babcia131 Napisano 14 Czerwca 2010 Share Napisano 14 Czerwca 2010 Ale skąd się wzięła Orka na ex-zegrzńskim 9975 latającym w Malborku , nie mam pojęcia.Przepraszam za zdjęcia , ale to z przyhangarowego cmentarzyska po wycofaniu 21 z eksploatacji. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Takie same Orki , po jednej pod kazdą kabiną miała szparka 9323 , ostatni 21 jaki wykonał lot w Polsce. Uploaded with ImageShack.us I tu już musicie mi uwierzyć , bardzo słabo widac , ale orki sa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 14 Czerwca 2010 Share Napisano 14 Czerwca 2010 A to zdjęcie gdzie wykonano? I może jakieś bliższe dane odnośnie kraksy? Trafiłem na informacje o tym zdjęciu. Zdjęcie wykonano w Debrznie w październiku 1977r. Maszyna podczas lądowania wytoczyła się z pasa. Po naprawie latała dalej. Była wówczas na stanie 9 plm w Debrznie. W 1980 r. przekazane do 62 plm na Krzesiny, następnie 32 plrt Sochaczew i ponownie Krzesiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 15 Czerwca 2010 Share Napisano 15 Czerwca 2010 Koledzy migomaniacy! Powoli ale jednak zaczynam myśleć nad nowym projektem. Na początku miało być to coś nie ołówkopodobne, ale ponieważ budżet nie pozwala na kupienie nowego zestawu postanowiłem odkurzyć projekt MiG-21 MF (ha!) z starego zestawu OEZ. Ponieważ rok temu rozgrzebałem model i zjadłem sobie na nim zęby, postanowiłem że zrobię go niestandardowo. S-t będzie w konfiguracji jak na zdjęciu... ...Czyli maszyna z zagłuszką na chwyt powietrza, zasłonięty wylot dyszy, pokrowiec na owiewce (bez tego na kadłubie), wodzidło, blokada kół. Czemu tak, wytłumaczę w wątku warsztatowym. Piszę o tym wszystkim ponieważ brakuje mi podpory merytorycznej. Poszukuję materiałów pomocnych do poprawnego wykonania tych dodatków. Może ktoś z kolegów ma rysunki, plany. Druga sprawa, to ślady eksploatacyjne na 21wszych. Przeglądając zdjęcia s-ty wydają się dość czyste. Jednak większość zacieków itp które chcę odtworzyć rozmieszczonych jest na spodniej części kadłuba. Zdjęcia jakie zaś zebrałem, to głównie s-ty na lotnisku, więc nie wiele widać. Poszukuję więc także zdjęć gdzie szanowni koledzy dopatrzą się zabrudzeń s-tu. Przykładowo: Piszę o tym tutaj, ponieważ uważam że takie informacje będą przydatne także innym modelarzom. Stosowny wątek warsztatowy wstępnie planuję rozpocząć za dwa tygodnie gdy wszystko będę już miał gotowe do budowy. Za wszelką pomoc, z góry dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 15 Czerwca 2010 Share Napisano 15 Czerwca 2010 W MiniReplice nr 30 jest artykuł o podnośnikach hydraulicznych stosowanych MiGach ( z rysunkami w skali), niestety wodzidła i drabiny brak. Pozostaje przejrzeć numery Lotnictwa z Szachownicą. Przy okazji artykułów o różnych maszynach trafiają się rysunki z uwzględnieniem sprzętu lotniskowego. W Aeroplanie jeszcze chyba był artykuł o sprzęcie pomocniczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz BIS Napisano 16 Czerwca 2010 Share Napisano 16 Czerwca 2010 W sprawie detali wodzidła i drabinki proponuję zajrzeć do publikacji Lock on i WWP. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Czerwca 2010 Share Napisano 17 Czerwca 2010 Young-nie obiecuje na 100% , jutro mam dyżur , jeśli coś zostało po 21 w magazynach , a będę miał chwilę czasu , spróbuje zrobic trochę zdjęć wodziła , podstawki.Postaram się zrobić przybliżenia .Najlepsze byłoby wodzidło od UM, w sumie bardziej odpowiada starszym Migom.Te od Bisa były bardziej skomplikowane.Publikacje Lock On posiadam w formie elektroniczej , jakby co to służę.Chociaż za dużo tam akurat szczegółów Ciebie interesujących nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 17 Czerwca 2010 Share Napisano 17 Czerwca 2010 Publikacje typu Lock On czy WWP posiadam, jest tam tego trochę. Mini Repliki też kilka numerów mam, przejrzałem niestety nie wspomniany nr 30 (choć podnośników nie będę robił). Ogólnie z zagłuszką na chwyt