bazylms Napisano 18 Października 2015 Share Napisano 18 Października 2015 Czy ten temat bedzie miał Jakies zakończenie? Oby nie, bo potem może mu się nie chcieć robić kolejnego projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7urgen Napisano 18 Października 2015 Share Napisano 18 Października 2015 Jeden a dobry... Niezapomniany... Niepobity... Ale, pozwolmy mistrzowi pracowac bo my tu gadu, gadu a chcialoby sie poogladac kolejne etapy pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 18 Października 2015 Autor Share Napisano 18 Października 2015 (edytowane) Przyznam, że nie widzę jakiegoś sensownego powodu zakończenia projektu. Po co niby? Było tyle typów i wzorów wagonów, a co więcej one się przecież powtarzały, więc nic w tym złego, żeby powielać te same. Co zresztą i robię. Dla przypomnienia/uporządkowania o czym była mowa, żeby nie trzeba było biegać po poprzednich stronach... Najpierw była długa platforma "Augsburg". Taka długa, że nie bardzo weszła w kadr. Potem była druga platforma. Tym razem nieco krótsza "Stuttagart". Dodam, że ta platforma ma siostrę bliźniaczkę, która jednak nie miała presji na szkło i nie ma jej fotek. Oczywiście dostała inną numerację, ale poza tym... to samo. Potem była cysterna "chemiczna". Następna to cysterna paliwowa. Właściwie z tego powodu się wszystko zaczęło. Wymyśliłem sobie zrobienie składu/pociągu paliwowego. A potem temat zaczął zbaczać. Ma też bliźniaczkę, która do tej pory nawet nie była wspominana. A więc... tadadam! Premiera: Potem wagon, który prawie mnie załamał. Nie miałem rysunków, kombinowałem ze zdjęć i potem była masa kłopotów. Kto czytał na bieżąco, ten pamięta. Następnie najpopularniejszy wagon kolei niemieckich - kryty do przewozu wszystkiego. A właściwie wszystkiego i... wszystkich, bo miał też swoja ponurą historię... Przy tej okazji postały szprychowe koła. Wagon ten jest zupełnie schrzaniony, ale o tym w następnym punkcie. Powstał też prawie-bliźniak, którego zdjęć nie dawałem do tej pory. Więc i druga premiera! Przy okazji jego robienia dopatrzyłem się, że producent podał złe wymiary odstępu osi od skrajni wagonu. Zmierzyli najprawdopodobniej wagon z budka hamulcową i w poprzednim wagonie (zdjęcie powyżej) osie znajdują się zbyt blisko siebie. Kapnąłem się już w trakcie klejenia tego i nie było możliwości poprawienia poprzednika bez jego całkowitego zniszczenia. Ten już trzyma właściwe odległości między osiami. Potem była "węglarka" typu Halle. Też ma bliźniaczkę, ale zdjęcia tym razem nie mam. Następna to na bazie węglarki "Halle" zrobiona platforma. Właściwie to to samo, tylko ze zdjętymi burtami. Heh! Łatwo powiedzieć, ale oznaczało, że obrzeża trzeba było robić od zera, bo te w modelu węglarki są w jednym odlewie z burtami. Kolejny wagon kryty, tym razem z budka hamulcową. Zawsze mi się takie podobały. Wymagało lekkiego przedłużenia ramy i znów zmiany odstępu osi od skrajni wagonu. Teraz w trakcie robienia jest Brankard. No i nie tak wiele jak na te prawie 2 lata. BR-52 leży rozgrzebany, a plany przeróbki pancernego BR-57 na cywilny na razie bez szans na materializację w ciągu najbliższych dwóch lat... Ale może się jeszcze pożyje? Edytowane 13 Października 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p11c Napisano 18 Października 2015 Share Napisano 18 Października 2015 No to jeśli dobrze poczytałem to w sumie ma być ponad 10 mm, Ups Klękajcie narody, jest co oglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makinen Napisano 18 Października 2015 Share Napisano 18 Października 2015 Dziękuję Autorowi za informację. Bardziej chodziło mi o to, czy to sie pojawi w calosci na jakimś kawałku torów. W tym upatrywałem zaskoczenie, jako uwieńczenie pracy nad skladem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 18 Października 2015 Autor Share Napisano 18 Października 2015 Marzeniem jest zrobienie paru równoległych torów i kawałka stacji. Wymuruję może nawet wieżę ciśnień. Jeszcze tylko dociągnąć do emerytury i potem już można mieć różne pomysły i co najważniejsze - czas! