Mikele Napisano 30 Września 2014 Share Napisano 30 Września 2014 Ten odcisk palucha na CFT najlepszy ;) Kończ model, meta już blisko. A co do J-35 http://www.airliners.net/photo/Austria---Air/Saab-J35Oe-Draken/0528480/&sid=c09ab3fc3f9afb9b6049b596a097cbb0 Ciężko znaleźć zdjęcie uzbrojonego na ostro Drakena, ale i powyższe foto i fakt, że na Viggenach i Gripenach bojowe pociski licencyjne sa pomalowane tak, jak ich amerykańskie pierwowzory sugerowało by, żebyś malowanie uzbrojenia opierał na fotach oryginalnych Sidewinderów i Falconów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Września 2014 Autor Share Napisano 30 Września 2014 Mikele, ogromnie Ci dziękuję, to jest pierwsze zdjęcie potwierdzające moją hipotezę, że rakiety mają wyglądać jak amerykańskie. Dzięki, to jest chyba właśnie to! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 30 Września 2014 Share Napisano 30 Września 2014 Czym nakładasz brudzing? Pędzelek czy jakaś pałeczka do uszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Września 2014 Autor Share Napisano 30 Września 2014 Pędzelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 30 Września 2014 Share Napisano 30 Września 2014 W ramach OT - nie generalizujcie, kolor uzbrojenia powinien zależeć od wybranego wariantu. Na fotce jest Austriak, a przecież jest masa fotek wskazujących na zielony kolor. Zagadnienie można by przerzucić do 1:1. Sam chętnie zgłębię temat - Draken jest jednym z nielicznych niepolskich tematów mocno mnie interesujących Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Września 2014 Share Napisano 30 Września 2014 Dokładnie to samo chciałem powiedzieć. Na fotce jest Draken z Austrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Września 2014 Autor Share Napisano 30 Września 2014 Siiit, racja. No to temat wraca... A te ostatnie posty to można do stosownego tematu w 1:1 przerzucić, bo temat założony od wczoraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 30 Września 2014 Share Napisano 30 Września 2014 Panowie, samoloty zazwyczaj są sprzedawane z pakietem logistycznym i uzbrojeniem w ramach jednego kontraktu. A kolor zielony to już było wspomniane, że to dla ćwiczebnych pocisków. Na Viggenach ćwiczebne też były zielone. Nie wiem, czy jest sens próbować pisać z tego doktoraty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Września 2014 Autor Share Napisano 30 Września 2014 Mikele, ale Austriacy korzystali zdaje się z uzbrojenia amerykańskiego. Szwedzi natomiast kupili licencje i zarówno ich wersje Sidewinderów B (czyli Rb24) jak i Falconów D (Rb28) produkował SAAB z licznymi przeróbkami. Tak więc istnieje prawdopodobieństwo, że także kolor malowania był w tym wypadku zmieniony, nie mówiąc już o napisach eksploatacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 30 Września 2014 Share Napisano 30 Września 2014 Prawdopodobnie na szwedzkojęzycznych forach lotniczych temat jest wyjaśniony od A do Z Swoją drogą, zawsze możesz zrobić zielone, ćwiczebne podwieszenia i będzie cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Września 2014 Autor Share Napisano 30 Września 2014 No ale ja chcę bojowe. Póki co, nie ma żadnego argumentu za tym, że te rakiety na pewno wyglądały inaczej niż oryginały. Jeśli nic się nie zmieni do rozpoczęcia prac nad modelem, to tak zostanie zrobione całe uzbrojenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 30 Września 2014 Share Napisano 30 Września 2014 No ale ja chcę bojowe.Póki co, nie ma żadnego argumentu za tym, że te rakiety na pewno wyglądały inaczej niż oryginały. Jeśli nic się nie zmieni do rozpoczęcia prac nad modelem, to tak zostanie zrobione całe uzbrojenie. Wyglądały inaczej. Szwedzi produkują swoje własne pociski powietrze-powietrze od 1960 roku. Pierwszy był RB 24B (kolor biały po całości). To odpowiednik AIM-9B z nieco zmienioną elektroniką. Uzbrajano w nie J29, J32B, J34, J35A/B/D/F, AJ37, AJS37, SH37 i SF37. Drugi to RB 24J odpowiednik AIM-9P (zielony z białą głowicą). Wszedł na uzbrojenie od 1977 roku. Uzbrojono w nie J35D/F/J, AJ37, AJS37, SH37, SF37, JA37 i JAS39. Trzeci i ostatni to RB 74 odpowiednik „wymieszania” wersji L i J dostosowujący konstrukcję do samolotów JA37 i JAS39 (czarna głowica, niebieska rura, białe "stery"). Wszedł na uzbrojenie od 1986 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 30 Września 2014 Autor Share Napisano 30 Września 2014 I pierwszy etap washa ukończony - linie podziału i delikatny filtr przy okazji. Teraz Sufa dostanie lakier matowy i pobrudzę ją tu i tam, zwłaszcza na zbiornikach oraz na brzuszku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 1 Października 2014 Share Napisano 1 Października 2014 I pierwszy etap washa ukończony - linie podziału i delikatny filtr przy okazji.Teraz Sufa dostanie lakier matowy i pobrudzę ją tu i tam, zwłaszcza na zbiornikach oraz na brzuszku. Filtry używasz zawsze po washu czy jeszcze przed nim można go zrobić?? