spiton Napisano 21 Lutego 2015 Share Napisano 21 Lutego 2015 Tam nie ma szpaty. Po prostu dotnij klapy i lotki tak, żeby były na styk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 Lutego 2015 Autor Share Napisano 21 Lutego 2015 Spiton, ja mam to zdjęcie. Jeśli chciałeś mi pokazać, że klapa powinna przylegać idealnie do płata, to ja to wiem. Ale nie zrobię tego aż tak dokładnie, bo nie dam rady. Dlatego moje pytanie z poprzedniego posta, jak najlepiej to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 21 Lutego 2015 Share Napisano 21 Lutego 2015 w końcu u franków to rzadkość sorki, że nie dokładnie w temacie ale około. Kto poza nimi tak bardzo angażuje się w Afryce. To chyba bardziej wypadkowa wpływów i prowadzonej polityki, potencjalnych zysków oraz konkurencji. To nie jest ten sam sojusznik co 1939. Życzyłbym Polsce, a zarazem sobie ścisłej współpracy wojskowej i technologicznej (militarnej) z nimi. O własnie. Dla mnie Francuzi z okresu drugiej wojny, to przykład siły rozwagi i skuteczności. Zeby sobie uzmysłowić ile nam do nich brakuje, można by przytoczyć fragment wspomnień De Gaulle, mówiących o negocjacjach z anglikami dotyczących Syrii. I zestawić z nimi nasze "negocjacje" dotyczące kresów. Naszych "przywódców" typu Sikorski nie stać by było na 1/1000 tej asertywności i przedkładania interesu narodowego na pierwsze miejsce co takiego de Gualle. Petein tez fantastycznie podczas okupacji odegrał swoja role. Znalazł sie mąz stanu, który wziął na klate odium kolaboracji, by pomóc narodowi przetrwać trudne chwile. A w 1945, de Clerk, juz był w ścisłym gronie aliantów i podpisywał kapitulacje Niemiec !! co prawda de Gualle powiedział zdaje się, że jak mu się ta sztuka nie uda, to go zabije, ale to pokazuje sprawność i skuteczność Francji. No i Francuzi mieli swoją dywizje SS Karol Wielki, i nikt ich nie wyzywa od antysemitów ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 21 Lutego 2015 Share Napisano 21 Lutego 2015 ... tak mocny z historii to nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turecki Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 Spiton, ja mam to zdjęcie.Jeśli chciałeś mi pokazać, że klapa powinna przylegać idealnie do płata, to ja to wiem. Ale nie zrobię tego aż tak dokładnie, bo nie dam rady. Dlatego moje pytanie z poprzedniego posta, jak najlepiej to zrobić. Moja propozycja to możesz doszpachlować na prosto do krawedzi i natrasować tak delikatną jak na zdjęciu szparkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 Po cos te klapy cioł. Trzeba było odgiąć do dołu , a w tym modelu ładnie da się to zrobić. Teraz kombinowac pocieniac ,wklejac wypełnienie w szpary bo skrzydło sie zapada/ugina ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 Po odgięciu do dołu powstawała właśnie taka wielka, nieciekawie wyglądająca szpara. Wkleiłem już okrągłe półprofile i wydaje mi się, że teraz to będzie wyglądać najlepiej. Pokażę gdy już to skończę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 Ufff, narobiłem się ze skrzydłami, które są najgorzej chyba spasowanymi częściami modelu. To znaczy spasowane są dobrze, ale albo wzdłuż górnej, albo dolnej krawędzi i korpusu. Nigdy obu jednocześnie, niestety. Popełniłem błąd, zakładając że wszystkie szpary wypełnię paskami polistyrenu i klejem CA - owszem, tak zrobiłem, ale doszlifowanie tego na równo to były dwa dni roboty. Do tego nie mam pewności czy miejsce łączenia nie "wyjdzie" pod podkładem, ale to najwyżej się przeszlifuje jeszcze raz. Na zdjęciu poniżej przyczepiłem prowizorycznie klapy, żeby pokazać jak to wygląda po zastosowaniu okrągłego półprofilu. Wydaje mi się, że nie jest źle. Problemem jest natomiast maksymalny kąt wychylenia klap, który w realu jest nieco większy. U mnie maksymalne wychylenie jest takie jak poniżej: Dlaczego? Wszystko przez profil końcówki klapy i profil kadłuba, który styka się z klapą. W miejscu zaznaczonym strzałką klapa po prostu (dzięki temu wykrzywieniu) blokuje się o kadłub. Mam do wyboru: albo zostawić jak jest, albo nieco opiłować ten profil klapy co da jej więcej luzu. Zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 Pipa. Ja bym dopiłował, tak, żeby przylegały na styk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 Nie zgodzę się. Gdy to przykleję równiutko, nie będzie żadnej szpary, a jedynie przy krawędzi skrzydła klapa będzie wyprofilowana i zaokrąglona. Gdybym zrobił tak jak piszesz (a sporo o tym myślałem), wówczas piłując klapy zlikwidowałbym wszystkie detale znajdujące się na krawędzi od spodu: nity i te ząbkowate wypukłości. Wyglądałoby to wtedy naprawdę źle moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Under B Napisano 25 Lutego 2015 Share Napisano 25 Lutego 2015 Ostatnio był zupełny brak czasu na cokolwiek. Widzę, że mam dużo do nadrobienia. 