Skocz do zawartości

TS-11 Iskra


raptorf22

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz Marcin, to, że różnice są w wielkościach szachownic czy kroju cyfr/liter to widziałem już wcześniej, a licząc braki poszczególnych napisów eksploatacyjnych to różnice będą szły w dziesiątki.

 

Ale jak czytam, że:

malowanie chyba bardziej wzorowane na rysunkach z Mini Repliki nr 76 niż na prawdziwej "04".
to znaczy że co? że współczesny kompletnie jest inny od pierwowzoru? Bo tak można wywnioskować. Trochę chyba za daleko postawiona teza.

Przeciętny oglądający (nawet ten, który interesuje się lotnictwem) nie dostrzeże różnic o których wspomniałem, a radocha z pięknie odrestaurowanego samolotu, w ciekawym malowaniu będzie.

 

Nie zmienia to jednak faktu, że mogli się bardziej postarać przy dokładności odwzorowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a radocha z pięknie odrestaurowanego samolotu, w ciekawym malowaniu będzie.

 

 

Podzielam tą radość w 100 % Grzegorz Oby więcej takich inicjatyw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak czytam, że:
malowanie chyba bardziej wzorowane na rysunkach z Mini Repliki nr 76 niż na prawdziwej "04".
to znaczy że co? że współczesny kompletnie jest inny od pierwowzoru? Bo tak można wywnioskować. Trochę chyba za daleko postawiona teza.

Za daleko idące wnioskowanie

Przeciętny oglądający (nawet ten' date=' który interesuje się lotnictwem) nie dostrzeże różnic o których wspomniałem, a radocha z pięknie odrestaurowanego samolotu, w ciekawym malowaniu będzie.[/quote']

Tego się nie da podważyć.

Nie zmienia to jednak faktu, że mogli się bardziej postarać przy dokładności odwzorowania.

Przyznaję, że moje sformułowanie było nieco niefortunne. Ja nawet nie oczekiwałbym super dokładności malowania, które jest tworem jednak nowym (wzorowanym na starym), na samolocie jednak trochę innym niż prototyp sprzed 50 lat. Chodziło mi raczej o wskazanie, że powiela te same błędy (o ile autor z mR nie posiadał innych, do tej pory nie publikowanych zdjęć) co rysunki w mR. A że te mają odzwierciedlać wygląd prawdziwego "04" to już może być problem. Chodzi mi o detale, np. „puste” trójkąty ostrzegawcze foteli katapultowych, wystepowanie nru 111PR04 pod statecznikiem poziomym, i o rzecz większą – napis Iskra. Przyglądam się fotkom i nijak nie chce on dla mnie być czarny, a w takiej postaci widziałem je do tej pory na wszystkich kolorowych rysunkach tego samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napis Iskra. Przyglądam się fotkom i nijak nie chce on dla mnie być czarny, a w takiej postaci widziałem je do tej pory na wszystkich kolorowych rysunkach tego samolotu.
No i ze znalezieniem rzetelnego potwierdzenia koloru będzie zapewne problem. Na kolorowe fotki z epoki zapewne nie ma co liczyć, a rysunki, jak sam piszesz, wszystkie proponują czerń.

Ten sam wzór kolorystyki jest również w książce wydanej przez ILot poświęconej konstrukcjom T.Sołtyka, którą nabyłem kilka dni temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby to świeciło trzeba było zapalić lampki świecące w ultrafiolecie (BANO) o ile pamiętam. Te źródła światła były nieumieszczone na burtach kabiny.

 

A jak te lampki wyglądają? Bo najczęściej fotki kokpitu przedstawiają się ogólnikowo.

 

Pozdrawiam,

JK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bano to lampy zewnetrzne pozycyjne - Bano45, kabinowe to SBK

 

faktycznie jest jak piszesz. Coś mi się pomerdało. A tak przy okazji to spotkałem się z nazwą UFO (ultra fioletowe ognie) czy jakoś tak, tylko nie mogę dopasować czy to na MiG-19, czy też na MiG-21. A może jeszcze inaczej, bo choć okoliczności rozmowy pamiętam to szczegóły gdzieś umknęły. Od rozmowy minęło 30+ lat wiec ...

Pozdrawiam

Irek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

panowie nie wiem czy było ale ciekawe foty przedniej części

 

biorąc pod uwagę to co wyczynia się na sąsiednim forum to daje do myślenia

 

http://fotelkatapultowy.pl/ts11iskra/Galeria/Galeria.htm

 

(i tak link ,może nikt się nie obrazi http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=36262&sid=53bf9a16f64aacfe2f4642387c3efab1 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

W ostatnich dniach w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie na Iskrze n/b 1409 zostało przywrócone historyczne, okazjonalne malowanie z okazji 40-lecia 28.PLM.

Malowanie historyczne:

http://galeria.aviateam.pl/photo/17676/

 

Tu więcej info + fotki już przywróconego malowania:

http://www.ts11iskra.pl/2015/07/projekt-gryf-renowacja-ts-11-iskra-3h-1409/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Hej,

Przymierzam się do tej iskry:

 

1716-2.jpg

 

Na stronie 7 tego wątku jest jeszcze jedno zdjęcie ale to za mało. Czy ktoś może poratować fotkami tej maszyny w tej wersji kamuflażu albo wie coś więcej na jej temat?

 

Kalki mam do 1:72 takie - ale ten schemat malowania nie pasuje do żadnego zdjęcia. Oprócz numerów bocznych i kilku elementów to chyba czyste SCI-FI.

Poza tym wygląda na to że nie było czegoś takiego jak czerwony numer boczny i oczy

 

Cjv0j__MgzaxX6PsohxSAFmDJLIYCrvSae4Ufd0TyBBr=w1739-h935-no

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tamtego okresu ciężko znaleźć zdjęcia tego egzemplarza, znacznie więcej jest w późniejszym malowaniu. Szukaj zdjęć z Siemirowic, może jakimś cudem trafisz. A na moje oko to musisz spróbować zidentyfikować kolory na podstawie tego zdjęcia i uwierzyć schematowi malowania z modelu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOMI - Iskra 1716 w kamuflażu to co najmniej kilka wersji zmieniających się tak często, że trudno nadążyć. Swego czasu podjąłem spore poszukiwania w tym zakresie i w zasadzie wyszło na to, że pewnym można być tylko ostatniej wersji 1716 z jeszcze polskimi szachownicami i numerem białym konturowym. Dokładne informacje co do źródeł powinieneś odnaleźć w warsztatcie ministersana, gdzie to podawałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super Panowie - szybki odzew i celny. Białych obwódek nie mam a czerwone numery mogę sobie załatwić. Czerwone są znacznie ciekawsze. Kolory będę według wzorników Gunze C robił

+ mieszał pod odcień ręcznie. Mam w tym wprawę.

 

Instrukcji nie ufam - już fakt dania czerwonego numeru i oczy jest zbyt podejrzany bo nigdzie nie widziałem takiej fotki. Nie wspominając o kamuflażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest druga fotka tej Iskry z czerwonym numerem - pokazana lewa strona. Chociaż fota czarno-biała to kamuflaż się zgadza, plamy przechodzą na drugą stronę we właściwych miejscach. Samolot nie ma oczu, ale na nosie jest sowa na kotwicy a na kadłubie czarownica.

Nie mam możliwości wykonania skanu, ale może ktoś się zlituje i podrzuci. Podaję namiar: monografia Aeromax strona 69 u dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.