PiotrPilot Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Fiński Mig-21 F-13 z zasobnikiem podwieszonym pod skrzydłem a także wypuszczonym spadochronem. Widoczny jest zwój lin który jest nisko nad ziemią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Tak mógł wyglądać MiG-21, powstały dwa prototypy Ye-8: Bardzo mi się podoba ta konstrukcja, przypomina wspóczesnego EF2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) foto J.Szymanski To jeden z naszych Su-7B ,konstrukcyjnie spadochron w podobnym miejscu .Widać przysiad na przednią stójke. Leszku,to chyba ,,przedprototyp,, 23 ? Ładny samolot ! Widok z przodu i tyłu na linke Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 umiejscowienie luków SHna 21F-13 i 21U Uploaded with ImageShack.us Widok otwartych luków SH, oczywiście miałem u siebie Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I wygląd spadochronu przed założeniem Uploaded with ImageShack.us I jak teraz patrze na to zdj. przy otw. luku SH , to czy czasami przeniesienie go nie wymusiły też klapy przy pózniejszych wersjach .Bo w położeniu do lądowania musiałyby zawadzać o luki spadochronu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Leszek Sz. napisał Bardzo mi się podoba ta konstrukcja, przypomina wspóczesnego EF2000Chińczycy też chyba o nim myśleli[ i o Je -8 na pewno ] jak robili swoje cuda. A niektórzy cały czas się z Nich śmieją J-10 podobny ? Uploaded with ImageShack.us Nie za bardzo odbiegamy od tematu - bo chińskie przeróbki 21 to temat "Żółta Rzeka " ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Nasz F-13 ze szmatą Zdjęcia podesłane przez Babcię, maszyn radzieckich to kolejno s-t "09" - wersja PFS; s-t "01" PFV/FL (Je 77). Tutaj mała ściągawka, może się przydać Przekreślenie czerwonym moje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Zdjęcie super, bardzo dobrze widać skąd ta szmata wyskoczyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Jeśli chodzi o wersje prototypowe 21 jest fajny artukół w SP. Nie pamiętam jaki to nr ale jak ktoś potrzebuje to odnajdę w weekend i wrzucę po zeskanowaniu. Kilka wzmianek jest też w monografiach (chyba walkaround i Yefima Gordona Fishbeds) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 s-t "01" PFV/FL (Je 77). young-ta wersja to propozycja dla dla Hindusów ? Można się pogubić w tych odmianach. Jak mi się marzy taka jedna duża tabela , a w niej obok siebie dla porównania wersje 21 z opisami różnic . wersje prototypowe 21 jest fajny artukół w SP. Nie pamiętam jaki to nr ale jak ktoś potrzebuje to odnajdę w weekend i wrzucę po zeskanowaniu. A bardzo proszę , mam trochę tych monografii ,ale w pdf i takie skakanie trochę męczy , zawsze lepsze w pigułce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Jeden z najciekawszych niezbędników informacji o "21". Dostępna i u nas. Tylko ta cena ....... Ale za 720 stron może warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Je 77 latał w Indiach, fakt. Znalazłem jeszcze jedno piękne zdjęcie naszych maszyn ze zbliżeniem na płetwę podkadłubową I to co udało się z niego wycisnąć Pozdrawiam Ps. Książka "MiG-21 - Famous russian aircraft" Gordona to podstawa. I nie oszukujmy się, łatwo ją znaleźć w sieci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Mig-21FL ("77") latał również w Egipcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Ps. Książka "MiG-21 - Famous russian aircraft" Gordona to podstawa. I nie oszukujmy się, łatwo ją znaleźć w sieci Jak i pozostałe 30 monografi nawiązujących do 21. Jest już nawet najnowsze dziecko Y.Gordona omawiające własnie chińskie przeróbki i wersje Migów "Chinese Power ". Niestety kolejna próba " przeczytania " nieudana -albo antywirus taki czuły, albo rzeczywiście pozycja zainfekowana .Poczekamy Znalazłem zbliżenie z którego wynika iż ta lina musiala być jakoś podczepiona pod końcówkę dyszy.Musiałbym jednak tego dotknąć. