Grzes Napisano 1 Września 2015 Share Napisano 1 Września 2015 Poza tym wygląda na to że nie było czegoś takiego jak czerwony numer boczny i oczyByło było... Takie malowanie miał np. samolot n/b 2013Jest to malowanie z 1992 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 1 Września 2015 Share Napisano 1 Września 2015 Mam jeszcze takie zdjęcia 1716 z czerwonym numerem. Co do oczu, to wydaje mi się, że MasterCraft trochę pomieszał malowania. Oczy były, ale w połączeniu z białym numerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 1 Września 2015 Share Napisano 1 Września 2015 Oczy były, ale w połączeniu z białym numerem.Pisałem o tym wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 3 Września 2015 Share Napisano 3 Września 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 3 Września 2015 Share Napisano 3 Września 2015 Tylko trzeba zwrócić uwagę, że na chwilę obecną raczej nie dysponujemy materiałami pozwalającymi odtworzyć wygląd kamuflażu w całości co do Iskier z czerwonymi numerami. jest to możliwe wyłącznie w odniesieniu do Iskry 1716 w białym konturowym. Ale i tu trzeba uważać. Zwróćcie uwagę, że nawet dwa zdjęcia z wcześniejszego postu pokazują dwa różne warianty - oczywiście w odniesieniu do samolotów które miały jeszcze szachownice właściwego wzoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 3 Września 2015 Share Napisano 3 Września 2015 Zgadza się Mikołaj, myślę że za odrobinę własnej inwencji tutaj nikt się nie pogniewa, bo kamuflaże wówczas zmieniały się szybko i właściwie każda Iskra była inna. Niestety, za zmieniającymi się kamuflażami nie nadążały aparaty, więc dokumentacja foto jest taka, jaka jest... Z resztą gadaliśmy już kiedyś o tym Fotkę wstawiłem by wyprowadzić kolegów z błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 3 Września 2015 Share Napisano 3 Września 2015 Tylko trzeba zwrócić uwagę, że na chwilę obecną raczej nie dysponujemy materiałami pozwalającymi odtworzyć wygląd kamuflażu w całości co do Iskier z czerwonymi numerami. jest to możliwe wyłącznie w odniesieniu do Iskry 1716 w białym konturowym. Ale i tu trzeba uważać. Zwróćcie uwagę, że nawet dwa zdjęcia z wcześniejszego postu pokazują dwa różne warianty - oczywiście w odniesieniu do samolotów które miały jeszcze szachownice właściwego wzoru. Sądzę, że czerwona 1716 jest dość dobrze udokumentowana i w powiedzmy 80% można odtworzyć jej kamuflaż ze względnie dużą dokładnością. Mamy 3 zdjęcia prawej strony: Mam jeszcze takie zdjęcia 1716 z czerwonym numerem. ...w tym jedno lekko z góry, które pozwala nam zajrzeć na górę prawego skrzydła oraz końcówkę lewego: W połączeniu ze wspomnianym przeze mnie zdjęciem LEWEJ strony kadłuba w monografii Aeromax mamy w sumie nieźle obfotografowany samolot. Jedyną niewiadomą będzie rozkład plam na wewnętrznej połowie lewego skrzydła i słabo widać stateczniki poziome, ale w modelarstwie bywało dużo gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 3 Września 2015 Share Napisano 3 Września 2015 [ W połączeniu ze wspomnianym przeze mnie zdjęciem LEWEJ strony kadłuba w monografii Aeromax mamy w sumie nieźle obfotografowany samolot. Jedyną niewiadomą będzie rozkład plam na wewnętrznej połowie lewego skrzydła i słabo widać stateczniki poziome, ale w modelarstwie bywało dużo gorzej No to zaczyna już być całkiem nieźle z dokumentacją do tego samolotu. Czy ktoś ma fotkę z Aeromaxa użyczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 3 Września 2015 Share Napisano 3 Września 2015 Zrobiłem fotkę aparatem, choć skan byłby lepszy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 3 Września 2015 Share Napisano 3 Września 2015 Zrobiłem fotkę aparatem, choć skan byłby lepszy: Bosko, bardzo dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 3 Września 2015 Share Napisano 3 Września 2015 BOMI21- skontaktuj się z Grześkiem Skowrońskim. On był głównym "macherem" od malowania morskich Iskier. Jak go znam, ma kupę materiałów i dokumentacji z tego czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 