powietrza i dyszę nie ma problemu. Z drabinką też sobie poradzę. Przydałyby się materiały na zagłuszki wlotów po bokach kadłuba, blokady kół i nieszczęsne wodzidło. I jeszcze jedna prośba do kolegów. Kalki już mam (własny projekt z zeszłego roku), będzie 2 elm 11 PLM. Problem, że zapomniałem o znaczku LZR-3 Poszukuję zdjęcia/grafiki na którym dość wyraźnie widać ten znaczek, nigdzie w sieci nie mogę znaleźć. Przerysowałbym, wyskalował (może ktoś orientacyjnie zna wymiary tych malowanych na MiG-21) i dał do druku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Czerwca 2010 Share Napisano 17 Czerwca 2010 Przecież na tym zdjęciu masz dobrej jakości rysunek godła WZL-3 (jako WZL-3 od 1982). Wcześniejsze godło LZR-3 było identyczne, litery LZR-3 były w tym samym miejscu (minimalnie mniejsze), górna ich krawędź było wyrównana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Czerwca 2010 Share Napisano 18 Czerwca 2010 . Przydałyby się materiały na zagłuszki wlotów po bokach kadłuba, blokady kół i nieszczęsne wodzidło.. Wodzidło , podstawki mam już w miarę obcykane, idę szukać siatek na dodatkowe wloty powietrza. Artystyczne fotki to nie są , ale przynajmniej w wodzidle chyba widać na czym polega działanie tego prostego urządzenia . Wrócę z jutro z pracy to postaram się wrzucić na Forum. Myślę że się przyda Miłośnikom Migusi. Siatki też obcykane ze wszystkich stron, znalazłem w otchłaniach magazynu ostatnia sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 18 Czerwca 2010 Share Napisano 18 Czerwca 2010 Hehe he Uważaj babcia131 bo jeszcze znajdziesz tam SPS-141 albo podobne cudo. Maszyn nie ma a "drobnica" została. Przyda się, przyda i to nie tylko mi napewno! Jarekk mimo wszystko potrzebuję czegoś bardziej dokładnego... to był gładki okrąg? Coś kojarzy mi się z ząbkowanym wzorem. Btw, czyli jednak napis WZL (remont średni 1985-1986). Sądziłem, że WZL to lata '90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Czerwca 2010 Share Napisano 18 Czerwca 2010 Ten okrąg to koło zębate. Gdzieś widziałem taki rysunek, ale gdzie? WZL od 1982 - informację tę znalazłem na stronie WZL-3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Czerwca 2010 Share Napisano 18 Czerwca 2010 young[/b]"]Hehe he Uważaj babcia131 bo jeszcze znajdziesz tam SPS-141 albo podobne cudo. Maszyn nie ma a "drobnica" została. Przyda się, przyda i to nie tylko mi na pewno! Zasobnika SPS nie ma na pewno, jak już wczesniej pisałem wywieżli je wieki temu do Modlina [ póżniej się okazało że znalazły się na skupie złomu, debilizm do kwadratu ].Drobnica została , ale to wszystko jest rzucone luzem na "kupę " w kilku miejscach i jeszcze ewentualne okazanie zależy od humoru magazyniera. Znając życie ,za parę lat wywiozą to wszystko na złom , albo jakiś cwaniaczek poprzez AMW zakupi za grosze , a póżniej opchnie z wielkim zyskiem .Od paru m-cy poluję na gościa który posiada instrukcję i wkładkę do strzelania z naboi PRP [ igiełki zakłócające stacje r-lokacyjne] z zasobnika UB-16.Obiecałem że pokażę to na Forum i udowodnię niedowiarkom ,że mozna było strzelać [wyrzucac ] z UB-eka dipole zakłocające do tyłu za samolot. Uploaded with ImageShack.us Panowie radzę odpocząc od lotnictwa. Znaczek wklejony z tegoż Forum, z działu -LOTNICTWO -WALKAROUND str.3 MiG-21UM Mnie też się wydawało ze tez gdzieś to widziałem. Pozdrowienia - czas na mecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Czerwca 2010 Share Napisano 19 Czerwca 2010 Panowie ,chętni na zdjęcia sprzętu do 21 [podstawki , wodzidło, siatki boczne , drabinka ] proszę o pomoc. Nie mogę wrzucac pojedyńczo zdjęc , bo jest ich trochę.Próbowałem podpowiedzi Younga, za pomocą megaupload, czarna mamba .Zarejestrowałem się i d.....cia blada .Istna chińszczyzna, cholerka wie o co w tym wszystkim chodzi.Przepraszam szanownych Moderatorów za mój apel na stronach Forum , ale sam sobie nie poradzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 19 Czerwca 