Seb Napisano 23 Maja 2009 Share Napisano 23 Maja 2009 Odgrzeję kotleta. Poszukuję kogoś kto mi wydrukuję nr na wieżę Tygrysa. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosz007 Napisano 6 Lipca 2009 Share Napisano 6 Lipca 2009 Cześć, Wpadł mi w ręce model w którym arkusz kalkomanii jest pokryty widoczną drobną siatką pęknięć. Miałem już raz taką kalkomanię i po namoczeniu wszystko rozeszło się w drobne kawałki. Wtedy udało mi się dostać drugą nową ale nie wiem czy uda się drugi raz. I tu pytanie - gdyby się nie udało to czy można to jakoś naprawić ? Przyszło mi do głowy spryskanie całego arkusza bezbarwnym lakierem tak, żeby utworzył nową warstwę nośną ale nie od spodu lecz na wierzchu nadruku. Czy to ma szansę zadziałać ? Czy taka kalkomania nie będzie np. zbyt sztywna lub krucha, żeby ją nałożyć ? Pozdrawiam, Zbyszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robmario Napisano 7 Lipca 2009 Share Napisano 7 Lipca 2009 Jeśli położysz cienką jednolitą warstwę to jest szansa że sie nie rozpadnie. Niestety sądząc z opisu kalkomania swoje musiała przejść więc jest także mozliwość, że klej na podłożu także wysechł. Po położeniu będziesz musiał uważać i polakierować delikatnie później jeszcze miejsce aplikacji na modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
riddick Napisano 7 Lipca 2009 Share Napisano 7 Lipca 2009 Ew. możesz spróbować Microscale "Liquid decal Film" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosz007 Napisano 7 Lipca 2009 Share Napisano 7 Lipca 2009 Dzięki za info - nie wiedziałem o istnieniu takiego specyfiku. Da się go łatwo dostać ? Sądząc po stanie pudełka model musiał leżeć w jakimś zbyt ciepłym miejscu i stąd problem - tak jakby kalkomania nadmiernie wyschła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D A W I D Napisano 15 Sierpnia 2009 Share Napisano 15 Sierpnia 2009 Cześć... Mam problem odnośnie kalkomanii. Jestem początkującym modelarzem i mam kłopot, ponieważ odklejają mi się kalkomanie ( po pewnym czasie ), nie wiem czym to jest spowodowane czy coś z farbą ( model masterki ), ale wygląda na strasznie suchą... Ponadto strasznie się świecą- dotyczy to większości moich modeli :/ Są jakieś specjalne płyny na te bolączki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubert72 Napisano 15 Sierpnia 2009 Share Napisano 15 Sierpnia 2009 Witaj ! Na wszystko jest lekarstwo... . Raczej nie jest to wina farby . Przed nałożeniem kalki stosuj lakier błyszczący sido jest bardzo dobre. A później można stosować płyny do kalek (jest w czym wybierac) np. microscale ja ich używam i sa bardzo dobre . Albo można kupić tańszy zamiennik na przykład AGAMA . Microscale : http://www.jadarhobby.pl/microscale-m-148.html Agama: http://www.jadarhobby.pl/agama-plyny-kalkomanii-p-7833.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P@wel Napisano 15 Sierpnia 2009 Share Napisano 15 Sierpnia 2009 Polecam płyny agamy, są chyba najtańsze i jak dla mnie bardzo dobre. I nie zapomnij o lakierze na kalki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D A W I D Napisano 15 Sierpnia 2009 Share Napisano 15 Sierpnia 2009 Dzięki wielkie Ale pójdę za ciosem i zadam kolejne pytania... Jak tego używać ( najlepiej łopatologicznie krok, po kroku ) A co do lakieru, to raz pomalowałem lakierem Wamodu, ale farba zaczeła mi płatami schodzić Dziękuję z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peter Napisano 15 Sierpnia 2009 Share Napisano 15 Sierpnia 2009 Sidolux, lakeir do podłóg, ja uzywam