manas Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Wielkie dzieki! Nie mam pojecia, skad mi sie te 800 wziely?! Chodzi mi oczywiscie o 490: jakies kolorowe czubki, pasy inne znaczniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Chodzi mi oczywiscie o 490: jakies kolorowe czubki, pasy inne znaczniki? Były. Znalazłem żółte i zielone pasy. Czubki standardowo większość miała czerwone. Szczęki na zbiornikach miały szparki 5006 i 5016. "5006" "5016" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 A 2533, kiedy jeszcze byl szary, mial jakos znaczone zb.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 A 2533, kiedy jeszcze byl szary, mial jakos znaczone zb.? Nie, dopiero gdy był już po ostatnim remoncie (srebrny) Samoloty 2el : eRy-1705, 1706, 1912, 1917, 1423, 1273, 1085, 2533, 2089, 1101, 2111, 2301. 1423 jako jedyny był bez peryskopu. UM- 7502 (jasnoniebieska bez żadnych godeł- zdana we wrześniu 1990r. do Oleśnicy), 5006, 5016. W latach 1990-1991 każdy z nich miał już godło eskadrowe, niektóre pułkowe, ponadto każdy zasobnik posiadał swojego "rekina", jak nadmienił Jarek, szparki na zbiornikach. Każdy z techników zaznaczał swoje zbiorniki kolorowymi pasami. Na którejś ze szparek- 5006, albo 5016 na zbiorniku z prawej strony była namalowana jeszcze czaszka z piszczelami, jako, że technikiem był niejaki "Czacha". Z 1el w tych latach pamiętam następujące egzemplarze eRów: 1064, 1071, 1412, 2617, 1125, 1139, 1311, 1375, 1507, 2051, 2097, 2213, 2355, 2426, 2503, 2657, 1913, 1916, 1917 i szparkę UM 0856 Jarek uzupełnij proszę, mogę się mylić jeśli chodzi o Twoją eskadrę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 5 Maja 2014 Share Napisano 5 Maja 2014 Z 1el w tych latach pamiętam następujące egzemplarze eRów: 1064, 1071, 1412, 2617, 1125, 1139, 1311, 1375, 1507, 2051, 2097, 2213, 2355, 2426, 2503, 2657, 1913, 1916, 1917 i szparkę UM 0856 Wg mojego protokółu przejecie obowiązków ze stycznia 1990, w 1 esk. były: "R" - 2355, 2051, 1375 (zdane w maju '91 do Mierzęcic). "R" - 2097, 1064, 1412, 1916, 1311, 1071, 2617, 2213, 1909, 2503, 1125, 1913 - 12 sztuk "UM" - 3046, 0856, 5709, "N" - 7809, 7901, 7902, 7903, TS-11bisDF -1618, 1619 (przekazane później do 2 esk.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 6 Maja 2014 Share Napisano 6 Maja 2014 Samoloty 2el : eRy-1705, 1706, 1912, 1917, 1423, 1273, 1085, 2533, 2089, 1101, 2111, 2301. 1423 jako jedyny był bez peryskopu. UM- 7502 (jasnoniebieska bez żadnych godeł- zdana we wrześniu 1990r. do Oleśnicy), 5006, 5016. Oj oj Mariuszu pamięć już chyba nie taka:) 1 eskadra : 1064, 1071, 1125, 1311, 1375, 1412, 2051, 2097, 2213, 2355, 2533, 2617. 2 eskadra : 1085, 1101, 1139, 1275, 1507, 2089, 2111, 2307, 2402, 2426, 2503, 2657. 3 eskadra : 1422, 1423, 1705, 1706, 1909,1911, 1912, 1913, 1915, 1916, 1917. Tak wyglądał przydział maszyn w lutym 86 roku. Część maszyn 3 el poszła na uzupełnienie strat w pozostałych eskadrach. Szpareczka 7502 została przekazana do Lotniczych Zakładów Naukowych we Wrocławiu gdzie stoi do dziś. Lądowanie było w Oleśnicy bo Strachowice były w remoncie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 6 Maja 2014 Share Napisano 6 Maja 2014 Grzesiu, pokazałeś system trój- eskadrowy, mnie było zaznać jedynie dwu. Zanaczyłem, że mówimy o samolotach w latach 1990-1991. A w zasadzie do połowy roku 1992. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 6 Maja 2014 Share Napisano 6 Maja 2014 Witam Razwiedczików Pytanie może nie bezpośrednio dotyczące R, ale czy Piloci na loty rozpoznawcze [ nie w ramach lotów szkolnych ] latali z bronią osobistą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 6 Maja 2014 Share Napisano 6 Maja 2014 Beczka piwa dla wszystkich kolegòw! Bede naprawde zobowiazany za wszystkie fotografie eRów z szachownicami na kadłubie; tutaj albo na exxtraneus@gmail.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 6 Maja 2014 Share Napisano 6 Maja 2014 Grzesiu, pokazałeś system trój- eskadrowy, mnie było zaznać jedynie dwu. Zanaczyłem, że mówimy o samolotach w latach 1990-1991. A w zasadzie do połowy roku 1992. Tak masz rację. Nasze R sporadycznie zmieniały przydział eskadrowy., podobnie jak i szpareczki. Witam Razwiedczików Pytanie może nie bezpośrednio dotyczące R, ale czy Piloci na loty rozpoznawcze [ nie w ramach lotów szkolnych ] latali z bronią osobistą ? Babciu a na co im były pukawki w takim locie ? Jedynym uzbrojeniem jakie mieli to naboje zakłócające PRP-15 w kasetach ASO w zasobniku rozpoznawczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 6 Maja 2014 Share Napisano 6 Maja 2014 Tak jakoś przyszło mi do głowy to pytanie .Zapytałem z ciekawości , skojarzyłem to z DB, tam Pilotom też w sumie pistolet nie był potrzebny , ale jednak na wylot mieli go przy sobie [ choć nie zawsze ] . