Skocz do zawartości

Cromwell Mk. IV, 1 DPanc. - Skończyć do lata (Tamiya 35221)


cooper69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 265
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Cześć,

 

Można nawiercać i wklejać łebki tak jak tutaj zrobił to Neo:

 

http://www.militarymodelling.com/forums/postings.asp?th=64582&p=1

 

Ja w skali 1/48 wygniotłem ślady śrub wyostrzoną igłą o odpowiedniej średnicy:

 

Cromm_sruby_zpsyu6qcthd.jpg~original

 

Myślę że po delikatnym przeszlifowaniu uzyskam efekt jak na rzeczywistym pojeździe...jeszcze będę się zastanawiał na poprzecznym rowkiem na "śrubokręt".

 

D.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Z igłą to już właśnie sam sobie wymyśliłem

I to jest chyba najlepszy sposób, a potem wąskim ostrzem zrobić wcięcie na śrubokręt.

Swoją drogą co za idiota to wymyślił wiedząc, że łatwiej rozkalibrować taki łeb śruby i wtedy jest problem z odkręceniem...

Nie chciałbym być na miejscu grup remontujących ten czołg.

 

Cały widz polega na tym że wszyscy piszą o śrubach nie pisząc o typie łba...

 

Zdjęcia w czasie wyciskania łbów śrub:

 

Pierw uciętą i podostrzoną na brzegach igłą 0,8 mm umieszczoną w ręcznym uchwycie do wierteł wyciskam kółka - nie przejmujcie się tym że kółka wydają się większe bo plastik puchnie i się odbarwia przy wyciskaniu.

 

26954293052_744f8f3922_c.jpg

 

Potem (oczywiście z czuciem i uczuciem ) wyciskam końcówką noża olfy miejsce na śrubokręt i osiągamy taki efekt

 

26954292172_151c57bf74_c.jpg

 

Mam nadzieję, że zadowala szanownych obserwatorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie Ci te przetłoczenia wyszły. Mnie też takie czekają na warrior.

 

Polecam sobie wyprodukować przyrząd z patyczka do lodów.

Ja ostatnio odkryłem te z lodów świderki firmy Koral - są grube i z bardzo gęstego drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniła mi się koncepcja - skrzynki będą zestawowe z klipsami Abera.

Te aberowskie wcale nie są takie idealne + i tak trzeba je modyfikować.

Ich patenty jak zrobić też zaczynają mnie irytować...

 

Do wyciskania zrobiłem sobie z patyczka po lodach takie "narządzie"

 

27153616445_0a76049d0d_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ich patenty jak zrobić też zaczynają mnie irytować...

 

Jakby na to nie patrzeć IMO Aber robi jedne z lepszych blaszek na rynku ;) Warto się natrudzić czasem żeby efekt był odpowiedni.

Jedynie na co można ponarzekać to ichnie instrukcje. Czasem są mega nieczytelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład wkurzającego i moim zdaniem nieprzemyślanego od strony montażu (technologicznie pewnie było korzystniej).

 

26551537313_9035f0e507.jpg

 

Część w czerwonej ramce robi się składając ją na 2 sposoby na pół, a potem rozginając podstawę.

Przy takim patencie ciężko zgrać otwory (są 0,3mm) i bardzo łatwo połówki się rozdzielają przy łamaniu.

A można by podzielić część na 2 moduły: płaski z podtrawionym wycięciem na pionowy (2) i pionowy z dziurką osobno (1).

Czy byłoby to klejone czy lutowane powtarzalność i łatwość montażu byłaby duuużo lepsza, a tak człowiek się trudzi i się wk... denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Czołem

Może troszkę pomogę w temacie.

Do składania kup sobie igłę Millera (gładką) i po kłopocie z osiowością otworków (dla zainteresowanych to taka igła od dentysty stożkowa, w zasadzie nie igła a metalowy pręcik)

można nabyć też kwadratową , działa jak rozwiertak i czasem słabo trawione otwory można sobie przekalibrować ( oczywiście z umiarem)

Powodzenia z blaszkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na Twojego Cromwella i nabieram chęci by nabyć ten model i go także wykonać

 

Cieszę się, że Ci się podoba.

To bardzo fajny czołg. Mnie już kusi żeby kupić następnego Cromwella i przerobić go na A30 Challengera

 

Twój będzie na pewno lepszy patrząc na dotychczasowe dokonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę gdzieś w Gdańsku dorwać tą igłę Millera (sklep dla stomatologów potrzebny) bo bez tego to z zapinkami skrzynek to kupa będzie.

Pierwszy raz i pewnie nie ostatni trafiłem na ścianę :(

 

Skrzynki Aberowe musiałem wywrócić na drugą stronę i polutować od nowa.

Zobaczę jeszcze czy użyje oryginały czy Aberowe blaszaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni kombinowania, odwracania na drugą stronę skrzynek i ponownego lutowania, wk... się i wyszło toto.

Wiem, że może być lepiej ale na tą chwilę to wszystko co mogę z tym tałatajstwem zrobić - umiejętności nie starcza :(

Niemieckie zapinki Abera to przy tym pan pikuś.

 

26642943264_2cf4d6dd63_c.jpg

27180303201_542b84d432_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszku przyspieszyłem po przejściach z zapinkami skrzynek.

 

Przykleiłem je i dorobiłem brakujące poszerzenie.

Dokleiłem brakujące łebki śrub na przednim pancerzu, zrobiłem częściowo spawy (dziubanie troszkę przyszlifowaną igłą lekarską, a potem pociągnięcie klejem extra thin to jest super patent), ślady śrub 0,4 mm przy peryskopach i podstawach lamp no i tylną płytę (zostały tylko uchwyty).

Pomimo, że posiadam pełen zestaw Abera stwierdziłem po oglądaniu wyprasek, przeczytaniu rad doświadczonych kolegów o nie wymienianiu wszystkiego "na siłę", że zestawowym zawiasom nic nie brakuje i nie będę ich wymieniał tym bardziej, że pokrywy przedziału silnikowego będą zamknięte.

Zrobiłem też zwis zawieszenia opierając się na słusznej uwadze w tym warsztacie - jeszcze nie klejony.

Pattafix i suwmiarka po raz kolejny się przydaje

 

26995344430_688de6ec76_c.jpg

26995345070_1409761f88_c.jpg

26995345590_bbc076a85b_c.jpg

26995346520_0e208c252b_c.jpg

26995347240_28600bee38_c.jpg

26995347560_5d73c791d3_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne kroczki do celu

 

Zrobiony częściowo przód.

Najwięcej roboty było z robotami "proktologicznymi" związanymi z karabinem maszynowym BESA strzelca-radiotelegrafisty. Żeby go porządnie i możliwie zgodnie z oryginałem zrobić trzeba było od wewnętrznej strony usunąć frezami całość zestawową i dorobić do lufy (RB Model 35B64) widoczną resztę czyli korpus z górą w kształcie trapezu i blaszkę tworzącą łoże.

 

zdjęcie oryginału z toadman tank pictures

 

cromwell_09.jpg

 

moje wypociny

27262086131_6446e61bc1_c.jpg

27262086511_25366fb4ca_c.jpg

27056804040_76cd117122_c.jpg

27056804640_abc3b50bb2_c.jpg

 

No i zakończyłem tylną płytę

 

27056805150_c53a50ca7f_c.jpg

 

Wizjer kierowcy zrobie chyba częściowo otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.