10 stron dobrego warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 25 Lutego 2015 Share Napisano 25 Lutego 2015 No to super Solo. Jak będzie mała szparka to fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 25 Lutego 2015 Autor Share Napisano 25 Lutego 2015 Za dwa dni mija miesiąc jak rozpocząłem prace nad tym modelem, pomyślałem więc że warto może wziąć się do roboty w końcu. Tak więc dziś "zamknąłem" bryłę maszyny i wreszcie Rafale pokazuje jakim ładnym samolotem jest. Bo jest. Dorobiłem większość zaginionych w akcji linii podziału, kilka jeszcze należy jednak dorobić. Wymieniłem za to czujnik na szczycie statecznika pionowego. Od wczoraj pracuję także nad waloryzowaniem przedniej goleni podwozia (nie pokażę tego na razie): śrubki, zawiasy, przewody i sam nie wiem co tam jeszcze się da, to odtwarzam. Wychodzi fajnie. A na razie - Rafałek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turecki Napisano 25 Lutego 2015 Share Napisano 25 Lutego 2015 Zacnie wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boros Napisano 27 Lutego 2015 Share Napisano 27 Lutego 2015 Skoro watek dotyczy Rafale to pozwolisz Salo że się podłączę z pytaniem. Jakimi kolorami są pomalowane GBU-12 używane przez francuzów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lutego 2015 Autor Share Napisano 27 Lutego 2015 Korpus bomby pomalowany jest kolorem FS34079, Gunze H309, głowica (czyli ta przednia część bomby, ale bez tej ruchomej nakładki z czujnikiem) to kolor zbliżony do FS34127, nie ma odpowiednika Gunze, za to jest Tamiya: XF-5. Ta ruchoma część to znowu kolor H309. Dane na podstawie instrukcji do kalkomanii Syhart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boros Napisano 27 Lutego 2015 Share Napisano 27 Lutego 2015 Dzięki Salo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lutego 2015 Autor Share Napisano 27 Lutego 2015 W czasie szlifowania miejsca łączenia skrzydła z kadłubem doszło do małego wypadku, jak widać na zdjęciu. Kurka wodna, taki drobiazg a psuje dobre wrażenie, do tego raczej nie jest to do naprawienia... Siateczka nie została tylko wgięta, ale po prostu (chyba) zwyczajnie kawałek został wyrwany. Jeśli ktoś ma jednak jakieś pomysły, to chętnie wysłucham. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 27 Lutego 2015 Share Napisano 27 Lutego 2015 Kup drugi komplet blaszek, i wymień. Reszta ci zostanie, ale przecierz masz dwa Rafale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lutego 2015 Autor Share Napisano 27 Lutego 2015 Już to zrobiłem, ale myślałem że są jakieś inne pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 27 Lutego 2015 Share Napisano 27 Lutego 2015 Czasem , najlepsze sa najprostrze metody. Kiedys w ten sposób stałem sie posiadaczem dwóch F-18 Academy ,-)))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 27 Lutego 2015 Autor Share Napisano 27 Lutego 2015 Ja w ten sposób stałem się posiadaczem dwóch Rafale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 27 Lutego 2015 Share Napisano 27 Lutego 2015 Robisz go na postoju czy w locie? Jak na postoju to mozesz jakiegos felka gdzies w tym rejonie posadzic i dorobic szmatr ktora przypadkowo rzucil i zakryl ta kratke. Kurcze lubie odwiedzac twoje warsztaty poniewaz starasz sie robic modela na wysokim poziomie i kazdy warsztat pokazuje twoj postep. tylko pokazuj pan wiecej roboty a mniej gadaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 28 Lutego 2015 Autor Share Napisano 28 Lutego 2015 Szmaty nie zrobię, bo szmata od razu jest podejrzana i każdy głupi się domyśli, że autor coś tam szmatą chce zatkać. Nie będzie szmaty. Szmata to zuooooo. Będzie kratka, jak wspomniałem. Kurcze lubie odwiedzac twoje warsztaty poniewaz starasz sie robic modela na wysokim poziomie i kazdy warsztat pokazuje twoj postep. tylko pokazuj pan wiecej roboty a mniej gadaj Przeca pokazuję wszystko co zrobiłem, kroczek po kroczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 28 Lutego 2015 Share Napisano 28 Lutego 2015 Jak robisz na postojuto wiesz jakis mechanik mogl co nieco zaslonic kwestia do polemizowania. Co do pokazywania co zrobiles (ale to tez kwestia gustu) sa modelarze co aktualizuja watek zadziej przez co postep pracy jest ogromny ale i sa tacy co dokumentuja czesciej i posty wygladaj np tak: dzis przykleilem czesc/blaszke i sru 3 foty. Osobiscie naleze do tych pierwszych Nie zrozum mnie zle nie mam nic przeciwko tylko uwazam ze twoj ostatni warsztat mogles strescic w max 10 stronach a wyszlo ponad 30. Jesli komus podoba sie twoja praca to musi przewertowac ponad 30 stron. I czasami mozna sie zniechecic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.