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 6 Maja 2014 Share Napisano 6 Maja 2014 Tak jakoś przyszło mi do głowy to pytanie .Zapytałem z ciekawości , skojarzyłem to z DB, tam Pilotom też w sumie pistolet nie był potrzebny , ale jednak na wylot mieli go przy sobie [ choć nie zawsze ] . Ponoć na początku zabierali ze sobą, później zaprzestali choć w ramach"paniki ogólnowojskowej" musieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 10 Maja 2014 Share Napisano 10 Maja 2014 Fotki Fińskich 21F-12 [13] , ciekawe historyczne ujęcia, podwieszenia, różnice pomiędzy 2 partiami tych s-tów dla Finlandii. http://www.flightforum.fi/forum/index.php?topic=92297.new#new Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 10 Maja 2014 Share Napisano 10 Maja 2014 Po '89 32 PLRT rozpoznawal jakies "cele" sowieckie/rosyjskie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 10 Maja 2014 Share Napisano 10 Maja 2014 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 11 Maja 2014 Share Napisano 11 Maja 2014 Z najnowszej "Katastrofy awarie uszkodzenia 1971-1980" "MiG-21 (...) należący do 32 PLRTiA w okresie prób z zasobnikami Grzmot i Piorun. Zwraca uwagę zasobnik ZR-8 podwieszony pod skrzydłem. Sochaczew, styczeń 1973 r. Jesli to rzeczywiscie I 1973, to s-t dostarczony w '72 nie mial malowanych szachownic na kadlubie. Z kolei 2617 tez z '72 mial. Na pewno szachownice miał tez 1423 (dostawa '68). Jest jakis klucz, wedlug ktorego da sie ustalic, ktore s-ty mialy szachownice na k-bie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 12 Maja 2014 Share Napisano 12 Maja 2014 Po '89 32 PLRT rozpoznawal jakies "cele" sowieckie/rosyjskie? Po 1989 r odrodzone WP w końcu ustaliło kto jest prawdziwym-potencjalnym npl-em. 32.plrt rozpoczął rozpoznawanie systemów rlok krajów post sovieckich. Wykonywaliśmy loty na rozpoznanie radiolelektroniczne Rosji, Białorusi i Ukrainy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 12 Maja 2014 Share Napisano 12 Maja 2014 32.plrt rozpoczął rozpoznawanie systemów rlok krajów post sovieckich.Wykonywaliśmy loty na rozpoznanie radiolelektroniczne Rosji, Białorusi i Ukrainy. Były to tak zwane trasy nr 3 i nr 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 12 Maja 2014 Share Napisano 12 Maja 2014 o ! ciekawy wątek...i dawni koledzy nie mieli nic przeciwko? coś więcej można? typu dzień z lotów na rozpoznanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 12 Maja 2014 Share Napisano 12 Maja 2014 Jakieś fotki , dokumenty z tamtych czasów , ew. lotów .Wiem , marzenie ściętej głowy . ale trzeba mieć trochę wiary . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 12 Maja 2014 Share Napisano 12 Maja 2014 Film z YouTube z okazji 50 lecia pułku. Wspomnienia pilotów. Artykuł p. Mikołajczuka w "Lotnictwie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 12 Maja 2014 Share Napisano 12 Maja 2014 Jakieś fotki , dokumenty z tamtych czasów , ew. lotów .Wiem , marzenie ściętej głowy . ale trzeba mieć trochę wiary . Na poprzedniej stronie masz 2503 na lotnisku w Goleniowie - powrót do Sochaczewa. Po rozwiązaniu Goleniowa lądowali w Zegrzu Pomorskim np. 20 marca 97 samolot 1916, 8 kwietnia samolot 2503, 21 kwietnia samolot 2111, 26 czerwca samolot 2089 i był to ostatni lot na zadanie specjalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 12 Maja 2014 Share Napisano 12 Maja 2014 Jeden z pilotów po przechwycemiu go przez 2 myśliwce /przed 1989/ ,zrezygnował z latania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 12 Maja 2014 Share Napisano 12 Maja 2014 Jeden z pilotów po przechwycemiu go przez 2 myśliwce /przed 1989/ ,zrezygnował z latania. Jak znasz jakieś szczegóły tej akcji i możesz to napisz coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 13 Maja 2014 Share Napisano 13 Maja 2014 Jak jesteśmy przy razwiedczikach to mam modelarskie pytanie do speców. Dwie rzeczy mnie nurtują w modelu Eduarda: 1) Czy dolne, ruchome klapy osłon goleni podwozia rzeczywiście mają być pomalowane na zielono? 2) Czy napis epsploatacyjny nr 49 jest zgodny z rzeczywistością (nr seryjny kontenera?) czy to radosna twórczość? Schemat malowania "D" odnosi się właśnie do polskiego 1423. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.