krzy65siek Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Nie wolno powodować cofania powietrza do zbiornika z farbą ! Farbki miesza się na zewnątrz i wlewa do zbiornika . Przepłukiwanie zawsze tak jak malowanie . Nie można powodować cofania bo? Nic to nie szkodzi większości aerografów, wręcz przeciwnie. Konstrukcja typowego aerografu jest taka, że nie ma prawa stać się nic złego (poza ochlapaniem się farbą). Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) Nie wolno powodować cofania powietrza do zbiornika z farbą ! Farbki miesza się na zewnątrz i wlewa do zbiornika . Przepłukiwanie zawsze tak jak malowanie . Nie można powodować cofania bo? Nic to nie szkodzi większości aerografów, wręcz przeciwnie. Konstrukcja typowego aerografu jest taka, że nie ma prawa stać się nic złego (poza ochlapaniem się farbą). Pozdrawiam Krzysiek 1: przed cofnięciem iglicy w kanale jest już farbą , po cofnięciu i otwarciu powietrza " malujesz " pięknie kanał dolotowy farby pomiędzy zbiornikiem i wylotem farby z aero - czyli zatykasz ; początkujący " lakiernik "rozrobi , rozcienczy w zamalej proporcji i kasza albo glut gotowy. 2: co do porad to sam guru SF ( wielki sarkazm ) tak robił ale on rozcieńczal tak jak powinno się rozcieńczać czyli wieksza zdecydowanie część rozpuszczalnika , do tego może i retarder - efekt zatkania nie musi wystąpić; 3: jak coś nie gra to farbą może wylecieć z kanału farby do dołu czyli w kierunku kanałów powietrza , przy bulgotaniu " malujemy" pięknie kanał powietrza ; o tym pisał właśnie Pan z Fine Artu ( albo z innej firmy sprzedającej aerografy ). 4: moje doświadczenie - też czytałem forum , też zatykalem paluchem , też nie mogłem malować ; jak wyczyściłem dokładnie aero i przestałem cofać powietrze problem odleciał w niebyt . 5: rzadka farba nie zatyka . Edit : Hej Patrykvel ..., jak pan ze sklepu powie, że aerografu nie myjemy mocnymi rozpuszczalnikami to też będziesz tak powtarzał? Tego nie będę powtarzał bo mam taki rozpuszczalnik od lakiernika samochodowego. Te farbkowe są za słabe i za drogie żeby sobie dmuchać w powietrze . Pozdrawiam Hello Edytowane 15 Kwietnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Hello, a co wytworzy ciśnienie w farbie żeby pokonała ciśnienie z kompresora i wtargnęła do kanału powietrznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hello Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Tego nie wiem ale jeżeli ktoś początkujący w pracy z aerografem najpierw puści farbę przed otwarciem powietrza to żadne ciśnienie już nie jest potrzebne . Farba już zacieknie do kanału powietrznego albo zapaskudzi ostatnie ( u mnie ) trzy otworki wokół dyszy . Do tego palec i robimy bulgot . Reszta to podejrzewam źle rozmieszane farby i dodatkowo nie wyczyszczona dysza. Gdyby gdybać to wystarczy jeszcze potem aero zamaczać bo nie działa i dodatkowo zacznie opornie chodzić spust. Kolega ,którego jest temat ma taki sam problem jaki ja miałem . Na dodatek jeszcze używa humbroli i revelii . Ja wtedy tez - kiedy zaczynałem z aero . Różnica jedynie w aerografie.. Pozdrawiam Hello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzy65siek Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Tego nie wiem ale jeżeli ktoś początkujący w pracy z aerografem najpierw puści farbę przed otwarciem powietrza to żadne ciśnienie już nie jest potrzebne .Farba już zacieknie do kanału powietrznego albo zapaskudzi ostatnie ( u mnie ) trzy otworki wokół dyszy . Mam dziwne wrażenie, że niezależnie od tego jak bardzo zatka się dyszę to nie jest fizycznie możliwe, żeby farba wleciała pod prąd do kanału powietrznego. Mogłaby się tam znaleźć tylko wtedy gdyby ktoś zalał dyszę, odłączył powietrze i postawił aerograf pionowo. Na pewno nie od blowbacku. Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 W ogóle zna ktoś kogoś kto by zatkał sobie kanał powietrza w aerku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Hello zna. Teoretycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ferret37 Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Tak, to może się zdarzyć, ale to naprawdę wyjątkowa sytuacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2018 (...)Kolega ,którego jest temat ma taki sam problem jaki ja miałem . Na dodatek jeszcze używa humbroli i revelii . Ja wtedy tez - kiedy zaczynałem z aero . Różnica jedynie w aerografie.. Pozdrawiam Hello Czyli co powinienem zrobić, obecny aero spisać na straty, dokonać zakupu nowego i zmienić farby? Aha, dwie godziny temu za bardzo przykręciłem dyszę w konsekwencji urwałem gwint w dyszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ferret37 Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Brawo! :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 W rzeczy samej: kup sobie porządny aerek (najlepszy na jaki Cię stać, to naprawę nie jest truizm) i używaj do niego najlepszych farb: Gunze, Tamiya, MRP. I malowanie stanie się przyjemnością, a modelarstwo w zasadzie to przede wszystkim malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2018 No, sam się z tego śmiałem, że rozwaliłem gwint.... Zastanawiam się nad zmianą aero... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2018 W rzeczy samej: (...)I malowanie stanie się przyjemnością, a modelarstwo w zasadzie to przede wszystkim malowanie. Tylko, że ja jestem "kartonowy standardziarz" a aero kupiłem do malowania masztów, luf, itd. Raz popełniłem samolot z kartonu i go pomalowałem owym aero ale pod koniec malowania już aero nie dawał rady... , ale bardzo mi się podobało malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 No to już musisz sam określić co potrzebujesz i ile na to chcesz przeznaczyć. Albo chcesz dobry aerograf, albo Ci nie jest potrzebny. Albo-albo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 No to teraz możesz spokojnie uszczelnić ją CA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2018 No to teraz możesz spokojnie uszczelnić ją CA Istotnie, aczkolwiek wymieniłem dyszę. Ale i tak problemu malowania nie zmieniło. Nadal farba nie leci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 A jeśli zatykam osłonę dyszy + przyciskam spust i wtedy już pojawiają się bąbelki w zbiorniku (bez odciągania iglicy), to co jest nie tak? Z wcześniejszych obrazków wygląda to na pęknięty kanał, tak? Dysza jest nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Często tak miewałem, wystarczyło doczyścić dyszę w środku i iglicę, bo była nieszczelność i bąbelkowanie znikało. Jakim cudem mógłby Ci pęknąć kanał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Często tak miewałem, wystarczyło doczyścić dyszę w środku i iglicę, bo była nieszczelność i bąbelkowanie znikało.Jakim cudem mógłby Ci pęknąć kanał? Nie mówię, że tak jest i sam się zastanawiam co by trzeba było zrobić żeby tak się stało. Wbijać nim gwoździe? ;) A więc pozostaje nieszczelność iglica-dysza? Może wypolerować iglicę? Dysza jest nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Bąbelkowanie ustąpiło, co pisałem wcześniej. Iglica wypolerowana a dysza wyczyszczona i farba nie leci. Powietrze tak. Obecna sytuacja wygląda tak jak by aero nie zasysało farby, ale nie mam dlaczego tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Nie mam pojęcia, ja w przypadku bąbelkowania czyściłem iglicę i dyszę w środku i w końcu przechodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bengal Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Nie mam pojęcia, ja w przypadku bąbelkowania czyściłem iglicę i dyszę w środku i w końcu przechodziło. Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze, to jeśli miałem problemy z "bąbelkowaniem" farby wystarczyło,że dobrze wyczyściłem dyszę oraz iglicę i tak jak Solo napisał problem ustawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 teraz nie chce ciągnąć farby. Może dlatego, że uszczelniłem wszystko co się dalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Bąbelkowanie ustąpiło, co pisałem wcześniej. Iglica wypolerowana a dysza wyczyszczona i farba nie leci. Powietrze tak. Obecna sytuacja wygląda tak jak by aero nie zasysało farby, ale nie mam dlaczego tak się dzieje. Jak dysza za bardzo wystaje do przodu, to farba też może nie lecieć. Optimum to ułamek milimetra. Z markowymi aerografami takiego problemu nie ma, da się je skręcić tylko i wyłącznie poprawnie, zawsze tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 modelarstwo w zasadzie to przede wszystkim malowanie. To zdanie powinna była wypowiedzieć Joanna Szczepkowska! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.