Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi oczywiscie o 490: jakies kolorowe czubki, pasy inne znaczniki?

 

Były. Znalazłem żółte i zielone pasy. Czubki standardowo większość miała czerwone.

 

6b7d65f40d_zpsd47eaf00.jpg

c895bc30fa_zps62a297f5.jpg

MiG-21R_2_zps5b5e6c2b.jpg

 

Szczęki na zbiornikach miały szparki 5006 i 5016.

 

"5006"

5006UM_zpsf32ffa83.jpg

"5016"

Clipboard04_zpsdd5be27e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 2533, kiedy jeszcze byl szary, mial jakos znaczone zb.?

 

Nie, dopiero gdy był już po ostatnim remoncie (srebrny)

 

Samoloty 2el :

 

eRy-1705, 1706, 1912, 1917, 1423, 1273, 1085, 2533, 2089, 1101, 2111, 2301.

1423 jako jedyny był bez peryskopu.

 

UM- 7502 (jasnoniebieska bez żadnych godeł- zdana we wrześniu 1990r. do Oleśnicy), 5006, 5016.

 

W latach 1990-1991 każdy z nich miał już godło eskadrowe, niektóre pułkowe, ponadto każdy zasobnik posiadał swojego "rekina", jak nadmienił Jarek, szparki na zbiornikach. Każdy z techników zaznaczał swoje zbiorniki kolorowymi pasami.

Na którejś ze szparek- 5006, albo 5016 na zbiorniku z prawej strony była namalowana jeszcze czaszka z piszczelami, jako, że technikiem był niejaki "Czacha".

 

Z 1el w tych latach pamiętam następujące egzemplarze eRów: 1064, 1071, 1412, 2617, 1125, 1139, 1311, 1375, 1507, 2051, 2097, 2213, 2355, 2426, 2503, 2657, 1913, 1916, 1917

i szparkę UM 0856

 

Jarek uzupełnij proszę, mogę się mylić jeśli chodzi o Twoją eskadrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z 1el w tych latach pamiętam następujące egzemplarze eRów: 1064, 1071, 1412, 2617, 1125, 1139, 1311, 1375, 1507, 2051, 2097, 2213, 2355, 2426, 2503, 2657, 1913, 1916, 1917

i szparkę UM 0856

 

Wg mojego protokółu przejecie obowiązków ze stycznia 1990, w 1 esk. były:

"R" - 2355, 2051, 1375 (zdane w maju '91 do Mierzęcic).

"R" - 2097, 1064, 1412, 1916, 1311, 1071, 2617, 2213, 1909, 2503, 1125, 1913 - 12 sztuk

"UM" - 3046, 0856, 5709,

"N" - 7809, 7901, 7902, 7903,

TS-11bisDF -1618, 1619 (przekazane później do 2 esk.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoloty 2el :

 

eRy-1705, 1706, 1912, 1917, 1423, 1273, 1085, 2533, 2089, 1101, 2111, 2301.

1423 jako jedyny był bez peryskopu.

 

UM- 7502 (jasnoniebieska bez żadnych godeł- zdana we wrześniu 1990r. do Oleśnicy), 5006, 5016.

Oj oj Mariuszu pamięć już chyba nie taka:)

1 eskadra :

1064, 1071, 1125, 1311, 1375, 1412, 2051, 2097, 2213, 2355, 2533, 2617.

2 eskadra :

1085, 1101, 1139, 1275, 1507, 2089, 2111, 2307, 2402, 2426, 2503, 2657.

3 eskadra :

1422, 1423, 1705, 1706, 1909,1911, 1912, 1913, 1915, 1916, 1917.

Tak wyglądał przydział maszyn w lutym 86 roku. Część maszyn 3 el poszła na uzupełnienie strat w pozostałych eskadrach.