12 Listopada 2015 Share Napisano 12 Listopada 2015 Ja bym więcej ujęć 2013 z prawej burty poprosił Na stronie PWM wrzucone było foto tego samolotu w tym malowaniu z lewej burty, więc ujęcia na całość od prawej strony załatwiło by (mi ) temat malowania tego egzemplarza. http://picasaweb.google.com/Miroslawgumi/TS11IskraLatajCeWLotnictwieMWWSiemirowicach#5122607264306889314 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 15 Listopada 2015 Share Napisano 15 Listopada 2015 Sam sobie trochę odpowiem, a co ;) CO prawda na prawą burtę ujęcie już z nowym malowaniem numeru burtowego, ale z grubsza celując rozkład plam zblizony do wczesniejszego malowania. Lewo z czerwonym numerem. Prawo z białym numerem. Z niebieskimi podmalówkami. I bez. Źródło, jak widać, aviateam.pl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 16 Listopada 2015 Share Napisano 16 Listopada 2015 Mam takie moze dziwne pytanie, moze gdzies przeoczylem ale czemu we wczesnych malowaniach Iskry (srebrnych) roznica byla koloru pomiedzy platowcem a oslona elektroniki? Byla ona malowana inna farba czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 16 Listopada 2015 Share Napisano 16 Listopada 2015 Obstawiam, że powodem różnicy kolorów są różne materiały z których zrobiono przednia osłonę (kompozyty) i resztę samolotu (dural) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 16 Listopada 2015 Share Napisano 16 Listopada 2015 Tez tak myslalem ale pozniejsze malowania juz sa jednolite... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 17 Listopada 2015 Share Napisano 17 Listopada 2015 Osłona mogła być w ogóle malowana inną farbą. Choćby jasnoszarą a nie srebrzanką. Patentów ci u nas dostatek ;) ps. Tak sobie myślę, że mogło być i tak, że sam płatowiec był lakierowany tylko lakierem bezbarwnym po duralowym pokryciu a osłona była malowana srebrzanką i stąd inny odcień. Kto wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 17 Listopada 2015 Share Napisano 17 Listopada 2015 Malowanie fabryczne: osłona - srebrzanka, reszta lakier bezbarwny. Malowanie po remontach: tu i tu srebrzanka, więc samolot jednolity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 1 Marca 2016 Share Napisano 1 Marca 2016 Mała fotka prawej strony jest w monografii na str.91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 1 Marca 2016 Share Napisano 1 Marca 2016 To od razu było mówić, że model chcesz zrobić. Zagłębię się w temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 3 Marca 2016 Share Napisano 3 Marca 2016 Fotki wprawdzie nie mam, ale pewnym jest, że: - Końcówka statecznika czerwona. - Samolot nie posiadał godeł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 4 Marca 2016 Share Napisano 4 Marca 2016 Tak, o tych jaskrawo-zielonych osłonach zapomniałem. Malowanie z czasów służby w 3 Pułku w Bydgoszczy. Oj, zdaje mi się, że mamy informacje z tego samego źródła. Ja zasięgnąłem informacji u źródła, czyli autora zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yami Napisano 8 Marca 2016 Share Napisano 8 Marca 2016 Poszukuję zdjęć Iskry nr 522, stacjonującej w Tomaszowie Mazowieckim w 1985r. Z tego co udało mi się ustalić obecnie znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Marca 2016 Share Napisano 9 Marca 2016 Jak numer trzycyfrowy to śmiało możesz malować cały samolot w naturalnej barwie duralu, osłonę na nosie srebrzanką i pas przeciwodblaskowy na jej wierzchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 9 Marca 2016 Share Napisano 9 Marca 2016 W monografii Aeromax jest zdjęcie 519 z trzycyfrowym numerem. Jest też i foto samolotów z 7 serii, w locie parą samoloty z trzy i czterocyfrowym numerem ;) Do 9 serii można znaleźć zdjęcia z trzycyfrowymi numerami więc moim zdaniem będzie ok. Opcje bez żadnych godeł są dwie - przed remontem, jka pisałem wyżej i poremontowe - całe w srebrzance w jednolitym kolorze. I w tym drugim przypadku zapewne numery będą już czterocyfrowe, z zerem z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.