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Jeden z najciekawszych niezbędników informacji o "21". Dostępna i u nas. Tylko ta cena ....... Ale za 720 stron może warto? Właśnie oglądałem najnowszą ksiązke Gordona ,,Mig15,, cegła za ponad 50 funtów . Autor idzie troche na łatwizne i skróty tak jak w 21. W obu przypadkach ,odnosze wrażenie iż jest to misz masz ksiązkowo-internetowo-gazetowy. No, ale ja jestem zmanierowany... Podwieszenia . Babcia,tak to wyglada Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Jeden z najciekawszych niezbędników informacji o "21". browar i masz PDFa , warto - kopalnia wiedzy o fishbedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Widzę, że tu sami fani pdf-ów. Ja też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Bo zarobki to my mamy Nasze , a ceny książek Ich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Co to jest to "specizdielije" RN? Atom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Podkadłubowa belka dla " produktu specjalnego " -bomba z " grzybem " tylko tak trochę niewyrażnie narysowana. Ale samo " spec...." już dużo mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Tajne przez poufne? ;) Jak już jesteśmy przy temacie - są gdzieś jakieś zdjęcia, albo rysunki techniczne, czy poprzedni ustrój zadbał o to, żeby nikt o niczym nie wiedział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Pewnie że są i to w tym temacie.Gdzieś na poprzednich stronach.Wpisz w szukaj BD3-66-21N- jest tu trochę materiału na temat i belki , doświadczeń , prób , wiary Rosjan w Sojuszników, bomb, imitatorów, itd.Więcej się dowiedziałem na Forum niż przez prawie 30 lat obsługiwania 21.Jak masz cierpliwość to znajdziesz , gdzieś kilkanaście stron do tyłu .No trochę więcej od ok.str.54-54. Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Tajne - spec. znaczenia - to było kiedyś !!! Dziś w dobie internetu raczej bardzo jawne tylko dobrze trzeba poszukać . Belki specjalne były tylko na 12 maszynach MiG 21 PFM/N ( 94 N ) które latały w 11/9 plm w Debrznie, 2 plm w Goleniowie, 32 plrt w Sochaczewie, 1 plm w Mińsku Maz. i 10 plm w Łasku. Ale brak jest informacji o faktycznym wykorzystywaniu tych belek w szkoleniu bieżącym. Nie mam informacji aby szkolenia z tymi belkami odbywały się w Debrznie jako , ze ten pułk miał je najwcześniej a później to już w ogóle nikt nie myślał o takich szkoleniach. Były supertechniki czyli Su 22 . Bomby - czy myśmy takowe mieli ?? śmiem osobiście wątpić ale dzisiejsza propaganda twierdzi że tak Osobiście spotkałem się ze szkolną bombą a raczej z jej makieta w COSSTWL w trakcie szkoły z podtekstem : szkolenie przechodzicie bo musicie a czy sojusznicy dadzą tego nie wiemy . Oczywiście dla modelarzy jest to temat arcy ciekawy ale czy do końca prawdziwy ???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Grzegorz 5710 zapomniałeś o Bisach. Nawet instalacje były, bo przecież tow.radzieccy poobcinali na koniec złączki. A produkty były 2 ? tajemnicze "Izdelie 244N", IAB-500 - ten drugi "noszony " jako imitator. Bomba o mocy 5kt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 O ,przed supertechnika były Su-7 w Bydgoszczy i Su-20 w Powidzu .W obu aktywnie trenowano ze ,,spec podwieska,,.Zawsze mnie zastanawiało ,jak w tym stresie mając na pokładzie PKI szedł by do tego podrzutu. Mig-21 Pfm w Sochaczewie to po 1987 i to krótko juz bez instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 30 Grudnia 2010 Share Napisano 30 Grudnia 2010 O ,przed supertechnika były Su-7 w Bydgoszczy i Su-20 w Powidzu .W obu aktywnie trenowano ze ,,spec podwieska,,.Zawsze mnie zastanawiało ,jak w tym stresie mając na pokładzie PKI szedł by do tego podrzutu. Mig-21 Pfm w Sochaczewie to po 1987 i to krótko juz bez instalacji. I pełna zgoda ale piszemy tu o "21" a nie "SU" dlatego pomijam ten drugi typ. PKI to celownik na PFM i wbrew pozorom nie pracował dla spec podwieszeń. W miejsce pulpitu sterowania uzbrojeniem, który był montowany nad celownikiem zakładało się pulpit sterowania zrzutem bomby specjalnej. Taki pulpit był w komplecie belki specjalnej . Cała instalacja z tego co mi się przypomina współpracowała z autopilotem ot i cała tajemnica. PFM w Sochaczewie to oczywiście końcówka 1987 roku - trzy przyjęte z LZR Dęblin i trzy przyjęte z Goleniowa. Wśród tych ostatnich była maszyna po remoncie w Dreźnie zdecydowanie odstająca jakością powłoki lakierniczej od pozostałych. Demontażu instalacji belki specjalnej wykonywali koledzy radzieccy chyba na wszystkich samolotach jakie miały ją w naszym lotnictwie ( PFM/BIS ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.