i jest ok. Jak sięuzywa: Kładziesz kalkę, smarujesz kalkę płynem do kalek, tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 15 Sierpnia 2009 Share Napisano 15 Sierpnia 2009 Poniewaz miałem ten sam problem kiedys i musiałem sie nałazic na forach modelarskich żeby poszukac odpowiedzi. Odpowiem tak. Lakierujesz model właściwymi kolorami. Kupujesz Sidolux płyn do podłóg najlepiej gumoleum itp (prawie w każdym supermarkecie. Napewno jest w Tesco) Na właściwy lakier kładziesz jakieś 2 warstwy tego specyfiku albo tak jak jest albo go rozcieńczasz wodą. Jeśli Aero może być sam sido, jeśli pedzlem rozcieńcz z wodą 50:50 jeśli tego nie zrobisz powstaną nieprzyjemne białe smugi. Oczywiście kładziesz sidolux na cały model a nie tylko w miejscu gdzie są kalki, inaczej bedzie inny odcień koloru bazowego. Jak wyschnie Kładziesz kalki używając set i sol-a (zakładam że wiesz jak). Po nałożeniu i użyciu płynów odczekaj 24h. Póżniej Lakierujesz ponownie sido tak aby nie było widać przejscia miedzy kalka a modelem. Po wyschnieciu kładziesz wash i po kolejnym wyschnieciu Lakier matowy. Ja robie to w takiej kolejności i kalki wychodza jak namalowane. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrBat Napisano 15 Sierpnia 2009 Share Napisano 15 Sierpnia 2009 Instrukcja obsługi płynów Agamy: 1. Przygotowujemy odpowiednio powierzchnię (patrzy posty wyżej). 2. Przed nałożeniem, miejsce, gdzie ma się znaleźć kalka smarujemy Adhesolem (taki pomarańczowy płyn). 3. Nakładamy kalkę, spokojnie ją pozycjonujemy, a następnie odsączamy płyn spod kalki (np delikatnymi dotknięciami wacika do uszu) - staramy się wysuszyć kalkę. Po tym zbiegu chwilę czekamy, żeby kalka podeschła na tyle, coby się nie przesuwała. 4. Nakładamy na kalkę Tensol (taki płyn "rozciągający" kalkę i ułatwiający się jej ułożyć na nierównościach). I zostawiamy ją w spokoju. Jeśli kalka zacznie się marszczyć, "rozpuszczać" czy zachowywać się dziwnie w jakikolwiek sposób - nie dotykamy, lecz czekamy. 5. Jeśli wszystko poszło dobrze, to po wyschnięciu kalka powinna mocno i ładnie przylegać do powierzchni. Na to zabezpieczająca warstwa lakieru i można zabrać się za kolejne etapy malowania. Zmiast Agamy można użyć wspomnianego Seta i Sola Microscale (procedura ta sama) lub Mr Mark Settera (który jest bardziej ekonomiczny, ale z grubymi kalkami lub dużymi nierównościami może sobie nie poradzić). Ja stosuję Agamę, bo ma jedną zasadniczą zaletę, co się nazywa "super strong scratching solution" i jest płynem w czarnej fiolce. Jest strasznie mocny, ale jak się ma trochę wprawy, to można zmusić nim do współpracy nawet te toporne kalki Academy półkilometrowej grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
D A W I D Napisano 16 Sierpnia 2009 Share Napisano 16 Sierpnia 2009 OK, dzięki panowie. Troszkę poćwiczę na gotowcach w 72'ce, poniewaz docelowo zabieram się za 1:48. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qdłaty Napisano 28 Września 2009 Share Napisano 28 Września 2009 Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób samemu wykonać kalki przy użyciu czystego arkusza kalki wydawanego przez techmod. Chodzi mi o to jak zaprojektować owe w programie graficznym, oraz jak i na jakiej drukarce je drukować i czy po wydruku potrzebne jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie wydruku? Pozdrawiam, Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 O własnie, ja bym tez z chęcią posłuchał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 