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tu_es Napisano 18 Października 2015 Share Napisano 18 Października 2015 Szacun. Myślałeś mniej więcej, ile zajmie (w metrach oczywiście) podstawa na tory, stację i wieżę ciśnień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 18 Października 2015 Share Napisano 18 Października 2015 Szacun. Myślałeś mniej więcej, ile zajmie (w metrach oczywiście) podstawa na tory, stację i wieżę ciśnień? A czy to ważne? Najwyżej wywłaszczy się okolicznych sąsiadów Patrzyłem, patrzę, będę patrzył... Podziwiałem, podziwiam, będę podziwiał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 19 Października 2015 Autor Share Napisano 19 Października 2015 Myślałeś mniej więcej, ile zajmie (w metrach oczywiście) podstawa na tory, stację i wieżę ciśnień? Co tu myśleć? To prosta matematyka jest. Niemiecki Halb-Zug ("półpociąg", to 15 wagonów + lokomotywa). 5 metrów na długość. Normalny pociąg miał 30 wagonów, ale tu nie doskoczę. Do tego ze trzy tory + stacja, to będzie co najmniej 1,5 metra. Raptem 7,5 m2. Spox. Poza wszystkim - bardzo dziękuję za dobre słowa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 19 Października 2015 Share Napisano 19 Października 2015 7.5 m2 to wychodzi jakieś 2,5x3 m spokojnie zmieszczą się tory, wodopój dla parowozów, a i bocznica wejdzie, a nie pomyślałeś czasem żeby zrobić lokomotywę manewrową z 2 -3 wagonami byłoby super, jestem Twoim wiernym kibicem i nie mogę się doczekać każdej aktualizacji, podobnie jak mohery kolejnego odcinka "Ojca Mateusza" .Pozdrawiam A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wal Napisano 20 Października 2015 Share Napisano 20 Października 2015 Praca jak poezja modelarska, każdym zdjęciem przybliża klimat minionych składów. Gratuluję. Podziwiam. Uczę się. PS. Kolega Adams M1A1. Końcowa uwaga nie na to forum. Nie obrażajmy tych którzy myślą inaczej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 22 Października 2015 Share Napisano 22 Października 2015 Cytując Klasyka: "A tych wagonów jest ze czterdzieści, Sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści." I przynajmniej tylu sobie i Mistrzowi Mertenowi życzę . Warsztat ogląda się jak bajkę, coś pięknego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 23 Października 2015 Autor Share Napisano 23 Października 2015 Jeszcze raz dzięki za miłe słowa, a do kompletu dodaję zapomniany i nie wymiony na liście wagon. A przecież relacja była. Tak, to znów cysterna i to właśnie ta z puszek po Pepsi. I jednej po piwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 23 Października 2015 Share Napisano 23 Października 2015 Bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 23 Października 2015 Share Napisano 23 Października 2015 Wprawdzie mój wpis nie wnosi niczego merytorycznego i można zarzucić piętnowane bądź co bądź "klakierstow" - nie dbam o to.Teraz do rzeczy: że dobre i klasa i wymiata to jedno. Wszyscy napisali. U mnie Twój wątek warsztatowy budzi niekłamany podziw i obsesyjną zazdrość z innego powodu. Ano mianowicie upór i konsekwencja w realizacji potężnego projektu. Nie sklejanie kolejnych elementów gotowych zestawów, ale że "tymi ręcami". Kopra opada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 29 Marca 2016 Autor Share Napisano 29 Marca 2016 Trochę się wątek zawiesił na brankardzie, więc może pora odgrzać kotleta? W międzyczasie powstały na przykład drzwi do wagonu. Zacząłem tez robić wnętrze, ale po przymierzeniu dachu i założeniu okien zorientowałem się, że to bez sensu, bo kompletnie nic ni będzie widać. Na pierwszej fotce w porównaniu z wagonikiem PIKO w skali HO (1:87). Ten wagonik ma ze 40 lat i służy mi tu dzielnie jako inspiracja. Kolejna sprawa to resory. Te robione przez producenta to resory do wagonów towarowych, a brankard to wagon osobowy i pióra resorów były dłuższe, żeby przebywający w nim kolejarze mieli jakiś komfort. Na zdjęciu wycięty resor z blachy mosiężnej i paski posklejane cyjanopanem, a na następnym już przymierzony na kole. Teraz pora polakierować, utopić w silikonie i startować z odlewami. Niby cztery resory można zrobić "z ręki", ale może się przyda do wagonów osobowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 30 Marca 2016 Share Napisano 30 Marca 2016 Cieszy fakt że się ocknąłeś. Te drzwi troszke dziwnie wyglądają przy reszcie wagonu - jakby były przykryte warstwą huśtawki. Detal taki mniej wyraźny. I już się tak nie obijaj,tylko działaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 30 Marca 2016 Autor Share Napisano 30 Marca 2016 