 

Szpareczka 7502 została przekazana do Lotniczych Zakładów Naukowych we Wrocławiu gdzie stoi do dziś. Lądowanie było w Oleśnicy bo Strachowice były w remoncie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu, pokazałeś system trój- eskadrowy, mnie było zaznać jedynie dwu. Zanaczyłem, że mówimy o samolotach w latach 1990-1991. A w zasadzie do połowy roku 1992.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Razwiedczików Pytanie może nie bezpośrednio dotyczące R, ale czy Piloci na loty rozpoznawcze [ nie w ramach lotów szkolnych ] latali z bronią osobistą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu, pokazałeś system trój- eskadrowy, mnie było zaznać jedynie dwu. Zanaczyłem, że mówimy o samolotach w latach 1990-1991. A w zasadzie do połowy roku 1992.

 

Tak masz rację. Nasze R sporadycznie zmieniały przydział eskadrowy., podobnie jak i szpareczki.

 

Witam Razwiedczików Pytanie może nie bezpośrednio dotyczące R, ale czy Piloci na loty rozpoznawcze [ nie w ramach lotów szkolnych ] latali z bronią osobistą ?

 

Babciu a na co im były pukawki w takim locie ? Jedynym uzbrojeniem jakie mieli to naboje zakłócające PRP-15 w kasetach ASO w zasobniku rozpoznawczym.

 

edf0dfc4ef83b253med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakoś przyszło mi do głowy to pytanie .Zapytałem z ciekawości , skojarzyłem to z DB, tam Pilotom też w sumie pistolet nie był potrzebny , ale jednak na wylot mieli go przy sobie [ choć nie zawsze ] .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakoś przyszło mi do głowy to pytanie .Zapytałem z ciekawości , skojarzyłem to z DB, tam Pilotom też w sumie pistolet nie był potrzebny , ale jednak na wylot mieli go przy sobie [ choć nie zawsze ] .

Ponoć na początku zabierali ze sobą, później zaprzestali choć w ramach"paniki ogólnowojskowej" musieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z najnowszej "Katastrofy awarie uszkodzenia 1971-1980"

20120531135528.jpg

"MiG-21 (...) należący do 32 PLRTiA w okresie prób z zasobnikami Grzmot i Piorun. Zwraca uwagę zasobnik ZR-8 podwieszony pod skrzydłem. Sochaczew, styczeń 1973 r.

 

Jesli to rzeczywiscie I 1973, to s-t dostarczony w '72 nie mial malowanych szachownic na kadlubie. Z kolei 2617 tez z '72 mial.

 

Na pewno szachownice miał tez 1423 (dostawa '68).

 

Jest jakis klucz, wedlug ktorego da sie ustalic, ktore s-ty mialy szachownice na k-bie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po '89 32 PLRT rozpoznawal jakies "cele" sowieckie/rosyjskie?

 

Po 1989 r odrodzone WP w końcu ustaliło kto jest prawdziwym-potencjalnym npl-em.

32.plrt rozpoczął rozpoznawanie systemów rlok krajów post sovieckich.

Wykonywaliśmy loty na rozpoznanie radiolelektroniczne Rosji, Białorusi i Ukrainy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś fotki , dokumenty z tamtych czasów , ew. lotów .Wiem , marzenie ściętej głowy . ale trzeba mieć trochę wiary .

Na poprzedniej stronie masz 2503 na lotnisku w Goleniowie - powrót do Sochaczewa. Po rozwiązaniu Goleniowa lądowali w Zegrzu Pomorskim np. 20 marca 97 samolot 1916, 8 kwietnia samolot 2503, 21 kwietnia samolot 2111, 26 czerwca samolot 2089 i był to ostatni lot na zadanie specjalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteśmy przy razwiedczikach to mam modelarskie pytanie do speców. Dwie rzeczy mnie nurtują w modelu Eduarda:

1) Czy dolne, ruchome klapy osłon goleni podwozia rzeczywiście mają być pomalowane na zielono?

Mig-21R_1_zps1f4ea8d4.png

 

2) Czy napis epsploatacyjny nr 49 jest zgodny z rzeczywistością (nr seryjny kontenera?) czy to radosna twórczość?

Mig-21R_2_zps55cd16a3.png

 

Schemat malowania "D" odnosi się właśnie do polskiego 1423.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.