http://lmgtfy.com/?q=jak+wykona%C4%87+kalkomanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 http://lmgtfy.com/?q=jak+wykona%C4%87+kalkomanie Myśleliśmy o konkretnym poradniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 Tutaj trochę o tym pisaliśmy: viewtopic.php?t=168&start=0 I jeszcze tutaj: viewtopic.php?t=11920&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 Grzes dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurekBin Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 i tu: http://modelarnia-online.pl/artykuly/4-artykuly/9-domowe-kalkomanie.html Może nie rewelacja, ale też się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 30 Września 2009 Share Napisano 30 Września 2009 JurekBin dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosz007 Napisano 12 Października 2009 Share Napisano 12 Października 2009 Cześć, Mam pytanie w kontekście modeli samochodów. Dotąd nakładałem kalkomanie na sam koniec (po malowaniu bezbarwnym za pomocą aerografu) a na same kalkomanie (nie na całość modelu) nakładałem bezbarwny błyszczący (np. Pactra) pędzlem ale nie wychodzi to najlepiej - widać grubość kalkomanii itp. Słyszałem, że kalkomanie najlepiej nakładać pomiędzy warstwy bezbarwnego nakładanego aerografem. I tu pytanie jak robić najlepiej. Najpierw lakier bazowy plus polerka, następnie kalkomanie i warstwy bezbarwnego plus polerka ? Boję się, że w ten sposób model nie stanie się zbyt delikatny i czy np. nie zerwę lakieru bezbarwnego razem z kalkomanią podczas polerowania ? Czy np. lepiej na bazę nałożyć warstwę bezbarwnego plus polerka na to kalkomanie i kolejna warstwa bezbarwnego już bez polerowania itp. Dodam, że po tym musiał bym jeszcze model maskować i malować to co jest czarne - zwykle wnętrze nadwozia, uszczelki szyb itp. Wcześniej robiłem to po warstwach bezbarwnego kładzionego aerografem ale przed nakładaniem kalkomanii. Pozdr, Zbyszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mors Napisano 12 Października 2009 Share Napisano 12 Października 2009 Niczym się nie stresuj. Kładziesz kolor, robisz szlif (papier 1500) żeby pozbyć się grubej skórki pomarańczowej. Na to kładziesz 2-3 warstwy bezbarwnego. Zależnie od tego jaki rezultat uzyskałeś to albo znowu delikatny szlif (papiery 1500,2000,2500) tak żeby powierzchnia była gładka. Potem kładziesz kalki, zostawiasz je do dokładnego wyschnięcia i na to bezbarwny. Kilka warstw i zostawić do porządnego wyschnięcia. Potem delikatny szlif i polerka do lusterka Maskowanie na dobrze wyschniętym bezbarwnym - żaden problem. Niewolno zostawiać taśmy an długo - wymaskować, pomalować i natychmiast (po 5-10 min. jak jeszcze farba jest wilgotna) zerwać. Pozdrawiam Mors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosz007 Napisano 12 Października 2009 Share Napisano 12 Października 2009 Jeśli chodzi o skórkę pomarańczową na bazie to usuwałem ją raczej "zgrubną" pastą polerską Tamiya. Papier ścierny do lakieru wydaje mi się trochę za brutalny Papierem zresztą ciężko wypolerować miejsca trudno dostępne. A swoją drogą czy baza po polerowaniu w ten czy inny sposób (a przed nałożeniem bezbarwnego) powinna się już błyszczeć czy też może być równa lecz (pół)matowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mors Napisano 12 Października 2009 Share Napisano 12 Października 2009 Oczywiście, że może być mleczna. Najważniejsze, żeby była cała mleczna/matowa. Wtedy wiesz, że nie masz skórki Pozdrawiam Mors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.