TomaszDudek Napisano 13 Grudnia 2008 Share Napisano 13 Grudnia 2008 Napewno się da chyba że chcesz w ten sposób utrwalić pigmenty to wtedy potrzeba aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 13 Grudnia 2008 Share Napisano 13 Grudnia 2008 tak wiemy :P, używamy do tego suchych pigmentów Tamiyi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 13 Grudnia 2008 Share Napisano 13 Grudnia 2008 tak wiemy :P, używamy do tego suchych pigmentów Tamiyi. To czekamy na opis, koniecznie bogato ilustrowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edler Napisano 13 Grudnia 2008 Share Napisano 13 Grudnia 2008 Panowie a czy ktoś z was wie jak uzyskać efekt rdzy? Konkretnie to chodzi mi o spaloną farbę, a konkretnie to o taki efekt jak na rurze wyjściowej z Turbo(choć to chyba jednak jest rura wejściowa ) (dla nie wtajemniczonych to takie brązowe) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2575e94c025a389 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 13 Grudnia 2008 Share Napisano 13 Grudnia 2008 Faktury tu nie ma za dużo. Na mój gust, pomniejszenie tego 24 razy wymusi po prostu pomalowanie tego na kolor rdzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid xd Napisano 13 Grudnia 2008 Share Napisano 13 Grudnia 2008 Witam. A ja mam takie pytanie.Ponieważ. Jak już będę miał złożony model wszytko ok.To lepiej dawac juz na koniec Sidolux czy lakier matowy.Pomalowane będzie Pactra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrLan Napisano 14 Grudnia 2008 Share Napisano 14 Grudnia 2008 Mam pytanie co to jest model vacu oraz co to są elementy dodatkowe np. jakieś blaszki parta lub dodatki eduarda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corsair Napisano 14 Grudnia 2008 Share Napisano 14 Grudnia 2008 Model Vacu to model wykonany metodą próżniową. Płaska płytka plastiku po podgrzaniu, przysysana jest próżniowo do formy. Tyle w skrócie. Temat chętnie rozwiną Ci google. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziuba Napisano 14 Grudnia 2008 Share Napisano 14 Grudnia 2008 blaszki(parta czy eduarda) są to el. fototrawione do modeli. Innymi słowy są to części waloryzujące typu klapy, różnego rodzaju kokpity... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek315 Napisano 14 Grudnia 2008 Share Napisano 14 Grudnia 2008 Ale na prawde te informacje, to każdy sam jest w stanie sprawdzić w necie na własna rękę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HubertK Napisano 14 Grudnia 2008 Share Napisano 14 Grudnia 2008 Witam Czy wie ktoś jaki jest numer FS do koloru interior green w "amerykańcach" z II wś. Chodzi o Airacobre i kolor wnęk i klap podwozia pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezetel Napisano 14 Grudnia 2008 Share Napisano 14 Grudnia 2008 Witam. Sprawa nie jest oczywista. Interior Green ( ANA 611 ) to według FS numer 34151. Dalej są już same schody. Jeżeli chodzi o wnęki podwozia P-39 to według niektórych malowano je Interior Green, Zinc Chromate yellow lub lakierem aluminiowym. pokrywy podwozia były w kolorze Interior Green i naturalnym metalu. Inni twierdzą, że całość wnęk, zawieszenia podwozia i pokryw była malowana farbą zwaną Bell Green lub Medium Green FS 34092. Tyle, że farba ta "funkcjonowała" do 1943. Żeby było trudniej - przynajmniej na niektórych samolotach dostarczanych do ZSSR - np. P-39Q-15 - wnęki podwozia głównego były w Zinc Chromate Yelow ( część znajdująca się w skrzydłach ) i Olive Drab FS 34088 ( część zachodząca na kadłub ), natomiast samo podwozie i klapy zakrywające wnęki były w Interior Green z siłownikami w kolorze Bronze Green FS 24050 lub 24052. Przewody byly malowane lakierem aluminiowym. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart72 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Właśnie pożyczyłem sobie do zabezpieczenia moich wypocin malarskich/olejnych takie coś: Czy ktoś z Was używał tego specyfiku do modeli? Zastanawiam się jak to może działać z akrylami i czy warto zainwestować i kupić sobie ów werniks. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subgrafik Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Ten jest do farbek wodnych wiec do akryli moze sie nadac, ale nie musi. Moim zdaniem artystyczne werniksy (ja mam uniwersalny) sa w miare OK (ja uzywam do matowienia terenu na dio), ale nie do konca sie nadaja na modele - jakas faktura taka za gruba jak na moj gust. pozdr Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart72 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Właśnie będę na dobrą sprawę pierwszy raz używał aero do malowania i nie chcialbym niczego popsuć na koniec. Nie wiem czy nakładać werniks pędzlem, czy jest jakaś metoda z aero, czy właśnie coś w sprayu najlepiej użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Z osobistego doświadczenia polecam lakiery akrylowe pod aerograf - jako głęboki mat Clear Matt od Pactry, jako coś mniej matowego Satin Varnish od Vallejo Model Color. Oba rozcieńczane zwykłą wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldigozz Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Ja bym się bał właśnie ze względu na fakturę. Wszystkie tzw. artystyczne werniksy jakie miałem w ręku dawały właśnie fakturę zupełnie nie adekwatną w modelarstwie. Przy zabezpieczaniu prac malarskich to nie ma znaczenia ale przy modelach widać. Tak samo werniksy do pasteli, nie dość, że mają grubą fakturę, to jeszcze używane z puszki potrafią część pasteli/pigmentu z modelu zdmuchnąć, a część pozostałą przebarwić. Dlatego do zabezpieczania pasteli i pigmentów najlepszy jest fixer MIG-a albo white spirit, nakładane pędzlem. Natomiast nie do końca wiem po co zabezpieczać same akryle na modelu? Wszystkie jakie miałem w ręku (Tamiya, Pactra, Gunze, Vallejo) przy zachowaniu odpowiednich zasad nakładania (np. w przypadku Vallejo podkład) nie wymagają żadnych dodatkowych środków zabezpieczających i można się na nich wyżywać filtrami, washami itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksik750 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Zawsze możesz spróbować spuścić ten lakier z puszki i nałożyć go z aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HubertK Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 z tymi kolorami... No cóż, będzie trzeba coś wybrać... Dzięki za pomoc Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart72 Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Z osobistego doświadczenia polecam lakiery akrylowe pod aerograf - jako głęboki mat Clear Matt od Pactry, jako coś mniej matowego Satin Varnish od Vallejo Model Color. Oba rozcieńczane zwykłą wodą. mam clear matt Pactry, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem-jest jakiś inny do aero? Tak jak jak Vallejo Air? Satin Vallejo też posiadam, w tych vallejowskich werniksach jakieś gluty pływają. Chciałem najpierw położyć błysk pod washa i kalki, a na to dać mat albo półmat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drak Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 co do brudzenia... jak nanieść pigment za pomocą aerografu aby dostać efekt lekkiego przykurzenia???(a nie pozasychanego błocka jak op wjechaniu w wielką kałużę...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sianko Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Witam! Mam dylemat co do malowania spodu francuskich Spadów 7, otóż chodzi mi o kolor żółto-szary- jest jakiś modelarski odpowiednik tego koloru (tak żeby nie mieszać)? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avi Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Chodzi Ci o spód płatów, czyli powierzchni płóciennych, czy też o powierzchnie metalowe, malowane na beżowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sianko Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 Szybki jesteś! w takim razie może być ogólnie cały spód Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart72 Napisano 16 Grudnia 2008 Share Napisano 16 Grudnia 2008 Wypróbowałem na niedorobionym mustangu pelniącym obecnie rolę królika doświadczalnego. Całkiem znośnie to wyszło. Może zakupię. Ale póki co-jakiś czas temu kupiłem takie werniksy: Da się tego użyć do aero? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.