakąś spójną terminologię farbek używanych w modelarstwie. Też przepraszam za OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.