2010 Share Napisano 19 Czerwca 2010 (edytowane) Dzięki uprzejmości Babci131 zamieszczam linki do pobrania ze zdjęciami: - wodzidło - Kliknij tutaj - siatki boczne - Kliknij tutaj - podstawki pod koła - Kliknij tutaj - drabinka pilota - Kliknij tutaj Edytowane 19 Czerwca 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Czerwca 2010 Share Napisano 19 Czerwca 2010 Jarekk-to ja dziekuję .Jeśli będą jakieś niejasnosci , postaram się je wyjasnić. Na pewno trzeba będzie omówić wodzidło, było trochę przerabiane .w sumie drobnostka.Jesli chodzi o typ MiG-a-21 do jakiego mogło byc stosowane, zdjęcie BIS-a 9320 wyjaśnia wszystko .Kwestia wydłużenia lin i wszystko grało.Nie obiecuję , bo nie wiem czy jeszcze zostało jakies wodzidło od BIS-a, ale przy najblizszej okazji uśmiechnę się do magazyniera. Może udostępni swoje tajemnicze czeluście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 22 Czerwca 2010 Share Napisano 22 Czerwca 2010 Koledze Babci należy się za zdjęcia duże zimne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 23 Czerwca 2010 Share Napisano 23 Czerwca 2010 Fotki wyposazenia również pobrałem, mam pytanie odnośnie naszych F-13. Czy krój cyfr jaki ma muzealny 809 z Krakowa to krój z okresu słuzby czy odmalowany w muzeum? Na fotkach jakie posiadam nasze ''efy-13-te'' mają cyfry ''cięte'' No i pytanie nr dwa- kabina szara z czarną deską zegarów? Bo mam fotki bodajże enerdowskich w kolorze niebieskoseledynowym czyli ''standard cocpit mig-21''. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 23 Czerwca 2010 Share Napisano 23 Czerwca 2010 Kabina w kolorze zielonkawym pojawiła się w późniejszych wersjach "21". Nasze PF i PFM oryginalne były raczej szare, następnie po remoncie w Dęblinie dostawały (na pewno PFM-y) zieloną kabiną. Czy F-13 zdążyły na "zieloną" wymianę ? Chyba raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 24 Czerwca 2010 Share Napisano 24 Czerwca 2010 Może nie tyle zieloną co seledynową. Udało mi się uratować zegar po remoncie właśnie z PFMa i dokładnie przyjżałem sie kolorowi. Niestety nawet telefonu żeby fotki zrobić nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 24 Czerwca 2010 Share Napisano 24 Czerwca 2010 Kolor ten jako oryginalny można (było?) nabyć w farbach Agamy w zestawie farb czeskich. C35M Světlá tyrkysová Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 24 Czerwca 2010 Share Napisano 24 Czerwca 2010 Leszek,LzSZ nr 35 na stronie 9 znajdziesz zdjecie eFa 808, twoja 809 miała ten sam krój cyfr . Kabina szara jak w Limach deska czarna. Acha, 9 w srodkowej belce nie ma sciecia, z lewej strony ma kat prosty. Malowanie ,Debrzno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 24 Czerwca 2010 Share Napisano 24 Czerwca 2010 Ok. Dzieki, własnie skończyłem 8705 bis z Babich Dołów i chyba zmajstruję sobie F-13 a nr boczny mam 809 więc stąd powstało pytanie. Trochę nie uśmiecha mi się cięcie kalek, łatwo uszkodzić. Może pełne cyfry dostał już pod koniec służby? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 24 Czerwca 2010 Share Napisano 24 Czerwca 2010 Może pełne cyfry dostał już pod koniec służby?Pozdr Czyli w 2 PLM. Jest to prawdopodobne. Zdjęcia samego 809 nie mam, ale jest np 807 w końcowym okresie służby z numerami bez szpar. Albo jeszcze lepiej 813, 8 z szparami 3 standardowa i bez szachownicy na kadłubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 24 Czerwca 2010 Share Napisano 24 Czerwca 2010 Raczej tak, po remoncie lub zmianie ,,powłoki lakierniczej,, czyli po wizycie w Deblinie. W Debrznie te cyfry były ,,rozciagniete,, na szerokość ,tak ze te ktore masz moga byc na koncówke kariery tego Miga.;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 24 Czerwca 2010 Share Napisano 24 Czerwca 2010 No to jestem spokojny. Dzięki. PF-y nasze też miały różny krój cyfr. Zamieszanie z tymi oznakowaniami. Trzeba opierać się na konkretnych zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.