Masz rację Bazylms. Trochę to wygląda inaczej. Deski na wagonie "drapałem" sam z płytek polistyrenowych, a drzwi są z żywicy i do tego nieco skrócone (niższe) niż z wagonu krytego. Co więcej upaprały się za bardzo szpachlą, bo trochę miałem z nimi szlifowania. Spasowanie dwóch kawałków żywicy na płasko trochę mnie przerosło, a nie chciało mi się roić drzwi od zera. Zobaczę jak to wyjdzie po farbie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 30 Marca 2016 Share Napisano 30 Marca 2016 Uff, już myślałem, że odpuściłeś temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz6514 Napisano 29 Sierpnia 2016 Share Napisano 29 Sierpnia 2016 Modele super mam tylko pytanie na temat ramy i podzespołów hamulca czy w twoich modelach te elementy istnieją czy są umiejętnie omijane -następne pytanie czy lory czteroosiowe też będziesz wykonywał i czy może posiadasz zdjęcia takiego cuda od spodu wraz ze zbiornikami i wszelkimi podzespołami hamulca - szukam takich informacji gdyż wykonuje Niemiecki wagon kolejowy z działem 88 mm. Niemiecka nazwa tego pojazdu to Geschutzwagen 3 (Eisb.) schwerere Flak. Za pomoc będę bardzo wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 11 Października 2017 Autor Share Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Stary kotlet, ale jak patrzę, że nic tylko czołgi i czołgi.... Jakby ktoś miał problemy z oglądaniem zdjęć, to podaję rozwiązania zalinkowane przez użytkownika Taki Jeden Firefox extension https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/photobucket-embedded-fix/?src=search Chrome extension https://chrome.google.com/webstore/detail/photobucket-embed-fix/naolkcpnnlofnnghnmfegnfnflicjjgj?hl=en Minął dobrze ponad rok i do roboty czas wrócić. Tu już trochę retrospektywne zdjęcia rozgrzebanego kiedyś brankarda. Obecnie tak naprawdę rzeźbię już coś innego... Na pierwszym zdjęciu dach z tektury i musiało pójść trochę szpachli. To jest to białe. Ułatwiłem sobie życie i ściany zrobiłem pełne (dla stabilności konstrukcji) wycinając tylko dziurę na okno w drzwiach. 210 Zestawienie ze zrobioną kiedyś cysterną... A tu dach, który pokryłem folią aluminiową. Na łączeniach zrobione ślady jakby blacha dachowa była łączona nitami. Nie najgorzej według mnie to wyszło. Folia aluminiowa będzie pomalowana na szaro i po cieniowana, ale zastanawiam się nad jakimiś przetarciami. Na dachu zrobione kominki. Jeden od pieca-kozy i dwa trzy od oświetlenia. Dla ułatwienia zrobiłem odlewy. Wagon miał gazowe oświetlenie i te "cosie" na dachu, to kominki odprowadzające spaliny z gazu. Między nimi drut, czyli instalacja gazowa, którą w oryginale rozsądnie wyprowadzono poza sam wagon. temat ramy i podzespołów hamulca czy w twoich modelach te elementy istnieją czy są umiejętnie omijane -następne pytanie czy lory czteroosiowe też będziesz wykonywał i czy może posiadasz zdjęcia takiego cuda od spodu wraz ze zbiornikami i wszelkimi podzespołami hamulca Przepraszam, ale dawno tu nie zaglądałem (do wątku) i przegapiłem. W modelach robię i ramę i trochę uproszczony układ hamulcowy. Fotkę wkleję, ale dokładniej zobaczysz to na instrukcjach LZ Models. Można ściągnąć z ich strony. W instrukcjach mają super jakości fotki swoich modeli. Co do 4-osiowych, to tak, jest taki plan. Pewnie najpierw platforma typu Koln, ale to nie priorytet. Edytowane 12 Października 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 12 Października 2017 Super Moderator Share Napisano 12 Października 2017 fotek nie widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 12 Października 2017 Share Napisano 12 Października 2017 Wskazany dodatek do Firefoxa zainstalowałem, ale fotek nie widać. Być może Photobucket to też zblokował. Ja się z tym hostem pożegnałem definitywnie, namęczyłem się i poprzerzucałem fotki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 12 Października 2017 Autor Share Napisano 12 Października 2017 Co polecacie w takim razie? Fotosik to tylko 150 fotek można włożyć, imageshack też nie bardzo działa. Jak pomyślę o wklejeniu 200 zdjęć z tego wątku, to chyba w tym czasie skleję ze dwa modele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 12 Października 2017 Super Moderator Share Napisano 12 Października 2017 ja przesiadłem się na Flickr`a... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.