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Focus Napisano 1 Października 2014 Share Napisano 1 Października 2014 I pierwszy etap washa ukończony - linie podziału i delikatny filtr przy okazji.Teraz Sufa dostanie lakier matowy i pobrudzę ją tu i tam, zwłaszcza na zbiornikach oraz na brzuszku. Wygląda zacnie, czekam na efekt końcowy już to czuję bedzie powalający Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Października 2014 Autor Share Napisano 1 Października 2014 Ja w ogóle filtrów jako takich nie stosuję, nie mam doświadczenia. Po prostu wash zapuszczany w linie podziału ścieram chusteczkami higienicznymi, co powoduje że na całej ścieranej powierzchni zostaje lekki ślad po tym washu, takie lekkie zabrudzenie, co można chyba uznać za rodzaj filtra. Nieco to "urealnia" taką brudzoną powierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 1 Października 2014 Share Napisano 1 Października 2014 Sucha chusteczka wycierasz czy czyms nasaczasz? Bo ja w washu doswiadczenia nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Października 2014 Autor Share Napisano 1 Października 2014 Staram się suchą. Jeśli powierzchnia na której kładę washa jest błyszcząca a tym samym śliska, wówczas nie ma problemu żeby suchą chusteczką (no, ewentualnie czasami zwilżoną woda, nawet śliną) ścierać nadwyżki olejnego washa. Tylko czasami używam nasączonych np. White Spiritem patyczków higienicznych, żeby wymyć jakieś większe warstwy washa z zakamarków, gdzie chusteczka nie sięga. Ścieranie washa chusteczką (czy czymkolwiek w praktyce) nasączonego nawet minimalnie Whiste Spiritem z reguły kończy się wymyciem washa ze znacznej ilości linii podziału i trzeba poprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pomidor Napisano 1 Października 2014 Share Napisano 1 Października 2014 Gwiazda Dawida na prawym skrzydle już była nierówno wydrukowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Października 2014 Autor Share Napisano 1 Października 2014 Tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Października 2014 Autor Share Napisano 1 Października 2014 No i samolot pobrudzony. Na górze dość mocno zabrudzone są zbiorniki paliwa oraz burty na wysokości kabiny plus nieco smużenia na stateczniku pionowym. Tak to wyglądało generalnie na zdjęciach. Spód to już więcej brudu, szczególnie na brzuchu w okolicach wlotu powietrza i na skrzydłach. Niestety, jak widać w kilku miejscach przy ścieraniu doszło do poważnych uszkodzeń powierzchni lakierniczej, które zaraz muszę poprawić. Ale z brudzenia jestem ogólnie dość zadowolony. Może pobrudziłem (ech, jak zwykle...) za bardzo, ale chyba mniej więcej tak jak chciałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Focus Napisano 1 Października 2014 Share Napisano 1 Października 2014 Ależ usyfiony jakby 20 lat stał na "Cytadeli" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Października 2014 Autor Share Napisano 1 Października 2014 Tak musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Października 2014 Autor Share Napisano 1 Października 2014 Hmmm, zapewne masz rację. Na swoją obronę: wzorowałem się na zdjęciach. Wydaje mi się, że dobrze zauważyłem, że zbiorniki CFT są mocno brudniejsze od reszty kadłuba, podobnie jak burta na wysokości kabiny. Pod spodem dość równo, tak obszarowo, bród leży na brzuchu, szczególnie przy wlocie powietrza. A smugi na skrzydłach: tu faktycznie być może przesadziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon Napisano 1 Października 2014 Share Napisano 1 Października 2014 Może i ciut przydużo tego brudzenia ale mi się podoba.podejrzewam że w realu już tego tak nie widać,zresztą zdjęcia mają to do siebie ze zazwyczaj troszkę przekłamują.szczególnie przy tak małych modelach.a nawet jeśli nie mam racji to i tak przekoloryzowywanie niektórych efektów(w imię jakiegoś przyjętego założenia) w modelarstwie stało się już normą i w mojej ocenie jest akceptowalne.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.